fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-09-07

Hogyan gyárts ütős Instagram Storykat?

8 perc olvasási idő

El tudsz képzelni egy igazán sikeres vállalkozást, ami jelen van az Instagramon, de nem használja a Stories funkciót? Igazad van, ez számunkra is elképzelhetetlen!

A színek, szövegek és képek harmóniája bármely felhasználó közösségi platformján könnyedén megragadja a figyelmet, ezáltal pillanatok alatt beszippantja a tartalom a fogyasztót. Mindez igaz a Stories-ra is! Egy vállalkozás vezetőjeként vagy marketing menedzsereként pedig mi mást szeretnénk elérni, ha nem a vásárlóink 100 %-os figyelmét és aktív jelenlétét?

A statisztikák is azt bizonyítják, hogy nem szabad figyelmen kívül hagynod a Stories funkciót!

  • Az Instagram felhasználók 90%-a követ valamilyen üzleti profilt.
  • Minden hónapban több, mint egy milliárd IG fiók mutat aktivitást.
  • Több, mint 500 millió fiókban használják naponta a Stories funkciót.

A Stories egy igazán népszerű trenddé nőtte ki magát napjainkban, és nagyon úgy tűnik, hogy ez a népszerűség nem fog egyhamar alábbhagyni a közeljövőben sem. Tökéletes online kirakatként szolgál a cégeknek és márkáknak, ahol kreatív módon tudják bemutatni a termékeiket, szolgáltatásaikat és az elégedett fogyasztóikat. Ezen kívül lehetővé teszi a közönségnek, hogy még több olyan témáról értesüljenek, amelyek valamilyen szinten kapcsolódnak az adott márkához, valamint a segítőkész és értékes tartalmaknak köszönhetően könnyebben elnyerhető a potenciális vásárlók bizalma is.

Stories

A Stories funkciónak hála számtalan lehetőséged nyílik a márkaépítésre és a lojális ügyfélkör kialakítására:

  • beszámolhatsz követőidnek céges eseményekről és reklámozhatod is őket,
  • megoszthatod az iparág legfrissebb híreit,
  • bemutathatod a termékeidet/szolgáltatásaidat,
  • bepillantást adhatsz a legújabb blogcikkeidbe,
  • és megjelölhetsz más cégeket/márkákat, akiket követsz vagy akikkel együttműködsz.

Sikerült meggyőznünk arról, mennyire fontos cégednek a Stories funkció, de nem vagy benne biztos, hogyan is tudnád mesteri szintre emelni a használatát? A legjobb helyre tévedtél, hiszen most ebben próbálunk neked segíteni néhány praktikával!

Az első és legfontosabb feltétel, amelynek meg kell felelned az, hogy a minőség kifogásolhatatlan legyen! Hogyan teheted ezt meg?

Bizonyosodj meg róla, hogy a feltölteni kívánt tartalmad kiváló minőségű!

Az Instagram a feltöltés során tömöríti a képeket, így egy szemcsés vagy pixeles kép még rosszabb állapotban fog megjelenni a platformon. Feltöltés előtt mindenképpen csekkold le, hogy a kép legalább 72 ppi felbontású legyen és tisztán látszódjon a gépeden.

A megfelelő méretben és formában töltsd fel a tartalmat!

Ha függőleges helyzetű képet vagy videót töltesz fel, akkor nem kell aggódnod a méretbeli formaságok miatt, hiszen az IG automatikusan beállítja az optimális megjelenést. A vízszintes fotók azonban már nem passzolnak az IG méretszabványába, ezért minden bizonnyal le fog vágni a képből, ráközelít vagy pedig lekicsinyíti azt, ami által a minőség is jelentősen visszaesik.

Használj képszerkesztő applikációkat!

A képszerkesztő appok segítségével könnyedén meg tudod határozni a Storyk megfelelő minőségét, valamint kreatív dizájnnal is felturbózhatod őket! Próbáld ki a mi kedvenceinket! A Canva, a StoryArt valamint az Unfold alkalmazásokban rengeteg ötletes és egyedi sablon közül válogathatsz, melyek garantáltan új színt fognak vinni céged arculatába!

Hasonlítsd össze a különböző kamerákat!

Mindenképpen érdemes észben tartani, hogy a mobilunk beépített kamerája, valamint az applikáció kamerája minőségben eltérő képeket készíthet, így legjobb, ha mindkét lehetőséget kipróbálod!

Stories

Már tudod, hogyan érheted el a legmagasabb minőséget! Itt az ideje, hogy a megfelelő tartalom kiválasztásában és annak leghatásosabb közlésében is segítségedre legyünk!

Keress felkapott, trendi tartalmakat!

Ha az iparágadban van valamilyen igazán népszerű téma, akkor ezt az őrületet neked is meg kell lovagolnod! Néhány rövid, könnyen fogyasztható hívószóval és a Swipe-up funkcióval máris átnavigálhatod a követőidet weboldaladra, amivel azonnali visszacsatolást is kapsz! (A Swipe-up funkció azoknak a fiókoknak érhető el, akiknek legalább 10.000 követőjük van)

Készíts könnyen befogadható content-et!

Amikor a követőid az ebédszünetben vagy a napi ingázás során végigpörgetik az IG feed-et, egyáltalán nem kíváncsiak a szöveggel teleírt Storyk-ra! Az első Story-t mindig aktívan kell útjára indítani. Ragadd meg a követőd figyelmét egy interaktív elemmel (szavazás, kvíz, emoji-csúszka, stb), egy érdekes fun fact-el, egy videóval vagy egy extravagáns grafikával! Ezután használhatod a többi Story-t a téma bővebb kifejtésére.

Tegyél mindent interaktívvá!

Ha egy nehezebben befogadható, vagy kisebb érdekeltséggel rendelkező témát szeretnél körbejárni, akkor nem hanyagolhatod el a Stories interaktív funkcióit! Néhány szavazással és kvízzel annak is fel tudod kelteni az érdeklődését, aki egyébként mérföldekre van az adott témától.

Figyelj a mennyiségre és a hosszúságra!

A legtöbben rövid kikapcsolódás, szórakozás céljából nézünk fel napközben az Instagramra, ezért kerülnünk kell a megterhelő tartalmakat. Mint ahogy már korábban említettük, ne írjuk tele szöveggel a Story-t, hiszen ettől lankad a követőnk figyelme. Ha egy bővebb témát szeretnénk kifejteni, akkor legjobb megoldás maximum 4-5 Story-n keresztül felcsigázni az érdeklődést, majd az utolsóban elhelyezni egy Swipe-up linket, ami például a weboldalunkon található blogcikkünkre vezet.

Stories

Kísérletezés, kísérletezés és kísérletezés.

Akkor tudsz igazán sikeres tartalmat gyártani, ha sok mindent kipróbálsz és figyelemmel követed a felhasználóid interakcióit. Merj kilépni a komfortzónából, hiszen lehet, hogy pont egy őrült ötlet fogja meghozni a régen áhított elköteleződést. Monitorozd a követőid aktivitását, így objektív visszajelzésed lesz arról, hogy mi működik és mi nem. Ezeket a mérőszámokat érdemes figyelemmel követned: elért fiókok száma, megjelenések, a swipe-up funkció használata és a kilépések száma.

Képzeld magad a közönséged helyébe!

Te mit látnál viszont szívesen a kedvenc fiókjaid IG Story-jaiban? Valószínűleg az egyszerű, látványos elemek jobban magával ragadnak téged is, mint a túl tömör, összefüggéstelen Storyk. Ha igazán sikeres akarsz lenni, akkor azt kell adnod, amire a követőid vágynak! Ezen kívül pedig a korábbi posztjaidat is feldolgozhatod egy Story formájában, így új külsőt adhatsz a tartalomnak, és ebben az új formában még több felhasználóhoz is eljuttathatod.

Próbáld ki már ma legjobb praktikáinkat, és legyél te a Story-gyártás királya! Meglátod, hogy nem csupán a feededet fogja feldobni, hanem a fiókod aktivitását és a követőid elköteleződését is!

Ha segítségre lenne szükséged a céges közösségi média kommunikációd menedzselésében, keress minket bizalommal itt.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Érdekel hogyan hozhatsz létre egy izgalmas Instagram bio-t? Végigvezetünk a tudnivalókon és gyakorlati tippeket is adunk!