fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2019-11-07

Kizáró kulcsszavak szerepe a Google Ads-ben

7 perc olvasási idő
kizáró kulcszavak


Akár kezdő vagy a Google Ads-en, vagy már futtatsz PPC-kampányokat, mióta a Google 2000-ben elindította a platformot (akkor összesen még csak 350 ügyféllel rendelkezett), valószínűleg nagyon sokat gondolkodtak rajta, mely kulcsszavak eredményeznek több kattintást és magasabb konverziót.

Sok vállalkozás kevés időt és energiát fordít a kizáró kulcsszólista létrehozására, annak ellenére, hogy a negatív kulcsszavak döntő szerepet játszanak a Google Ads kampány megtérülésének maximalizálásában.

Az eddigi kutatások azt mutatják, hogy a hirdetők csaknem fele hónapokig nem ad hozzá egyetlen kizáró kulcsszót a fiókjához. Egyszerűen fogalmazva: hiányzik a lehetősége, hogy maximalizálják PPC-kiadásaik hatékonyságát és ez bizony felesleges pénzkidobást eredményez.

Valószínűleg már tudod, hogy a Google Ads úgy működik, mint egy aukció, és a kulcsszavakra tett licitálás útján jelennek meg a hirdetések az érdeklődők előtt. Ha az ajánlat megfelelő, és a hirdetésed releváns, akkor esély van arra, hogy megjelenjen a keresési eredmények között. Juhééé!

De vajon hogyan lehet megakadályozni a hirdetések megjelenését, amikor tudva levő, hogy a látogatókat nem érdekli az adott téma? Na itt jön be a kizáró kulcsszólista!

Negatív kulcsszavak

A negatív kulcsszavak az egyik legfontosabb részét képezik a Google Ads kampányoknak. A működés lényege roppant egyszerű, a negatív kulcszavak megadásával megtisztítjuk a fiókunkat attól, hogy irreleváns keresésekre jelenjenek meg a hirdetések, ezáltal pénzt tudunk spórolni.

A negatív kulcsszavak jelzik a Google felé, mely keresési lekérdezések esetében nem akarjuk, hogy a hirdetések megjelenjenek. A negatív kulcsszó listával elérhető a pontosabb célzás, magasabb átkattintási arány (CTR), így jobb megtérülést eredményezhet (ROI).

A negatív kulcsszavaknak döntő szerepe van az általános egyezés (broad) és a kifejezés egyezés (pharse match) esetében, ugyanis ezekben az esetekben nagy a meddő szórás és olyan szavakra megjelennek a hirdetések, amelyek esetében nem kapcsolódnak az adott kereséshez.

Szerencsés esetben rendelkezel egy releváns kulcsszó listával, ami tök jó, viszont az online világban sajnos sokszor irreleváns keresésekre is megjelennek a hirdetések, ez pedig csak menet közben fog kiderülni. Ez pedig a hirdetői oldalról kidobott pénz lesz, hiszen a felhasználó kereséséből látszani fog, hogy nem igazán a szolgáltatásod/terméked iránt érdeklődött.

A hirdetői oldalról ez fogja okozni a legnagyobb problémát, hiszen világosan látszik a visszafordulási arány kb. 100% környékén az, hogy az emberek a hirdetéseiden keresztül nem a számukra megfelelő oldalra jutottak.

Itt egy remek példa, hogy megértsd, miért kell a negatív kulcsszólista

Tegyük fel, hogy egy cég naptárakat készít. Magától értetődik, hogy a potenciális ügyfelek a „naptár” vagy a „havi naptár” kifejezésre kereshetnek rá. Eddig tiszta sor.

Hasonlóképpen történik, ha a cég nyomtatott naptárakat próbál eladni, amelyeket az ügyfelek kitehetnek a konyhában vagy irodában. Ebben az esetben viszont nem szeretnék, hogy az olyan kulcsszavak, mint például az „online naptár”, „ingyen naptár”, „nyomtatható naptár, „google naptár” vagy „naptár alkalmazás” szavak jelenjenek meg a hirdetési találatok között. Ezeket a kulcsszavakat ki kell zárni a kampányból, mint kizáró kulcsszavakat.

A képhez tartozó alt jellemző üres; Kép1.png a fájlnév
negatív kulcsszólista

A kizáró kulcsszavak szűrőként működnek, így megakadályozva a kizáró kulcsszavakra a hirdetéseid megjelenést. A képlet pofon egyszerű, az egy vagy több szavas kifejezésekhez, mínusz jel -kizáró kulcsszó pl: -használt autó.

Fontos, hogy a kizáró kulcsszavaknál nem használja a közeli változatait (többesszámok és elírások), ezért minden változatot meg kell adni ami szóba jöhet, pl: -ingyen, -ingyenes, -ingyenesen.

Ha több szóból áll, akkor aktivizálódik, ha minden szó betűről-betűre szerepel, de a sorrend nem számit, pl: -használt toyota yaris (használt toyota yaris, toyota yaris használt, eladó toyota yaris), viszont nem fogja blokkolni: toyota yaris használtan, használt toyota yaris, stb.

Ami még lényeges, ha pl. kizárjuk a hitel szót -hitel, akkor az összes szót kizárja amiben szerepel a hitel szó, ha csak simán a hitel szót szeretnénk kizárni, arra ez a megoldás -[hitel], ezáltal csak erre az egy szóra történő keresést fogja kizárni a rendszer, viszont amely szavakban szerepel, azokat nem fogja inaktiválni.

Most már hogy megismertük a kizárások elméleti alapjait, álljon itt néhány tipp a sikeres gyakorlati alkalmazáshoz:

Ötletelés (brainstorming)

Ha például beszélgetsz a csapatoddal milyen negatív szavak létezhetnek, melyek irreleváns keresési találatokat eredményezhetnek. Kérd ki az ügyfélszolgálatos munkatársak véleményét is,  lehetnek jó ötleteik ezzel kapcsolatban.

brainstorming

Versenytársak kémlelése

Amikor rákeresel a szolgáltatásod/terméked/márkád/versenytársak neveire a Google keresőben, ez ráirányíthatja a figyelmedet a lehetséges negatív kulcsszavakra.

versenytársak megfigyelése

Goole Ads kulcsszó tervező

A javasolt kulcsszavak között biztos meg fogod találni azokat a szavakat, amelyeket érdemes lesz kizárnod negatív kulcsszóként.

kulcsszó tervező

Keresési kifejezések

Ez mutatja meg a felhasználók milyen szavakra kerestek rá, amelyekkel eljutottak az oldaladra. Ez pedig olyan, mint egy gyommal teli kert, csak annyi a dolgunk hogy áthelyezzük az irreleváns kifejezéseket és szavakat a negatív kulcsszavakhoz.

keresési kifejezések

Fiókod és a kizáró kulcsszavak

Vannak általában olyan kizáró kulcsszavak, amelyek a fiókodban lévő összes kampányra vonatkoznak, ezeket kampányszinten érdemes alkalmazni, mégpedig egy kulcsszólista létrehozásával, amit a Google Ads fiók – Megosztott Könyvtárakban találhatsz meg. Itt tudsz több kategorizált listát készíteni, amelyek felhasználhatók több vagy akár az összes kampányban. Ha újabb negatív kulcsszavak merülnek fel, itt lehet őket frissíteni is.

kizáró kulcsszavak

Kizárásra fel! 🙂

Ha még többet tanulnál a Google Ads-ről olvasd el ezt a cikket is!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 1 Average: 5]

Hasonló cikkeink

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...