fbpx
+36304548164 [email protected]

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 2. rész – Karácsonyi konverziók

12 perc olvasási idő

Szerző: Bődy Alexandra

Közzétéve: 2019-12-01

Ha olvastad ennek a blogcikknek az első részét, akkor már biztosan tudod, hogyan készülj fel az ünnepi időszakra. Ott hagytuk abba a felkészülést, hogy egész évben mértél, teszteltél és felépítetted a brand-edet. Most pedig el kellene adnod a termékeidet, vagyis következik a „sales” fázis. Hogyan tudod eladni a cuccod ebben a nagy versenyben?

A “karácsonyi konverziók” pontosan erről fog szólni!

Ebben a részben tehát az eladások felpörgetéséről lesz szó. Megnézzük, mire érdemes optimalizálni, milyenek legyenek a kreatívok és, hogy melyek azok a csúcsidőszakok, amikre érdemes odafigyelni annak érdekében, hogy jöjjenek azok a karácsonyi konverziók. Továbbá beszélünk arról is, hogyan kezeld a vásárlókat januárban, az ünnepek után.

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 2. rész - Karácsonyi konverziók

Mi jön a felkészülés után?

3. fázis: Sales – november – december

A karácsonyi konverziók egyik legfontosabb fázisa a “sales” (értékesítés). Ebben a fázisban az a célunk, hogy maximalizáljuk az eladásokat, vagyis, hogy minél több konverziót érjünk el. A Facebook saját javaslata a hirdetés beállításaira az, hogy használjunk automatikus elhelyezéseket, mert ezek a lehető legkisebb költséggel mutatják meg a potenciális vásárlónak a  hirdetéseket. Valójában a mi tapasztalatunk az, hogy ez nem a legjobb megoldás, hiszen bizonyos konverziók – kifejezetten a vásárlás – nem gyakori sem Messengerből, sem az Instagramról, sem pedig az Audience network-ből. Így, ha eladás a cél, használjuk a News Feed elhelyezést.

Februártól kötelező lesz a Campaign budget optimisation (CBO) használata, vagyis a Facebook átveszi a költségkeret irányítását tőlünk. Ez úgy allokálja a költségeket, hogy a legjobb legyen a megjelenés. Habár ez egy olyan kicsi piacon, mint Magyarország, sokan kételkedtek a működésében, nekünk az tapasztalatunk, hogy kedvező áron hoz, kifejezetten sok konverziót. Erről itt írtunk bővebben. A Facebook szerint mindenesetre az a tuti recept, ha az automatikus elhelyezéseket és a CBO-t egyszerre használjuk. Mi ezt nem javasoljuk követni, ahogy feljebb kifejtettük. A CBO tekintetében persze ne szegmentáljuk túl a piacot, hagyjuk, hogy a gépi tanulás dolgozzon helyettünk. A licitálással kapcsolatban pedig az a javaslat, hogy legyen magasabb a licitösszeg, mint általában, hogy mindenképpen megnyerjük a megjelenést.

A hirdetéseidet folyamatosan vizsgáld felül és a rosszul teljesítőket cseréld le. Ha érdekel, hogyan optimalizálhatod a Facebook hirdetéseket, olvasd el cikkünket a témában.

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 2. rész - Karácsonyi konverziók

Mire optimalizáljunk?

Minden webshopnál más és más hirdetési célokkal érdemes dolgozni. A kampánycélok meghatározása pedig befolyásolja azt, hogy később mire optimalizálunk.

Ha van applikációnk, akkor a letöltésre vagy az appon belüli vásárlásra érdemes optimalizálni. Ha webshopunk van, lehet az értékre – amikor a megtérülést (ROAS) maximalizáljuk – vagy a konverzióra – amikor a tranzakció értékétől függetlenül a nagyobb mennyiség eladása a cél. Ha pedig fizikai üzlettel is rendelkezünk, érdemes a bolti eladásokra vagy a boltlátogatásokra optimalizálni.

Milyenek legyenek a kreatívok?

Ez a tipp nem csak a karácsonyi konverziók esetében érvényes: használjunk képeket és videókat is egyaránt! A képekkel kapcsolatban nagyon fontos, hogy mindig ellenőrizzük a megjelenéseket, vagyis minden elhelyezésben mutasson jól a kép. Ha túl kicsi a szöveg, az üzenetünk lényege veszhet el. Teszteljük folyamatosan a kreatívokat és a rosszul teljesítőket cseréljük le. Továbbá érdemes lehet létrehozni egy ünnepi katalógust azokból a termékekből, amelyeket karácsonyi ajándékként el tudunk képzelni.

Videós tartalmak

Nagyon trendik a videós tartalmak is az elmúlt években, szóval ezt se hagyjuk ki! A Facebook statisztikája szerint a videós hirdetések 17%-kal jobban teljesítenek, mint a sima képek. Ha nincs pénzünk vagy lehetőségünk videót forgatni, vegyük igénybe a facebook videókészítési készletét, amivel különböző célok szerinti rövid videókat tudunk összerakni képekből. A képeken elhelyezhető a logó, a szlogen, a szöveg és a felhívás (CTA) is. Ez a formátum elsősorban mobilos eszközök célzására alkalmas. Hirdethetünk terméket (6 mp), elősegíthetjük a termékek felfedezését (15 mp), értékesíthetünk több terméket (6mp) vagy megjeleníthetjük egy termék konkrét előnyeit (15 mp).

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 2. rész - Karácsonyi konverziók

Azonnali élmény

Egy másik érdekes eszköz a Facebookos azonnali élmény, korábbi nevén vászon, amivel a Facebook szerint nagyban növelhetőek a karácsonyi konverziók. Előnye, hogy azonnal betöltődik, mobilra optimalizált és teljesen megragadja a célközönség figyelmét. Különböző sablonok közül válogathatunk, mint az azonnali kirakat, azonnali űrlap, azonnali ügyfélszerzés, azonnali történetmesélés vagy az azonnali fényképes portfólió. Ez a megjelenítési mód kifejezetten mobilra készült, és akár 15x gyorsabban betölt, mint a hagyományos weboldalak.

Mi irodán belül azonban úgy gondoljuk, hogy a vászonhirdetések nem a leghatékonyabbak a magyar piacra, hiszen csak applikációból töltődnek be. Másrészről pedig a tapasztalatunk az volt ezekkel a hirdetésekkel, hogy nagyon kevesen kattintanak rá.

A Facebook mindenesetre hoz nekünk egy sikersztorit: a Roccamore példáját hozza, ami ezzel az eszközzel 3,7-szeresére növelte az online eladásait és 3,6-szorosára a boltit. A ROAS 3,1-szeresére nőtt. Mindezt azzal, hogy az azonnali kirakatot használták a hirdetésekhez, automatikus elhelyezésekkel, dinamikus hirdetésekkel és microinfluencerekkel.

Milyen csúcsidőszakok vannak?

Vannak úgynevezett „csúcsok”, vagyis neves napok, melyek hazánkban is egyre népszerűbbek. Határozzuk meg a csúcsidőszakokat és használjuk ki őket minél inkább! Évről évre nő a vásárlások száma ezeken a napokon. A Facebook tippje, hogy kezdjük minél korábban és adjunk nagy akciókat!

Mivel ezekben az időszakokban sokan hirdetnek, nagy a verseny minden platformon. A megjelenések és a kattintások is drágábbak. Ezért érdemes lehet a csúcsidőpontok előtt és után is hirdetni, így növelhető a megtérülés (ROAS).

Ennyi bevezetés után nézzük is, melyek a karácsonyi konverzió-mágnes napok!

11:11 avagy a szinglik napja

November 11-én van a „Single’s day”, vagyis a szinglik napja, ami Kínából indult 2009-ben. Célja, hogy vegyél magadnak valamit. Itt is van egy nagy sikersztori: a MAC 3700 rúzst adott el 1 másodperc alatt ezen a napon. Szóval az önajándékozásban nagy potenciál van. Megéri kipróbálni, nem?

Nagyon trendik a videós tartalmak is az elmúlt években, szóval ezt se hagyjuk ki!
Black Week

A Black Week az egyik legismertebb esemény-sorozat. A probléma itthon az, hogy vannak cégek, akik egész évben Black Friday-t tartanak, így egy kicsit elvész a varázsa novemberre. De ha okosan csináljuk, és a fogyasztók számára érdekes akciókat hozunk, akkor erőteljesen növelhetjük az eladásainkat ebben az időszakban.

Igazából már a Black Week előtt is akciózhatunk, ez az úgynevezett Pre-Black Friday. Ez azért jó, mert bővíthetjük vele az ügyféllistánkat az igazi Black Friday előtt.

A Black Monday abban az esetben lehet érdekes számodra, ha olyan terméket árulsz, ami nem impulzív – vagyis bonyolult, drága – és a fogyasztónak több időre van szüksége a döntés meghozására. Tehát elkezdheted már hétfőn hirdetni az akciót és remélhetőleg a Black Week végére konvertálnak majd a vásárlók.

Na és az igazi nagy nap, a Black Friday, amely idén hivatalosan november 29-én volt. Azonban – ahogyazt már korábban is említettem – itthon szinte már követhetetlen a Black Friday-hoz köthető akciók és hirdetések áradata, hiszen sok cégnél már november elején elkezdődött. Természetesen ez az esemény hozza a konverziók nagy részét. Döntsük el, hogy igazodunk a magyar piachoz vagy tartjuk a hivatalos időpontot, és erre a napra allokáljuk a legnagyobb költségkeretet. Persze ilyenkor a legnagyobb a verseny, szóval ezt se felejtsük ki a számításokból.

December 2-án jön a Cyber Monday, ami a hálaadás utáni hétfőn tartandó. Ez az esemény eredetileg az online vásárlás fellendítése céljából indult ki, 2005-ben. Ne feledjük, még ez az esemény is alkalmas a karácsonyi ajándékok beszerzésére!

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 2. rész - Karácsonyi konverziók
Last shipping day

Azt is fontos tudnunk, hogy mikor van az utolsó kiszállítási időpont karácsony előtt (last shipping day), ugyanis ezzel kvázi vége van a karácsonyi időszaknak. Előtte különböző akciókkal sürgethetjük a vásárlókat, hogy használják ki az utolsó lehetőséget a házhozszállításra. Ha belefér a költségkeretünkbe, érdemes rövid időszakra kipróbálni az ingyenes szállítást, a felmérés szerint ugyanis az amerikaiak 96%-át befolyásolja ez a lehetőség. Ugyan a magyar piacra vonatkozóan nincsenek ilyen adataink, de feltehetően hasonló fogadtatásban részesül az ingyen szállítás itthon is.

Ha pedig már nincs idő a kiszállításra, reklámozhatjuk a digitális ajándékokat. Ezek lehetnek kuponok, letölthető kártyák, e-book-ok. Ezeket egyszerűen, otthonról meg tudja vásárolni a fogyasztó, akár az utolsó pillanatban is.

Ha fizikai üzleted van

Ha van fizikai boltod, hirdethetsz „order and collect” akciót, vagyis az online rendelést a boltban veheti át a vásárló. A régi vásárlókat jutalmazhatod ajándékokkal, kedvezményekkel, így tovább növelheted a lojalitásukat. A kedvező termékvisszaküldés is jó promó lehet, főleg ruhaboltok esetében.

Az utolsó pillanatban vásárlók

A karácsonyi konverziók begyűjtésére nagyon jó időpont a karácsony előtti utolsó pilanat! Az impulzusvásárlók ugyanis általában többet költenek, nem gondolkodnak sokat vásárlás előtt. Kik lehetnek ezek a te üzleted esetében? Érdemes megalkotni az utolsó pillanatos buyer personánkat, így hatékonyabban tudunk rá célozni. Valamint az ő esetükben simán alkalmazhatod a digitális ajndékokat, amikről korábban már beszéltünk.

Karácsonyi marketing tippek a Facebooktól 2. rész - Karácsonyi konverziók

4. fázis: Mi történik az ünnepek után?

Az ünnepek után az emberek a szezonális ajánlatokra vadásznak. A fogyasztók 44%-a azért vásárol ekkor, mert nagyobb akciókra számít, mint decemberben. Találd ki, miért jó a terméked az új évben, miért lehet hasznos az emberek számára. Kapcsolódhat valamilyen újévi fogadalomhoz?

Ha szeretnénk felpörgetni a januárt, adjunk decemberben kupont vagy egyedi kedvezményt a vásárlóknak, amit januárban felhasználhatnak. Továbbá ez az időszak alkalmas a kapcsolattartásra is. Felkereshetjük a decemberi vásárlókat, hogy hogyan vált be a termék, örült-e a gyerek az ajándéknak, stb.

Összegzésként

Remélem hasznosnak találtad a karácsonyi marketing tippek 2. részét is! Ne aggódj, ha idén már nincs is időd rendesen felkészülni az ünnepi időszakra. Vezesd be a fent olvasott dolgokat a gyakorlatba, lépj már most az első fázisba, tesztelj, mérj és optimalizálj, hiszen ez a jövő karácsony sikerének a záloga!

Ha pedig még mindig úgy érzed, hogy ez neked túl sok, bízd ránk a karácsonyi marketinged!

Hasonló cikkeink

10+1 applikáció, amivel profi lesz vállalkozásod a közösségi médiában 2020-ban

10+1 applikáció, amivel profi lesz vállalkozásod a közösségi médiában 2020-ban

Ha neked is rengeteg időd megy el azzal, hogy tartalmat gyártasz a közösségi médiára, akkor ideje, hogy beleásd magad a közösségi média menedzsment témakörébe. Mit szólnál, ha mutatnánk egy pár olyan alkalmazást, melyekkel jelentősen lecsökkentheted az Insta és Facebook posztok megtervezésével és feltöltésével töltött időt?