fbpx
+36306239879 [email protected]

A közösségi média egy médiaeszköz, ahol az üzenetet közösségi interakciókon keresztül szórják szét a felhasználók. A közösségi média az internetet és az online megjelenési lehetőségeket aknázza ki azzal, hogy elősegíti a tudás transzfert, segít bemutatni vállalkozásodat és tartalommarketing stratégiák révén képes a hosszútávú elköteleződések kiváltására. A közösségi média elsődlegesen az emberek közti interakciókon alapszik. Ezek a beszélgetések, viták, átrendeződések vezetnek végül az adott információ azon jelentéséhez, amivel a közösség összes tagja elégedett. Ehhez pedig a közösségi média technológiákat használják csatornaként. Felületek, amelyek mára kulcsfontosságúakká váltak minden vállalkozás számára. Kiváló marketinglehetőségeket rejtenek, ezért érdemes használni őket.

Ez a Facebook esettanulmány górcső alá veszi és tüzetesen kielemzi a közösségi média óriást, Te csak dőlj hátra és jegyzetelj, mert sok olyan dolgot fogsz olvasni, aminek nagy hasznát fogod venni, ezt garantáljuk. Olyan tanulmányt állítottunk össze neked, amely ötleteket, tippeket és ingyenes sablonokat tartalmaz a vállalkozásod számára. Ha még mindig nem építetted be az online kommunikációdba, ideje lépned!

sikeresen a Facebookon

FACEBOOK STATISZTIKA ÉS TUDNIVALÓK

• Alapítás éve: 2004

• Havi aktív felhasználó: 2+ milliárd

• Nők és férfiak aránya: 53/47

• 18–29 éves online eléréssel rendelkezők jelenléte: 89 százalék

A Föld 7,5 milliárd lakosa közül minden negyedik biztosan használja az alkalmazást. A céges megjelenés szinte elengedhetetlen, globálisan 40 millió kisvállalkozás használja a közösségi hálót. Magyarországon a felhasználók száma eléri az 5,4 milliót, ez a legnépszerűbb közösségi oldal hazánkban. A magyar felhasználók 53 százaléka nő, vagyis 47 százalék férfi, 16 százalékuk csak asztali gépről, 29 százalékuk csak mobilról használja az oldalt, míg a többség 59 százalék mindkét eszközt használja, hogy elérje a közösségi oldalt.

Ezek után, ugye nem kérdezed meg azt, vállalkozásodnak miért éri meg Facebookon lenni?

A világ lakosságának negyede jelen van. És ha jelen van, akkor eljuthatsz hozzá és rá is veheted, hogy vásároljon. Igen, az organikus elérés finoman szólva is fényévekkel elmarad a korábbiaktól az algoritmus folyamatos változtatásai miatt. Ez annyit tesz, hogy az összes oldal kedvelőd 2%-a látja a posztjaidat. Annyit tehetsz, hogy elfogadod őket és kihozol mindent a felületből, amit csak lehet.

És elég sokat lehet.

Facebook esettanulmány

Startégiát alkotsz, kampányokat készítesz, mérsz és újra tervezel, ha szükséges. Ne feledd megéri, mert attól, hogy dinamikusan fejlődik a többi közösségi média felület is, továbbra is a Facebook az uralkodó. Pláne, ha vásárlásokról van szó. Az összes közösségi média platform közül ezen keresztül bonyolítják le a legtöbb vásárlást a felhasználók. Mivel a korábban említettek szerint az organikus elérés csupán néhány százalékos, így fizetett hirdetésekkel célzottan azokat az embereket találhatod meg, akik a te potenciális vásárlóid.

Igen, a célzott hirdetésekre minden esetben szükséged van.

Még akkor is, ha csak egy kisvárosi fagylaltozód van. A hirdetéseknek köszönhetően, biztos lehetsz benne, hogy minden helyi lakos megismeri a boltodat és nagyobb százalékban fognak betérni hozzád. Főleg akkor, ha a hirdetésedben megemlíted a legújabb termékeidet, szolgáltatásaidat, kedvezményeidet.

Mielőtt rátérünk arra, hogy hogyan aknázd ki a Facebook hirdetésekben rejlő lehetőségeket, előbb nézzünk meg melyek azok a hibák, amelyeket a leggyakrabban elkövetnek a „hirdetgetők”.

• A hirdetések mögött nincs átgondolt stratégia.

• Rossz célcsoportra céloznak a hirdetők.

• Nem frissülnek a szövegek és a kreatívokat a futó kampányaidhoz.

• Nem pontos a közönség célzása.

• Nem perszonalizálják a hirdetéseket.

• Nem a megfelelő platformra készül a hirdetések.

• Nem használnak remarketinget és az adatok erejét.

Ezek után mutatjuk, hogyan kezdj neki és mit csinálj ahhoz, hogy szárnyaljon az online marketinged.

Facebook esettanulmány

FACEBOOK HIRDETÉSEK TÍPUSAI

A Facebook hirdetés rendkívül összetett és bonyolult dolog. Számos területen jól ki kell ismerd magad ahhoz, hogy igazán profi hirdetéseket készíts. Ne aggódj, ezután az útmutató után, biztosan sokkal jobb hirdetéseket fogsz csinálni.

Kezdjünk is bele.

A Facebookon általában törekedned kell a tömörségre: bár a sima posztoknál nincs limit, a különböző hirdetéstípusoknál rengeteg karakterszámmal kapcsolatos megkötéssel találkozhatsz. Érdemes tudnod a Facebook posztokról, hogy 60 karakter az ideális hossz, bár vannak iparágak, ahol a hosszabb, úgynevezett „longform” posztok is működnek, ezekre elsősorban az idősebb, vagy a korábban már elköteleződött közönség lehet vevő. Ahhoz, hogy hirdetéseid jól prosperáljanak, átgondolt stratégia szükséges. Ennek egy másik kardinális pontja, a Facebook hirdetéseid céljának kiválasztása. A legtöbben már itt feladják.

Hogy miért?

Azért, mert egész pontosan 11 darab kampánycél közül választhatsz, három különböző csoport bontás szerint. De nincs miért aggódnod, mert végig vezetünk az összesen, hogy magabiztosan el tudd dönteni, mi lesz vállalkozásod számára a legjobb döntés ahhoz, hogy megsokszorozd a kampányaidból származó bevételeket.

Márkaismertség

A lényege gyakorlatilag az, mint egy televíziós reklámnak. A fő célja az imázsépítés. Ha azt szeretnéd, hogy beleégjen a logód vagy a bemutatkozó kisfilmed az emberek retinájába, akkor erre van szükséged. Legfontosabb mérőszáma a „hirdetés-visszaemlékezés becsült növekedése”. Ez a szám azt mutatja meg, hogy 2 nap elteltével feltehetőleg hány ember emlékezik a márkádra. Egy másik fontos mérőszám CPM – ezer megjelenésre vetítve. Elvégre, az a cél, hogy a célcsoporton belül mindenkit elérjünk.

Pro tipp: Csak akkor használd, ha a vállalkozásodnak van tőkéje ilyen jellegű kampányra, ez ugyanis nem termel konkrét és számszerűsíthető azonnali bevételt. Valamint, a márkaépítés alapszabálya, hogy egy embernek legalább 7- szer kell találkoznia a hirdetéseddel, hogy meg is jegyezze azt. Így ebben az esetben (kivételesen) hasznos a gyakorisági mutatót is 7-es közelébe, sőt a felé is engedni.

Elérés

Nagyon hasonló a márkaismertség kampánycélhoz a működése. Gyakorlatilag csak abban tér el, hogy előbbinél nem tudod befolyásolni, hogy naponta ötször, vagy hetente egyszer jelenik meg a hirdetésed az adott személynek. Addig, az elérés kampánynál azt néhány kattintással szabályozhatod. Gondolj bele, Te is elrejted azokat a hirdetéseket, amelyek naponta tízszer jelennek meg a hírfolyamodban. Két kattintással beállíthatod, hogy naponta hányszor jelenjen meg maximum a hirdetésed egy személynek.

Pro tipp: A megjelenési gyakoriságot érdemes a célcsoportod méretéhez igazítani. Általánosságban elmondható, hogy naponta maximum 3-szor érdemes megjeleníteni a hirdetésed egy embernek.

Forgalom

Ez az egyik leggyakoribb kampánycél. Lényege, hogy a célcsoportodat a weboldalad bármely pontjára (vagy egy landing page-re) navigálhatod, ahol ráveheted arra, hogy vásároljon, iratkozzon fel a hirleveledre (bár, ezekre alkalmasabb lehet a konverziós cél, egyéni konverziókkal) vagy, egyszerűen csak tartalmat szolgáltathatsz neki. Például blog formájában.

A sales funneleknek is fontos részét képezik. Olcsóbb, mint a konverziós kampány, így amíg nem lesz teljesen „meleg” a lead, addig érdemes a forgalom célt használni.

Pro tipp: A forgalom kampányok átmenetet képeznek az elérés és a konverziós kampányok között az oldalra vitt forgalom minőségét tekintve. Éppen ezért, egy kattintás ára is a kettő között helyezkedik el.

Facebook esettanulmány

Aktivitás

Ez az egyetlen kampánycél, amelyben további három alkategória közül választhatsz. Használata egyszerű és magától értetődő.

Az első gyakorlatilag a boost poszt kibővített változata. Javaslom, ha a bejegyzéseidet akarod megtámogatni némi fizetett hirdetéssel, akkor azt itt tedd. Miért? Azért, mert itt elérhető minden beállítási és célzási lehetőség.

A második lehetőség révén like-okat kalapozhatsz össze a Facebook oldaladra. Alapvetően a kedvelés és az oldalkedvelés egy elinflálódott mérőszám, nagyon alacsony elkötelezettséget mutat. Nem árt azonban, ha egy minimális like számmal rendelkezik az oldalad, az egyfajta megbízhatóságot mutat a célcsoportodnak.

A harmadik lehetőség pedig arról szól, hogy egy általad létrehozott eseményt promózz. Az organikus elérés, mint Te is tudod rendkívül alacsony a Facebookon, ezért nem árt az eseményedet is megtámogatni némi fizetett hirdetéssel, hogy célba érjen a célcsoportodnál.

Pro tipp: Ez az a kampánycél, ahol akár minimális költéssel is érhetsz el szemmel látható eredményeket. Azonban, mint említettem, messze nem ezek a legfontosabb célok egy vállalkozás életében.

Alkalmazástelepítések

Értelemszerűen akkor kell használni, ha appot szeretnél letöltetni a célpiacoddal. Ehhez először be kell állítanod néhány dolgot, a Facebook súgója azonban egyértelműen végig vezet ezen.

Pro tipp: Kösd be a Facebook SDK-t az appodba, ezáltal az appban végrehajtott tevékenységük alapján is célozhatsz emberekre a hirdetéseiddel.

Videómegtekintések

Ahogy a neve is mutatja, célja, hogy a videóid megnézze a célcsoportod. Amennyiben sok videós tartalommal rendelkezel, érdemes lehet először ezzel a kampánycéllal hirdetned. Általában olcsóbb ugyanis, mint a forgalom vagy a konverziós, vagy akár az elérés kampány. És ami a legfontosabb, itt is lehet a videót különböző százalékig megnézőkből célközönségeket készíteni, így egész komplex hirdetési stratégiákat is össze lehet rakni egy kis kreativitással.

Pro tipp: A videós hirdetések olcsóbbak, jobbak az eléréseik és jobban reagálnak rájuk az emberek. Általában.

Pro tipp 2: Mindenképp használj feliratot, ugyanis, amikor megjelenik egy videó az idővonalon, akkor nincs hangja. A felirat azonban könnyen felkeltheti az érdeklődést.

Érdeklődő keresése

Ezzel gyakorlatilag egy mini landing page-t hozhatsz létre a Facebookon belül. Gyakorlatilag bármilyen fontos adatot bekérhetsz a célcsoportodtól: e-mail cím, telefonszám, cégnév vagy bármi. Leginkább akkor van értelme használni, ha valamilyen okból kifolyólag nincs lehetőség saját landing page építésére. Egy jól megszövegezett érdeklődő keresése hirdetéssel bőven lehet jó eredményeket elérni.

Pro tipp: Rendkívül gyorsan betöltődik, így akkor is érdemes használni, amikor valós szempont, hogy nagyon alacsony legyen a lemorzsolódás.

Üzenetek

Segítségével arra ösztönözheted a célcsoportodat, hogy küldjenek üzenetet az oldaladnak. Főleg különböző aktivitást generáló kampányok során van értelme bevetned ezt a célt. Valamint, egy óriási előnye is van: a jövőben szponzorált üzeneteket küldhetsz azoknak, akik korábban kapcsolatba léptek veled. Értesítheted őket például egyedi akciókról vagy bármiről. Összességében tehát direkt elérést biztosít számodra ez a hirdetési típus.

Facebook esettanulmány

Konverziók

Ez a kampánycél a hirdetések alfája és omegája. Ez az, ahol már nem elég csak nagyjából érteni és átlátni a hirdetéskezelőt. Nem elég online marketing expertnek vagy ninjának lenni. Ahhoz, hogy egy ilyen hirdetés valóban jól legyen optimalizálva és kőkemény profitot termeljen szükség van gyakorlati tapasztalatra, ami a magyar piacon több tízmillió elköltött összeget jelent. Beállítások széles tárháza vár rád. Többek között beállíthatod a konverzió célját (Oké, de mi legyen? Vásárlás, kosárba helyezés vagy termék megtekintése? Nagyon nem mindegy, hogy mikor melyiket használja az ember. Az optimalizálás célját, a konverziós intervallumot 1 nap vagy 7 nap, kattintás vagy megtekintés, esetleg ezek kombinációja, konverziós kampányoknál érdemes lehet manuális licitet is használni, ha ismeri az ember a piacot, amit hirdet. És az egyéni konverziókról nem is beszéltünk. Ami a lényeg, hogy ezzel a kampánycéllal tudjuk mérni a tényleges vásárlásokat.

Többek között beállíthatod a konverzió célját (Oké, de mi legyen? Vásárlás, kosárba helyezés vagy termék megtekintése? Nagyon nem mindegy, hogy mikor melyiket használja az ember. Az optimalizálás célját, a konverziós intervallumot 1 nap vagy 7 nap, kattintás vagy megtekintés, esetleg ezek kombinációja, konverziós kampányoknál érdemes lehet manuális licitet is használni, ha ismeri az ember a piacot, amit hirdet. És az egyéni konverziókról nem is beszéltünk. Ami a lényeg, hogy ezzel a kampánycéllal tudjuk mérni a tényleges vásárlásokat.

Pro tipp: Használata igen sokrétű is lehet. Összességében elmondható, hogy egy e-commerce cég esetében érdemes hozzáértőnek csinálnia ezeket a kampányokat. Hiszen ezen múlik az értékesítés, amiből a profit származik.

Termékkatalógus

Alapvetően ez azoknak ideális, akiknek webáruháza van. De sikeresen lehet alkalmazni utazási ügynökségeknél is akár. Különböző szabályokat tudsz beállítani, ami alapján célozni lehet azokat az embereket, akik már végrehajtottak valamilyen tevékenységet a webáruházad valamelyik termékén. Vagy akár teljesen hideg célközönséget is elérhetsz a segítségével. A Facebook algoritmusa itt dolgozik leginkább jól. Rendkívül jó érzékkel mutatja meg akkor és ott azt a terméket a fogyasztónak, amire éppen szüksége van. Így jó eséllyel vásárol is.

Pro tipp: Ez a kampánytípus a remarketing fontos része. Továbbá, a hideg célközönségre való célzás a segítségével leginkább a nagyok játszótere. Használatához nem elég havi néhány tíz ezer Forintos hirdetési keret.

Facebook esettanulmány

Bolt látogatások

Akkor érdemes használnod, ha vannak offline üzleteid. Tegyük fel, hogy egy 10 üzlettel rendelkező szemüvegeket értékesítő bolthálózatod van. Ezzel a hirdetéstípussal egyedi, lokációra szabott ajánlatokat tudsz létrehozni. Segítségével megtudhatod, hogy offline üzleted vásárlásainak hány százaléka származik online hirdetésből.

Pro tipp: Egy jól bekonfigruált Google Analytics és Tag Manager pontosabb képet ad, arról, hogy a forgalmad mekkora része származik online megjelenésből.

Összességében elmondható, hogy a Facebook kampánycélok igen sokrétűek. Egy közös azonban van bennük: céged márkaismertségét és árbevételét hivatottak növelni. Bárki bármit mond, erre az egyik legjobb eszköz még napjainkban is a Facebook. Azok, akik nem tudnak profitábilisan jelen lenni és hirdetni az online térben valamit nem jól csinálnak. Vagy nem értenek hozzá. A sikerhez fontos, hogy mindig egy előre eltervezett stratégia mentén haladj és folyamatosan elemezd és optimalizáld a hirdetéseid. Ez pedig a legtöbb esetben rengeteg munkaórát jelent.

Ezen útmutatónk következő részére maradt a leginkább széleskörű ismereteket igénylő iparág, az E-kereskedelem.

Szeretnél többet megtudni az online marketingről és a közösségi médiáról? Olvasd el a többi cikkünk.