Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 4. rész

2018.10.03.
A cikk írója:
Szikszai Tamás

Így tedd a legfiatalabb generáció tagjait is elkötelezett rajongóddá, az Instagramon

A Facebook IQ kutatásából kiderül az Instagram jelenleg a második legfontosabb közösségi média csatorna a Facebook után. A kutatás meglehetősen átfogó volt hiszen, közel 12 ezer tizenévest és fiatal felnőttet kérdeztek meg az Instagram használat kapcsán.  A felmérés olyan kérdésekre kereste a választ, hogy mik a legfontosabb tulajdonságok a felhasználóknak, ami miatt felkeresnek egy oldalt. Az alábbi eredmények születtek:

Fontos számukra az egyedi nézőpontot, mely csak rád jellemző, akkor megnöveled az esélyét annak, hogy kapcsolatba kerülj a fiatalokkal az Instagramon. A felhasználók ezen a platformon előnyben részesítik a tökéletes minőségű vizuális tartalmakat és nagyon gyakran posztolnak kiemelkedő minőségű fotókat magukról. Ahhoz, hogy hatással legyél rájuk, neked is hasonlóan kiváló minőségű képeket és videókat kell használnod. Az Instagramot használó fiatalok úgy jellemezték ezt a közösségi csatornát, mint ami mindig aktuális (42 százalék), kreatív (37 százalék) és hasznos tartalommal teli (32 százalék).

Ez azt jelenti, hogy ilyen tartalmakra számítanak a cégektől is, vagy is a Te vállalkozásodnak is éppen ezeknek kívánalmaknak kell megfelelnie.

Az Instagram jelenleg olyan rohamosan növekvő népszerűségű közösségi média csatorna, melyet még mindig többnyire a fiatalok használnak.Az Instagram Insanity adatai alpján mutatjuk a tényeket. Napi 40 millió fotó kerül fel a közösségi térbe, amelyekre 8500 like és 1000 komment érkezik másodpercenként. 18-24 évesek 34%, míg a 25-34 éves korosztály 33%- a használja napi szinten a platformot, 55% nő és 45% férfi megoszlásban. Így ehhez kell neked is berendezkedned a tartalomgyártás kapcsán és igyekezned kell az ő hangjukon szólni hozzájuk. Cikksorozatunk befejező részében a legújabb trendeket követve osztjuk meg a leghasznosabb tudnivalókat, hogy a legfiatalabb generációk tagjait is elkötelezett rajongóiddá tedd.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 4. rész

23. nap - Instagram Live

Az Instagram Live lehetővé teszi, hogy az Instagram Stories-on keresztül megadj valós idejű videókat a követőidnek. Mivel a történetek csak 24 óráig elérhetőek, így a feltöltött „élők” újra nézhetők, de csak az élő adás befejezését követő egy napig. Az élő videó élettartamának köszönhetően megoszthat spontán, nem szerkesztett pillanatokat a közönséggel és megmutathatja vállalkozását, személyiségét, munkatársait bármit, ami elég érdekes a követőknek. Az élő történetek egyik fő előnye, hogy nagyobb rugalmasságot kínálnak a megosztott tartalmak tekintetében. A hírcsatornát minden esetben meg kell szerkeszteni, „ki kell polírozni” és figyelembe venni, hogy a megszerkesztett kép megfeleljen a rajongók vizuális elvárásainak. Az élő történetek sikere, sokkal nagyobb mértékben függ majd attól a tartalom értékétől, amelyet a videó általi élmény nyújt a nézőknek. Vedd fel a ritmust és oszd meg napodat, vállalati frissítéseket, fontos eseményeket, hasznos útmutatásaidat, így mélyebb szinten kapcsolódhatsz közönségedhez. Ha még egy kis humort esetleg csipetnyi öniróniát is csempészel az élő bejelentkezéseidbe, akkor nem lőhetsz mellé.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 4. rész

24. nap - Próbáld ki a Boomerangot

Ez nem fotó és nem is gif. Ez Boomerang. A Boomerang sorozatfotókból összeállított, hang nélküli videó, amely oda-vissza játssza le a rögzített anyagot. Ez igazából egy vicces és egyben ötletes animáció, amivel a fotónál jobban, de a videónál kevésbé hatékony módon lehet megörökíteni a pillanatot. Csak meg kell nyomni az fektetett nyolcassal jelképezett Boomerang gombot az Insta Sories-on belül. Ezt követően nekünk csak annyi a dolgunk, hogy lehetőleg stabilan tartsuk a telefont, mert a fotósorozat miatt, extra érzékeny lesz a felvétel, ha bemozgunk. Alapbeállításként 10 fényképet készít az app és ezt játssza oda-vissza ötször, 20fps-sel. A rögzitést követően az alkalmazás lehetővé teszi, hogy vizuális effektekkel játszunk, esetleg apró, szórakoztató hozzászólásokat hozzunk létre, amelyek kiemelkednek a feedben. Tegyük fel, hogy van egy kávézód és szeretnél létrehozni egy Boomerángot, hogy felhívd a figyelmet a vállalkozásodra. Nincs más dolgod, mint megkérni a legjobb baristádat, hogy készítsen kávét és öntse a csészébe, amit te az alkalmazás segítségével pillanatok alatt felveszel. Páratlan élmény lesz, ahogy az isteni eszpresszó a csészében landol, majd visszakúszik a helyére. Ha egyszerűnek hangzik, azért van, mert az! A legegyszerűbb mozdulatok és helyzetek azok, amelyek a Boomeranggal a legjobbat teszik, és valójában a legsikeresebbek az Instagramon. Ki ne hagyd!

25. nap - Posztolj a legoptimálisabb időben az Instagramon.

A különböző kutatások teljesen eltérő időpontokat találnak arra, hogy mikor érdemes bejegyzéseket közzétenni az Instagramon. Ez azt jelenti, hogy a megfelelő időpont cégenként és közönségenként változhat. Így nem marad más megoldás, itt is tesztelni kell az iparágad közönségét és célcsoportját, mikor a legaktívabbak. Ehhez próbálunk neked megfelelő támpontot nyújtani. A Sprout Social 2018-as vizsgálatának eredményeit figyelembe véve, amely 24 ezer felhasználón végzett el érdekes és hasznos megállapításokat tehetünk.

A vizsgálat ugyanis kitért arra, hogy milyen napon és milyen órában váltják ki a legnagyobb aktivitást a posztok. Ráadásul, nem csak egy általános adatot tettek közzé, hanem iparágakra lebontva is közöltek számokat. Mint kiderült, a legjobb nap a posztolásra a csütörtök.

A legnagyobb aktivitást a reggel 9 és délután 6 óra között közzétett posztok eredményezték, ami nekünk nem okozott igazán meglepetést. A legrosszabb napok pedig a vasárnap és a hétfő. Ez mondjuk számunkra óriási meglepetés volt, hiszen korábban ezeket a napokat tartottuk a legjobbaknak. Ugyanakkor az adatokból az is világosan kitűnik, hogy kiemelt időpont a reggel 6 óra kedd és péntek között időszak. Valószínűleg azon egyszerű oknál fogva, hogy az emberek igen nagy százalékának reggel az első dolga ébredést követően, hogy rápillantson az Instára. Ugyancsak erős a 11:00 és 15:00 közötti idősáv, mivel sokan ebéd közben szeretik nyomkodni a telefonjukat. A hétvégék viszont láthatóan gyengén teljesítenek, talán a szombat 11 órás időpont a legjobb alkalom a posztolásra. Ezek az általános trendek, ami jó kiindulási alap lehet számodra.

Azonban érdemes megvizsgálni, hogy a vállalkozásod esetedben konkrétan mik az aktív időszakok mert, ha például éjszakai bár üzemeltetsz, a te célközönséged biztosan nem nappal lesz aktív. A B2C cégek (Business to Consumer) vagyis amikor végfelhasználóknak, magányszemélyeknek árusítunk. Ebben a szegmensben minden nap posztolhatnak 10:00 és 15:00 között, miközben náluk a legjobb nap a szerda, a legrosszabb a hétfő. Ugyanakkor az is lényeges, hogy míg általánosságban azt mondtuk, hogy a vasárnap gyengén teljesít, itt pont a vasárnap 11:00 és 13:00 közötti időszak a legerősebb. Az oktatással foglalkozó szervezetek számára leginkább hétfőn reggel 8-kor érdemes közzétenni posztot az Instagramon, de egyébként minden hétköznap nekifuthatnak 11:00 és 16:00 között.

Ha jobban beleásnád magad, hogy megismerd piacod legoptimálisabb posztolási időpontjait, ezt nézd meg.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 4. rész

26. nap - Ragaszkodj az Instagram Insights-hoz

Ha nem tudsz mérni, akkor nem is javíthatsz!

Örök érvényű és nagyon is igaz állítás, főleg a mai online marketing világban. Az Instagram beépített analitikai mérőeszköze, az Insights, amennyiben van egy üzleti fiókod az Instagramon, akkor automatikusan hozzáférést kapsz a leghasznosabb információkhoz. Segít abban, hogy pontosan meg tudd határozni, mikor van fenn a közönséged az Instagramon, melyik posztod a legnépszerűbb, de a nézettségről és az elérésről is rengeteg hasznos visszajelzést kapsz. Ezen kívül össze tudod hasonlítani az organikus posztod teljesítményét a fizetett verzióval, így megtudod eredményes volt-e a kampányod. Figyelj az adatokra és értékeld ki őket a folyamatos jobb teljesítményért. Így mindig friss és ütős posztokat tudsz tervezni a vállalkozásodnak ideális célcsoportnak. Érdemes például tudni, hogy milyen hashtag megjelenítése hoz több kedvelést, hogy melyik filter vagy milyen beállítások hozzák a legjobb eredményeket a fotóknál, vagy videóknál. Egy nemrég futó kampányunk például egy nagyon érdekes konklúzióval szolgált. A humoros, vagy vicces, posztjaink és azokon, ahol a saját arcunk van, 35-40 százalékkal jobban kedvelik a felhasználóink. Érdemes tehát neked is kielemezni, hogy mik azok a feedek amik jobban futnak. Egy másik érdekes infó, amiről korábban már szó esett, az a hashtag. A saját vállalkozásod mellett, nyomon követheted a többi márka hashtagjainek teljesítményét is. Ahogy korábban említettük, a legjobb hashtagok használata azt jelenti, hogy a potenciális ügyfeleit jobban megcélozhatja, és a megfelelő korosztálynak juttathatod el tartalmaidat, ami garantáltan növeli az elkötelezettségét és a követői számokat. A mérés legyen a napjaid része, mert így időt, pénzt és energiát spórolsz, ráadásul vállalkozásod is sikeresebb lesz.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 4. rész

27. nap - A legjobb Instagram bejegyzések népszerűsítése

Ha folyamatosan figyeled a mutatóidat, akkor nagyon jó rálátásod és ötleteid lesznek arra vonatkozóan, hogyan is működik az Instagram közösséged. Világos képet kapsz a legjobban teljesítő feededről, hozzászólásokról, követőkről. Az igazi eredmény az, amikor úgy döntesz, hogy ezt a tartalmat más számodra releváns közösséggel is megosztod. Hogy miért? Mert ma megközelítőleg 120 millió Instagram-használó látogat meg weboldalakat, indít hívásokat, küld e-maileket vagy direkt üzeneteket az alkalmazáson keresztül. Ez is azt mutatja, hogy a vállalkozások számára releváns célcsoport mennyire látni akarja azokat a tartalmakat, amelyek számára érdekesz, fontos, vagy hasznos.  Az Instagram hirdetéseidnél komoly esély van a növekedésre, ha jól. A hirdetési kampányt indító cégek több mint 70 százaléka jelentős növekedést tapasztal az online konverziók számában.

Mit kell ehhez tenned?

Hirdetési kampányt kell létrehoznod, amit megtehetsz a Facebook Ads Manager segítségével, amely egy külső alkalmazás, vagy közvetlenül az Instagram rendszeréből a "Promote" megnyitásával. Be kell kapcsolnod az üzleti profil fiókot a beállításoknál, hogy lehetőséged legyen a meglévő Instagram-bejegyzéseid hirdetésére. Innen egyszerűen kiválaszthatod azt a feedet, amelyik jól teljesített organikusan és megmutatnád azoknak, akik a tieidhez hasonló célközönség.

Kiválaszthatod a hirdetés CTA gombját „call-to-action” amelyek a következőek lehetnek:

  • vásárolj most (Shop Now)
  • tudj meg többet (Learn More)
  • iratkozz fel (Sign Up)
  • foglald le most (Book Now)
  • töltsd le (Download)

Beállíthatod a hirdetésben a közönséget, a költségkeretet, a hirdetési kampány időtartamot, a földrajzi elhelyezkedést, de még azt is, hogy milyen mobil készülékre optimalizálnád a hirdetésed. Használd napi szinten és biztos lehetsz abban, hogy valaki aki potenciális vásárlód, ügyfeled, követőd lehet, az hamarosan az is lesz.

28. nap - Figyeld a közönséged reakcióját

 Ahogy a többi közösségi média csatornát, úgy az Instagramot is úgy kell használnod, hogy folyamatosan figyeled a közönséged reakcióját az aktuális posztodra.  Ezen a felületen ugyanis kifejezetten MUST HAVE a kapcsolatok kiépítése. Mutatjuk mi kihagyhatatlan, ha erős márkát és releváns közönséget akarsz:

  • Kövess más releváns felhasználókat, a hashtagekre való kereséssel, a felfedezés révén válogass a követőid közül.
  • Szánj időt arra, hogy válaszolj a hozzászólásokra és a kérdésekre, ezt a csatorna is a kapcsolatok építéséről szól, így részt kell venned a kommunikációban.
  • Oszd meg felhasználóid által készített tartalmakat! Ezzel kifejezheted nagyrabecsülésed a közönséged iránt.
  • Legyél interaktív és tegyél fel kérdéseket! Mutasd meg a követőidnek, hogy érdekel a véleményük. Kérdezz és válaszolj nekik. Engedd, hogy ők is kérdezzenek.
  • Járj egy lépéssel mások előtt és találd meg azokat a lehetőségeket amire a Te célközönséged igazán vágyik. Nem mindig a nagy dolgok számítanak, néha csak egy apró figyelmes üzenet, esetleg jó időben elhelyezett kedvezménykupon is csodákra képes.

A vállalkozásod online beindításánál az egyik legalapvetőbb feladat, a közönséged igényeinek felmérése, kiszolgálása és kielégítése. A márkád népszerűsége ugyanis csak akkor tud szinkronba kerülni a sikerességgel, ha a közönséged megkapja a kívánt figyelmet.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 4. rész

 

29. nap - Használd közvetlenül eladásra az Instagramot

 Ma már elég komoly lehetőségeket nyújt az Instagram nem csak arra, hogy bemutasd a termékeid, hanem hogy el is add őket. Erre a hirdetéseken túl jó lehetőséget nyújtanak az úgynevezett termékmegjelölések, vagy más néven product tag-ek, melyeket minden bejegyzésednél használhatsz. A termékmegjelölések úgy működnek, mint amikor megjelölsz egy személyt a Facebookon. Ha egyszer beállítottad a termékmegjelölések használatát, onnantól egyszerűen mutathatsz majd termékeket a felhasználók számára, árral, leírással, weboldali átvezetéssel, mindezt egy kattintással. Ha megérinted a képet, akkor megjelenik egy rövid leírás a termékről, illetve annak áráról. Mint látható, mindegyik leírás mellett felbukkan egy kis, fekete nyíl is, melynek segítségével a weboldaladra navigálhat a felhasználó, ahol többet megtudhat a termékről és persze meg is vásárolhatja azt. Emellett minden ilyen poszt bal alsó sarkában látható egy bevásárlótáska, ami jelzi a felhasználónak, hogy legalább egy dolog a képen megvásárolható. Ehhez először jóváhagyást kell kapnod az Instagramtól a vásárlási funkció beállítására. Ha még nem tetted volna, akkor beállítasz egy üzleti profilt. Ezt követően el kell fogadnod a Facebook kereskedői megállapodását, majd meg kell határozni egy fizetési módot és össze kell kapcsolni az új üzleti profilodat egy Facebook-katalógussal. Végül a Facebook ellenőrizni fogja a fiókodat, ami lehetséges, hogy pár napot igénybe fog venni. A hozzájárulásukat követően kapsz egy értesítést arról, hogy bekapcsolásra került a termékmegjelölés az Instagram beállításaidnál. Ha mindezen túlvagy már csak be kell állítani az Instagram-fiókodban azt, hogy melyik termékkatalógust kapcsolod hozzá, és jöhet a termékek megjelölése. Tádáááám. Kész vagy!

További információt és az összekapcsolás lépéseit itt találod.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 4. rész

30. nap - Kebelezd be az Instagramot szakértők bevonásával 

A céloktól függően különböző típusú lehetőségek vannak arra, hogy gyorsan és eredményesen növeld céged rajongótáborát Instagramon. Ha van rá elkülönített büdzsé érdemes lehet egy olyan online marketing ügynökséget alkalmazni, amely biztosítja vállalkozásod és dolgozóid számára a kellő szakmai felkészültséget. Folyamatosan nyomon követni az online felületek változásait, alkalmazkodni hozzájuk, sőt, kreatívan bevezetni mindet.

  • Aktívan posztolni, közösséget építeni, egyértelmű célok mentén kampány stratégiákat megfogalmazni.
  • Kialakítani egy értéklépcsőt és értékesítési tölcsért, amik végig vezetik a lehetséges vevőket a vásárláson.
  • Hírleveleket és hirdetéseket fogalmazni, optimalizálni.
  • Építeni és ápolni a márkádat online, elhárítani a kríziseket.
  • Folyamatosan fejleszteni weboldaladat, új, releváns tartalmat gyártani.
  • Influencerekkel termék promóciós kampányt tervezni

Egy-egy kampány alapos szakmai felkészültséget igényel és az online marketing világában sosincs megállás, mindig kell valaki, aki kreatív ötletekkel, újító javaslatokkal tud objektív startégiai tanácsokat adni.

Hiszen lássuk be, nem érthet mindenki mindenhez, és ez jól is van így. Polihisztorok már nincsenek, hiszen olyan elmélyedésre van szükség az egyes területeken, amire napi 24 óra is kevés. Neked céged vezetéséhez kell értened, abba kell energiáidat fektetni. Gondold végig, ha elmegy az áram, akkor sem mászol fel a pózna tetejére, hogy vezetéket cserélj, hanem szakértőt - villanyszerelőt - hívsz. Ugyanígy nem várható el egy embertől, akit marketingesként alkalmazol, hogy az online marketing minden területén kompetens legyen: koncepcióalkotásban, grafikai tervezésben, termékfejlesztésben, szövegírás, hirdetéskezelésben. Erre egy ember kevés, ez egy online marketing ügynökség munkája.

Ne szégyelj segítséget kérni, ha a vállalkozásod megérdemli, hogy szintet lépjen.

Elevenítsd fel korábbi cikkeinket a témában:

  1. Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez - 1. rész
  2. Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész
  3. Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 3. rész

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down