Felmérjük, hogy a weboldalt felkereső látogatók melyik felületeket látogatják leggyakrabban, hol, mennyi időt töltenek el, és milyen cselekvéseket hajtanak végre.
2. Szűk keresztmetszetek feltárása adatok alapján
A weboldalt vizsgálva legmarkánsabban kirajzolódó keresztmetszetek mentén elkülönítjük egymástól az elérendő célt támogató és az azt hátráltató tényezőket.
3. Lehetőségek feltérképezése
A vásárlói útvonalak feltérképezésével csoportokba soroljuk a potenciális vásárlókat. Ezek lesznek segítségünkre a szándék alapú szegmentálásban.
4. Hipotézisek felállítása
A Google Analytics és a Hotjar használatával kinyert adatokra támaszkodva felállítjuk azokat a kiinduló hipotéziseket, amelyekre támaszkodva megkezdjük az optimalizálási folyamatot.
5. A/B tesztek megtervezése
A felállított hipotézis alapján megszületnek a megoldási javaslatok. Ezek hatékonyságát A/B tesztelés során vetjük össze – tehát az egyik lehetőséget összehasonlítjuk egy másikkal.
6. Vásárlói útvonal újratervezése OptiMonk-kal
Az OptiMonk kínálta széles eszköztárt kihasználva már a vásárlói döntés megszületése előtt megválaszoljuk a felmerülő kérdéseket, személyre szabva a vásárlás élményét, hogy az út végén biztosan megtörténjen a konverzió. (edited)
Megkezdjük a meghatározott cél (értékesítés, űrlapkitöltés, feliratkozás, megosztás, kattintás) alapján összeállított kampányok éles kipróbálását és az adatok begyűjtését.
Az analitikai eszközöknek nemcsak az előzetes felmérés, hanem a felállított hipotézisek helytállóságát igazoló időszakban is nélkülözhetetlen a szerepük. Érkeznek a konverziók, mérünk, adatokat gyűjtünk.
A konverzió optimalizálás lelke a folyamatos tesztelés és adatelemzés. Tehát adatot elemzünk, következtetünk, módosítunk. Az optimalizálás nem hóbort, hanem szokás.