Így tudott kitűnni 2021-ben a Hungarospa Hajdúszoboszló - Esettanulmány

2022. január 05.

Olvasási idő: 4 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Biztosan Te is találkoztál az idei nyáron legalább 1 Hungarospa reklámmal, és most megtudhatod miért. A 2021-es szezonban mi feleltünk a Hungarospa Hajdúszoboszló online felületeiért, az online kommunikációtól a Facebook hirdetéseken át a Google kampányokig. Most egy esettanulmány keretében betekintést engedünk Magyarország legnagyobb fürdőkomplexumának Facebook-gépezete mögé.

Így tudott kitűnni 2021-ben a Hungarospa Hajdúszoboszló - Esettanulmány

Az egész évet átszövő járványhelyzet ellenére rekord évet tudhat maga mögött a Hungarospa, azonban a siker kulcsa nem határozható meg egy dologban. Alapjául az előre megtervezett, jól felépített stratégia szolgált, megtámogatva ütős kreatívokkal, rövid, de látványos videókkal és kreatív szövegekkel. Az újonnan kialakított, egységes megjelenés garantálta, hogy egy pillanat alatt felismerhetővé váltak a Hungarospa reklámjai bárhol az online térben. Hogyan is zajlott ez a gyakorlatban?

Az organikus kommunikáció

Az oldal kommunikációjában fontos szerepet játszott a rendszeres közzététel és a posztok közvetlen hangvétele. Az fő üzenetekkel minden korosztályra gondoltunk, megszólítottuk az izgalmat hajszoló fiatalokat, a kikapcsolódást kereső családokat és a pihenni vágyó idősebbeket is. Figyelemfelkeltő kreatívokat használtunk, ahol betekintést engedtünk a fürdőkomplexum különböző részeibe és bemutattunk a számtalan elérhető szolgáltatás közül néhányat.

Így tudott kitűnni 2021-ben a Hungarospa Hajdúszoboszló - Esettanulmány

A hirdetési stratégia

A 2021-es évre vonatkozó hirdetési stratégia fő célja az volt, hogy minél több embert érjünk el a hirdetéseinkkel és megismertessük velük a Hungarospa által kínált tengernyi szórakozási, kikapcsolódási lehetőséget. Vegyesen alkalmaztunk aktivitási és forgalom célú kampányokat, célközönségeket teszteltünk és ütős kreatívokat használtunk.

Bejegyzésaktivitási kampányainkban folyamatosan hirdettük az organikus kommunikáció legújabb posztjait. A Facebook egyre romló elérései miatt az oldalt kedvelőket, illetve az oldallal korábban aktivitást mutatókat is fontos célcsoportként kezeltük. Ezzel biztosítottuk, hogy ők se maradjanak le a friss hírekről és újdonságokról. A hideg közönség számára a fürdőkomplexum egyedi, különleges helyeit bemutató bejegyzéseket részesítettük előnyben. 5 hónap alatt majd 2 millió megjelenést és több, mint 300 ezer aktivitást értünk el.

Így tudott kitűnni 2021-ben a Hungarospa Hajdúszoboszló - Esettanulmány

Forgalmi kampányainkban életkor alapján határoztuk meg a célközönséget. Megkapó, figyelemfelkeltő üzeneteket használtunk, amivel az adott korcsoport azonosulni tudott. Így csábítottuk a fiatalokat az Aquapark-ba, ahol 15 különböző óriáscsúszdán élvezhetik a száguldást. Vagy a szülőket a strandra, ahol a gyermekmedencétől a mediterrán tengerpartig minden megtalálható. A hirdetéseink 5 hónapos távlatban majdnem 40 ezer kattintást és 2,34%-os átkattintási arányt értek el. Ez egy ennyire inhomogén célközönség alapján kiemelkedőnek tekinthető.

A nyár folyamán elindult a Hungarospa webshop-ja, ahol előre meg lehetett vásárolni a jegyeket a sorban állás elkerülése érdekében. Ezt lokálisan, Hajdúszoboszló környékén hirdettük, hogy az idelátogatók még indulás előtt értesüljenek a könnyedséget jelentő lehetőségről.

Júliusban a külföldi kampányokat is elindítottuk. A korábbi kampányokhoz hasonló kulcsüzeneteket és életkori szegmentációt használtunk, azonban a hazai adatokra támaszkodva hasonmás célközönségeket készítettünk és teszteltünk. A 2 hónapos intenzív kampány során a több, mint 5 millió megjelenés mellett 110 ezer kattintást és 2 % fölötti átkattintási arányt értünk el.

Így tudott kitűnni 2021-ben a Hungarospa Hajdúszoboszló - Esettanulmány

Nem feledkeztünk meg az oldalra látogató 460 ezer emberről sem. Remarketing kampányunkkal 300 ezrüket értük el újra. Számukra a kulcsüzeneteket hangsúlyoztuk a hirdetéseinkben: „Visszavárunk tavalyi árakkal!” illetve „Európa legnagyobb fürdőkomplexuma”.

Összefoglalás

Egy hatékony rendszer alapját a stratégiai tervezés adja. Fontos az egyes kampányok logikus egymásra épülése, a kulcsmondatok meghatározása és a megfelelő célközönségek kiválasztása is. Ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy a Hungarospa Hajdúszoboszló egy kiemelkedően sikeres szezont tudhat maga mögött, az egész évet meghatározó járványügyi helyzet ellenére is. Mind belföldön, mind a környező országokból érkezők között is egy kedvelt, népszerű célpont volt az idei évben is.

Reméljük hasznos volt számodra ez az esettanulmány. Ha te is szeretnél hasonló hatékonyságú kampányokat felépíteni, semmiképp ne hagyd ki a Facebook kampány tervezésről szóló cikkünket sem!

Kádár Balázs

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
crossmenuchevron-down