Felvenni és megtartani – így építs sikeres márkát házon belül

2023. június 27.

Olvasási idő: 6 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk
FutureManagement - A munkáltató-munkavállaló kapcsolat lehet bizalmon alapuló, hosszú távú kapcsolat is. Ha te is lojális csapatot építenél olyan kollégákkal, akik sok éven át veled maradnak, tegyél érte, hogy sokáig működjön a kémia!

A tehetséges munkavállalók megtartása kulcsfontosságú egy vállalat hosszú távú sikeréhez. Mit tehetünk tehát, hogy hűséges és elkötelezett munkavállalókkal dolgozhassunk együtt a lehető legkisebb fluktuáció mellett? Korábbi cikkünkben írtunk már az employer branding stratégia fontosságáról, ahol értintettük a kollégák megtartásának és a munkavállalói élmény javításának szerepét. Ebben a cikkünkben most arra térünk ki bővebben, hogy mit tehetünk azért, hogy a kémia hosszú távon is működjön, és ne csak pillanatnyi vonzalmon alapuljon a munkáltató-munkavállaló kapcsolat.

Az elkötelezett és elégedett munkavállalók nemcsak hosszabb ideig maradnak a vállalatnál, de magasabb szintű munkateljesítménnyel és produktívabban is dolgoznak. Akár egy párkapcsolat, úgy optimális esetben a munkajogi viszony is túlmutat a szerződéses kereteken, és nemcsak azért marad velünk a dolgozó, mert pénzt kap az elvégzett munkájáért. Nézzük, melyek a legalapvetőbb eszközök és feladatok, amelyeket munkáltatóként meg kell tennünk mindkét fél boldogságáért!

FutureManagement - A munkáltató-munkavállaló kapcsolat lehet bizalmon alapuló, hosszú távú kapcsolat is. Ha te is lojális csapatot építenél olyan kollégákkal, akik sok éven át veled maradnak, tegyél érte, hogy sokáig működjön a kémia!

A kulcs a vállalati kultúra és értékek és employer branding célok megismertetésében rejlik. Amikor egy cég világosan kommunikálja és képes megtestesíteni ezeket, a kollégák magukénak érzik őket, és hajlandóak lesznek hosszú távon elköteleződni mellettünk. Ezt a kommunikációt az alábbi négy eszközzel támogathatjuk hatékonyan.

1.Kiemelkedő vezetői támogatás

A vezetők szerepe elsődleges a munkavállalók megtartásában. Az inspiráló és támogató vezetők azok, akik elismerik és értékelik a munkavállalók munkáját, segítenek megerősíteni a dolgozók elkötelezettségét és hűségét. Fontos, hogy rendszeres visszajelzést adjanak, mentorálást és fejlődési lehetőségeket biztosítsanak a munkavállalók számára.

Az elismerés és a konstruktív visszajelzés megerősíti a munkavállalók önbizalmát és motivációját, ezáltal növeli a munkateljesítményüket és hűségüket a vállalathoz.

Nekik kell azonosítaniuk és támogatniuk a munkavállalók céljait és ambícióit. Ez lehetőséget teremt a kollégák számára a szakmai fejlődésre és előrelépésre a vállalaton belül. A vezetőknek mentorként is működniük kell, hogy a munkavállalók tapasztaltabb kollégák iránymutatását megkaphassák és szakmai tudásukat folyamatosan mélyíthessék.

2.Rugalmas munkakörnyezet és munkaidő

Az egyensúly megtalálása a munka és a magánélet között elengedhetetlen a munkavállalók elégedettségéhez és megtartásához. A rugalmas munkaidőbeosztás és/vagy távmunka lehetősége, a munkahelyi extra juttatások (például jóléti programok vagy egészségügyi ellátás) mind-mind hozzájárulnak a munkavállalók elégedettségéhez és hosszú távú elkötelezettségéhez.

A rugalmas munkakörnyezet lehetőséget ad a munkavállalóknak arra, hogy a munkájukat olyan helyen végezzék, amely a legmegfelelőbb számukra. Ez lehet otthon, egy saját munkaállomáson vagy akár egy kávézóban. Az ilyen lehetőségek növelik a munkavállalók elégedettségét, mivel kevésbé vannak kitéve a hagyományos munkahelyi stressznek és kényelmetlenségeknek. A rugalmas munkaidőbeosztás pedig lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy szabadabban alakítsák ki a munkaidejüket. Ez segít az egyéni preferenciák és kötelezettségek kezelésében, például a családi kötelezettségek, a tanulmányok vagy más személyes tevékenységek szempontjából.

Az ilyen rugalmas lehetőségekkel azt üzenjük a kollégáinknak, hogy megbízunk bennük - nemcsak szakmai alkalmasságukban, hanem felelősségtudatukban is, hogy a feladataikat megfelelő minőségben elvégzik. A bizalom kimutatása pedig a legtöbb esetben valóban azt eredményezi, hogy a munkatársak legalább olyan produktívan, de sokszor még produktívabban dolgoznak ilyen keretek között, mint hagyományos munkarendben és helyhez kötve.

FutureManagement - A munkáltató-munkavállaló kapcsolat lehet bizalmon alapuló, hosszú távú kapcsolat is. Ha te is lojális csapatot építenél olyan kollégákkal, akik sok éven át veled maradnak, tegyél érte, hogy sokáig működjön a kémia!

3.Karrierfejlődési lehetőségek

A munkavállalók számára kínált karrierfejlődési lehetőségek nagyban hozzájárulnak a hosszú távú elkötelezettség kialakulásához. A kollégák szeretnek fejlődni, új kihívásokra vállalkozni és szakmai növekedést elérni a munkájukban. Adjunk nekik erre lehetőséget és világos karrierutakat mutassunk már a legelején!

Biztosítanunk kell az előrelépési útvonalakat és a fejlődési lehetőségeket a munkavállalóink számára. Ez magában foglalhatja a belső képzéseket, mentorálási programokat, vezetőfejlesztési lehetőségeket vagy akár a különböző projektekbe történő bevonódást. A munkatársak számára fontos, hogy már a kezdetekkor lássák a jövőbeni növekedési és előrelépési lehetőségeiket. Ha azt tapasztalják, hogy a vállalat beruház a szakmai fejlődésükbe, sokkal nagyobb valószínűséggel maradnak hűségesek a vállalathoz.

4.Kommunikáció és részvétel

Az átlátható, nyílt kommunikáció és a munkavállalók részvétele a munkavállalók megtartásának egyik alappillére. A vállalat vezetőségének és a HR munkatársasinak biztosítania kell a rendszeres és hatékony kommunikációt a munkavállalókkal, hogy mindig megfelelően tájékoztassák őket a vállalati döntésekről, változásokról és célkitűzésekről.

A vezetőknek közvetlenül kell kommunikálniuk a beosztottaikkal és rendszeres visszajelzést kell adniuk nekik. Az elismerés és az elismerő szavak motivációt adnak a munkavállalóknak, miközben a konstruktív visszajelzés segít nekik fejlődni, ezzel pedig növelni tudjuk a munkahelyi elégedettségüket.

Az elkötelezett munkavállaló örömmel vesz részt a döntéshozatalban és a munkahelyi eseményekben is – ehhez azonban meg kell teremtenünk a lehetőséget, hogy ezt megtehessék. Azáltal, hogy bevonjuk a munkavállalókat a döntéshozatalba, a vállalatunk megmutatja, hogy tiszteletben tartja és értékeli a kollégái véleményét és hozzájárulását. Ez növeli az elkötelezettséget és a munkavállalók hűségét a cégünkhöz.

Nem elég tehát vonzónak tűnnünk kívülről, valóban annak is kell lennünk, amikor új munkatársunk kezd minket jobban megismerni, hogy hosszú távon magunkhoz láncolhassuk őt.

FutureManagement - A munkáltató-munkavállaló kapcsolat lehet bizalmon alapuló, hosszú távú kapcsolat is. Ha te is lojális csapatot építenél olyan kollégákkal, akik sok éven át veled maradnak, tegyél érte, hogy sokáig működjön a kémia!

A kiemelkedő vezetői támogatás, a rugalmas munkakörnyezet és munkaidő, a karrierfejlődési lehetőségek, valamint a hatékony kommunikáció és részvétel mind olyan eszközök tehát, amelyek segítenek a HR szakembereknek és cégvezetőknek a munkavállalók megtartásában, amely az üzleti célok eléréséhez elengedhetetlen. A sort természetesen még hosszan folytathatnánk, azonban az alapok lefektetését itt kell elkezdenünk.

A munkavállalók megtartása tehát alapvető fontosságú a vállalat hosszú távú sikeréhez, mindamellett, hogy a jelöltek számára is vonzó képet kell mutatnunk magunkról. A fluktuáció csökkentéséhez és a hosszú távon elkötelezett munkavállalókból álló csapat felépítéséhez tehát a munkavállalói élményt a versenytársainkhoz képest sokkal jobbá kell tennünk. Ehhez a FutureManagement professzionális csapata minden támogatást képes megadni ügyfeleinek. Vegyél részt egy ingyenes és kötelezettségektől mentes konzultáción, hogy felmérhesd jelenlegi stratégiád hatékonyságát! Foglalj időpontot, hogy segíthessünk!

FutureManagement

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2023.09.22.
Fontos a márkád hírneve

A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.

2023.09.08.
Működj hatékonyabban naprakész munkaköri leírásokkal!

A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!

2023.09.01.
Kommunikáljunk CSR tevékenységeinkről?

A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

2023.08.17.
Legyen a karrieroldalad is vonzó!

Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.