A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.
A márkánkhoz kapcsolódó pozitív érzések, tapasztalatok erősítik a fogyasztói bizalmat. Legyen szó termékről vagy szolgáltatásról, ha a márkánk megítélése az, hogy megbízható és hiteles, akkor a fogyasztó nagyobb valószínűséggel fog új terméket kipróbálni vagy más szolgáltatásokat is igénybe venni tőlünk, még akkor is, ha az ára annak magasabb, mint a konkurenciánál. Na de nemcsak ár tekintetében lesz egy márka versenyképes, hanem a toborzás szempontjából is. A tehetséges munkavállalók szívesebben jelentkeznek egy olyan céghez, amelynek társadalmilag jó a megítélése.
A márkánk megítélése azonban nemcsak tőlünk függ: önjáró folyamat, amelyet olykor könnyű, olykor viszont nehéz visszaterelni az általunk kívánt mederbe. Míg felépíteni egy jó összképet évekbe is telhet, addig lerombolni öt perc is elég, különösen a mai világban, amikor minden információ a zsebünkben van azonnal. Elég csak egy rosszul sikerült reklám, egy félresiklott rendezvény elégedetlen résztvevőkkel, egy rosszul megfogalmazott mondat az állásra jelentkezőnek, és az emberek fejében rögtön változik a kép rólunk. A negatív megítélés pedig kevesebb eladáshoz, toborzás szempontjából pedig kevesebb jelentkezőhöz vezet.
Mivel előfordulhat, hogy hibázunk vagy olyan váratlan esemény történik, amely negatívan hat márkánk megítélésére, ezért fontos ezekre előre felkészülni. Na de hogyan lehet felkészülni egy előre nem látott eseményre? Néhány taktikai lépés kidolgozásával,
amelyek segítségével az adott helyzetre gyorsan reagálhatunk. Egyik fontos alapvetés, hogy irányítsuk a rólunk szóló kommunikációt. Ez igaz válság helyzetre is, de igaz alapesetben is. Na de mit jelent ez? Például azt, hogy felejtsük el a "minden csoda három napig tart, úgyis elfelejtik hamar" és az ehhez hasonló mondatokat, ha beüt a baj. Ne hallgassunk és várjuk, hogy lecsillapodjanak az indulatok, hanem vegyük kezünkbe a rólunk szóló diskurzust! Ennek egyik fontos eleme, különösen ha egy ismert, nagy márkáról van szó, hogy ne várjuk meg, azt, hogy az újságíró találja ki a sztorit és írja meg, hanem egy általunk jóváhagyott, többször ellenőrzött anyagból dolgozzon, amellyel a saját igényeink szerint kontrollálhatjuk a képet a helyzetről még mielőtt kialakulna az emberekben.
A másik fontos alappillér az őszinteség. Minden helyzetfüggő, az adott esetre kell rászabni kommunikációnkat, de általánosságban elmondható, hogy az emberek értékelik az őszinteséget és a felelősségvállalást. Tehát ahelyett, hogy hallgatunk vagy hárítunk, ahelyett, hogy elbagatellizáljuk a történést, legyen őszinte, nyitott a kommunikációnk! Az emberek értékelni fogják, és ezzel csökkenthetjük a támadási felületeinket.
Tehát összefoglalva elmondhatjuk, hogy krízishelyzetben nagyon fontos, hogy gyorsan és hatékonyan kommunikáljunk. Legyenek erre kidolgozott taktikai lépéseink, egy csapat, akik összehívhatóak és gyors reakció adására bírhatóak. Legyen nálunk a kontroll, amennyire lehet!
Márkánk hírnevét építeni és pozitív megítélést megőrizni nagyon fontos eladás és toborzás szempontjából is. Hiszen hiába van egy fantasztikus termékem, szuper szolgáltatásom és hiába vagyok én a legjobb munkahely a világon, ha erről nem szereznek tudomást az emberek. Irányítsuk a rólunk kialakuló képet a saját szájunk íze szerint!