fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-11-23

Három érdekes és magas megtérülésű marketingstratégia

7 perc olvasási idő
marketingstratégia

Sikeres és feltörekvő vállalat szeretnél lenni, főleg a marketing terén? Akkor szerencséd van, mert most 3 hatásos marketingstratégiát fogunk bemutatni, melyek maximális megtérülést eredményezhetnek vállalatod működésében. De ne rohanjunk ennyire előre.

Minden marketinges álma, hogy a keresőmotorok rangsorolásánál, minél kedvezőbb helyet érjen el és olyan tartalmakat hozzon létre, melyek vírusszerűen terjednek a nagyvilágban – de ez gyakran nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy jó minőségű és eredményes marketingkampányokat valósítsunk meg, olyan tartalmakat kell létrehozni, amelyek igazodnak marketing célunkhoz, a célközönség érdekeihez, a márka hangjához és még sorolhatnánk. Ráadásul hatékonynak kell lennie anélkül, hogy jelentős összegeket költenénk rá és nem lépi túl az erőforrás-korlátainkat, amelyekkel csapatunk szembesülhet. Azonban az erős online jelenlét kiépítése időt és türelmet igényel. A marketing kampányok csak akkor lehetnek hatékonyak, miután gondosan kidolgoztad az ajánlatot, az üzenetet és a márka tekintélyt.

Ahhoz, hogy ez létrejöjjön, most bemutatunk 3 rendkívül hatékony marketingstratégiát, melyek mind gyors győzelemhez, mind lenyűgöző hosszú távú eredmények eléréséhez vezet!

1. Ez nem csak LinkedIn: Account-Based Marketing (ABM)

Mostanában már egyre népszerűbb a LinkedIn, mint hirdetési csatorna, amely egy új vezető eszköz lehet a potenciális vásárlók eléréséhez a B2B marketing kommunikációban, és nagyszerű kezdet az ABM-kampányokban.

LinkedIn népszerűsége

A LinkedIn mára a világ legnépszerűbb szakmai és üzleti közösségi hálózata lett. Magyarországon nagyjából 900 ezer ember van regisztrálva, ami 9%-os növekedést jelent a 2018-as adatokhoz képest. A Facebook után a második legnépszerűbb platform a B2B értékesítőknél.

Az ABM stratégia

Az account-based marketing (ABM) stratégia azt jelenti, hogy csak a potenciális vásárlói célcsoportot választjuk ki, akik az úgynevezett accountok lesznek és csakis rájuk figyelünk az értékesítés során. Ezt akkor célszerű alkalmazni, ha szűk a célcsoportunk és nem engedhetjük meg magunknak a pazarlást. A LinkedIn oldalon célozhatunk cég, helyszín, munkakör és egyebek szerint, ami nagy mértékben segít, hogy a megfelelő embereket érjük el a megfelelő időben.

Miután megtaláltuk célközönségünket, azt kell eldönteni, hogy ki és mikor fogja kezelni és megerősíteni a kapcsolatot a bejövő fogyasztókkal (leadek) az értékesítési csatornákon keresztül. Ahhoz, hogy maximalizáljuk az elkötelezettséget az ABM-kampányunkkal, folyamatosan frissíteni kell a tartalmaidat relevancia szerint és az új érdeklődők fenntartása érdekében.

Mutatunk egy 5 lépésből álló tervet a hatékony ABM-kampány felépítésére:

  1. Jelöld ki a kampány vezetőjét, aki biztosítja, hogy a csapat minden tagja részt vegyen a vállalat minden divíziójából.
  2. Hozz létre egy LinkedIn Lead Generation kampányt, amely az ideális vállalati iparra összpontosít, magával ragadó hirdetésekkel.
  3. Hozz létre vagy frissíts meglévő céloldalakat és tartalmakat, amelyek közvetlenül szólnak a célközönséged számára.
  4. Állíts be egy munkafolyamatot, amely átveszi az új leadeket, és megerősíti őket a fenti tartalommal.
  5. Figyeld a leadeket és azok elkötelezettségét, hogy a megfelelő tartalommal tudjon a megfelelő időben eljutni.

2. Kettő jobb, mint egy: Partnerségek

A nagy hatású marketing stratégiának gyakran kiaknázatlan forrása a partneri együttműködés. Olyan partner megtalálása, akivel egy tartalmat létrehozhatunk, ami nagyon hatékony mind elkötelezettség, mind költségek szempontjából. A partnerek más szemlélettel rendelkeznek, és olyan betekintést nyújthatnak, amelyet Te esetleg nem vettél volna figyelembe. A partnereddel létrehozott eszközök megoszthatók a márka mindkét hálózatával és lehetővé teszi az új közönségek elérését.

marketingstratégia

A marketing partnerség lehetséges formái:

  • Marketing ügynökség
  • Affiliate marketing partnerség, amikor a szerkesztők népszerűsítenek bizonyos termékeket/szolgáltatásokat ismert weboldalaikon, fizetség ellenében
  • Szponzorálás és jótékonyság
  • Termékelhelyezés
  • Licencek
  • Co-branding

Viszont, ügyelni kell a megfelelő partner kiválasztására. Olyat érdemes, aki közös értékekkel, erős követőkkel rendelkezik és értéket nyújt a célközönség számára.

3. Szavak helyett, a cselekvés beszéljen: Az ügyfelek evangelizálása

A vevői ajánlás lehet az egyik leghatékonyabb eszköz a nagy potenciállal rendelkező leadek elérésére. Készíthetsz lenyűgöző kampányokat, de semmi sem hasonlítható egy elégedett ügyfél szabadon adott ajánlásához.

Fontos megemlíteni a flywheel-modellt, melyet a jövő meghatározó trendjének ítélnek. A lényege az, hogy ahelyett, hogy az elégedett fogyasztók a vásárlást követően távoznának, újabb vevőket generálnak a személyes ajánlásukkal, történetükkel vagy egyéb módon, amelyet az ügyfélélmény magasabb szintű biztosításával lehet elérni. Erre pedig az egész vállalat csapatának, – ideértjük a marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat stb. – dolgozóinak egyaránt kell összpontosítani, hogy a fogyasztó minél elégedettebb legyen.

A flywheel-modell külső íve három részből tevődik össze. A „delight” arra vonatkozik, hogy úgy alakítsuk erőforrásainkat, hogy azok minél jobban a vásárlói élményt fokozzák. Az „attract” lényege, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet, de ne erőltessünk, hasznos és edukatív tartalmakat osszunk meg. Végül az „engage” alatt azt értjük, hogy tegyük lehetővé, hogy a vásárlók minél több platformon, csatornán kapcsolatba léphessenek vállalatoddal, akkor amikor nekik jólesik.  

Megfigyelhető, hogy az egész filozófia lényege az, hogy az fogyasztó a lehető legjobb élményben részesüljön a vásárláshoz vezető úton, a vásárlás alatt és utána is.

Ezek a stratégiák csak az első lépést jelentik a nagy hatású marketing stratégia felépítésében. Ezeket egy teljes stratégiai tervvel kell összekapcsolni, amelyet az egész vállalatra ki kell igazítani, a marketingtől az értékesítésig, az ügyfelek sikeréig és azon túl.

marketingstratégia

Ha szeretnél még több tippet a marketingstratégiád kifejlesztésében, akkor mindenképp olvasd el korábbi blogcikkünket is az inbound marketingstratégia megalkotásához: https://futuremanagement.hu/kihagyhatatlan-utmutato-az-inbound-marketing-strategiad-megalkotasahoz/

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink