| |

Jó marketinget akarsz? Legyen képed hozzá!

2023. április 18.

Olvasási idő: 4 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Fotó ötletek marketing célra

Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

FutureManagement - Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

Egy korábbi cikkünkben már körüljártuk az ingyenes stockfotók érzékeny problémakörét – Ezt IDE KATTINTVA olvashatod el.

Most pedig vizsgáljuk meg, hogyan tudunk hatékonyan saját képtárat felépíteni, hogy minden esetre legyen egy használható fotó a tarsolyunkban. Megfontolandó marketinges fotó ötletek következnek.

Kezdjük az alapoknál és nézzük meg miért fontos a képtelenség elkerülése!

Miért fontos a mondandónk vizuális alátámasztása?

A médiazajban, hirdetések, weboldalak, posztok tömege közül kell kiemelkednünk termékünk vagy szolgáltatásunk bemutatása során. Ahhoz, hogy megragadjuk a tekintetet szükségünk lesz a vizuális segítségre. A fotó ötletek elsőszámú kiindulópontja, hogy figyelemfelkető, mégis egyértelmű hirdetési kreatív megalkotásához gondosan megválasztott kép kell.

FutureManagement - Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

Gyakori hibák marketingfotók választásakor:

  • Túlságosan általános
  • Elvont, nem egyértelmű
  • Nem a célközönséget szólítja meg
  • Nem önazonos a márkához képest a vizuális megjelenítés
  • Gagyi vagy rossz minőségű stockfotók választása
  • Rossz minőségű, témanélküli saját fotók használata
FutureManagement - Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

Miért érdemes saját fotókat használni?

Egyediség:

A saját fotózás az üzenetünk testre szabását teszi lehetővé, és az alkalmazottak, termékek vagy szolgáltatások bemutatásával személyre szabottabb kapcsolatot teremthetünk a célközönségünkkel.

FutureManagement - Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

Autentikusság:

Ha mi választjuk meg a beállításokat és készítjük el a fotókat termékünkről/szolgáltatásunkról, teljes mértékben mi irányítjuk a narratívát. Így nem csak azt tudjuk kiválasztani, hogy milyen stílusú képek készüljenek, de azok pontos tartalmát is mi szabályozzuk. Hiszen még egy olyan közkedvelt és egyszerű termék esetében, mint például egy csokoládé, számos tényező befolyásolhatja, hogy hogyan érdemes a terméket interpretálni.

FutureManagement - Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

Gazdaságosság:

Fotósnak fizetni drágább, mint nem fizetni fotósnak. Ez az élet egyik nagy igazsága… Persze csak amellett, hogy a minőségi marketingfotók hosszútávú befektetést jelentenek. Ha van olyan keserű pirula, amit érdemes lenyelni, ha sikeres bizniszt szeretnénk építeni, akkor ez bizony az. Egy minőségi fotósorozat hosszútávon szolgáltat nyersanyagot online és offline megjelenésekhez, a képek pedig újrahasználhatóak a weboldal aktualizálásán keresztül a közösségi média kommunikáción át egészen a hírlevelekig. Amit pedig ezáltal kapunk: Egységes arculat, hatékony és őszinte kommunikáció, autentikus márkakép. Szerintünk megéri.

FutureManagement - Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

Hogyan kommunikáljunk a fotóssal?

Az első szempont, mint sok esetben, itt is a megfelelő szakember megtalálása. Ezután fontos, hogy egyértelműen kommunikáljuk elképzeléseinket, kérdéseinket és félelmeinket. Inspirálódjunk bátran, de ne akarjunk más márkákat teljesen lemásolni… Osszuk meg elképzeléseinket, márkánk kulcsfontosságú építőelemeit és üzenetét, és kérjünk bátran tanácsot! Végtére is feltehetőleg nem ez a fotós első rodeója és igen hasznos tippeket és hozzáadott kreatív értéket tud adni.

FutureManagement - Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

Mi alapján fogjunk hozzá?

Egy jó marketing fotó megalkotásakor a kulcsszó az összhang. A vizuális megvalósításnak összhangban kell lenni:

  • Márkánkkal
  • Üzenetünkkel
  • Célcsoportunkkal
  • Stílusunkkal
  • Kommunikációs célunkkal

Tegyük fel magunknak a kérdést a kigondolt képre nézve, hogyha nem ismernénk saját márkánkat és meglátnák ezt a kreatívot mennyire lenne egyértelmű és magával ragadó, amit látunk? Ha kérdések merülnek fel bennük azok kíváncsivá tesznek vagy inkább csak összezavarnak?

FutureManagement - Veled is előfordult már, hogy megláttál egy cipőt online és beleszerettél? Hogy kishíján zárlatos lett a laptopod, úgy összefutott a szádban a nyál egy kajafotó láttán? A képeknek hatalmuk van, a minket érő vizuális ingerek pedig szignifikáns hatással vannak fogyasztói döntéseinkre. Egy jó marketingszakember azonban tudja, hogy fotó és fotó között óriási különbség lehet. A vizuális ingerkeltés vagy történetmesélés oltárán nem áldozható fel a hitelesség. Abban hiszünk, hogy a legjobb anyagok olyan képekkel készülnek, melyek autentikusak, esztétikusak, és mindenekelőtt házon belül készültek. El is áruljuk, miért! És ha ötleted sincs hogyan kezdj hozzá: Fotó ötletek marketing célra tőlünk, nektek!

Ha sikerül megegyezni egy koncepcióban és megszületett a fotósorozat, érdemes ugyanarról a termékről és szolgáltatásról több beállításban, esetleg változó fényviszonyok mellett is képeket készíteni, hogy tudjunk miből válogatni a kommunikáció során.

Fontos látni, hogy márkánk képviselete a mi feladatunk, ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő vizuális kíséret. Az ingyenes stockfotók tudatos felhasználása, szükség szerinti kerülése, illetve a saját portfólió kialakítása mind része a felelősségteljes vizuális márkamenedzsmentnek.

Számodra hasznosak voltak ezek a fotó ötletek?

Ha szeretnél professzionális segítséget márkád erősítésében vedd fel velünk a kapcsolatot!

FutureManagement

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2024.01.16.
Employer branding évtervezés – kerüld el a legnagyobb buktatókat!

Új év, új célok? Ha a munkáltatói márkádat szeretnéd megerősíteni, érdemes az alapoknál kezdeni. Mutatjuk azokat a hibákat, amiket mindenképp kerülj el az employer branding éves stratégiád tervezésnél és a kommunikációdban!

2023.11.24.
Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?

Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?
Kivonat: Elolvastuk a Randstad 2023-as globális employer branding felmérés eredményét és kiszemléztük belőle azt az 5 legfontosabb tényezőt, amely motivál egy munkavállalót, amikor munkahelyet választ.

2023.11.10.
Fizetésemelés: így teremts pozitív hatást a kommunikációddal!

Az év végéhez közeledve nemcsak a munkateher növekszik a legtöbb munkahelyen, hanem az érdeklődés a bérkérdés körül is. Mire érdemes figyelned a béremelés kommunikációjánál és hogyan tartsd fenn a motivációt év közben is? Mutatjuk!

2023.10.24.
Agilis munkamódszer - Előnyök és hátrányok

Az agilitás egy olyan szemléletmód, amely vállalati környezetben a munkafolyamatok hatékonyságára helyezi a hangsúlyt, rugalmas és folyamatosan változó munkavégzési módszert jelent.

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.