fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-05-04

Intelligens Shopping-kampánnyal 87x-es ROI siker egy hónap alatt

8 perc olvasási idő
intelligens shopping

Az egyik elektronikai termékeket forgalmazó ügyfelünknek indítottunk egy Intelligens Shopping-kampányt március végén. Csodálatos ROI értékeket kapunk folyamatosan, és egy hónap elteltével a jelenlegi ROI: 87x-es.

Mivel tisztában vagyunk az intelligens shopping kampányok erősségeivel, ezért döntöttünk bemutatjuk nektek is lépésről-lépésre, hogyan építettük fel a kampányt, de előtte kezdjük az alapokkal hogy világos legyen minden.

Mi is az a ROI érték az online marketingben?

ROI = (összes profit – marketing költségek)/marketing költségek

ROI kiszámítása az esetünkben:

ROI = (7 683 440 Ft – 87 619 Ft)/ 87 619 Ft = 87, azaz 8700%.  A 87x-es, vagy 8700%-os ROI érték azt jelenti, hogy minden egyes hirdetésre költött, befektetett forint, 87 forint nyereséget termelt az ügyfelünknek.

Intelligens Shopping-kampány:

Az Intelligens Shopping-kampány használatával sok feladatot megspórolhatunk magunknak, mivel az optimalizáló a Google algoritmusa fogja elvégezni helyettünk. Az ajánlatéttel alapból a „Konverziós érték maximalizálása” stratégia, ami automatikusan optimalizálja a CPC-t a konverzió növeléséhez. Sőt még a keresési kifejezések kizárásával sem kell foglalkozni. Ha figyelmesen haladsz, ezzel a kampánytípussal is szép eredményeket lehet elérni.

Azt még érdemes tudni, hogy ennél a kampánytípusnál a hirdetéseid nem csupán a termékedre keresőknek jelennek meg, hanem a Display Hálózaton és a YouTube-on is fel fognak bukkanni.

A lenti táblázatban látod a fő eltéréseket a a Normál Shopping-kampány és az Intelligens Shopping-kampány között.

 Normál Shopping-kampányIntelligens Shopping-kampány
Megjelenési felületSearchDisplay, Search, Gmail, YouTube, Search Partners
AjánlattételManuális és automatikusCsak automatikus
KontrollMagasAlacsony
ÁtláthatóságMagasAlacsony
Optimalizálási lehetőségMagasAlacsony
RemarketingOpcionális, ha közönséget adsz hozzáAlapvetően tartalmazza

Az Intelligens Shopping-kampány felépítése lépésről-lépésre:

1, Konverziós Érték mérése Google Ads-en keresztül:

Nagyon fontos és előfeltétel, hogy a konverziós értékeket a Google Ads-en keresztül mérjük. Ennek beállításához innen tudsz segítséget szerezni: https://support.google.com/google-ads/answer/6095821?hl=hu

2, Merchant Center:

Ahogy azt már a korábbi Google Shopping hirdetési útmutatóban leírtuk, a Merchant centeres beállításokat és feed feltöltést most nem részleteznénk. Ennek teljeskörű bemutatását megtaláljátok a fenti linken elérhető pdf-ben.

A Merchant Centerbe itt tudtok regisztrálni: https://merchants.google.com/

3, Intelligens Shopping-kampány beállítása:

Kijelöljük az Értékesítést mint célt és Shopping-ot, mint a kampánytípust.

Kiválasztjuk a Merchant Center fiókot és az Intelligens Shopping-kampányt.

Adunk egy nevet a kampánynak és beállítjuk a napi költségkeretet.

Intelligens Shopping-kampányoknál alapértelmezett a Konverziós érték maximalizálása, így ehhez nem nyúlunk.

A Normál és az Intelligens Shopping-kampányok beállítása közötti igazi különbség most jön, hiszen itt még pluszban be kell állítani az üzleti márka logóját és hirdetési szövegeket, hiszen a Display, YouTube és Gmail felületeken is meg fognak jelenni a hirdetések.

Ezt elmentve létre is jött az Intelligens Shopping-kampány.

4, Termék feed megszűrése:

A Shopping-kampányokban egyéni címkék segítségével tudod a kampányba tartozó termékeket az általad kiválasztott értékek alapján felosztani. Például egyéni címkék használatával jelezhetők az időszaki, az akciós, a kiárusítás alatt álló, a legnépszerűbb stb. termékek.

Ez esetben az ügyfél már a feed táblázatában beállította egy új oszlopot, amiben a legnépszerűbb termékeket jelölte ki, amelyeket hirdetni szeretnének a Shopping kampányban.

Nekünk csupán annyi volt a dolgunk, hogy a Shopping kampányban ezt beállítsuk.

Miután létrehoztuk az Intelligens Shopping kampányunkat, a Termékcsoportok résznél a Minden termék melletti + jelre kattintunk, amivel azokat az alegységeket adhatjuk hozzá, amelyeket meg szeretnénk jeleníteni.

A felső részben a „Minden más a következőben: Minden termék felosztása a következő szerint” legördülő listájából kiválasztjuk az egyéni címkéket és azon belül azt a címkét, amelyiket beállítottak nekünk korábba, jelen esetben az 1. egyéni címkét. Végül mentjük a folyamatot.

Ezt követően a termékek részben csak azokat a termékeket aktivizálja megjelenésre, amelyek az 1. egyéni címkében szerepelnek, tehát az ügyfél által beállított népszerű termékek. Jelen esetben 220 db ilyen termék szerepel a listában.

Ezt követően csak annyi a dolgunk, hogy várjuk a konverziókat.

5, Költségkeret emelés:

Annak ellenére, hogy Intelligens Shopping kampánnyal van dolgunk, ezt is ugyanúgy szükséges módosítani és figyelemmel kísérni az eredmények alakulását.

Az Intelligens Shopping-kampány esetében a létrehozást követő 5. nap után nyúlunk hozzá, mert ha hamarabb tennénk ezt, akkor a gépi tanulást borítanánk vele. Ezt követően, ha 3 naponként azt látjuk exponenciálisan nő az eladások száma, akkor 20%-al emeljük a napi költségkeretet. Azért emelünk ilyen óvatosan, mert egy drasztikus emeléssel a korábbi algoritmus eredményeket kinulláznánk, hiszen más összegeken kezdene el konverziót keresni – sok esetben drágábban. Amennyiben stagnál, akkor nincs emelés, viszont ha csökken a konverziószám, ez esetben 20%-al csökkentjük a napi költségkeretet.

Összességében elmondható, hogy az Intelligens-Shopping-kampányok, annak ellenére hogy nem tűnnek bonyolultnak, nem szabad magukra hagyni. Kellő figyelemmel és megfelelő módosításokkal elérhetjük a kívánt célt. Amennyiben keresett és megfelelő árú termékekkel rendelkezik a webáruház, úgy a siker garantált lehet.

Kívánunk sok sikert a megvalósításhoz!

Amennyiben szeretnél még több PPC-vel kapcsolatos linket olvasni, keresd fel Google Ads oldalunkat. Ha pedig segítségre lenned szükséged a Google kampányaid beállításához, keress minket bizalommal itt.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 1 Average: 5]

Hasonló cikkeink

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...