fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-04-21

Így szerezz új vásárlókat! SEO alapok minden webáruház tulajdonosnak

14 perc olvasási idő
seo alapok

Új vásárlókat szerezni?

SEO alapok és vevőszerzés? Hogyan függ össze a kettő? Webshop tulajdonosként bizonyára már te is tudod, hogy az új vásárlók megszerzése sokszor nem is olyan egyszerű feladat. Rengeteg dolog befolyásolhatja a vásárlói döntéshozást és téged is a marketing stratégiád kidolgozása során. Befolyásolhatnak a legújabb marketing trendek, az új kampányok kidolgozása vagy az újabbnál újabb hirdetési lehetőségek is.

Mindezek oda vezethetnek, hogy a legalapvetőbb, és egyben legfontosabb marketing lépéseket hagyod ki a webshopod fejlesztése során. Ezek nélkül azonban nehezebben jönnek majd az új vásárlók.

SEO alapok webáruház tulajdonosoknak

Miért fontos webáruház tulajdonosként a SEO alapok elsajátítása? A SEO a keresőoptimalizálást jelenti, annak a legjobb módja, hogy hogya tereljünk forgalmat organikusan az oldalunkra. A SEO területén minden a felhasználói élményről szól. Ez az élmény azon alapszik, hogy a keresett információkra választ adjunk és a keresőmotorok segítségével ránk is találjanak az érdeklődők. Releváns tartalom, boldog vásárló.

A keresőmotorok egyre jobbak, egyre jobban értik a felhasználók igényeit és éppen ezért egyre jobb megoldásokat nyújtanak. Ahhoz, hogy a te weboldalad legyen a legjobb megoldás, vagyis a legrelevánsab találat, értéket kell teremtened SEO szempontból.

Miért fontos ezzel foglalkoznod? Azért, mert valószínleg a versenytársad is ezt teszi! A HubSpot idei kutatása szerint a cégek 64%-a befektet a SEO-ba, és ez a szám évről évre nő.

seo alapok

Technikai SEO alapok

Ahhoz, hogy a Google értékelni tudja a weboldaladat, előszőr meg is kell azt találnia! Ez azt jelenti, hogy végigszkenneli a weboldalt: a tartalmakat, a képeket, a szövegeket, a linkeket – egy szóval minden adatot, amit talál. Azt is figyeli, hogy más oldalak mutatnak-e a tiédre.

Sok minden befolyásolhatja, hogy mennyi időbe telik a Google-nek megtalálnia egy új oldalt (általában 1-10 nap), például a tartalmak minősége, az oldalak relevanciája stb. Ha a keresőmotor megtalálta az oldalt, feltérképezi azt, megtalálja a tartalmakat és a linkeket. Baj csak akkor van, ha a kereső törölt linkkel vagy zsákutcával találkozik.

Tipp: ha ellenőriznéd, a weboldalad mely oldalai kerültek már indexálásra, így tudod ellenőrizni. Írd be a keresőbe ezt: site:aweboldalad.hu

Mi veszélyeztetheti az oldal értékelését?

Ha az a célod, hogy új vásárlókat szerezz, jó helyen kell megjelenned a keresési listában. Ezért fontos, hogy a keresőmotor jó minőségűnek értékelje az oldalad. Mi veszélyeztetheti ezt? Például a duplikált tartalom, a túl kevés szöveg, vagy a túloptimalizálás.

Ide tartozik továbbá az is, hogy figyelembe kell venned a vásárlóid médiafogyasztási szokásait: milyen eszközt használnak leginkább? Általánosságban elmondható, hogy az okostelefonok elterjedésével a számítógépek háttérbe szorulnak. Szóval igazából szinte mindegy, milyen iparágban dolgozol, érdemes mobilra optimalizálnod az oldalad. Ha nem reszponzív a weboldalad, az negatívan hat az érékelésre.

Ha értékelte és elfogadta a keresőmotor az oldalt, akkor indexeli és bekerül a találati listába. Azt azonban nem szabad elfelejtetnünk, hogy ez nem tart örökké. A Google újból és újból feltérképezi az oldalt és ha romlást tapasztal, akkor ki is eshet az adott oldal az indexelésből.

Az alábbiakban olyan tippeket fogunk adni, amelyek segítenek abban, hogy az oldalad hosszú távon megtalálható, releváns és értékes legyen – és ezáltal új vásárlókat hozzon neked. SEO alapok mindeninek!

Szóval hogyan szerezz új vásárlókat a webshopodba? Mutatjuk a SEO alapokat, amikbe már ma belevághatsz! Ebben a cikkben kifejezetten az on-page SEO aspektusait vesszük figyelembe, vagyis minden olyan tevékenységet, ami optimalizálja az oldaladat a jobb organikus elérésre.

seo alapok

SEO alapok

1. Optimalizáld a webshopod a „keresőkre”

A keresőoptimalizálás során (SEO) fontos figyelembe venned a vásárlóidat, ugyanis ők lesznek a te igazi „keresőid”. Ha egyedül a keresőmotorokra optimalizálod a weboldalad szövegét, akkor hibát követsz el. Ugyanis nem egy gépnek, hanem hús-vér embereknek írod a szövegeidet. Éppen ezért olyannak kell lennie, ami megfogja az érdeklődőket.

Szóval, ha SEO-ról van szó akkor a keresőmotorokat használó „keresőkre”, vagyis a látogatóidra kell optimalizálnod. Gondold végig, hogy őket vajon mi érdekli, mire keresnek rá. Végezz kutatást és fogalmazz az ő nyelvezetükben, használt az általuk kedvelt szavakat és kifejezéseket. Ha megfelelően optimalizálsz az emberekre, akkor végső soron a keresőmotoroknak is meg fog felelni a szöveged.

A weboldalad URL címei is legyenek SEO-barátak, vagyis legyenek beszédesek. Tehát ahelyett, hogy ezt írnád:

www.pelda.hu/2020/post318e7a349f6

írd ezt:

www.pelda.hu/igy-suss-pizzat

2. Válaszd ki a megfelelő kulcsszavakat

A SEO alapok elengedhetetlen elemei a kulcsszavak – igazából minden rájuk épül. A kulcsszavak olyanok, mint a hidak. Ezek miatt jön egy új látogató a weboldaladra. De annak érdekében, hogy tényleg érdekelje őket a webshopod, a kulcsszavaknak egyhangban kell lennie a weboldal tartalmával. Így releváns látogatók érkeznek majd az oldalra.

Hogyan láss neki a kulcsszókutatásnak? Először írd le azokat a kulcsszavakat, amik először az eszedbe jutnak a termékedről, szolgáltatásodról, cégedről. Ha nehezen megy, kérdezd meg a vevőidet, partnereidet, hátha tudnak segíteni. Nyugodtan írj össze 50-100 szót!

Ha ezzel megvagy, használj egy kulcsszótervező eszközt, mellyel új ötleteket és szinonímákat is kaphatsz. Erre a célra használhatod a Google Adwords kulcsszótervezőjét, az Ubersuggestet és a Google Trends oldalát. Ezek ingyenesen használhatók, szóval nincs mit veszítened! Arra figyelj, hogy mindig Magyarországra legyen beállítva a keresés!

És persze ne feledd el használni ezeket a kulcsszavakat főleg a címsorban, alcímekben, az első bekezdésben.

seo alapok

3. Kezdj el blogolni

Szerezz új vásárlókat a webshopodba blogolással! Ez az egyik leghatékonyabb, legerősebb eszköz, ami forgalmat tud generálni és új konverziókhoz vezethet. Ahogyan a kulcsszavak mentén építed fel a honlap szövegezését, a blog cikket is ugyanígy e mentén kell megírnod. Gondold végig, mik a leggyakrabban feltett kérdések, milyen problémával szembesülnek, miben segíthetsz nekik?

Milyen legyen a blog? Adjon értéket a vásárlóidnak, válaszolja meg a kérdéseiket és segítse át őket a problémákon. A téma megtalálásában segíthetnek a korábbi vásárlóid, a kulcsszókutatás, és a Facebook csoportokban való kutatás is. Lépj be releváns csoportokba, végezz kutatást a termékeddel kapcsolatban és figyeld meg az emberek jellemző kérdéseit és nyelvezetét. A jó ötleteket, kommenteket, kérdéseket írd ki magadnak.

SEO alapok házi feladat mára: Gyűjts össze minimum 15 blog cikk témát!

4. Növeld a digitális lábnyomod

Szerezz új vásárlókat a digitális lábnyomod növelésével! Hogy mi ez? Hasonlóan az ökológiai lábnyomhoz, azt mutatja meg, mennyi minden hagyunk magunk után – annyi különbséggel, hogy itt az internet világáról van szó és minél nagyobb az a lábnyom, annál jobb.

A kulcsszavak határozzák meg a digitális lábnyomod, vagyis minél több releváns kulcsszó található meg a weboldaladon, az annál jobb helyezéseket ér majd el a keresőben. Éppen ezért a blog cikkek, a termékleírások, az alt textek és minden egyéb során arra kell törekedned, hogy növeld a céged szempontjából fontos kulcsszavak számát. Minél több ilyen lesz, annál több keresésre meg fogsz jelenni, mint releváns találat.

5. Gyárts rendszeresen tartalmat

Ha megírtad a legfontosabb kulcsszavakra a blog cikkeket, azt gondolhatnád, hogy készen vagy. Azonban ahhoz, hogy új vásárlókat szerezz, folyamatosan szolgáltatnod kell az új tartalmakat.

Minél gyakrabban töltesz fel új cikket az oldaladra, a keresőmotorok annál gyakrabban nézik át az oldalt. Ez remek lehetőség arra, hogy még többen felfedezzék a webshopod!

6. Keress kérdéseket, amiket megválaszolhatsz

Térjünk vissza egy kicsit a Facebook csoportokhoz. Megszámlálhatatlan csoport van már a közösségi médián, többségük silány, van azonban jó pár használható – és számunkra jelen esetben kötelező is! Találd meg azokat a csoportokat, amik a te termékedhez vagy szolgáltatásodhoz a leginkább passzolnak és kezdj el aktív lenni bennük!

Mit jelent ez? Figyeld a kérdéseket és ha releváns választ tudsz rájuk adni, akkor tedd meg. Linkeld be az egyik blog cikkedet, amiből választ kapnak, adj személyre szóló tanácsot. A lényeg, hogy ne legyen reklámszagú a dolog – mert azt a csoportok többségében tiltják.

Azt gondolom, hogy ha tényleg hiszel a termékedben és meg vagy győződve arról, hogy egy bizonyos blog cikk, termék vagy szolgáltatás segíthet a kérdezőn, akkor miért ne segíthetnél? Hiszen az utcán sem megyünk el valaki mellett, aki útbaigazítást kér.

7. Küldd el a webhelytérképet a Google-nek

Érdemes elküldened a webhelytérképedet a Google-nek, ami tartalmazza a direkt linkeket minden egyes aloldalhoz. Ezt a Search Console-on keresztül tudod megtenni.

8. Erősítsd meg a belső linkeket

Kapcsold össze a weboldaladon található tartalmakat egymással, így növelheted a hozzáférés esélyét a Google számára.

9. Gyorsítsd fel a weboldalad

A keresőmotoroknak csak korátozott ideje van az oldalak feltérképezésére (ez az úgynevezett feltérképezési büdzsé), ezért mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy rövid időn belül minél több oldallal végezni tudjanak. Minél gyorsabb a weboldal, annál több oldalt fel tud térképezni a Google. A Google javaslata szerint laptopon 1,5 másodperc, mobilon pedi1 1 másodperc alatt legyen a betöltődési sebesség, próbálj meg ehhez közeledni. Itt tesztelheted az oldalad.

10. Optimalizáld a képeket is

A SEO alapok közé tartozik a képek optimalizálása is, ugyanis a keresőmotorok a képekhez kapcsolódó szöveget értelmezi. Már a fájlnévben is szerepeltesd a kulcsszót, mintha egy beszédes URL-t akarnál létrehozni. Továbbá ki kell töltened a képhez tartozó alt text-et, vagy alternatív szöveget, ami maximum 125 karakter hosszú legyen. Ez mondja el a Google-nak, hogy mi látható a képen, amikor a kép nem töltődik be a böngészőben. Ha megírtál egy blogcikket egy adott témában, a kiválasztott kulcsszóra, akkor érdemes a képek alt text-jében is ezt a kulcsszót használni. Azonban, ha több kép is van a cikkben, nem fontos – és nem is ajánlott – minden kép alt text-jében szerepeltetni a kulcsszót.

A képeknél még fontos megemlíteni a méretet is, ugyanis a nagyméretű képek nagyon lelassíthatják az oldalt. Ezért fontos, hogy minél kisebb fájlméreteket használj, tömörítsd, méretezd át a képeket feltöltés előtt, viszont figyelj a minőségükre is. Senki nem akar pixeles képeket nézegetni.

+1. A felhasználói élmény illeszkedjen a vásárlókhoz

Ez nem annyira SEO – specifikus kérdés, viszont fontos a vásárlószerzés szempontjából. Szerezz új vásárlókat a felhasználói élmény növelésével!

Itt most álljunk meg egy pillanatra és képzeld el, hogy ügyvédre van szükséged az új online vállalkozásod beindításához. Keresel egy webáruház-jogban jártas ügyvédet, aki megírja neked az ÁSZF-et és az adatvédelmi nyilatkozatot. Beírod a keresőbe, hogy „webshop ügyvéd”.

Mielőtt rákattintasz a keresésre, gondolkozz el ezen: milyennek képzeled el az ügyvéd honlapját? Milyen színek, képek és betűtípus fog fogadni az oldalon? Valószínűleg nem számítasz neon színekre és vicces betűtípusokra. Sokkal inkább egy letisztult, egyszerű betűtípust alkalmazó, fehér, fekete-vagy pasztell színekben pompázó és megbízhatóságot sugalló weboldalt vársz.

Ha rákattintasz a keresésre, és átnézed a releváns találatokat, nagy valószínűséggel azt fogod választani, akinek a weboldala leginkább passzol az előzetes elképzeléseidhez. Miért? Ez a kognitív gondolkodás eredménye. Bizonyított, hogy azok az oldalak generálnak nagyobb forgalmat, amelyek megfelelnek a vásárlói elvárásoknak.

Hogyan tudod elérni, hogy a te webshopod is pontosan úgy nézzen ki, mint ahogy azt az érdeklődők megálmodták? Kérdezd meg a jelenlegi vásárlóidat, hogy ők mit látnának szívesen. Milyen képeket használj, milyen legyen a weboldal felépítése stb.

Ha még többet olvasnál a felhasználói élményről, olvasd el egy korábbi cikkünket a témában itt. Ha pedig elakadtál, további segítségre van szükséged vagy szakértőkre bíznád a webshopod marketingjét, keress minket bizalommal!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

10 tipp a kosárérték növelésére

10 tipp a kosárérték növelésére

Az átlagos vásárlási érték kiszámításával megértheted, hogyan gondolkoznak a vásáróid és ezekkel a taktikákkal ráveheted őket a kosárérték növelésére.

A 7 legmeghatározóbb PPC trend 2020-ban

A 7 legmeghatározóbb PPC trend 2020-ban

Kíváncsi vagy, milyen újdonságok várnak a ebben az évben a PPC területén? Ha szeretnéd a csúcsra járatni a hirdetéseidet, akkor itt van neked összegyűjtve a 7 legmeghatározóbb ppc trend 2020-ra!