Akár egy WordPress, akár egy egyedi weboldal is képes bevételt termelni a számodra, de pokollá is teheti az életedet. Minden csak megközelítés kérdése. Ha hiányzik a mögöttes stratégia és üzleti cél, akkor cseszheted. Érdekes ez, valamiért ha fizikai boltot nyitunk, előtte mindenki vizsgálódik a helyszín tekintetében, a belső kialakítást elemzi, hogy legyen a leghatékonyabb az értékesítés, számol, méricskél, tervez.
Aztán amikor a webre kerül a sor, akkor a legkomolyabb briefek látják meg a napvilágot: "Kell egy jó weboldal, oszt' jóvan.". Hát igen, ez alapján mindenkinek világos a cél. Az ilyen, és ehhez hasonló, "nekem nem kell sok, csak egy jó weboldal pár aprósággal, nektek 5 perc alatt készen lesz" gondolatokkal csak rossz végeredményre lehet számítani. Átgondolatlan, rossz struktúrájú rendszerek, elavult felépítés és spam halmok. Hetente legalább 5-6 rossz weboldallal találkozom, és ezeknek nem az a bajuk, hogy elavultak. Egyszerűen rosszul vannak megcsinálva.
Nem hiszem, hogy meglepő lesz számodra ez a gondolat tőlünk, de egy jó weboldal elkészítését is stratégiaalkotás előzi meg. Tervezz, számolj, és ha megvan, akkor el lehet kezdeni építkezni. Így megúszod a logikátlan, értelmetlen weboldalt.
Átgondolt weboldal rendelés lépésről-lépésre
1. Üzleti cél mindenek fölött
Amit először tisztáznod kell, az pontosan az, hogy minek neked weboldal. Mire akarod használni, mi a célja?
márkaismertség növelése?
online leadgyűjtés?
értékesítés?
kapcsolatfelvétel?
ismeretterjesztés?
Enélkül felesleges elkezdeni bármit is, és bizony ezt Neked - egy jó marketinges csapattal közösen - kell megfejtened. Ha megvan, utána mehet az építkezés.
Bármelyik megoldás tökéletesen kivitelezhető egy jó weboldallal. Az üzleti célra úgy tekints, mint a lándzsád hegyére: a halálos fegyvernek tűhegyesnek kell lennie, de legalább ennyit számít a mögötte meghúzódó tartás is.
Az üzleti cél komplexitása rengeteg dolgot meg fog határozni, például az árat is. De egy hozzáértő fejlesztő csapat pontosan fogja tudni, hogy a célod eléréséhez milyen online eszközöket kell használnia: űrlapok, bankkártyás fizetés, ügyfélélmény hossza, landing oldalak, értékajánlatok.
2. Ne spórolj rajta
Persze, mivel mi is építünk weboldalakat, mi mást is mondanék? Nyilván nem ennek szól a kijelentés, de, ahogy tanult kollégám is szokta mondani: "ha banánnal fizetsz, majmot kapsz!". Nagyon sokféle szereplő van a piacon, hogy szofisztikáltan fejezzem ki magamat. Lassan a webfejlesztő is olyan szakma, mint a fotós, mindenkinek van egy ismerőse, aki otthon hegesztget oldalakat. De hidd el, a weboldaladon nem érdemes spórolni. Olyan ez, mint egy autószerelő, ha rövidtávon meg is fogtál pár tízezret, a következő szerelőnél kamatostul kifizeted. Látszanak a piaci árak, és nem érdemes az alatt dolgoztatni, mert hosszú távon szívni fogsz. Összeomlik az oldal, elérhetetlenné válik, vagy eltűnik az, aki összerakta és akkor kezdheted elölről.
Nade mennyi az annyi? A weboldal ára mindig az üzleti célon, és a méreten múlik, nagy általánosságban pár százezer forinttól a több tízmillió forintig is terjedhet. Persze, ezen meg fogsz ijedni, de az árának arányban kell állnia a kalkulált bevétellel, különben minek készítenél drága weboldalt?
Nagyon nehéz egy általános árat megmondani, de általánosságban elmondható, hogy a webáruházak a legdrágábbak, majd azt követik a leadgenerálásra beállt szolgáltató/feliratkoztató oldalak, végül pedig a márkaoldalak következnek.
3. Pro tippek a kókler munka elkerülésére
Kérj referenciákat, és azokat elemezd. Álljon itt egy felsorolás, amiket vizsgálnod kell a referenciák kapcsán:
Böngészési élmény: na nem ám a designt csekkolni csak. Teszteld az oldalt teljeskörűen, vizsgáld a szövegezést, gombokat, a logikai sorrendet, és ami még fontosabb: vizsgáld meg a referencia versenytársainak oldalait is, hogy el tudd helyezni a térképen, amit látsz.
Vizsgáld az oldal keresőoptimalizáltságát: rengeteg SEO elemző áll rendelkezésre - kedvencünk a Neil Patel fémjelezte Übersuggest.
Elemezd a sebességet: sok WordPress oldal pont itt vérzik el, de egy ügyes fejlesztő ezen is tud segíteni. A Google PageSpeed pont erre lett kitalálva.
Kérj be adatokat: hiába frankó egy weboldal, ha nem szolgálja az üzleti célt, akkor felesleges. Ha van rá lehetőséged, tudd meg, hogy milyen eredményeket szolgáltat. Ezzel 2 legyet ütsz 1 csapásra: megismered a rendszer pénztermelő képességéet, plusz, ha ügynökség készíti az oldaladat, megtudhatod, hogy mennyire adatvezérelten dolgoznak, és mennyit mérnek. Mi például pontosan tudjuk, hogy melyik oldal hogyan teljesít, mennyi bevételt/leadet termel a tulajdonosának.
Ne csak a weboldalt nézd: önmagában egy jó oldal kevés, az egész gépezettel foglalkoznod kell, hiszen Te sem csupán egy jó weboldalt akarsz. Remek eszköz a Similarweb, amivel betekintést nyerhetsz a referencia forgalmaiba, hirdetéseibe, és a látogatók számába is.
Minden a tiéd legyen: ez kulcsfontosságú. Tudom, hogy a webtárhely rendelés és a különböző regisztrációk macerásan hangzanak, de gondold végig: ha házat építesz, a kulcs a végén kihez kerül? Hozzád vagy a kivitelezőhöz? Még szép, hogy hozzád. "A jóra várni, a rosszra készülni kell." - a Coelhoi magasságokból alászállva gondold végig: a meglévő weboldalad - ezáltal a bevételed - más kezében van, aki bármit csinálhat vele. Elhiszem, hogy az elején kényelmes, hogy mindent a fejlesztő intéz, de ezt úgy is meg lehet csinálni, hogy ügynökségként jár el, és minden tulajdon a Tiéd. Ebből ne engedj.
4. Képi világ
Egy eléggé hanyagolt téma, de stock fotókkal nem jutsz messzire. Kell a saját tartalom: fotók, videók, ábrák, infografikák. Mi 2-3 havonta tartunk fotózásokat annak érdekében, hogy az oldalunkat mindig friss tartalommal tudjuk megtölteni, a grafikusunk pedig rendszeresen készít ábrákat és inforgrafikákat. A stock képek ideig-óráig jók, de előbb-utóbb el kell kezdened saját tartalmakat használni, különben túlságosan steril leszel. Nem azt mondom, hogy egyáltalán ne használj - mi is használunk, mert mindent nincs értelme lefotózni.
5. Védelem
Nyilván nem feltétlen arra kell gondolni, hogy valaki mindenáron be akarja dönteni az oldaladat, de jobb felkészülni. Vannak csúnya részei az internetnek, ahol könnyű áldozatnak lenni. És ha egyszer fekete listára kerülsz, akkor onnét nehéz lekerülni.
A legjobb a szerver szintű védelem, ezt a tárhelyszolgáltató tudja biztosítani. Kedvencünk a BitNinja oltalma alatt álló WEB-SERVER. 0-24 magyar ügyfélszolgálat, és olyan védelmet kapsz, ami mellett a hackereknek kell rettegniük.
De ha már másik tárhelyszolgáltatónál vagy, akkor is vannak opciók: a cloudflare weboldal szintű tűzfalat és védelmet kínál, csak be kell regisztrálnod, és 2 dns adatot módosítanod a tárhelyeden, és máris megnehezíted a támadók dolgát.
Emellett javaslom, hogy naponta, automatizáltan készíts biztonsági mentéseket, mert ha valami elszáll, akkor vissza tudod állítani.
De mégis mi kerül ezen ennyibe?!
Ha a fenti felsorolás után még mindig ez a kérdés motoszkál benned, akkor javaslom, hogy keresd meg a webes haverodat, aki pikk-pakk összerakja neked a szuper pénznyomtató oldaladat, aztán várd a csodát.
Egy jó weboldal rengeteg tényezőből áll össze., és tervezés előzi meg. Ha nem így csinálod, akkor a Tiéd is csak 1 lesz a sok közül. A tényezők:
Ügyfélútvonal tervezése - ez adja a weboldalad vázát, ennek a végén lesz meg a hőn áhított konverzió. Nem adhatsz el egyből az embereknek, akik most járnak először az oldalon, melegíteni kell a forgalmat. Oldalak, aloldalak, menürendszerek kellenek ehhez.
Megkapó design - kellenek a márka ismertető jegyei, színei, formái, és ki kell dekorálni az ügyfélútvonalat is. Mindezt úgy, hogy ne menjen a felhasználhatóság számlájára.
Szexi kódok - a szexi kódok teszik gyorssá a weboldaladat. Ha ez nincs meg, a weboldalad egy Ferrariba csomagolt 1.3 önbizalom lesz.
Konvertáló szövegek - a jó váz és a tempó önmagában kevés, ha az oldalon található szöveg unalmas.
Keresőoptimalizálás - logikus URL, meta tagek, linkhálózat, gyors oldal, csakhogy pár elvégzendő feladatot említsek.
Értékajánlatok hangsúlyozása - áh igen, ettől nem leszel a 20. szereplő a neten. Minden, ami a vevőidnek fontos, az orruk alá dugva.
És ha mindez megvan, akkor kezdődhet az igazi munka és pénztermelés.
Zárógondolat
Önmagában egy útjára indított weboldal nem sokáig életképes. Frissíteni kell, karbantartani, figyelni a leállásokra. Egy folyamatosan zakatoló mozdonyra szállsz fel, ami sosem áll meg. A WordPresst és pluginjait folyamatosan fejlesztik, ahogyan a normális tárhelyszolgáltatók is a PHP környezetet. Ezeket alkalmazni kell, és - ahogyan a boltot is időről-időre kifestik - úgy neked is meg kell újtani a designt. Tehát javaslom, hogy olyan csapattal dolgozz, aki nem csupán megépíti a weboldaladat, de karban is tartja azt. Emellett követik az újdonságokat, és nem félnek bedobni ötleteiket, amivel jobbá tudod tenni internetes jelenlétedet.
Feketeöves ROI-fighter, konverzió hívő. Változó és algoritmusok kontrollálta szövevényes világban élünk. A fénybe 2 dolog vezeti a polgárokat: a stratégia és a tesztelés. Ezekre alapozva szeretek online vállalkozásokkal együtt dolgozni. Hiszem, hogy ezt hatékonyan is meg tudjuk tenni, nem a sötétben tapogatózva.
A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.
A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!
A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.