fbpx
+36304548164 [email protected]

Így használd ki a Facebook remarketing valódi erejét!

12 perc olvasási idő

Szerző: Sukta Norbi

Közzétéve: 2019-10-22

Webshop tulajdonos vagy? Elégedetlen vagy a hirdetéseid által elért vásárlások számával? Olvass tovább és megmutatom, hogy milyen remarketing taktikákkal érhetsz el akár 20-30%-kal is magasabb megtérülést a jelenleginél.

Be kell valljam neked, régóta tervben van ennek a blogcikknek a megírása. Hosszú ideje készülök rá, hogy a remarketing stratégiákról készítsek egy átfogó blogcikket. A napi teendők azonban mindig közbe szóltak és csak tologattam a naptáramban a blogra való fókuszálást. A korábbi napokban azonban többször is levert a víz. Hogy miért? Azért, mert a legnagyobb hazai marketinggel foglalkozó csoportokat és marketing guruk oldalait is sorra lepte el egy hibaüzenet, amit akkor kaptak, amikor a bejegyzés kiemelése gombra kattintottak. Ha felteszed azt a kérdést, hogy mi ezzel a baj, akkor ez a cikk nem neked szól. A remarketing hirdetések túl nagy falat még. Ami nem baj, tanulni, gyakorolni és fejlődnie kell mindenkinek. De az, hogy a hazai marketing nevesebb képviselői bejegyzéskiemelést használnak bármire is ahelyett, hogy a hirdetéskezelőben hoznának létre kampányt a posztjaik hirdetésére az elszomorító. Komolyan, én szégyelltem magam helyettük is. Pedig nekik lenne miért.

De lépjünk is túl ezen! Egy a lényeg, hogy köszönetet szeretnék mondani nekik, amiért motiváltak benne, hogy végre elkészítsem a legújabb blogcikkem. Nem elégedhet meg senki azokkal az anyagokkal, amelyeket olyan „szakértők” készítenek, akik hirdetési rendszerének a posztkiemelés egy fontos részét képezi. Egy dolgot megígérhetek, ebben a cikkben (és soha más nálunk olvasott anyagban) nem lesz szó bejegyzéskiemelésről. Ez a kezdő hirdetők fegyvere. A haladó hirdetők értékesítési tölcsért építenek, skáláznak, tesztelnek, mérnek és remarketing stratégiákat alkotnak. Most pedig a legutóbbiról lesz szó bővebben.

Mondanám, hogy vágjunk egyből a közepébe, de kezdjük inkább az elején, elég nehéz téma lesz ez úgy is. De a jól konvertáló hirdetéseket nem adják ingyen!

Tehát, mi is az a remarketing? Definíció szerint az, amikor olyan embereket célzunk meg a hirdetéseinkkel, akik korábban már biztosan kapcsolatba léptek az üzleteddel. Ez a kapcsolat lehet lazább vagy szorosabb is. Elvégre, már egy apró lájk is interakció. De itt mi most nem erre utazunk. A lájkok, a hozzászólások nagyon elinflálódtak. Mondhatni, mit sem érnek egy webshop életében. Mi most olyan embereket akarunk újra megcélozni, akik valamilyen komolyabb elköteleződést tettek valamely termékünk irányába. Ilyen az, ha megnézett egy bizonyos terméklapot legalább egyszer. De inkább kétszer. Vagy kosárba tett egy terméket, de nem vásárolta meg. Esetleg már el is kezdte kitölteni a szállítási és fizetési adatokat, de valami miatt mégis bezárta a weboldalunkat. Vagy mondjuk már vásárolt egy bizonyos terméket, de szeretnénk neki valami újat ajánlani. Apropó, hogy a marketinges szókincsed is fejlesszem: ez utóbbi az upsell (ha esetleg a megbízott marketingügynökséged ilyen szakzsargonnal fogalmazna).

A remarketing nem feltétlenül csak Facebook kampányokból áll, hiszen minden valamire való marketinges holisztikus szemléletben dolgozik. Tehát, nem csak abból áll, de jelentős részét teszi ki.

DINAMIKUS REMARKETING

Alapvetően két nagyobb csoportra bonthatjuk a remarketing hirdetéseket. Úgy, mint dinamikus és manuális remarketing hirdetések. Kezdjük az előbbivel. No nem azért, mert az egyszerűbb. Egyszerűbb talán beállítani, de átfogóbb szemléletmódot kíván, mint manuális társa. Ahhoz, hogy dinamikus remarketing hirdetést hozz létre rendelkezned kell egy katalógussal. Ennek az elkészítésére nem szeretnék kitérni. Több anyagunkban is kifejtettük már korábban például ebben. Amennyiben rendelkezel hiba nélkül működő katalógussal, akkor mindössze néhány lépés és pár óra gondolkodás választ el az olcsó konverziók rejtekhelyétől.

Első lépés, hogy kiválasztod a megfelelő kampánycélt. Amire neked most szükséged van az a Katalógus alapján történő értékesítés névre keresztelt. Kiválasztod és elnevezed egy neked tetsző néven. Javaslom, hogy SFGKLADH-nak nevezd el, hanem struktúráltan valami olyannak amiből egyből tudod, hogy mit jelent, amikor ránézel (apropó, itt egy kisokos a Facebook hirdetésekkel kapcsolatos rövidítésekhez). Ez után ki kell válaszd a megfelelő terméksorozatot. Ha több is van, most azt válaszd, amelyben az összes terméked benne van.

Ugye már a hirdetéssorozatok szintjén jársz, egy másik fontos dolog, amit ki kell választanod, hogy olyan embereket akarsz megcélozni, akikkel már korábban kapcsolatba kerültél. Itt pedig végtelen a lehetőségek tárháza.

remarketing

Alapvető, hogy csinálsz egy olyat, amivel a 7 vagy 14 napos kosárelhagyókat és termékmegtekintőket célzod. Ha nagyértékű terméket értékesítesz vagy bármi olyat, aminek a megvásárlását hosszú vásárlói döntés előzi meg, akkor javaslom, hogy készíts egy 60 napost is. A legtöbben azt fogják mondani, hogy nincs értelme ekkora időtávra célozni visszafelé. Én azonban nem másnak hiszek, hanem a tesztelésnek és a számoknak. A számok pedig nem hazudnak. Kicsivel több, mint 500 Ft egy konverzió hosszú távon is, valamint közel 10%-os az átkattintási arány, ez már-már Ads-ben is irigylésre méltó szám. Ez egy ügyfelünk kampánya mellesleg, akik nagyértékű bútorokat értékesítenek.

remarketing

Ezek az alap dinamikus remarketingek, de mint látod van több opció is. A legérdekesebb az egyéni kombinációk. Itt gyakorlatilag bármilyen agyament célzást összerakhatsz, bátran teszteld kis összeggel, néhány napig, ha jó ötletnek tartod. Benne van, hogy igazad lesz és működni fog. Az én kedvenc egyéni variációm az, hogy 14 napig célzom azokat, akik csak megtekintették a terméket, és 30 napig azokat akik kosárba is tették és persze nem vásárolták meg végül. Ez utóbbi félmondat nagyon fontos! Az esetek döntő többségében csak azokra célozzunk, akik nem vásároltak tőlünk a közelmúltban. Persze mindig van kivétel, ilyen a korábban említett upsell stratégia.

Kicsit el van rejtve, de van olyan pont ezen a részen, hogy „speciális beállítások megjelenítése”. Ezzel előcsalogathatjuk a hirdetéskezelő azon részét, amivel egyéni célközönségeket állíthatunk be és manuális célzásokat. Például kizárhatunk bizonyos célcsoportokat a remarketing listánkról.

A következő rész az elhelyezések, amelyekről már született egy bővebb bejegyzésünk, javaslom, hogy olvasd el azt is, mert itt csak a lényegre fókuszálunk: hagyd automatikusan vagy állítsd manuálra és vegyél ki néhányat, amit nagyon irrelevánsnak találsz.

Megjegyzés: Korábban nem voltam az automatikus elhelyezés hívője. Nem szerettem, ha a Facebook kezében a gyeplő. Sajnos azonban annyira kicsi a magyar piac, hogy ha kizárólag egy megjelenési helyet adsz meg, akkor a legfrissebb tapasztalatok szerint drágább lesz egy konverzió. Hogy miért? Abba most ne menjünk bele, ez talán (sőt, minden bizonnyal) megér egy külön blogcikket is.

A költségkeret és ütemezés résznél is több lehetőséged van. Ha csak egyszerű remarketinget csinálsz (ami a webshopok 90%-nak tökéletesen elég és megfelelően működik) akkor csak allítsd be a költségkeretet és kattints a továbbra.

Úgy érzed, hogy valami nehezen értékesíthető terméket árulsz? Vagy egy nagyon telített piacon vagy új szereplő, ahol nem tudsz semmiben kiemelkedőt nyújtani? Múld felül a hirdetéseiket! Készíts értékesítési tölcsért remarketing segítségével (vagy készíthetsz hideg célközönségre is ugyan így, arról hogy miért jó dinamikus hirdetéseket készíteni nekik is, már kitértem ebben a cikkben). Hogyan? Készíts két hirdetést, ahol ugyan az az időtáv, például 30 nap és csak megnézték a terméked, de nem rakták kosárba. Majd konverziós célként az első hirdetésnél állítsd be a kosárba rakást. A másodiknál pedig a vásárlást. Ezzel az algoritmus szépen összeválogatja neked, hogy ki hol tart a vásárlói folyamatában és megpróbálja először kosárba rakásba majd pedig vásárlásra bírni.

Kitekintő: Dinamikus kampányokat érdemes nem csak remarketingre használni, hanem hideg célzások esetén is. Adj meg nagyobb költségkeretet, állíts be egy kisebb elköteleződést igénylő célt. Először például a termék megtekintését, majd nekik remarketingelj kosárba rakás céllal és vásárlási céllal. Vagy állítsd be egyből a vásárlást, mint célt, ez is hozhat olcsó konverziókat, lásd az alábbi képet.

remarketing

Ezen a képen azért nem 500 Ft egy vásárlás, de több száz ezer Forint értékű bútoroknál, az 1250 Ft-os konverzió véleményem szerint eléggé tekintélyt parancsoló, pláne, hogy már több, mint 500 eFT-ot költött el a kampány.

A dinamikus hirdetések utolsó része (ahogy az összes többi hirdetésé is) a kreatív tartalom létrehozása. Be kell valljam, hogy a számok embere vagyok. És korábban nem fordítottam erre akkora hangsúlyt, mint manapság. Úgy éreztem, hogy közepes szöveggel és képi világgal is a Facebook megtalálja azokat az embereket, akik meg akarják vásárolni a termékemet. Rá kellett jönnöm azonban, hogy igaz, hogy a munka oroszlánrészét az algoritmus végzi, de nagyon nem mindegy, hogy milyen vásárlás képi és szövegvilággal találkozik a potenciális vásárló. A kreatívnak kell megadja az utolsó és vásárlásra bírnia a Facebookot görgető emberkét. Éppen ezért, a szövegezésben mindig emeld ki az általános versenyelőnyeid, ami minden termékedről és magáról a webshopodról is elmondható. Valamint használj valamilyen egyedi keretet, hogy kitűnj a több ezer hasonló hirdetés közül.

Extra infó: Ahhoz, hogy a remarketing kampányaid könnyen strukturálhatók legyenek szükséges, hogy a weboldalad URL címei egy jól felépített rendszert kövessenek. Szerepeljen bennük mindenképp a márka, a kategória és a terméknév. Így sokkal könnyebben hozhatsz létre egyéni célközönségeket, amelyekre később célozhatsz remarketinggel.

MANUÁLIS REMARKETING

A manuális remarketing ennél valamivel kevesebb tervezést igényel. Vagy legalábbis más jellegűt. Biztosan van már egy olyan terméked, amit egész jól veszegetnek, hála a Facebook hirdetéseknek. (Ha nincs, az sem baj, keress néhány potenciálisan jó terméket és jó skálázással rengeteget eladhatsz belőle.) Ezekhez a top termékekhez érdemes egyedi, manuális remarketing is készíteni. Sőt, azokhoz is, amelyet sokan hagynak a kosárba. Ez azt jelenti, hogy a célközönségek menüpontban készítesz egy egyéni célközönséget például azokból, akik a termékoldalon járt az elmúlt napokban, vagy kosárba rakták a terméket. És kizárod azokat, akik már vásároltak.

Ezt is variálhatod bátran. Készíthetsz különböző időtávokra vonatkozót. Vagy olyat, ami azoknak szól, akik kosárba rakták a termékedet. Vagy tesztelheted azt is, hogy mi van akkor, ha úgy állítod be, hogy járt a terméked adatlapján legalább kétszer, de nem vásárolt. A lehetőségek tárháza (itt is) végtelen.

Ezeket a célközönségeket, ahogyan a hasonmás célközönségeket is, a hirdetéssorozatok szintjén, az egyéni célközönségek résznél tudod beilleszteni és használni.

Fontos, hogy remarketing esetén más szöveget használj, mint amivel a hideg célközönségre célzol. Legyen személyre szólóbb, legyen benne több meggyőzés, esetleg vásárlói vélemény. De ne legyen túl tolakodó. Ne higgye azt, hogy üldözöd a hirdetéseddel.

Mint láthatod, a remarketing nem egy egyszerű dolog. Számos esetben az ügynökségek sem használják ki a benne rejlő lehetőségeket. Ezért van az, hogy a legtöbb webshopnál, amelynek átvesszük a hirdetéseit kilő a forgalma. Gondolj bele, 30% növekedés, éves szinten, konstansan. A Te webshopodnak mekkora növekedést jelentene ez?

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

Akár kezdő vagy a Google Ads-en, vagy már futtatsz PPC-kampányokat, mióta a Google 2000-ben elindította a platformot (akkor összesen még csak 350 ügyféllel rendelkezett), valószínűleg nagyon sokat gondolkodtak rajta, mely kulcsszavak eredményeznek több kattintást...