Hogyan brief-elj egy marketing ügynökséget? Avagy hogyan kaphatod meg azt, amit akarsz?

Hogyan brief-elj egy marketing ügynökséget? Avagy hogyan kaphatod meg azt, amit akarsz? - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség
Olvasási idő:

A marketing az ötletek megvalósításáról szól. Az elképzelés és a megvalósítás közötti rögös úton azonban nagyon sok az akadály. Magyarul rengeteg mindenen elcsúszhat egy remek ötlet. Pontosan erre valók a brief-ek, hogy a tervből valóság váljon, mégpedig az ügyfél legpontosabb elvárásai szerint.

A brief tehát tartalmazza a konkrét elképzelést és meghatározza az elvárásokat. Keretet ad az egész munkának. Biztosan veled is előfordult már, hogy kitaláltál valamit, de a végeredmény nem pont úgy sült el, ahogy elképzelted. Vagy újból és újból neki kellett kezdened ugyanannak a feladatnak, mert az utasítások nem voltak egyértelműek.

Pontosan így érzünk mi is egy marketingügynökségnél, amikor hiányos brief-et kapunk. Vagy amikor egyáltalán nem kapunk.

Az, hogy vágyunk az iránymutatásra nem azt jelenti, hogy mi csak végrehajtók lennénk. Épp ellenkezőleg! Az ügyfélélmény maximalizálása érdekében mindent megteszünk, ezért az ügyfél ötletét a lehető legkreatívabb és minőségi módon szeretnénk kivitelezni, de a megadott elvárások és keretek között. Ez mindenkinek a legnagyobb érdeke. Így lesz az elvárásból valóság.

A brief előnyei tehát:

  • minimalizálja a hibalehetőséget,
  • s ezáltal a felesleges költségeket,
  • gyorsabb munkavégzést biztosít,
  • segíti az együttműködést,
  • biztosítja az ügyfél elégedettségét.

De milyen legyen egy brief, hogy tényleg azt kapd ügyfélként, amit vársz? Mutatjuk!

Hogyan brief-elj egy marketing ügynökséget? Avagy hogyan kaphatod meg azt, amit akarsz? - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

0. szabály: Legyen brief!

Ahogy azt már a bevezetőben is említettem, fontos, hogy legyen iránymutatás az ügynökség felé. Ennek jelentőségét nem tudom eléggé hangsúlyozni. Mindegy, hogy egy új PPC kampány elindításáról vagy egy hírlevélről van szó, a feladat legyen pontosan meghatározva! Ha pedig nincs elképzelésed, egy ügynökség mindig rendelkezésedre áll és segít a részletek kidolgozásában.

Röviden: ha átküldesz egy emailt, amiben csak egy screenshot van, abból nem fogjuk tudni, mi a teendő. Legyen brief!

1. szabály: Ne brief-elj szóban!

A szó elszáll, az írás megmarad. Nem is találhattam volna ideillőbb mondást. A mai rohanó világban egyre több ügyfél szeretné letudni a brief-elést vezetés közben, vagy a szupermarketben sorban állva. Ennek egy része teljesen érthető, hiszen mindenki szeretné kimaxolni azt a 24 órát, ami a rendelkezésére áll. Azonban sajnos akármilyen pontos is legyen egy marketing szakember, senki nem tud egy telefonhívásból pontosan dolgozni. Ha kapok egy hívást, lehet, hogy én sem tudom ott és akkor lejegyzetelni a kéréseket, s ezáltal pontatlan lesz a brief. Ezért nagyon fontos, hogy ha feladatot adsz a marketing ügynökségnek, azt mindig írásban tedd!

2. szabály: Minden fontos információ legyen benne a brief-ben!

Ahhoz, hogy pontos munkát tudjunk végezni, ossz meg velünk minden rendelkezésre álló információt, úgy mint: az alapkoncepció, a projekt háttere, a cél, az elvárás, a költségvetés, a célcsoport, a határidők, a kulcsüzenetek, és a jóváhagyás menete.

3. szabály: Engedd el a kezünket!

Ahhoz, hogy kiemelkedőt tudjunk alkotni, el kell engedned a kezünket. Sajnos nagyon sokszor találkozunk azzal a problémával, hogy egy ügyfél túlságosan az irányítása alatt akar tartani egy projektet, ami senkinek sem jó. Mondok egy pár példát, hogy érthetőbb legyen.

Tetszik a logó, de kisebbre vennéd a betűméretet? Bejön a hirdetés szövege, de még hozzáírnál 2 mondatot? Azt mondod, túl sok cikkajánlót tettünk be a hírlevélbe?

Hogyan brief-elj egy marketing ügynökséget? Avagy hogyan kaphatod meg azt, amit akarsz? - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Nos, erre csak azt tudom mondani, hogy mi minden kérést meghallgatunk, de ha igazán jó eredményt akarsz, akkor bíznod kell a szakértelmünkben. Bíznod kell abban, hogy a grafikus tudja, hogy ha kisebbre veszi a betűméretet, akkor az a logó olvashatatlan lesz nyomtatásban. A Google specialistánk tisztában van vele, hogy egy keresési hirdetés 90 karakterből ál, és ahhoz már sehogy sem tudsz hozzáírni. A Mailchimp-es kollégánk pedig képben van vele, hogy különböző emberek más-és más blogcikkre fognak rákattintatni a hírlevélből, csupán az érdeklődési körük miatt.

Szóval take it easy és ne feledd: az a lényeg, hogy elérjük az üzleti céljaidat és a célcsoportod pozitívan reagáljon. Ez a célunk!

Ha jól brief-elsz, akkor azt fogod kapni, amire vágysz. Ennyire egyszerű. Ha úgy érzed, segítségre lenne szükséged a marketinged fejlesztésében, keress minket bátran!

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Érdekes ügyfelek, izgalmas projektek. A csapat pedig a szívem csücske. Én ezért szeretek itt dolgozni. ❤️ #FutureManagement #FMCREW