fbpx
+36304548164 [email protected]

Így legyél sikeres az Instagram felületén!

10 perc olvasási idő

Szerző: Szikszai Tomi

Közzétéve: 2019-08-03

A közösségi média egy médiaeszköz, ahol az üzenetet közösségi interakciókon keresztül szórják szét a felhasználók. A közösségi média az internetet és az online megjelenési lehetőségeket aknázza ki azzal, hogy elősegíti a tudás transzfert, segít bemutatni vállalkozásodat és tartalommarketing stratégiák révén képes a hosszútávú elköteleződések kiváltására. A közösségi média elsődlegesen az emberek közti interakciókon alapszik. Vannak felületek, amelyek mára kulcsfontosságúakká váltak minden vállalkozás számára. Az Instagram az egyik ilyen kulcsfontosságú platform.

Kiváló marketinglehetőségeket rejtenek, ezért érdemes használni őket. Ismerd meg, melyiket mire használják, hogy ki tudd aknázni a bennük rejlő lehetőségeket.

Instagram

NÉHÁNY STATISZTIKA, AMIT AZ INSTAGRAMRÓL TUDNI ÉRDEMES

  • Alapítás éve: 2010
  • Havi aktív felhasználó: < 1 milliárd
  • Nők és férfiak aránya: 68/32
  • 18–29 éves online eléréssel rendelkezők jelenléte: 59 százalék

Az Instagramot világszerte több mint egy milliárd ember használja, a magyarországi felhasználók száma 900 ezer.  Alapvetően okostelefonos alkalmazás, bár létezik már számítógépeken is elérhető verzió, alapvetően az is a mobilok világát tükrözi.

A fényképek mellett ma már videókat is fel lehet tölteni. Az első verziótól kezdve lehetőség van a fényképeket szerkeszteni, de ennek technikáiról külön szót fogunk ejteni. Rendelkezésre állnak belső és az applikációhoz készült szűrők, effektek, feliratok, de a készítés helye és ideje is leírható, valamint képaláírás is adható. Ebben általában kulcsszavakat szokás elhelyezni, a hashtag a kettős kereszt után beírt szó itt indult hódító útjára, ezek alapján adott témában lehet keresni hasonló képeket. A fényképeket a készítő követői véleményezhetik, kedvelhetik, a készítők pedig erre reagálhatnak. Az alkalmazás lehetőséget nyújt közvetlen beszélgetésekre is. A felhasználók 70 százaléka keres rá cégekre az Instagramon.

Úgy tűnik, hogy egyre inkább kötelező jelen lenni Instagramon is, hiszen az emberek egyszerűen kíváncsiak arra, hogy mit csinál a céged ezen a közösségi média csatornán.

A felhasználók 80 százaléka legalább egy márkát követ az Instagram felületén. És persze sokan többet is. A jelen lévők 60 százaléka az Instagramon keresztül szerez információkat új termékekről. Ők azok, akik tovább lépnek a weboldaladra az információkért, és akár vásárolnak is. 200 millió felhasználó havonta legalább egyszer meglátogat egy céges oldalt. Ez is azt mutatja, hogy van az emberekben hajlandóság kapcsolatba kerülni cégekkel az Instagramon, és innen szereznek be adatokat, információkat. A felhasználók 30 százaléka vásárolt már olyan terméket, amit az Instagram segítségével fedezett fel.

Instagram

AZ ALGORITMUS MŰKÖDÉSE

A platform algoritmus képfelismerő rendszere olyan progresszív módon képes tanulni, felismerni és ellenőrizni a képen lévő szöveget, hogy az már-már ijesztő. Nem különösen kedveli, ha az túl nagy helyet foglal el a szöveg a kép teljes területén. A mi taktikánk az, hogy a kép szövegezése ne haladja meg a kép területének 30%-át. Valamint lehetőség szerint úgy rakj rá szöveget vagy logót a képre, hogy az ne befolyásolja a felhasználói élményt.

Legyen esztétikus és a falad nézegetés közben se csússzon el. Itt jegyeznénk meg, hogy az Instagram az egyetlen olyan felület, ahol kifejezetten nem ajánljuk az olyan grafikai anyagok elhelyezését, ahol túl sok a szöveges információ, mert egészen egyszerűen reklámként értelmezik az emberek és tovább görgetnek.

Instagram

JELÖLJ MEG MÁSOKAT A BEJEGYZÉSEIDBEN

Amikor csak teheted, jelölj meg másokat a képeken, akár a valós lokációd megadásával, esetleg terméktageket, hiszen így a megjelölt profilok követői és az adott lokációra keresők is jó eséllyel fognak találkozni a posztoddal, valamint termékeiddel.

insta 1

Fontos megjegyeznünk, hogy itt is vannak bizonyos szabályok, amikre jó, ha figyelsz az algoritmus működése miatt:

  • A népszerűbb lokációval megjelölt posztok organikus elérése mérhetően magasabb.
  • A lokációval megjelölt tartalmak népszerűbbek.
  • A terméktagelések során direkt módon küldhetjük weboldalunkra az érdeklődőket, így meggyorsíthatjuk a vásárlói folyamat.

Ha elég jó minőségű a bejegyzésed vizuális megítélése és mondanivalója, gyorsabban nagyobb elköteleződést válthatsz ki a felhasználókból.

Az Instagram algoritmusa az ilyen bejegyzéseket azzal értékeli, hogy nagyobb organikus elérést biztosít és szélesebb körben teszi láthatóvá bejegyzésed. Fontos tudnod, hogy a tartalom megosztása után az első egy órában megtörténik az elköteleződések 3/4-e. Az algoritmus figyeli, hogy milyen gyorsan reagálsz a felhasználók kommentjeire, hozzászólásaira, üzeneteire és amennyiben ez gyorsan megtörténik, előrébb sorol.

insta 2

A megosztott bejegyzéseid, bejegyzéseiddel kapcsolatban az alábbi elköteleződéseket válhatod ki követőidből.

  • Kedvelés: Ez a legkevésbé jelentős elköteleződési forma az algoritmus számára.
  • Hozzászólás: Ez már egy fokkal nagyobb mértékű és komplexebb elköteleződés, de csak akkor, ha nem csak egy szavas kommentek, illetve emoji ikonok vannak a bejegyzéseid alatt, hanem értelmes szavak, mondatok.
  • Direkt üzenet: A felhasználó, aki érdeklődik a céged vagy márkád iránt, felveszi a profillal a kapcsolatot, amit az algoritmus az egyik legértékesebb elköteleződések értékel.
  • Mentés/Privát kollekció: A tavalyi évtől van lehetőségünk saját kollekciónk közé menti a megosztott tartalmakat, ami a legértékesebb akció az Instagramon. Már ezért is megéri minőségi képet és grafikát használni, hogy a felhasználó elmentse azt gyűjteményébe.

AZ INSTAGRAM STORIES

Ha elköteleződésről beszélünk, az Instagram Stories legfőbb eszközei a tartalmakon elhelyezhető matricák, hiszen azok mindegyike képes a kommunikáció létrehozására, sőt a kommunikáció sok esetben további utókommunikációt szülhet, ami által kellő kreativitással akár egész minikampányok építhetők fel. Zseniális.

insta 3

Sorra vesszük az összeset felhasználhatóság és funkció szerint. Íme.

• Normál szavazás: Működése pofon egyszerű, fogalmazzunk meg egy eldöntendő kérdést és posztoljuk két válaszlehetőséggel együtt. Tegyünk fel kérdést egy termékről, majd a következő kontentben mindig áruljuk el a helyes választ. Így valós piackutatást végezhetünk, valódi húsvér emberekkel, akik érdeklődnek a márkánk iránt. Ez az egyetlen matrica, amit hirdetésként is használhatunk az Instagram rendszerében.

• Kérdezz-felelek: Remek engagement növelő, hiszen a felhasználóval közönség előtt beszélgetünk. Segítségével könnyen megmozgatjuk az embereket, főképpen, ha vagyunk annyira szorgalmasok, hogy reagáljunk is válaszaikra. Az influencerek kedvenc időtöltése, a rajongói kérdésekre válaszolni, de valójában egy termék bevezetésénél is nagy hasznát vehetjük.

• GIF-ek: Ezeket mi is rendszeresen használjuk, ha új bejegyzésünk, vagy blogcikket írunk egy témában, mert érdekessé és szórakoztatóvá varázsolja mondanivalónkat. Az egyetlen hátránya, hogy használatával jelentősen romolhat a képminőség.

• Visszaszámlálás: Márkaépítés szempontjából értékes lehet. Egy új divatház kollekciójának premierje, egy live vagy új dal, videoklip bemutatása során igencsak hasznos funkció lehet, hiszen elindítása nem csak izgalmas bejelentésnek felel meg, hanem rákattintva értesítést is kérhetünk arról, ha lejárt a számlálás.

• Skálás szavazás: Ez volt az első interakciós elem Instagramon, de az ideje lassan lejár. Funkciója, hogy egyszerű, nem eldöntendő kérdésre kell válaszolni, és nem is nekünk kell választ megfogalmaznunk, hanem egy skálát húzogatva kell döntenünk.

• Kvíz: Ez a legújabb matrica az Instagram rendszerében, ahol egy max. 4 válaszból álló kvízt hozhatunk létre. A rendszer válaszadáskor megmutatja a helyes választ, aki pedig közzétette statisztikákat is láthat arról, hogy melyik választ kik és hányan választották. Ennek segítségével akár egy rögtönzött nyereményjátékot is indíthatunk.

insta 4

ZÁRÓ GONDOLATOK

Az Instagram mint online közösségi platform, egy olyan új és friss marketing irányt tár elénk, ami lehetőséget ad a vállalatok, cégek, szolgáltatások számára, hogy beszélgessenek az ügyfeleikkel. Ehhez elengedhetetlen már a nulladik pillanatban egy jól átgondolt stratégiai tervezés mellett, a tartalommarketing teljes körű kialakítása, a platform specifikus kommunikáció megtervezése és természetesen a hirdetési keretrendszerek gondos összeállítása.

Egy-egy kampány alapos szakmai felkészültséget igényel és az online marketing világában sosincs megállás, mindig kell valaki, aki kreatív ötletekkel, újító javaslatokkal tud objektív stratégiai tanácsokat adni.

Hiszen lássuk be, nem érthet mindenki mindenhez, és ez jól is van így. Polihisztorok már nincsenek, hiszen olyan elmélyedésre van szükség az egyes területeken, amire napi 24 óra is kevés. Neked céged vezetéséhez kell értened, abba kell energiáidat fektetni. Gondold végig, ha elmegy az áram, akkor sem mászol fel a pózna tetejére, hogy vezetéket cserélj, hanem szakértőt – villanyszerelőt – hívsz. Ugyanígy nem várható el egy embertől, akit marketingesként alkalmazol, hogy az online marketing minden területén kompetens legyen: koncepcióalkotásban, grafikai tervezésben, termékfejlesztésben, szövegírás, hirdetéskezelésben. Erre egy ember kevés, ez egy online marketing ügynökség munkája.

Ne szégyelj segítséget kérni, ha a vállalkozásod megérdemli, hogy szintet lépjen.

Instagram

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.

Így használd ki a Facebook remarketing valódi erejét!

Így használd ki a Facebook remarketing valódi erejét!

Webshop tulajdonos vagy? Elégedetlen vagy a hirdetéseid által elért vásárlások számával? Olvass tovább és megmutatom, hogy milyen remarketing taktikákkal érhetsz el akár 20-30%-kal is magasabb megtérülést a jelenleginél. Be kell valljam neked, régóta tervben van ennek...