fbpx
+36304548164 [email protected]

Egyre nehezebb jó eredményeket elérni vállalkozásodnak a közösségi médiában?

6 perc olvasási idő

Szerző: Szikszai Tomi

Közzétéve: 2018-05-04

A tavalyi év Facebookos hirdetési keretrendszer változásai és új algoritmusai miatt, –  a közönséged 3-5%-át tudod elérni organikusan, akkor is ha korábban kedvelték a vállalkozásod.

Emiatt komoly nyomás nehezedik a kkv szektorra, hiszen csökkennek az organikus lehetőségek, nem egyszerű kevés pénzzel jól és hatékonyan hirdetni. A közösségi média mindenkinek fontos, hiszen Facebookon, Instagramon és Messengeren töltik el a legtöbb idejüket online az felhasználók, az új keretrendszerhez pedig alkalmazkodni kell, ami nem könnyű dolog, hiszen gyakran hetente megjelenik valami új fejlesztés, változtatás ezeken az online felületeken.

A social média platformok mellett a célzások is bővültek, új remarketing megoldások, egyéni célközönségek és landing oldalak, lead hirdetések is kialakíthatók ezeken a felületeken, amely még inkább segít eljutni a fogyasztóinkhoz, ha jól használjuk. Ezért van szükség arra, hogy új közösségi marketing stratégiával, jól megtervezett online kampányokkal és kiemelkedő reakciókat kiváltó tartalmakkal menjünk neki a következő időszaknak, ha fel szeretnénk tenni vállalkozásunkat az online térképre.

Mi is ez az új algoritmus, amely miatt most minden a feje tetejére állt?

Ez nem más, mint a Facebook EdgeRank algoritmusa, amely legszerűsítve nem más, min a túl sok információ releváns tartalommá való szűkítése a felhasználó számára. Gondoljunk csak bele hány olyan oldal vagy személy van ezen a felületen, akit régóta bekövettünk, de valójában már régóta nem érdeklődünk felőlük, de kikövetni sosem fogjuk őket, vagy idő,  vagy hiúsági problémák miatt. Ha mindenkit látnánk unalmassá válnának az ott megosztott tartalmak, így az új algoritmus figyeli a facebook aktivitásunkat, likeok, megosztások, kommentek formájában és azokat építi be a hírfolyamodba, amik iránt elkötelezett vagy, amelyik tartalom a leginkább érdekelhet.

Zseniális és egyben rémisztő is nem igaz?!

facebook organikus eleres

Ha ez valóban így van akkor abból egy vállalkozás is igen sokat profitálhat, hiszen elég egyszerűen olyan minőségi tartalmakat generálni, ami iránt érdeklődnek a felhasználók és máris nagyobb lesz az organikus elérésünk. Igen ám, de ezt a mai világban egy vállalkozásnak nem igazán könnyű elérni, hiszen folyamatosan érdekes és hasznos tartalmakat kell létrehozni, nem elég pusztán csak eladni, hirdetni, vásárlásra buzdítani, hiszen sem a facebook algoritmusát, sem a fogyasztókat nem érdeklik már az ilyen típusú ingerek, nagyon nehéz valódi elköteleződést kiváltani.

A konklúzió: nem elég profitorientáltak lennünk, a felhasználóinknak adni is kell, egy-egy érdekes cikket, témát, igazi naprakész és friss tartalmakat, amit azonnal el tud olvasni, tud rá reagálni és meg akar osztani.

A leggyakoribb hiba egy vállalkozás esetében amikor úgy tekint saját márkájára, a social média oldalakon, hogy annak nincsen más missziója, mint a céges eseményekkel, új termékekkel kapcsolatos információk közlése, vásárlásra ösztönző newsfeed képek gyártása, szolgáltatási és előfizetési csomagok ajánlása. Ez az egyik legnagyobb hiba jelenleg ebben a szegmensben.

Mi azt tapasztaljuk, hogy a hatékonyan működő oldalakon, a szórakoztató, érdekes kommunikáció kapja a legtöbb hozzászólást, lásd a Média Markt facebook oldala, ami elképesztően új és merész, de nagyon is eredményes tartalmakat hozott létre, amit imádnak a felhasználók.

facebook organikus eleres

Az eredményes Facebook organikus elérés receptje

Crystal Vilkaitis, a SnapRetail  igazgatója, szerint az alábbi módon érhető el igazán produktív elkötelezett rajongó szerzés a legnagyobb közösségi média felületen:

70%-a a hírfolyam posztoknak a vállalkozásod oldalán hozzáadott értéket kell tartalmaznia rajongói számára. Adj, tippet, trükköt, tanácsot, hogyan kell használni ezt-azt, linket, egy érdekes cikket, beszélj a helyi hírekről és eseményekről, tegyél fel kérdéseket fel, hogy a közösség részt megszólaljon, részt vegyen az oldaladon folyó dolgokban.

20%-át az üzleti oldalon mások tartalmának megosztása jelenti. Azáltal, hogy megosztja mások promóciót, üzleti oldalaik tartalmát, ötleteiket, saját közönsége számára új információkat ad.

Ettől az oldalad értéke értékesítési szempontból nem fog csökkenni, sőt interaktívabb, fogyaszthatóbb lesz.

10%- a  legyen a hírfolyam posztoknak – értékesítés, új termékek, vagy szolgáltatások, versenyek és ajándékok,  értékesítési promóciók, stb.

Tehát jó, ha észben tartjuk, hogy még ha nekünk a saját márkánk is a legfontosabb, a felhasználóinknak biztosan nem.

facebook organikus eleres

A másik hatalmas hiba pedig az, hogy ugyan azon tartalmakat akarja valaki megosztani valamennyi online platformján anélkül, hogy ismerné a saját közösségét, hiszen teljesen más a felhasználói kultúra és az ahhoz kapcsolódó szokásrendszer valamennyi közösségi felületen, így folyamatosan újítani és változtatni kell a tartalmat, hogy az minden korcsoportnak könnyen fogyasztható legyen és valóban célt érjen. Mi azt tapasztaljuk, hogy a hatékonyan működő oldalakon, csak a szórakoztató, érdekes kommunikáció kapja a legtöbb hozzászólást, így minden szegmensnek igyekeznie kell megtalálnia a hangot a saját táborával, úgy, hogy közben nagyon ügyel a közlési módokra, hiszen látjuk, hogy ez nagyon eltérő lehet facbookon, instagramon, vagy akár youtube-on.

facebook organikus eleres

Összegezve tehát natív, az aktuális környezet számára természetes és aktuális tartalmat kell létrehozni, amely valódi értékkel bír a fogyasztód felé is. Ha ezt a stratégiát követed elköteleződést és felhasználói élményt nyújthatsz, amivel nem csak letarolhatod a piacot, de ami ennél is jobb a márkád úgy ér el egyre szélesebb rétegekhez, hogy közben a költéseid nem szállnak el! Ha betartod az alábbi néhány hasznos tippet és megpróbálsz többször adni, mielőtt kiteszel egy vásárlásra buzdító bejegyzést, akkor sokkal átütőbb sikereket fogsz elérni a vállalkozásoddal és elkötelezettebb felhasználókat tudsz szerezni, amivel hosszabb távon sikeres leszel.

Ha mégis elakadtál volna a céged fejlesztése közben a marketing folyamatosan változó kusza világában, esetleg már készen is állsz, hogy új szintre emeljük vállalkozásod, keress minket bizalommal, segítünk!

Hasonló cikkeink