Amikor fejest ugrottam a marketing világába, azt hittem, tudom mi az a SEO. Mi sem egyszerűbb: keresőmotorok optimalizálását jelenti. Magyarul tehát a SEO nem más, mint keresőoptimalizálás. Ez eddig rendben van. Azzal is tisztában voltam, hogy minél jobb a SEO, annál jobb helyezést érhetünk el a keresőkben. Bravó, most szerinted is egy SEO zseni vagyok, ugye? Lássuk be, ez nem túl sok információ. Sok minden volt, amiről nem tudtam, hogy nem tudom, és minél többet tanultam, annál több kérdés vetődött fel bennem.
Vegyük most sorban, hogy melyek ezek a látszólag egyszerű, mégis zavart okozó kérdések, és válaszoljunk is rájuk. Remélhetőleg neked is a segítségedre lesz, és a cikkem végére tudni fogod, hogy mi fán terem a SEO.
1. Mi is a SEO tulajdonképpen?
Ahogyan a bevezetőben már írtam, a SEO nem más, mint a keresőoptimalizálás. Bővebben: olyan technikák összessége, amelyek segítenek abban, hogy a webhelyed láthatóvá váljon az organikus keresési eredmények között azok számára, akik épp a Te márkádat, termékedet, vagy szolgáltatásodat keresik. Hiszen a tied lehet a világ leghasznosabb csodaszere, ha senki nem talál rád, igaz? Hazánkban a legismertebb keresőmotor a Google, de ott a sorban a Yahoo, vagy a Bing is.
2. Mi a különbség az organikus és a fizetett találatok között?
Az organikus találatok azok az eredmények, amelyek algoritmus alapján ingyen jelennek meg a keresőkben. A fizetett találatok az oldal tetején vagy oldalán lesznek láthatóak. Ezek azok a linkek, amelyekért a hirdetőknek zsebbe kell nyúlni, azaz a fizetett találatok.
3. Hogyan működik a SEO valójában?
A SEO a kulcsszavakkal, tagekkel, szövegezéssel, linkek segítségével optimalizálja a weboldalt. Amint a weboldalt feltérképezte és indexelte egy keresőmotor, a SEO erőfeszítések eredményei általában azonnal láthatóvá válnak. Mélyebbre tekintve: a keresőmotorok olyan elemeket keresnek, mint a képcímkék, címcímkék, belső linkek felépítése és bejövő linkek (más néven backlinkek). És ez csak néhány azok közül a faktorok közül, amit a keresőoptimalizálás figyelembe vesz. A keresőmotorok a webhely struktúráját, kialakítását, a látogatók viselkedését és egyéb külső tényezőket is vizsgálnak, amikor rangsorolnak.
4. Mi az a SEO stratégia?
A SEO marketing stratégia egy átfogó terv arra, hogy minél több értékes látogatót vonzzunk a webhelyre. A sikeres keresőoptimalizálás magában foglalja az on-page – vagyis az oldalon belüli –, valamint az off-page, azaz az oldalon kívüli stratégiákat is. Míg az első esetben a megfelelő kulcsszavak felkutatása és integrálása a cél, addig a másodikban a bejövő linkeket kell figyelembe venni más webhelyekről. Hogyan néz ki ez a gyakorlatban? Mielőtt új weboldalt, vagy épp egy blogbejegyzést készítenél, az első lépés a megfelelő kulcsszavak beépítése. A hangsúly pedig jelen esetben a „megfelelő” kifejezésen van.
A tartalom létrehozásakor a fókusz a célközönségre kell, hogy kerüljön, és nem pedig a kulcsszó gyakoriságára. Ehhez pedig kulcsszókutatásra van szükség, ahol kiderül, hogy az általunk relevánsnak vélt kulcsszónak van-e létjogosultsága a piacon. Tehát mielőtt levélpapír árusításba kezdenénk, nézzük meg, hogy mennyi keresési találat van a levélpapír kifejezésre, ugyanis könnyen lehet, hogy a mai digitális korban erre a termékre nagyon alacsony a vásárlói kereslet. A célközönség igényeinek kielégítése kulcsfontosságú a hatékony SEO stratégia kialakításában.
5. Mi az a meta leírás és miért olyan fontos?
A meta leírásnak kritikus szerepe van a keresőoptimalizálás során. A meta leírás az a szöveges tartalom, amely a weboldalad alatt jelenik meg a keresőmotor találatában. Gyakorlatilag egy nagyon rövid és tömör „magyarázat” az adott weboldalról. A meta description a weboldalon nincs jelen, nem látható, viszont a weboldal HTML forráskódjában megtalálható. Régebben a kulcsszavak optimalizálásának helyét jelentette, manapság már sokkal fontosabb, hogy olyan vonzó, ütős szöveg legyen, ami kattintásra készteti az olvasókat, javítva ezáltal a konverziós arányokat.
A Google-ben a meta leírás hossza 110-140 karakter lehet, ezért érdemes valóban kreatívnak lenni. Miért fontos? Ha a találati listán megjelenik a weboldalunk, de a felhasználó nem minket választ, hanem egy másik találatot, akkor romlik a CTR, azaz az átkattintási arányunk. Képzeld el így: a meta leírás az az egyetlen mondat, amit a vállalkozásodról mondhatsz, ha egy rangos konferencián kell felszólalnod a célközönségeddel szemben, hogy meggyőzd őket.
6. Optimalizálni kell a domain nevemet is a kulcsszavakkal?
Az elsődleges domain-nek nem szükséges tartalmaznia a kulcsszót, ugyanis ez károsíthatja a SEO-t. Ha történetesen a cégnévnek van kulcsszava, az rendben van, de ne vásárolj hatekonykeresooptimalizalasagyakorlatban.hu webhelyet. Érted, mire gondolok?
7. Mennyi kulcsszó használata javasolt?
Sajnos nem lehet pontos adatot mondani a „megfelelő” kulcsszóhasználatra vonatkozóan, főleg azért, mert ez nem kielégítő módszer a kulcsszavak optimalizálására. Nincs olyan kulcsszósűrűség, amely biztosan eredményre vezet.
Aranyszabály: egyszerűen csak tartsd szem előtt az olvasót és szükség esetén használd a kulcsszavakat.
8. Mi a különbség a belső és a bejövő linkek között?
A belső linkek a webhely egyik oldalán található linkek, amelyek a webhely másik oldalára vezetnek át. A bejövő linkek olyan egyéb webhelyek, amelyek a Te tartalmadra mutatnak. Mindkettő értékes SEO szempontból.
9. Mi az a sitemap.xml fájl?
Ez a fájl a webhely összes oldalának indexe. Valójában egy gyors útmutató az indexelni kívánt tartalom keresőmotorjai számára.
10. Miért van szükség ’alt text-re’ a képek esetében?
A keresőmotorok nem tudnak képeket olvasni, de szöveget igen. Az alt szöveg „segít nekik kitalálni”, hogy miről szólnak a képek.
11. Mennyi időbe telik, ameddig láthatom a SEO eredményeket?
Ahogyan a kulcsszavak esetében, úgy itt sincs egzakt válasz. Több tényező együtthatásának függvénye, hogy milyen gyorsan – vagy lassan – jönnek az eredmények. Ez a lista többek között a következőket tartalmazza:
• a létrehozott tartalom mennyisége, • a tartalom minősége, • a tartalom rezonanciája a célközönségre, • a webhely mérete, • a Domain jogosultsága (erős vagy gyenge).
A kisebb webhelyek esetében valószínűleg tovább tart majd a SEO eredmények láthatóvá válása, és még tovább, ha teljesen új weboldaloptimalizálásról van szó.
12. Mi a jó cél a SEO esetében?
Ha a SEO-ra gondolsz, ne csak a tölcsér tetejét vedd figyelembe, vagyis ne kizárólag az lebegjen a szemed előtt, hogy számszerűsítve hány látogatást értél el a webhelyen.
Fókuszálj a teljes marketing csatornára, és arra, hogy minőségi forgalmat generálj. Azok a felhasználók, akik a SEO-n keresztül találtak rád, valóban a Te vállalkozásodat keresték? Ha nem, akkor számít, hogy nőtt a webhelyed forgalma? Na, ugye.
13. Kit bízzak meg a keresőoptimalizálás végrehajtásával?
Belső vagy külső munkaerő alkalmazása egyaránt célravezető lehet, a lényeg, hogy a szakértőnek ismernie kell a SEO modern szabályait. Hogyan döntsd el? Egy korábbi cikkünk a segítségedre lehet.
Összegzés: így haladj lépésről lépésre
Ellenőrizd a webhely tartalmát. ➸ Végezz kulcsszókutatást. ➸ Célozz új kulcsszavakra is. ➸ Generálj új tartalmat és optimalizáld a meglévőt. ➸ Figyeld a webhely teljesítményét. ➸ Vizsgáld meg a jól teljesítő weboldalakat. ➸ Kövesd nyomon a rangsort és a forgalomváltozást. ➸ Az eredmények tükrében finomhangold a SEO stratégiát.
VAGY
➸ Bízz meg egy SEO szakértőt, dőlj hátra és élvezd az eredményeket!
Bloggerként kezdtem, a PPC világában folytattam szakmai tanulmányaim, a FutureManagement csapatában pedig tartalommenedzsertként találtam meg a helyem. A neuromarketing, a szövegírás, és az online tér mindig megújuló trendjeinek világa a szenvedélyem.
A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.
A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!
A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.