Arról már biztosan hallottál, hogy a vásárlói visszajelzés mennyire fontos. És hallottál már a User-generated content-ről? Röviden csak UGC. Ez egy szélesebb fogalom, mint a vásárlói visszajelzés. Mi is ez pontosan? Minden, amikor a vásárlóid valamilyen képi vagy szöveges formátumban megosztják a termékedet. Miért jó ez neked? Azért, mert a barátaik, ismerőseik biztosan látni fogják, hogy megosztotta. Azt pedig Te is tudod, hogy az ajánlás milyen fontos tényező a vásárlási folyamatban.
Csapjunk egyből a közepébe a rövid bevezetés után és lássuk a UGC 4 legnagyobb előnyét:
A közösség húzóereje
Több interakciókat és elérést biztosít
Növeli a jó minőségű tartalmaid számát
Emeli a konverziós arányt
A közösség húzóereje
Az ügyfeleid meggyőzőbbek nálad. A
vásárlók nagyobb súlyt helyeznek más, ismeretlen személyek értékelésére, mint a
Te tartalmaidra. A marketing és az értékesítés terén a szóbeszéd mindig
hatékonyabb, mint a direkt hirdetések, legyenek azok bármennyire
személyreszabottak. A vásárlók más vásárlóknak hisznek és adnak a véleményére,
nem pedig egy céges logó mögé bújt vállalatnak.
Továbbá, a felhasználók által létrehozott tartalom miatt az emberek úgy érzik, hogy egy közösség részét képezik. Gondolj bele, mit éreztél, amikor először megfordult a fejedben, hogy Apple terméket vásárolj. Két dolgot biztosan fontolóra vettél: Valóban szükséged van rá? Készen állsz az Apple családjába tartozni? Nagyobb tételben fogadnék rá, hogy a racionális érvek mellett, fontos szerepe volt a döntésedben az interneten olvasott és baráti véleményeknek, hogy végül beléptél-e az almás közösségbe.
Több interakciót és elérést biztosít
A közösségi média felületeken a
vállalatok valóságos háborúban állnak egymással, hogy elnyerjék a felhasználók
figyelmét. Napjainkban minden korábbinál nagyobb a reklámzaj. Ezért egyre
inkább felértékelődnek a makroelköteleződések és a UGC. Igencsak megkönnyíti a
vállalatod piaci helyzetét, ha a vásárlóid is gyártanak neked tartalmat, ezzel
is növelve előnyödet a versenytársaiddal szemben. Valamint, az olyan sokszor
hangoztatott többcsatornás kommunikáció itt is megjelenik. Azok a vállalatok,
akik kihasználják a legújabb kommunikációs csatornákat előnyhöz jutnak
rövidtávon. Azonban, ahogy népszerűvé válnak ezek az új platformok, úgy lesz
egyre nehezebb ott is kitűnni.
Ráadásul, a vállalatod ellen
dolgozik az is, hogy a közösségi média óriások folyamatosan fejlesztik
algoritmusukat, hogy háttérbe szoruljanak a céges megjelenések. Ezzel
párhuzamosan növekszik az ismerőseid által közzétett tartalom az idővonalaidon.
Kezded már érezni, hogy miért igazán fontos, hogy a vásárlóid is posztoljanak
önszántukból a termékedről? A kérdés, ami felmerülhet benned pedig az, hogy
milyen módon vedd rá őket erre. Mutatunk 2 ötletet is neked:
Kérd
meg a vásárlóid, hogy osszák meg közösségi felületeiken a termékedet.
A legegyszerűbb, ha a
köszönőleveledben (ugye csatolsz köszönőlevelet minden vásárlásodhoz?) kéred
meg rá, hogy lőjön egy szelfit a legújabb felsőjében, amit tőled vásárolt.
Rendelés után emlékeztetheted rá néhány nappal (amikor már biztosan megkapta a
csomagot), hogy mutassa meg, mennyire elégedett a termékkel. Ossza meg
barátaival offline és online egyaránt. Akár kérhetsz tőle Te is képet,
kedvezményért cserébe, amit felhasználhatsz a későbbiekben.
Oszd
meg saját felületeiden a vásárlóid tartalmát!
Instagrammon már rengeteg kép található a saját hashtag-ed alatt? A hirdetéseidnél már számos pozitív visszajelzés olvasható? Bátran ágyazd be őket a kommunikációdba és oszd meg őket az idővonaladon, vagy a terméklapon. Arra viszont figyelj, hogy mindig az adatvédelmi szabályoknak megfelelően járj el! Kérj beleegyezést és ne képernyőmentésekkel dolgozz, hanem használd a megosztás vagy beágyazás lehetőséget.
Növeli a jó minőségű tartalmaid számát
A tartalommarketingesek legnagyobb kihívása, amival nap, mint nap szembe néznek, hogy milyen módon kellene konstansan magas színvonalú, releváns tartalmat előállítani (itt olvashatsz róla, hogy miért ilyen fontos a tartalommarketing). A vásárlók elvárják, hogy a vállalatok aktívak legyenek minden közösségi média platformon, ahol ők maguk is megjelennek. A marketingesek oldaláról azonban a tartalomgyártás nem merülhet ki abban, hogy a „másolás-beillesztés” billentyűkombinációt leütve minden felületen ugyan azt kommunikálják. Fontos a változatosság és hogy a megosztott tartalom illeszkedjen a kommunikációs csatorna fő csapásirányába. Itt jön képbe a vásárlóid által gyártott tartalom. Minden egyes általad elkészített tartalommal adj lehetőséget a célközönségednek, hogy kommunikáljanak a vállalatoddal. Vedd rá őket, hogy leírják a véleményüket a termékről, hogy megmutassák, hogy milyen igényes csomagolásban érkezett meg hozzájuk, stb. Egyrészt ezeket a tartalmakat felhasználhatod Te is, másrészt lehet, hogy ötletet ad, hogy milyen tartalmat kellene készítened.
Emeli a konverziós arányt
Neked, mint tulajdonosnak vagy
marketingesnek a fő mozgatórugód a konverziók számának növelése. Azt is tudod,
hogy az első lépés a vásárlás felé, hogy a potenciális ügyfeled valamilyen
interakciót tegyen irányodba. Kedvelje egy posztodat, kommenteljen, üzenetet
írjon, vagy bármi egyéb. Miért hagynád veszni a vásárlás után ezt az
elköteleződést? Vedd rá, hogy vásárlás után is lájkolja, kommentelje, ossza meg
mondandóját. És ezzel a pozitív visszacsatolással máris javítja a konverziós
arányodat. Elvégre, ahogy az első pontban is szerepel: az ügyfeleid meggyőzőbbek
nálad.
Összegezve, mit is jelent ez számodra? Gyárts továbbra is jó minőségű tartalmakat, minden platformra, ahol jelen van a célcsoportod. Azonban, egészítsd ki a kommunikációs terved azokkal a tartalmakkal és ötletekkel, amelyek elősegítik, hogy a vásárlóid is készítsenek tartalmat a termékedről vagy szolgáltatásodról (fontos, hogy ez alatt nem csak a vásárlói visszajelzés értendő). Végsősoron, ezzel könnyedén növelheted a vásárlások számát.
A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.
A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!
A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.