fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-04-23

“Hirdetés elutasítva” – Így kerüld el, hogy tiltsa a hirdetésed az algoritmus

8 perc olvasási idő
hirdetés elutasítva

Az utóbbi hetekben kétséget nem tűrően mindannyiunk élete megváltozott. Van, akinek jobban, van, akinek kevésbé. Ez az időszak mindenkit arra sarkall, hogy változtasson. Hogy jobbá tegye a saját üzletét. Ennek a következménye az, hogy sok cég, amely eddig egyáltalán nem hirdetett, az most elkezdett „gőzerővel” kiaknázni a Facebook hirdetésben rejlő potenciált. Ennek egyenes következménye, hogy nagyon sok céltalan, rosszul targetált, rossz kreatívval megáldott hirdetés jön velem szembe minden nap. Ezzel párhuzamosan rengetegen írják be kétségbeesve Facebook csoportokba és nekünk is, hogy: “Hirdetés elutasítva – mit tegyek?”. A továbbiakban erről lesz szó. Megmutatom neked, hogy mi az, amit nem hirdethetsz Facebookon, mi az, amit csak korlátozottan és hogyan fogalmazd meg kényes témában a hirdetési szöveged, hogy átengedje az algoritmus.

Egy évvel ezelőtt gondoltad volna?

Az elmúlt bő egy hónapban számos olyan iparágban álltak át online értékesítésre, amely korábban elképzelhetetlennek tűnt. Egyrészt azért, mert tökéletesen elégedettek voltak a klasszikus bolti értékesítés által generált forgalommal a tulajdonosok. Másrészről úgy gondolták, hogy az ő piacukon nincs jogosultsága az online értékesítésnek vagy túlságosan bonyolult. Erre, jön egy vírus és bebizonyítja, hogy lehet online gyógyszertárt üzemeltetni. El lehet adni a hentesnek az áruját is online és meg lehet szervezni a kiszállítást is. Rengeteg étterem regisztrált a NetPincérhez, készített saját weboldalt, hogy így próbálják meg átvészelni a jelenlegi helyzetet. Ezek a cégek a jelenlegi bizonytalan helyzetben a legtöbb esetben próbálnak házon belül elintézni mindent. Ha csak egy tanácsom fogadod meg, akkor az a következő legyen: ne a marketing spórolj! Nem azért mondom ezt, mert online marketingesként haza beszélek. Azért mondom ezt, mert száz százalékig biztos vagyok benne, hogy a Facebook hirdetésekre szánt büdzséd sokkal okosabban el tudom költeni, mint Te. Tudod, miért vagyok ennyire biztos benne? Mert tudom, hogy megírod szépen a Facebook bejegyzést, majd rányomsz „bejegyzés kiemelése” gombra, rádobsz egy tizest egy hétre és várod, hogy záporozzanak a megrendelések. Nem fognak. Arról, hogy miért ne használd a boost post-ot már korábban írtam egy cikket. A segítségével kicsit árnyaltabb képet kapsz a Facebook hirdetési rendszerének komplexitásáról.

Fun fact: Az elmúlt 7 napban legalább 5 darab Győr-Moson-Sopron megyei étterem, pizzázó, gyrosos hirdetését láttam. A poén, hogy Debrecenben élek.

Ha úgy döntesz, mégis inkább magadnak készíted el a hirdetéseid akkor nyomatékosan megkérlek rá, hogy olvasd el az előbb linkelt blogbejegyzésem és használj hirdetéskezelőt. Ott legalább kiválaszthatod a hirdetésed célját, beállíthatod a demográfiai, érdeklődés alapú célzást, valamint a költségkeretet is. Javaslom, hogy mielőtt hirdetni kezdesz, olvasd át a Facebook hirdetési szabályzatát. Mindösszesen vagy 250 oldal LINK. Vagy, olvass tovább és elmondom a legfontosabb dolgokat, hogy mi szükséges ahhoz, hogy ne tiltsa a hirdetésed a rendszer.

Korlátozott vagy egyáltalán nem engedélyezett termékkategóriák

Van számos termékkategória, amelyek értékesítését a Facebook vagy korlátozza vagy egyáltalán nem is engedélyezi. Egyes esetekben ez teljesen egyértelmű, hogy miért nem, míg más esetben minden logikát nélkülöz a dolog. Ilyen például a táplálékkiegészítők és a vitaminok piaca, ami a Facebook szerint egy tiltott kategória és nincs lehetőség az értékesítésére a platformon. Ennek ellenére, biztosan jött már veled szembe valamelyik nagy táplálékkiegészítő cégnek a terméke hirdetésben. Számos kisebb hirdetőt, aki ilyen kategóriában hirdet viszont havonta tilt az algoritmus és fellebbezésnek nincs helye. Tehát, a korlátozott tartalmak:

hirdetés elutasítva

Ha ezen kategóriákba tartozik a vállalkozásod, akkor nincs ok a pánikra. Mindössze annyi a dolgod, hogy nagyon körültekintően járj el a hirdetések elkészítése során. A Facebook mindegyik kategóriánál felsorolja, hogy mi az, amire vigyáznod kell. Általánosságban azt lehet elmondani, hogy a hirdetéseid képi és szövegvilágában ne tegyél megjegyzést a célközönséged személyes dolgaira. Ne tegyél fel kérdéseket a hirdetési szövegben. Ne kérdezd meg, hogy: „Ugye szeretnél Te is 10 kilót fogyni 6 hét alatt?” Garantáltan nem fog megjelenni a hirdetésed. Mondd inkább azt helyette, hogy „Érd el álomalakod a nyárra!”. Térjünk vissza a teljesen tiltott kategóriákra, amelyekből van jó néhány. Egész pontosan 30.

hirdetés elutasítva

Szerintem ezen kategóriák nagy része így ránézésre is egyértelmű, csak egy-kettó igényel magyarázatot. A hirdetések nem sérthetik a közösségi alapelveket (ez egy újabb több száz oldalas kis olvasmány).

Érdekesség, amit említettem korábban, hogy a „nem biztonságos táplálékkiegészítők” értékesítése tiltott. A csavar a dologban, hogy a Facebook dönti el, mit ítél biztonságosnak és mit nem. Nincs lehetőséged benyújtani számukra egy papírt, hogy már pedig a Te terméked minden előírásnak megfelel. Nem hirdethetsz olyan oldalt, ami vírusos vagy nem működik megfelelően. Nem szerepelhet a hirdetésekben képi tartalmában lejátszás gomb vagy emoji sem hivatalosan. Nem hirdethetsz MLM-et. És nem hirdethetsz testrészeket vagy testnedveket sem eladásra, ha nem lenne magától érthetődő.

Nem ezen kategóriákba tartozik a terméked vagy szolgáltatásod, mégis kirostálja az algoritmus?

“Hirdetés elutasítva” – Így kerüld el!

A pozitív végkimenetelt hangsúlyozd. Ne a problémára fókuszálj, hanem a megoldásra (bár, ez a marketing egyik alaptörvénye is). Ne használj negatív töltetű szavakat. Egy landing oldalon működhetnek jól az erős érzelmeket kiváltó negatív hangulatú szavak, de Facebookon biztosan nem hirdethetsz, ha ilyeneket használsz. Ne írd azt, hogy fogyás, halál, betegség stb. Helyette a pozitív kicsengést domborítsd ki.

Tartsd be a Facebook alapvető irányelveit, ami közül egyet kiemelnék, mégpedig azt, hogy a Facebook és Instagram szavak valamint logók nem szerepelhetnek a hirdetésedben. Semmilyen formában. Az utolsó fontos pont, amit már szintén említettem korábban, hogy ne tegyél fel személyes kérdéseket a célközönségednek. Ez utóbbit nagyon nem szereti az algoritmus.

Figyelj a képek szövegmennyiségére!

Alapszabály, hogy a képek szövegmennyisége nem haladhatja meg a 20%-ot. Kevésbé ismert, hogy ez csak 1-2 szó esetén igaz. Amennyiben háromnál több szó szerepel a kreatívodon, úgy már csak maximum 15%-nyi szöveget helyezhetsz el rajta. Ha nem így jársz el, csökkenni fog az elérése a hirdetésednek és jelentősen drágul majd egy kattintás ára. Itt ellenőrizheted, hogy megfelelő-e a szövegmennyiség. Vigyázz, mert ez az eszköz sem tévedhetetlen, sajnos.

Tanulj a konkurenciától!

A Facebook hirdetéstár segítségével mindenki után kémkedhetsz, aki hirdet Facebookon. Csak beírod az oldal nevét és már ki is hozza az összes aktív hirdetését. Ezáltal könnyedén tudod elemezni akár konkurenciád hirdetéseit is. Nem szégyen tanulni belőlük!

Mint láthatod, számos dolog van, amire figyelned kell a hirdetési szövegek megírásánál és a képek megszerkesztésénél. És ez csak a jéghegy csúcsa. Ha szeretnéd jobban beleásni magad, akkor nézz szét blogunkban, ahol számos cikket találsz a témában. Vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk, hogy hirdetéseid valóban vállalkozásod céljait szolgálják!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...