fbpx
+36304548164 [email protected]

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 1. rész – Így készülj fel az ünnepekre!

8 perc olvasási idő

Szerző: Bődy Alexandra

Közzétéve: 2019-11-25

A Facebook kiadta a 2019-es Holiday Marketing Guide-ot, amiben remek karácsonyi marketing ötleteket ad az ünnepi időszakra. Mi összeszedtük neked a leghasznosabbakat, hogy már csak a lényegre kelljen koncentrálnod! A karácsonyi időszakra való felkészülés elég hosszú folyamat, ezért két cikkben hozzuk el nektek ezeket a tippeket.

Az első részben azt osztjuk meg veled, hogy hogyan érdemes felkészülni az ünnepi időszakra. Megnézzük, milyen trendeket érdemes követni és hogy hogyan növelhető a brand awareness karácsony előtt.

A második cikkben pedig arról lesz majd szó, hogy hogyan pörgetheted fel az eladásokat karácsonykor. Itt kifejezetten a hirdetési beállításokról, a kreatívokról, és a csúcsidőszakokról (pl. Black Friday) lesz szó. De erről majd később!

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 1. rész - Így készülj fel az ünnepekre!

Vágjunk is bele a felkészülésbe!

Ha neked is vállalkozásod van, biztosan tűkön ülve vártad már a téli időszakot, főleg az ünnepeket. Hiszen a karácsony varázslatos. Ezek a hideg, borongós hónapok rengeteg lehetőséget rejtenek magukban minden kis – és nagyvállalkozás számára. Az idő ugyan beborul, az emberek azonban izegnek-mozognak, ami nem csoda, hiszen jön a mikulás, a karácsony és az újév. Ezek a nagy események egy évben csak egyszer vannak, ezért mindenki ki akarja hozni belőlük a maximumot. Te mennyire vetted komolyan eddig a karácsony előtti készülődést üzleti szempontból? Ha nem nagyon foglalkoztál eddig vele, akkor itt az ideje! Ha pedig már gyakorlott ünnepi-hirdető vagy, akkor a friss statisztikáért is megéri elolvasnod a cikket.

Miért szeretjük a karácsonyt?

Mert a karácsony különleges. Tele van várakozással, álmokkal és vágyakkal. Ilyenkor megvesszük mindazt, amiről év közben csak álmodozunk. A tökéletes ajándékot keressük a szeretteink számára, akiket szeretnénk boldoggá tenni. Folyamatosan inspirálódunk a Facebookról, az Instáról és a Pinterestről. Azt a jól ismert „aha” élményt keressük, amikor bevillant, hogy „igen, pontosan ezt kerestem!”. Éppen emiatt a kitartó keresgélés miatt lesz az ünnepi időszak egy remek lehetőség a vállalkozások számára. Használjuk ki az emberek vásárlási kedvét!

Ha többet olvasnál az Instagram marketingről, itt a cikkünk a témában.

Hogyan?

Mindenképp vegyük figyelembe a nagy, nemzetközi eseményeket, amelyek már hazánkban is egyre népszerűbbek! Ilyen például a Halloween, a Black Week, a Black Friday, a Cyber Monday,  vagy a Kínából induló Singles’ Day. Ezekről a 2. részben részletesen írok majd!

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 1. rész - Így készülj fel az ünnepekre!

Mikor indítsuk a karácsonyi kampányokat?

Ez egy elég összetett kérdés, de a 2018-as statisztikák szerint a vásárlók 43%-a már novemberben elkezdni az ünnepi bevásárlást és december 3-ra már be is fejezi az ajándékbeszerzést! Ez azt jelenti számunkra, hogy november elején már erőteljesen nyomnunk kell a hirdetéseket, ha nem akarjuk a vásárlók majdnem felét elveszíteni. Tanulság: a karácsonyi marketing tehát nem indulhat elég korán.

Milyen trendek vannak?

A story ereje

A story ereje egyre nő, ugyanis a felhasználók 60%-a jobban érdeklődik egy termék vagy szolgáltatás iránt, ha azzal a Facebook vagy az Instagram story-jában találkozik. Vagyis hamarabb kedvet kapnak a vásárláshoz, ha ebben a formátumban látják a termékedet. Ezt a trendet az influencerekkel tovább tudjuk erősíteni, ugyanis a hiteles influencerek nagy mértékben növelik az elköteleződést. Azonban vigyázzunk, kit választunk a márkánk promótálására. A fogyasztók egyre tudatosabbak és szemfülesebbek az influencerekkel szemben (is), ezért csak hiteles személyt válasszunk! Az is jó ötlet lehet, ha elmozdulunk a microinfluencerek irányába, akik ugyan kevesebb, de lojálisabb követőbázissal rendelkeznek.

Messenger mindenek felett

A másik trend a messenger használata. A felhasználók 48%-a érdeklődött már egy termék iránt ezen a felületen és 43% -uk már vásárlásra is használta a felületet. Szóval használjuk ki a messengerben rejlő lehetőségeket! Ha költségkeretünk engedi, hirdessünk a felületen.

Készítsünk ünnepi naptárat!

A karácsonyi marketing egyik központi eleme a naptár. Na nem adventi kalendáriumra gondolok, hanem egy pontos, üzleti szempontból átgondolt, stratégiát megalapozó naptárra. Legyenek benne a novemberi és a decemberi meghatározó események és napok, amelyekre érdemes odafigyelni (tudod, mint a Black Friday). Olyan extrákat is feltüntethetünk ebben, mint a karácsony előtti utolsó szállítási nap – ez egy lehetőség és egy sürgetés is egyben a vásárlókkal szemben. Ez a naptár lehet az ünnepi időszakban az iránytűnk és a segítségével pontosan be tudjuk majd tartani a határidőket. Nézzünk rá egy példát is! Így néz ki a Facebook által elkészített naptár novemberre:

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 1. rész - Így készülj fel az ünnepekre!

Mikor kezdjünk el felkészülni?

A Facebook szerint nem lehet elég korán kezdeni a felkészülést. A karácsonyi marketing guide szerint 4 fázisra érdemes bontani az ünnepi időszakot, melyek a következők:

  1. fázis: Előkészületek – június – augusztus
  2. fázis: Branding – szeptember – október
  3. fázis: Sales – november – december
  4. fázis: Ünnepek után – január

Nézzük át az első két fázist! (a másik kettőről a következő cikkben lesz szó)

1. fázis: Előkészületek – június – augusztus

Az előkészületek alatt azt értjük, hogy végezd jól a munkád egész évben. Magyarul folyamatosan mérd az eredményeket, optimalizálj és tesztelj! Fordíts nagy figyelmet a tartalommarketingre, hiszen ez a sikeres vállalkozások egyik fő összetevője.

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 1. rész - Így készülj fel az ünnepekre!

2. fázis: Branding – szeptember – október

A branding fázis őszre esik. Ekkor mennek vissza a gyerekek az iskolába, ami nem csak számukra, hanem a szülőknek is megterhelő lehet. Csinálhatunk „back to school” kampányokat, amikkel ügyesen meg lehet fogni ezt a célcsoportot.

Ha fizikai boltod van, érdemes élénkíteni a betérő forgalmat, amire remek lehetőséget ajánl a Facebook. Állítsd be a „bolti forgalom” célt, ahol tudsz választani „útvonaltervezés” gombot. Így könnyen odatalálnak hozzád az érdeklődők és mikor decemberben karácsonyi ajándékért jönnek majd, már nem kell gondolkozniuk, hogy hogyan is jutnak el hozzád.

A dinamikus hirdetésekkel célozzunk meg széles célközönséget, hogy minél több emberhez jusson el a hírünk, és mindenkinek az a termék jelenjen meg, ami releváns lehet számára. A dinamikus hirdetéseket retargetingre is használhatjuk. Hozzunk létre hasonmásokat a korábbi vásárlókból és célozzunk rájuk.

Ebben a fázisban is alkalmazzuk a story erejét. Használjuk ki ezt a könnyen szerkeszthető felületet arra, hogy a potenciális vásárlók megismerjenek minket és a termékeinket! Ehhez a facebook felajánl történetsablonokat, amik a teljes képernyőt betöltik, így magasabb vásárlói élményt nyújtva. A következő célok közül választhatsz: márkaismertség, elérés, forgalom (webhely), alkalmazástelepítések, érdeklődőkeresés és konverziók (webhely).

Összegzésként

A Facebook marketing guide legnagyobb tanulsága, hogy készüljünk fel időben az ünnepi időszakra. Hamarosan jön a cikksorozat második része, amiben tovább boncolgatjuk a témát. Megnézzük majd, hogyan pörgesd fel az eladásokat az ünnepekkor és hogyan kezeld a vásárlókat januárban. Szó lesz a Black Friday-ról és az ünnepi csúcsidőszakokról is.

Ha pedig úgy érzed, hogy ez a karácsonyi hajtás neked túl sok és inkább profikra bíznád a marketinged, akkor keress minket bizalommal! Nézd át szolgáltatásainkat, válaszd ki a számodra megfelelő csomagot, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot.

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.