fbpx
+36304548164 [email protected]

Inspiráló tartalom és kimagasló ügyfélélmény a social médiában

9 perc olvasási idő

Szerző: Szikszai Tomi

Közzétéve: 2019-06-10

Egy olyan társadalmi korban élünk, ahol az ügyfelek vásárlói élményt várnak.

Ez tény. A social média lehetőséget teremt nekik arra, hogy beleszóljanak szeretett márkájuk mindennapjaiba, meghatározzák és fontos részei legyenek egy amolyan „közös” munkának. A JackThreads divatmárka marketing igazgatója Ryan McIntyre így nyilatkozott a napokban: „ Igenis haladnunk kell a korral. Ahelyett, hogy bárkinek át kellene lépnie a JackThreads alkalmazásra, ügyfeleink hamarosan képesek lesznek zökkenőmentesen vásárolni a közösségi média-hírcsatornájukból. Fontos a folyamatos megbízható és inspiráló tartalom gyártás mellett a kimagasló ügyfélélmény is. Szeretnénk lehetővé tenni számunkra, hogy elérjék azokat a darabokat, akár azonnal, aminek az elkészítésébe ők is aktív szerepet játszottak. Így egy kattintással előrébb lesznek a vásárláshoz.

Ha több kattintást venne igénybe a folyamat, talán nem is vásárolnának.

Tim Weingarten a Pinteresttől egyetért, és hozzáteszi, hogy a szociális média nem csak a vásárlásról szól, hanem arról, hogy „holisztikus megközelítést kínál a teljes vásárlási élményre az első inspiráció pillanatától egészen a vásárlásig, és azon túl”. A márkák azonban mára nem kizárólag maguknak alkotják tartalmaikat. Egyre inkább teret nyer az a filozófia, mely szerint az inspiráló tartalmakat és a vásárlási élményt az ügyfelekkel közösen hozzák létre. Megteremtve ezzel egy új értelmezést, hogy igenis én személy szerint is fontos vagyok annak a márkának, akinek a logója a poharamon, ruhámon, fényképezőgépemen van.

Ebben más és merőben új ez a típusú szemlélet.

Birgitta Olson, a Nikon globális marketingmenedzsere elmagyarázta a közelmúltban egy vele készített interjúban:

Nem akarunk hirdetést létrehozni, azt szeretnénk megmutatni, hogy mit csinálnak a fogyasztók az eszközökkel. Mindez a valóság ábrázolásáról és a fogyasztók megünnepléséről szól. Ez nem könnyű feladat, de adhatok néhány tanácsot az inspiráló tartalom és a kimagasló ügyfélélmény létrehozásához, amely a social médiában manapság elengedhetetlen.

  1. Hozz létre inspiráló tartalmat, amely segít ügyfeleidnek döntést hozni

A Visit Britain a pédának okáért létrehozott egy igazán inspiráló weboldalt, tele hasznos információkkal és képi tartalmakkal, amiket a felhasználók tudnak igazán aktualizálni.

Innen utazási ötleteket és tippeket ajánlanak fel az Egyesült Királyság területeire, olyan témákban, mint a kaland, a gasztronómia, a kultúra és az éjszakai élet. Ez egy fantasztikus példa arra, hogy az utazási blogok és a szociális csatornák által sugárzott felhasználó tartalom, hogyan segíthet a forgalom elérésében. Itthon erre egy remek példa az Utazómajom, amely Facebook oldalán közel félmilliós közönségével egy olyan erő, amely képes komoly befolyással bírni döntéseinkre. Nem elad, nem tukmál. Ajánl, javasol és meggyőz ráadásul a legtöbb esetben a közönség bevonásával, akik mindig őszintén és kendőzetlenül mondják el véleményüket és útikritikájukat egy-egy helyszín kapcsán. Nálunk egyértelműen top favoritok, amit és ahogy csinálnak.

2. Használj befolyással bíró embereket a csatornáidon

A TaylorMade Golf interaktív tartalmi csomópontokat hozott létre csatornáin. Ahol a professzionális golfozók komoly befolyást gyakorolnak tartalmaikkal az érdeklődő közönségre a különböző online felületeken. Ezzel is arra csábítva a nézőket, hogy hosszabb ideig maradjanak a webhelyen, és hogy megosszák történeteiket családjukkal és barátaikkal. Graeme Morton, a TaylorMade fogyasztói marketing igazgatója szerint, ezek az interaktív tartalmi csomópontok megháromszorozzák a platformjaikon töltött látogatók tartózkodási idejét.

3. Használd vásárlóid igazi erejét. a UGC-t.

Arról már biztosan hallottál, hogy a vásárlói visszajelzés mennyire fontos. És hallottál már a User-generated content-ről? Ha nem akkor ebben a cikkünkben részletesebben megismerkedhetsz a jelenséggel. Röviden a UGC, minden, amikor a vásárlóid valamilyen képi vagy szöveges formátumban megosztják a termékedet. Miért jó ez neked? Azért, mert a barátaik, ismerőseik biztosan látni fogják, hogy megosztotta. Azt pedig Te is tudod, hogy az ajánlás milyen fontos tényező a vásárlási folyamatban.

A Holiday Club Resorts UGC-t használja az értékesítés növelésére. Mivel a tartalmi oldalakon az ügyfelek által létrehozott társadalmi tartalmakat is bevezette, a konverziók száma 20-30% -kal nőtt. Janica Soppela a Holiday Club Resorts webes vezetője beszámolt arról, mik azok a tényezők, amik miatt kihagyhatatlan az utazási és vendéglátóipari márkák számára az UGC.

  1. A közösség húzóereje
  2. Több interakciókat és elérést biztosít
  3. Növeli a jó minőségű tartalmaid számát
  4. Emeli a konverziós arányt

4.  Szabd személyre tartalmaidat a social média segítségével

A social médiából gyűjtött adatok és azoknak a pontos elemzése korunk új aranya. Ezt tőlem sokkal okosabb emberek is megállapították már. A társadalmi csatornákon keresztül valós időben és több érintőpontból beszerzett ügyféladatok egy olyan marketing elixír, amely szinte mindere gyógymóddal szolgál. Mindig naprakészek az adatok, beleértve a demográfiai adatokat és a viselkedést is, teljes képet nyújtanak az ügyfél szolgáltatási szokásairól és jóformán az egész életéről. A sikeres vállalkozások mostanra megértették és használják ezeket az adatokat. Így személyre szabott szolgáltatásokat és tapasztalatokat nyújtsanak, ami bizonyítottan növeli a konverziót és végső soron az online vásárlásokat.

A social média fantasztikus hely a legjobb tartalmak bemutatására. A legnagyobb márkák közül sokan használják a rajongók által a szociális csatornákon közzétett tartalmak hatalmát, és megjelenítik a tevékenységüket a saját weboldalukon, gyakran a termék- vagy szolgáltatási információk mellett.

Gyárts továbbra is jó minőségű tartalmakat, minden platformra, ahol jelen van a célcsoportod. Használj eseménynaptárat és egészítsd ki azokkal a tartalmakkal és ötletekkel, amelyek elősegítik, hogy a vásárlóid is készítsenek tartalmat a termékedről vagy szolgáltatásodról. Nálunk a legjobb személyre szabott marketing tartalmakat, amely komoly eladásokat produkált az elmúlt években, a GoPro instagram oldala mutatta.

Tele van a feedjük felhasználók által készített tartalmakkal, fantasztikus, lélegzetelállító képi és videós anyagokkal, amik önmagában komoly eladásokat generáltak a márkának a tavalyi évben.

5. Hitelesség mindenek felett

Az átláthatóságra és a hitelességre való igény nem újkeletű dolog, erre indig is valós igénye volt a fogyasztónak. Ennek ellenére sok cég a mai napig nem hajlandó elfogadni a transzparens marketing előnyeit.

A Label Insight egy 2000 fős tanulmányából kiderült, hogy az emberek 94%-kal valószínűbb, hogy hűségesek maradnak egy márkához, ha az 100%-os a transzparencia, míg a megkérdezettek 56%-a állította, hogy élete végéig hűséges maradna egy márkához a teljes átlátszóságért cserébe. Ez tehát egy igen komoly fegyvertény lehet, ha ezt komolyan vesszük.

A FutureManagement életében mindig is fontos alapvetés volt a tökéletes elszámoltathatóság és átláthatóság, hiszen az ügyfeleinkből élünk. Egyértelművé kell tennünk számukra költéseinket, kampányaink eredményeit, a vásárlási konverziók számát és arányát és sok minden más mérőszámot is, amiket heti riportokban el is küldünk nekik. 

Ez különösen fontos jelenség az olyan cégek számára, amelyek termékeket gyártanak, szolgáltatást nyújtanak ügyfeleiknek. Az emberek jobban bíznak egy márkában, ha tudják, honnan szerzik be az alapanyagokat, milyen körülmények között dolgoznak, kik az alkalmazottaik és így tovább.

A közösségi média egy olyan új és friss marketing irányt tár elénk, ami lehetőséget ad a vállalatok számára, hogy beszélgessenek az ügyfeleikkel, ahelyett, hogy csak beszélnének hozzájuk. Azt azonban érdemes tudni, hogy valamennyi csatornán más és más generáció képviselői vannak nagyobb számban jelen, így a kommunikáció formája, stílusa és tartalmi kialakítása is eltérő lehet. Ezek az online felületek mára már kulcsfontosságúak az inspiráló tartalmak és a kimagasló ügyfélélmény létrehozásához. Kiváló marketinglehetőségeket rejtenek, ezért érdemes használni őket.

Használd őket és aknázd ki a bennük rejlő lehetőségeket!

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.

Így használd ki a Facebook remarketing valódi erejét!

Így használd ki a Facebook remarketing valódi erejét!

Webshop tulajdonos vagy? Elégedetlen vagy a hirdetéseid által elért vásárlások számával? Olvass tovább és megmutatom, hogy milyen remarketing taktikákkal érhetsz el akár 20-30%-kal is magasabb megtérülést a jelenleginél. Be kell valljam neked, régóta tervben van ennek...