fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-10-05

Közösségi média kommunikáció – mikor posztoljunk a különböző platformokra?

9 perc olvasási idő
mikor posztoljunk

„Instagram, Facebook, Twitter és LinkedIn – négy különböző felület más és más célcsoporttal, felhasználóval és tartalmakkal, egy azonban közös bennük: fel akarjuk hívni a figyelmet magunkra és el akarjuk kötelezni a fogyasztókat magunk mellett.”

A közösségi média felületeken való rendszeres jelenlét az egyik legjobb módja a márkád népszerűsítésének és a potenciális vásárlóid meggyőzésének. A sikerhez elengedhetetlen, hogy legalább heti 3-4 alkalommal posztolj ezekre az oldalakra. De megfordult már a fejedben, hogy bizony nem mindegy, pontosan mikor is teszed ezt? Sokkal többet számít, mint gondolnád, hogy a hét melyik napjára és a nap melyik szakaszára időzíted a bejegyzéseidet!

Most biztosan feltetted magadnak a kérdést, hogy akkor mikor is posztolj? Melyik az a tökéletes időpont, amikor az üzeneted tutira célba talál?

Sajnos erre nem tudunk egyértelmű választ adni. A posztok elérése rengeteg tényezőtől függ. Például attól, hogy melyik platformot használod, mikor aktív a célcsoportod, illetve, hogy mi a célod az adott bejegyzéssel (például a kattintások növelése vagy a megosztásoké). Akkor miért is született meg ez a blogcikk? Máris eláruljuk!

mikor posztoljunk

HubSpot felmérése

A HubSpot készített egy felmérést arra vonatkozóan, hogy a különböző közösségi média platformok felhasználói mikor a legaktívabbak. Ennek köszönhetően pedig meg lehet határozni egy általánosan használható sémát a posztolási időkre vonatkozóan. De ne feledd, hogy minden iparág, minden vállalat más és más, így az a legfontosabb, hogy a saját brandedre formáld a kommunikációt ezeken a felületeken is!

Szóval mikor posztoljunk? Általánosságban elmondhatjuk, hogy Facebook-on és Twitter-en délelőtt 9 órakor, Instagramon pedig délután 5 órakor érik el a bejegyzések a legnagyobb aktivitást. A LinkedIn leginkább a B2B kommunikációban játszik jelentős szerepet, így délelőtt 10 óra és dél közötti posztolással nem lőhetsz mellé! Mivel egyre több cég merészkedik a határokon túlra és terjeszti ki működését globális szintre, a különböző időzónák is okozhatnak némi gondot a bejegyzések időzítésénél. Ilyenkor az a legjobb megoldás, ha országonként/régiónként külön-külön profilt csinálsz a vállalatodnak.

Az általános információk után pedig nézzük meg részletesebben, hogy mikor érdemes posztolnod a különböző közösségi média platformokra!

mikor posztoljunk

Mikor posztoljunk Instagramra?

Az Instagramot elsősorban mobil applikációs használatra szánták, és a felhasználók nagyjából 60%-a pörgeti napi szinten a feed-et. Azt gondolnánk, hogy a bejegyzések iránti legtöbb elköteleződés a munkaidő utáni órákban történik. Lássuk, hogy ez valóban így van-e!

  • Általánosságban elmondhatjuk, hogy a legjobb idő az Instagramon való posztolásra délután 1 és 5 óra között van, mégpedig ebédszünetben, valamint a munkanap végén, amikor a legtöbb ember levezetésként csekkolja az IG feed-jét.
  • B2B kommunikáció esetén 3 idősávban legnagyobb az átkattintási arány: dél és 1 óra között, délután 5 és 6 óra között és még a későbbi órákban, 8-9 óra környékén is, amikor a legtöbben még utoljára vetnek egy pillantást a közösségi média platformjaikra, mielőtt nyugovóra térnének.
  • A hét legalkalmasabb napja a posztolásra: péntek.

Mikor posztoljunk Facebookra?

Facebookra általában mobil eszközökről és asztali gépekről is be szoktunk jelentkezni, mind munkaidőben mind pedig otthon. A használata azonban nagyban függ a közönségtől.

  • Bármely iparágat tekintve a legjobb időpont a posztolásra délelőtt 9 óra, amikor az emberek éppen csak elkezdik a munkát és a nap folyamán először lépnek be az online térbe.
  • Az átkattintási arány egy jelentős növekedést mutat délelőtt 11 óra és dél között is, amikor az ebéd mellett egy kis online tartalmat is fogyaszt az emberek többsége.
  • A délután 3 és 4 óra közötti intervallum szintén ígéretes időszak arra, hogy egy ütős bejegyzéssel bombázzuk meg a fogyasztóinkat.
  • A hét legalkalmasabb napjai a posztolásra: csütörtöktől vasárnapig.
mikor posztoljunk

Mikor posztoljunk Twitterre?

A Twitter hazánkban nem igazán nyerte el a közönség kegyeit, így nem is vált olyan népszerűvé, mint például a Facebook. Ha azonban a célpiacod határon túlra esik, akkor bizony a Twittert semmiképpen sem szabad kihagynod a kommunikációs palettádból! Közel 350 millió aktív felhasználója van, és a Facebook után a második legnagyobb közösségi oldalnak számít például az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Spanyolországban, Törökországban, Iránban vagy Egyiptomban. A legtöbben ezt a platformot RSS-feedként használják. Az RSS mozaikszó, a Really Simple Syndication, vagyis nagyon egyszerű hírmegosztást jelenti. Ez a leggyorsabb és legkényelmesebb módja, hogy értesüljünk a legfontosabb hírekről például ingázás közben a buszon ülve, vagy amikor szünetet tartunk a munkahelyen/iskolában.

  • A legalkalmasabb délelőtt 8 és 10 óra között, valamint délután 6 és 9 óra között posztolni, ami nem meglepő, hiszen ezek az időszakok egybeesnek a reggeli és délutáni ingázással is.
  • B2C kommunikáció esetén több alternatíva is rendelkezésre áll, amikor az átkattintási arány viszonylag magas: délelőtt 8 és 10 óra között, délben, illetve este 7 és 9 óra között.
  • Ha az a célod, hogy maximalizáld a retweetek (tartalmaid újbóli megosztása más felhasználók által) és az átkattintások számát, akkor időzítsd a bejegyzéseidet délre vagy délután 5 és 6 óra közöttre!
  • B2C kommunikációban hétvégén a legalkalmasabb posztolni, míg B2B kommunikációban ez hétköznapokon a legideálisabb. Véletlen egybeesés? Nem igazán! Ha jól belegondolunk, az emberek akkor vásárolnak üzleti célból, amikor dolgoznak (azaz hétköznapokon) és egyéni szükségleteikről pedig a munkán kívüli időszakban gondoskodnak (azaz hétvégén).

Mikor posztoljunk LinkedIn-re?

A LinkedIn az egyik legnagyobb szakemberek számára létrehozott közösségi média platform, amely több mint 600 millió felhasználóval rendelkezik, a világ több mint 200 országából. Más hétköznapi közösségi hálózatokkal ellentétben a LinkedIn-en az ember nem baráti célból ismerkedik, hanem más szakemberekkel igyekszik megerősíteni meglévő üzleti kapcsolatait, vagy próbál újakat kialakítani. Ebből kifolyólag nem meglepő, hogy hétköznapokon, munkaidőben látogatják legtöbben ezt a platformot.

  • Próbálj meg délelőtt 10 és 12 óra között posztolni LinkedIn-re!
  • A B2C vállalatoknak, valamint a média és felsőoktatás területén tevékenykedőknek van a legkorlátozottabb lehetősége a maximális teljesítmény eléréséhez: délelőtt 8 órakor, 10 órakor és délben érdemes posztolniuk.
  • A hét legalkalmasabb napja a posztolásra: szerda.

Összegzés

Ez lenne tehát a posztolás receptje. De ne feledd, hogy hiába van minden platformnak nagyobb látogatottsága és elköteleződése bizonyos napokon, bizonyos órákban, a TE céged iránti elköteleződés elsősorban a te közönségeden és a nekik gyártott tartalmad minőségén múlik! Ha te már kialakítottál valamilyen sémát, például elindítottál egy videó-sorozatot, aminek a legfrissebb epizódját minden héten vasárnap reggel teszed közzé, akkor azt ne változtasd meg! Mindig legyél következetes a közösségi média kommunikációdban is, hiszen így maradhatsz hiteles és szerezhetsz hűséges vásárlókat céged számára!

Reméljük, hogy segítettünk eligazodni a posztolás néhol sűrű erdejében és már semmilyen akadály nem áll az utadban a sikeres közösségi média kommunikáció terén! Ha mégis úgy érzed, hogy szükséged lenne némi segítségre, keresd bátran szakmai csapatunkat!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Érdekel hogyan hozhatsz létre egy izgalmas Instagram bio-t? Végigvezetünk a tudnivalókon és gyakorlati tippeket is adunk!