Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész
Olvasási idő:

Az Instagram, mint vizuális esztétikum 

Az Instagram használata egy vállalkozásnak kicsit mást jelent, mint egy magánszemélynek, aki random módon egy-egy jeles életeseménynél megoszt valamilyen számára fontos tartalmat. Ha mindezt a vállalkozásodnak csinálod, ki kell alakítanod egy olyan következetes stratégiát és márka-esztétikát, melynek révén megkülönböztetheted magad a többiektől, de oda kell figyelned a tartalmi és esztétikai értékek összhangjára is. Ehhez pontosan meg kell tudnod határozni márkád identitását, értékeit és rá jellemző stílusjegyeit. Rendkívül fontos, hogy olyan tartalmat alakíts ki az Instagramon, mely egyértelműen visszatükrözi márkád céljait, összhangban van azzal a gondolatisággal, amit te is képviselsz és esztétikus hatást kelt a felhasználóban. Ehhez nyújtunk Neked segitséget cikksorozatunk első részében.

Az Instagram vizuális esztétikai nyelve hihetetlen mértékben és bámulatos hatékonysággal képes terjeszteni márkád értékeit, segítségével olyan effektív eredmények érhetőek el, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Ehhez igyekszünk most olyan technikai részleteket és használható tudást adni, amely biztosan vonzóvá és ízlésessé teszi vállalkozásod feedjeit. Olyan stratégiát állítottunk össze amely ötleteket, tippeket és ingyenes sablonokat tartalmaz a vállalkozásod számára. Ha betartod az ebben foglaltakat, gyorsan fogsz tudni szerezni a márkádhoz hűséges, hosszú távon elkötelezett követőket.

Mutatjuk, mit kell tenned.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

8. nap – Figyelj a fókuszpontra

Ha nagyon egyszerűen szeretnénk a fókuszpont fogalmát meghatározni, akkor azt kell mondjuk, hogy egy olyan fényképezésben, képzőművészetben és lakberendezésben használatos kifejezés, mely egy fotó, egy kép, vagy egy helyiség olyan pontjára vonatkozik, mely vonzza a tekintetet. Nincs ez máshogy az online térben, minden igazán ütős kreatívnak van egy, vagy több fókuszpontja és ettől természetesen az Instagram felhasználói sem különböznek! Több fókuszpont kialakítása azért is ajánlott, mert míg egy hangsúlyos elem aránytalanná, asszimetrikussá teheti a képet, addig több fókuszpont végigvezeti a tekintetet a kreatívon és sokkal kiegyensúlyozottabbá teszi a teret a képet. Az egyértelmű fókuszpont támogatja az üzenetek hierarchiáját, és segíthet a felhasználóknak a gyors feldolgozásban. Törekedj a képi balansz megtartására akkor is, ha több képet, szöveget vagy alakzatot kell is kombinálnod.  Az összes lényeges információt egy kis helyre kell csomagolni, ott kell lennie a fókuszpontnak. A merész színek és az enyhén ferde formák biztosítják, hogy először a legfontosabb információs részre kerüljenek. Függetlenül attól, hány fókuszpontot alakítunk ki egy vizuális kontentben kell, hogy legyen köztük egy, ami domináns. Egy olyan pont, ami rögtön odavonzza a tekintetet. Az ilyen elrendezés érdekessé és élettel telivé teszi képi tartalmainkat.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

9. nap – Az egyharmados szabály

A harmadolás technikája talán a legismertebb kompozíciós technika, nem véletlenül. Amilyen egyszerű, olyan hatásos tud lenni, ha jól használod. A lényeg, hogy a képmezőt vertikálisan és horizontálisan három egyenlő részre kell osztanod. A vonalakat harmadoló vonalaknak hívjuk, ahol keresztezik egymást, azok a harmadoló pontok. A szabály szerint a fő témát ezen harmadoló pontokra kell helyezned, és nyert ügyed van. Ha olyan a téma, hogy ez nem megoldható, akkor valamely harmadoló vonalra kell helyezni. A fotót képzeletben feloszthatjuk függőlegesen és vízszintesen is három részre, így ahelyett, hogy a jól megszokott módon mindent középre komponálnál, érdemes a témát kissé oldalra helyezni, megbontva a szimmetriát. Bár minden szabály alól van kivétel, ez a klasszikus fényképezés elve mögött megbújó iránytű jó eséllyel a legjobb képeket fogja eredményezni számodra akár kezdő telefonnal, akár fényképezőgéppel fotózol.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

10. nap – A fehér szegély segít kiemelni

A fehér szegély segíthet a tartalmaidat szemmel láthatóbbá tenni az Instagram-hírcsatornában különösen akkor, ha a kép világos és színes. Valójában egyes felhasználók csak ezzel operálnak és fehér határokkal ellátott fotókat helyeznek el, hogy saját vizuális megjelenésük legyen a középpontban. A fehér hátterek ilyen szintű játéka segít annak biztosításában, hogy igazán szellős feedünk legyen és elkerüljük a zsúfolt megjelenést. Aki nem elégszik meg az Instagram képszerkesztőjének lehetőségeivel, annak érdemes a Snapseeddel próbálkoznia, amit a Google egyik leányvállalata jegyez. Képméretezés, vágás, élesítés, kontraszt állítás, fény-árnyék finomítás, telítettség növelése vagy csökkentése, ezzel az applikációval mindent be lehet állítani, sőt, még ennél is többet. Van saját filterkészlete is, valamint lehet a képekre keretet és szövegeket is pakolni, utóbbiban egész jó templatek vannak. A másik megbízható, már Instagram Story készítő alkalmazás, amit ajánlani tudunk, az Unfold. Ez megközelítőleg ugyanazt tudja, mint a Snapseed, de a meglévő filterei mellé le lehet tölteni újakat. Ugyanez igaz a keretekre és szövegekre is, nekünk nagyon bevállt, bátran merjük ajánlani.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

11. nap – Kontraszt, az élettel telibb képélményért

A kontraszt nem mást, mint a világos és sötét részek közötti fényesség aránya, ami igazán kifejezővé teheti képeinket. A kontraszt létrehozása nemcsak az ellentétes oldalon álló színek kiválasztására vonatkozik. Minél távolabb esik egymástól két szín a világossági és sötétségi skálán, annál nagyobb köztük az ellentét, annál nagyobb a kontraszt. A kontraszt mindig feszültséget szül, mindig figyelemfelkeltő, drámai, így egy adott helyre irányítja a tekintetet. A legalapvetőbb kontraszt a fekete és a fehér. Ők a skála két végpontja, igen távol állnak egymástól, éppen ezért a találkozásuk is a legerőteljesebb összeütközéssel jár. A kontraszt azért fontos, mert ötvözi a stílust és a funkciót. Az Instagram alkalmazáson belül is rengeteg szerkesztési lehetőség van, amely igazán egyszerű beállítások mellett nagyszerű eredményekhez vezethet. Nálunk most ez a kedvenc, zseniálisan érzékletes.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

12. nap – Törekedj a balanszra

Mielőtt feltöltenél valamit az Instádra, kérdezd meg magadtól, hogy megragadja e annyira a tekinteted a kép, hogy leállítanád-e érte a görgetést? Ha a válasz igen, akkor nyert ügyed van. A vizuálisan vonzó képek egyik legfontosabb ismérve, hogy odavonzzák a tekintet, hagyja, hogy az arra látogató elméje elidőzzön a látottakon. Természetesen ahogyan az eddig leírtak is bizonyítják, sok dolog együttes harmóniája kell a tökéletes kép létrehozásához. Az egyenleg mind a képelemeket, mind a képeket alkotó szöveget jelöli. A kiegyensúlyozott dizájnnak világos hierarchiája van az üzenetben, amelyet a szövegelemek összehangolásával hoznak létre, hogy szimmetrikus módon kapcsolódjanak egymáshoz. Az első dolog, ami bárki számára észrevehető az Instagram-postról, az, hogy az elemek megfelelően illeszkednek-e egymáshoz. Ha a balansz felborul, akkor a felhasználó nem kapja meg a kívánt hatást, nem megy át az üzenet és egy zsúfolt, rendetlen hirdetést kaphat, amely összességében rossz hatással lesz a vállalkozásod megítélésére. A megfelelő egyensúly megteremtésekor a megfelelő szövegelemek és vizuális megoldások egymáshoz illeszkednek, jól kiegészítik egymást. A kiegyensúlyozott tervezésre remek példa, amikor kollázsokokat hozunk létre, amelyek közös képi elemeken például színen, alakon, formán osztoznak.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

13. nap – Kezeld a szöveged képként

Emeld új szintre a képeidet azzal, hogy az azon elhelyezkedő szöveg a fő fókuszpont. Ahelyett, hogy egyszerűen rászúrnál egy szöveget a képre, játssz a szöveggel úgy, mintha az egy művészeti alkotás lenne. Ennek egyik módja a szövegkivágások használata, amelyek betöltik a betűtípust a háttérben megjelenített kép, szín vagy minta alapján. Erre az egyik legjobb megoldás a Spark Adobe ingyenes alkalmazása, ahol a színek és stílusok kavalkádja mellett, számtalan szemet gyönyörködtető példát találunk, így messzire elkerülhetjük azokat a képeket, amelyek túlterhelik vagy veszélyeztethetik a szövegünk olvashatóságát. Vannak különböző kivágások is az alkalmazásban, amelyek lehetővé teszik számodra, hogy különböző formákat tervezd majd alkalmazd azokat. Próbáld ki, élvezni fogod.

 

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

14. nap – Használj harmonizáló betűkészletet a kreatívon

Néhány betűtípus-párosítás egyszerűen telitalálat. Együtt dolgoznak, hogy létrehozzák a hierarchiát, közösen támogatják a designt, hangot adnak a márkádnak a vizuális megszemélyesítésen keresztül. A használt betűtípusok szintén sokat mesélnek a márkáról. A rendelkezésre álló betűkészletek végtelen tárháza, nagyszerű és merész kombinációkat nyithat számodra. Jó általános szabály, hogy dekoratív és jól olvasható legyen a betűkészleted, hiszen nagyon nehéz elolvasni és feldolgozni a cirádás, díszes tipográfiakat. Nálunk az örök nyertes, az évek óta elképesztő projekteken dolgozó Kiss Miklós grafikus designer. Művei különböző építészeti, képzőművészeti, formatervezési és grafikai anyagokon jelennek meg. Most pedig szemléltetjük miért ő a favoritunk.

Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 2. rész

Most, hogy megmutattuk milyen impulzívan tud hatni a felhasználókra egy-egy Insta feed, milyen esztétikussá és stílusossá lehet tenni vállalkozásod képeit viszonylag kis energiabefektetéssel, vedd a kezedbe az irányítást és vágj bele. Ez számodra a második heti tanácsunk, de hamarosan hozzuk cikksorozatunk  3. részét,  amelyben további ötleteket adunk napi bontásban a márkád eredményes kommunikációjához, és garantáljuk rövid időn belül zajos sikered lesz.

Elevenítsd fel korábbi cikkeinket a témában:

  1. Instagram útmutató a vállalkozásod fejlesztéséhez – 1. rész
v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Ha az ember tudja, hogyan és miként boldoguljon a digitalizáció okozta sruktúrális kihívásokkal, hogyan viszonyuljon relatívan az elkerülhetetlenhez, akkor élvezheti a sikereket az online térben. Ez minden, űrhajó ez a Marsra, amihez nem kell felszállási engedély.