fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-09-09

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

8 perc olvasási idő
instagram bio

Bizonyára mindannyian tudjátok, hogy mennyire fontos az első benyomás. Ha valaki az oldaladra téved, rögtön találkozni fog a bio-val és az alapján alkot véleményt a cégedről. Ebben a cikkben megtudhatod, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni a bio elkészítése közben, illetve tanulmányozhatod az általunk hozott szuper példákat is, melyek segítségével pozitív képet alkothatsz a vállalkozásodról.

Mi is az Instagram bio?

Dióhéjban a bio egy rövid összefoglaló, amely az Instagram oldalad szívében található. Ez lehetőséget ad arra, hogy 150 karakterben megfogalmazd, mivel is foglalkozik a céged, mit ajánl a vevőinek és miért érdemes követni az oldalad. Azzal a céllal születik meg a bio, hogy felkeltse az oldaladra tévedők érdeklődését.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy ez a néhány sor miért is olyan fontos? Ki fogja elolvasni a bio-t? A válasz egyszerű: számtalan ember megteszi ezt. Sőt ami még fontosabb, hogy amikor a megfelelő emberek az oldaladra kattintanak, akkor egy ütős bemutatkozást találjanak. Az Instagram által kínált rövidebb terjedelmű bio rész megkívánja, hogy csak a legfontosabb értékeket és tulajdonságokat emeld ki. Ezt a részt természetesen színesítheted emojikkal, hiszen az aprócska ikonok megragadják a figyelmet.

Instagram bio

Most pedig nézzük meg részletesen, hogy mik tartoznak a már sokat emlegetett Instagram bio részhez:

1. Név: Egyértelműnek tűnhet, de érdemes róla beszélni, hiszen ezt is el lehet rontani. Akár a felhasználónév választásáról beszélünk, akár arról a névről, ami az oldalra kerül, elsődleges szempont legyen az, hogy olyan nevet válasszunk a fiókunknak, amelyet egyszerűen megtalál a célcsoportunk. Ebbe a szekcióba kerülhet a cég neve, a tulajdonos neve (ha egy név köthető a céghez), esetleg a rövidített név. Ha például egy utazással foglalkozó Instagram oldalról van szó, akkor a név mellé kerülhet a „travel” szó is, mivel ez megkönnyíti a keresést.

2. Weboldal: Az Instagramon egyedül itt helyezhetsz el kattintható linket. Bármikor megváltoztatható, így minden aktuális hír vagy cikk esetében megjelenítheted a legfrissebb linket. Ha pedig nem szeretnéd gyakran cserélgetni, akkor egy landing page-re is elkalauzolhatja a látogatókat, ahol kiválaszthatják a számukra megfelelő oldalrészt. Ehhez segítségül szolgálhat a linktree, amivel egyszerűen megoldható, hogy több link szerepeljen a bio-ban.

3. Kategória: Ha a business profile van beállítva az oldaladon, akkor kiválaszthatod a vállalkozásodhoz leginkább passzoló üzletágat és ez is megjelenhet a profilodnál. Ez is azt a célt szolgálja, hogy a látogatók könnyen beazonosítsák a tevékenységi köröd. Ezáltal a hagyományos bio részben több karaktered marad a bemutatkozásra, hiszen nem kell ismételned az információkat.

4. Kontakt: Szintén a business profile módban van rá lehetőség, hogy megadd a telefonszámod és e-mail címed, amin keresztül bárki számára elérhető vagy. Így a fiókodnál található kapcsolattartó ikonokra kattintva egyszerűen felvehetik veled a kapcsolatot leendő ügyfeleid.

5. Call-to-Action gombok: Fontos, hogy a követőidnek világos iránymutatást adj, hogy hova érdemes kattintaniuk az Instagram oldaladról. A CTA pedig az ideális eszköz arra, hogy jelezd az oldal látogatóinak, hogy mit kell tenniük annak érdekében, hogy egyszerűen elérjék a terméked vagy szolgáltatásod. Egy étterem esetében hasznos lehet olyan cselekvésre buzdítani a látogatókat, mint az asztalfoglalás vagy rendelés.

6. Verified badge: Ismerős a kis kék pipa a nevek mellett? Ez azt jelenti, hogy megtaláltad egy cég vagy személy hivatalos oldalát. Ha te is szeretnél ilyet, akkor olvasd át ezt a cikket, ahol három lépésben leírják, hogyan kaphatod meg ezt a badge-t.

7. Bio: Végre, itt vagyunk! Biztosan erre voltatok mindvégig kíváncsiak. Ez tehát az a bizonyos rész, ahova mindössze 150 karaktert illeszthetsz be, vagyis nem szabad túl bőbeszédűnek lenned. Ebben a részben kell meggyőznöd az Instagram felhasználókat, hogy a te oldaladat megéri bekövetni, olvasni a posztokat, esetleg vásárolni a termékedből. Ugye milyen kevésnek tűnik a karakterszám ehhez a sok információhoz? Ideje beleásni magunkat az apró részletekbe! Az Instagram bio-ban a már emlegetett legfontosabb információkat és egyedi jellemzőket kell megfogalmaznod. Bátran használ hashtag-eket, emojikat, amelyek vonzzák a tekintetet. Ha tagolt, átlátható bio-t szeretnél, akkor jó megoldás lehet a lenti képen található példa.

Instagram bio

Néhány márka alkalmazhatja a humort is, amennyiben passzol hozzá. Az Old Spice reklámvideóiban főszerepben van a jókedv és ez nincs máshogy az Instagram oldalán sem. A bio rövid, lényegretörő és frappáns.

És még néhány remek példával szeretnénk zárni a cikket:

  • A Victoria Emerson lazán, egy mondattal jellemezte az oldalát: leírta, hogy milyen termékekkel foglalkozik. Ezután pedig egy tökéletes CTA-t illesztett a bio-ba, amely a honlapra invitálja a látogatókat.
  • A Glossier a termékek helyett az értékeket, egészen pontosan az emberközpontúságot helyezi a középpontba az Instagram oldalán. Ezt követi a cég mottója, illetve a bio végén még feltűnik a vásárlásra buzdító néhány szó is.
  • A BarkShop már a bio-ban is arra helyezi a hangsúlyt, hogy mennyire imádják végső fogyasztóikat, azaz a kutyákat. Így könnyű megnyerni a követőket, ugye?

Összegzés

Összességében tehát elmondható, hogy akár a követőid számát szeretnéd növelni, akár az a célod, hogy emelkedjen az eladásaid száma, az Instagram bio tökéletesítése jó eszköz lehet ezek eléréséhez. Ha a bio megírásánál figyelembe veszed azokat a szempontokat, amelyeket mi a cikkben összeszedtünk, akkor szuper végeredményt érhetsz el. Mindössze azt kell szem előtt tartanod, hogy egy rövid, egyedi tartalmat kell készítened, amellyel lenyűgözheted leendő követőidet. Érdemes kihasználni a közösségi média felületek adta összes lehetőséget és minél több információt megosztani magadról, hiszen ezekkel az eszközökkel is szerezhetsz elkötelezett vásárlókat.

Ha még tanulni szeretnél és kíváncsi vagy, hogyan gyárthatsz ütős Instagram story-kat, ajánljuk figyelmedbe ezt a cikket. Ha pedig segítségre lenne szükséged az online marketing tevékenységedhez, akkor keress minket bizalommal itt.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 1 Average: 5]

Hasonló cikkeink