Fotó ötletek marketing célra
Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!
Egy korábbi cikkünkben már körüljártuk az ingyenes stockfotók érzékeny problémakörét – Ezt IDE KATTINTVA olvashatod el.
Most pedig vizsgáljuk meg, hogyan tudunk hatékonyan saját képtárat felépíteni, hogy minden esetre legyen egy használható fotó a tarsolyunkban. Megfontolandó marketinges fotó ötletek következnek.
Kezdjük az alapoknál és nézzük meg miért fontos a képtelenség elkerülése!
Miért fontos a mondandónk vizuális alátámasztása?
A médiazajban, hirdetések, weboldalak, posztok tömege közül kell kiemelkednünk termékünk vagy szolgáltatásunk bemutatása során. Ahhoz, hogy megragadjuk a tekintetet szükségünk lesz a vizuális segítségre. A fotó ötletek elsőszámú kiindulópontja, hogy figyelemfelkető, mégis egyértelmű hirdetési kreatív megalkotásához gondosan megválasztott kép kell.
Gyakori hibák marketingfotók választásakor:
- Túlságosan általános
- Elvont, nem egyértelmű
- Nem a célközönséget szólítja meg
- Nem önazonos a márkához képest a vizuális megjelenítés
- Gagyi vagy rossz minőségű stockfotók választása
- Rossz minőségű, témanélküli saját fotók használata
Miért érdemes saját fotókat használni?
Egyediség:
A saját fotózás az üzenetünk testre szabását teszi lehetővé, és az alkalmazottak, termékek vagy szolgáltatások bemutatásával személyre szabottabb kapcsolatot teremthetünk a célközönségünkkel.
Autentikusság:
Ha mi választjuk meg a beállításokat és készítjük el a fotókat termékünkről/szolgáltatásunkról, teljes mértékben mi irányítjuk a narratívát. Így nem csak azt tudjuk kiválasztani, hogy milyen stílusú képek készüljenek, de azok pontos tartalmát is mi szabályozzuk. Hiszen még egy olyan közkedvelt és egyszerű termék esetében, mint például egy csokoládé, számos tényező befolyásolhatja, hogy hogyan érdemes a terméket interpretálni.
Gazdaságosság:
Fotósnak fizetni drágább, mint nem fizetni fotósnak. Ez az élet egyik nagy igazsága… Persze csak amellett, hogy a minőségi marketingfotók hosszútávú befektetést jelentenek. Ha van olyan keserű pirula, amit érdemes lenyelni, ha sikeres bizniszt szeretnénk építeni, akkor ez bizony az. Egy minőségi fotósorozat hosszútávon szolgáltat nyersanyagot online és offline megjelenésekhez, a képek pedig újrahasználhatóak a weboldal aktualizálásán keresztül a közösségi média kommunikáción át egészen a hírlevelekig. Amit pedig ezáltal kapunk: Egységes arculat, hatékony és őszinte kommunikáció, autentikus márkakép. Szerintünk megéri.
Hogyan kommunikáljunk a fotóssal?
Az első szempont, mint sok esetben, itt is a megfelelő szakember megtalálása. Ezután fontos, hogy egyértelműen kommunikáljuk elképzeléseinket, kérdéseinket és félelmeinket. Inspirálódjunk bátran, de ne akarjunk más márkákat teljesen lemásolni… Osszuk meg elképzeléseinket, márkánk kulcsfontosságú építőelemeit és üzenetét, és kérjünk bátran tanácsot! Végtére is feltehetőleg nem ez a fotós első rodeója és igen hasznos tippeket és hozzáadott kreatív értéket tud adni.
Mi alapján fogjunk hozzá?
Egy jó marketing fotó megalkotásakor a kulcsszó az összhang. A vizuális megvalósításnak összhangban kell lenni:
- Márkánkkal
- Üzenetünkkel
- Célcsoportunkkal
- Stílusunkkal
- Kommunikációs célunkkal
Tegyük fel magunknak a kérdést a kigondolt képre nézve, hogyha nem ismernénk saját márkánkat és meglátnák ezt a kreatívot mennyire lenne egyértelmű és magával ragadó, amit látunk? Ha kérdések merülnek fel bennük azok kíváncsivá tesznek vagy inkább csak összezavarnak?
Ha sikerül megegyezni egy koncepcióban és megszületett a fotósorozat, érdemes ugyanarról a termékről és szolgáltatásról több beállításban, esetleg változó fényviszonyok mellett is képeket készíteni, hogy tudjunk miből válogatni a kommunikáció során.
Fontos látni, hogy márkánk képviselete a mi feladatunk, ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő vizuális kíséret. Az ingyenes stockfotók tudatos felhasználása, szükség szerinti kerülése, illetve a saját portfólió kialakítása mind része a felelősségteljes vizuális márkamenedzsmentnek.
Számodra hasznosak voltak ezek a fotó ötletek?
Ha szeretnél professzionális segítséget márkád erősítésében vedd fel velünk a kapcsolatot!