fbpx
+36304548164 [email protected]

FM HO

Otthonról jelentkezik a FutureManagement csapata

2020 március 16-án megváltozott a napi rutinunk. Szüleink, nagyszüleink és mindannyiunk biztonsága érdekében bizonytalan időre home office-ba vonultunk. Az első napokban még rengeteg kérdés motoszkált bennünk. Hogyan lehetnénk hatékonyak, ha mindenki otthon gubbaszt? Azóta már letisztultak a dolgok. Minden éppúgy történik, mint eddig, csak a távolság és a helyszín változott. Ideiglenesen.

Szerettünk volna ennek az időszaknak emléket állítani, egyúttal pedig példánkkal segíteni mindazoknak, akik hasonló helyzetbe kényszerültek.

Mi így birkózunk meg a kialakult helyzettel.

Növeljük a hatékonyságot

Megtartjuk a reggeli rutint

Ugyanúgy kezdjük a napot, mintha elindulnánk az irodába. Reggelizünk, fogat mosunk és felöltözünk (a pizsama nem játszik).

Meghatározzuk a munkaidőt

Mindenki magának dönti el, hogy mikor ül le a gép elé, mikor tart ebédszünetet, és mikor jön el annak az ideje, hogy elköszön a feladataidtól. Rendszernek azonban lennie kell. A hétvége pedig továbbra is szent és sérthetetlen.

Szüneteket iktatunk be

Egy-két óránként felállunk, átmozgatjuk magunkat, megisszuk a reggeli kávénkat, bekapunk egy-két falat csokit, majd folytatódik minden tovább – pont, mint az irodában.

Meghúzzuk a határt munka és magánélet között

Mindannyian kialakítottunk egy nyugodt kis sarkot, ahol néhány órára teljesen elszigetelhetjük magunkat a külvilágtól, és 100%-ban a feladatainkra koncentrálhatunk.

Pozitívak maradunk

Odafigyelünk egymásra. Meghallgatjuk egymás problémáit. Folyamatosan tartjuk egymásban a lelket.

Hasznosan töltjük az „ajándék időt”

Azt az egy-két órát, amit eddig utazással töltöttünk, most magunkra fordítjuk. Nyugodtan megreggelizünk, átmozgatjuk elgémberedett testrészeinket, majd áttekintjük az aktuális híreket.

Nem hagyjuk eluralkodni a káoszt

Odafigyelünk a rendre. Ha van egy kis szabadidőnk összepakolunk, kitakarítunk, és csak rendezett körülmények között látunk neki a munkának.

Egész nap kapcsolatban maradunk

Eltérő időszakokban végezzük a teendőinket, de a megbeszélt időpontokban elérhetőek vagyunk, hogy egyetlen feladat se akadjon el.

A legfontosabb teendőkkel kezdünk

Tudjuk, hogy a nap végén már jobban elkalandoznak a gondolataink, ezért délelőtt minden koncentrációt igénylő feladatnak pontot teszünk a végére.

Mindenki fent van?

Egy átlagos hétköznapon 9-re megérkezünk az irodába, lepacsizunk, beüzemeljük a zenegépet, reggelizünk, beszélgetünk, nekilátunk a feladatoknak, közösen ebédelünk, nagyokat nevetünk, folytatjuk a feladatokat, csokit eszünk, kávét iszunk, elintézzük az utolsó tennivalókat, 5-kor pedig hazamegyünk. Hogyan írta felül mindezt a home office?

  • Reggelente örömmel konstatáljuk, hogy mindenki egészséges.
  • Egy közös felületen rögzítjük a feladatokat, így mindenki azonnal értesül, ha teendője van.
  • Egész nap megosztjuk egymással a közérdekű információkat.
  • A nagyobb volumenű dolgok átbeszéléséhez videóchat-es megbeszéléseket tartunk.
  • Minden napot egy-két pozitív gondolattal és a best of mémekkel zárjuk.

Eszközök, amiket használunk

  • Asana – Minden projektet itt kezelünk. Szeretjük, mert átlátható, könnyen kezelhető és növeli a hatékonyságunkat.
  • Facebook – Facebook csoportban tartjuk a mindennapi kapcsolatot, hiszen így a legegyszerűbb.
  • Messenger – Az online meetingeket messenger videóhívásban bonyolítjuk le. Használhatnánk valamilyen fancy szotvert is erre a célra, de ha ez már alapból itt van a kezünkben, miért bonyolítanánk meg az életünket?
  • Telefon – Igen, bármennyire is furcsa, az Asana és a Facebook mellett még mindig hiszünk a telefonálásban. Ügyfeleinkkel többnyire így tartjuk a kapcsolatot, hiszen számukra sokszor ez a legegyszerűbb!
  • Zoom – Ezen keresztül tartjuk meg megbeszéléseinket, hiszen remekül lehet vele képernyőt megosztani, felvételeket készíteni.
  • Trello – Akár a munkahelyről, akár HO-ból, a Trello egyszerű és rugalmas kialakításának köszönhetően a csapatunk képes együttműködni, és bármit megszervezni (a szó szoros értelmében bármit – cégünk napi rutinfeladataitól kezdve, a következő csapatépítő utazásig.)
  • Slack – A Slack sokkal átláthatóbbá és szervezettebbé teszi a vállalati kommunikációt, mivel projektek vagy érdeklődés alapján nyújt lehetőséget egy munkacsoporton belül különféle funkcionális (de akár informális) csatornák létrehozására.
Facebook - Future Management - Online Marketing Ügynökség
Asana - Future Management - Online Marketing Ügynökség
Messenger - Future Management - Online Marketing Ügynökség
Phone - Future Management - Online Marketing Ügynökség
Zoom - Future Management - Online Marketing Ügynökség

Otthon is szól a diumdisu

Nem telhet el nap zenehallgatás nélkül – se az irodában, se otthon.

Pláne ebben az embert próbáló időszakban. A főhadiszállásunkon általában Bogci tekergeti a potmétert, erre azonban most nincs lehetősége. A Spotify lejátszási listának hála viszont otthon is mindenki a jól megszokott fülbemászó dallamokra pötyöghet.

Köszi, jól vagyunk!

Egy kép többet mond ezer szónál (de szép közhely).

Beszéljenek hát helyettünk a megörökített pillanatok. Nálunk így telnek a home office-os hétköznapok:

Töltsd le ingyenes anyagunkat a sikeres Home Office elsajátításához.

Nem csak magunkra figyelünk

  • Cikkeinkkel, posztjainkkal és személyes tanácsainkkal minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy a hazai KKV szektor szereplői minél hamarabb kilábaljanak a nehéz helyzetből.
  • Ügyfeleinkkel ugyanolyan szoros kapcsolatot ápolunk, mint a veszélyhelyzetet megelőző időszakban.
  • Nem engedjük el a munkatársaink kezét. Teljes létszámmal nézünk szembe a problémákkal, és változatlan felállásban folytatjuk tovább a munkát.
  • Segítünk bevásárolni szüleinknek, nagyszüleinknek és a környezetünkben élő idős embereknek, hogy nekik ne kelljen kimozdulniuk.
  • Komolyan vesszük a helyzetet, mindannyian otthon maradunk. Ha mégis el kell hagyni a lakóhelyünket, minden esetben kesztyűt és maszkot húzunk.

Mit csináljunk a nagy csendben?

A kényszer csodálatos gyermeke: az innováció. Bizony. Soha, semmi nem annyira hatékony motiváció, mint a kényszer. Amikor égeti a tűz a hátsódat. Shakespeare a pestis járvány alatti karantén során dobta össze a Lear Királyt. Newton pedig nagyjából az összes jelentős találmányát és törvényét a London leégését követő járvány elől elvonulva alapozta meg.

Szóval, ha olvasgatnál a kényszer-nyugalom szülte alkotói szabadság heteiben, iratkozz fel a hírlevélsorozatunkra. Hogy mire számíthatsz? Tanácsokra, ötletekre és emberi gondolatokra. Mindezt Berti kollégánk tolmácsolásában.

Egy űrhajós tippjei HO-hoz.

Scott Kelly NASA-űrhajós egy évet töltött a Nemzetközi Űrállomáson, márpedig nehéz ennél messzebb kerülni a társadalomtól (egészen pontosan 408 km, felfelé).

Az elmúlt hetek eseményei miatt írt egy véleménycikket a New York Timesba, amiben összeszedte, hogy ő hogy vészelte át ezt az időszakot.

Ezen kívül egy érdekes videó Scottal, ahol beszél az elszigeteltségről missziói során, talán Neked is erőt ad és elviselhetőbbé teszi a mostani veszélyhelyzetet és a self-isolation jelenséget.

„Még rám is figyeltek?” Yess!

Ahogy Berti mondaná (és tényleg). A Karantén Mesék címre keresztelt hírlevélsorozatunknak azzal a céllal adtunk életet, hogy a Te négy fal között töltött hétköznapjaidat is könnyebbé és boldogabbá varázsoljuk.

És még egy kis olvasnivaló home office idején

Az oldalunkon rengeteg hasznos blogcikkel találkozhatsz, amik csak arra várnak, hogy elmélyedj bennük.

Újonnan készülő tartalmaink pedig kimondottan az otthon töltött hétköznapjaidhoz nyújtanak segítő kezet. Néhányat közülük már most is elolvashatsz, de érdemes lesz rendszeresen visszatérned, mert folyamatosan frissül a kínálatunk:

Még több cikk home office témában

Kérdésed van?
Tudunk valamiben segíteni?

Keress minket bizalommal!

A [email protected] email címre várjuk az üzeneted.