fbpx
+36304548164 [email protected]

Így építsd idén a márkádat – kommunikációs csatornák

7 perc olvasási idő

Szerző: olahberti

Közzétéve: 2018-02-16

Ha megfelelően becsomagoltad terméked vonzó tulajdonságait, és azonosítottad vevőidet, akkor jöjjön a márkaépítés lépései következő fejezete: a potenciális vásárlóid bevonzása a weboldaladra tudatos csatornázással.

Márkaépítés lépései – a csatornák

Ha csatornáról van szó, alapvetően ketté kell választani a kérdést. Egyrészt, végig kell gondolnod, mely kommunikációs csatornák fogják Neked a legtöbbet jelenteni. Másrészt pedig különbséget kell tenni saját, irányítható és nem irányítható forgalom között. Kezdjük az előbbivel.

Csatornák – végtelen lehetőségek

2018-ban, amikor az ébren töltött órák nagyrészét online töltjük, kijelenthető, hogy alig van olyan ember, akit ne érhetnél el online. A kérdés az, hogy ki melyik felületen található meg. Itt vissza is kell kanyarodni egy pillanat cikksorozatunk első részéhez, és analizálni, hogy a célcsoportod mikor melyik médiát fogyasztja: online magazint olvas, youtube videókat néz, szakmai blogokat szemezget, Pinterest táblákat hoz létre? Hogy a nagy klasszikusokat ne is említsük: Facebook, Instagram. Végig kell nézned, hogy az álomfogyasztóid hol találhatóak meg, és Neked is jelen kell lenned ezeken a csatornákon. Ez nem mindig könnyű. Tudom, mert nekünk is gondunk akad az élő felületeken való megjelenésekkel. De ha itt vannak a vevőid, muszáj itt kommunikálnod. Semmi értelme olyan tóban horgásznod, ahol nem őshonos a kedvenc halfajod.

márkaépítés lépései - csatornák

A jelenlét kevés

Ha azonosítottad a csatornákat, el kell érned, hogy ott felfigyeljenek Rád. Ehhez egyszerre kell a rendszerbe simulónak és feltűnőnek lenned. Mit értek ez alatt? Azt, hogy az emberek azért járnak bizonyos felületekre, mert az adott módokon akarnak szórakozni, információt szerezni, inspirálódni. Tehát Neked is ennek megfelelő tartalmakat kell megosztanod velük. Pinterest tábláidat például nem rakhatod össze webes termékfotókból, mert oda az célcsoportod azért jár, hogy inspirációt keressen a következő projektjéhez. De ha olyan képeket jelenítesz meg, ami alternatív, új szemléletű felhasználását mutatja be termékeidnek, akkor máris sínen vagy.

A lényeg tehát, hogy olyan tartalmat ossz meg a különböző csatornákon, ami belesimul a csatornán megszokott tartalomra, ugyanakkor friss, a márkádról szól, és értéket képvisel. Erről bővebben ebben a cikkünkben is olvashatsz.

Amitől pedig a leginkább óva intenélek, hogy mindenhova ugyanazt posztolod. A legnagyobb hiba, amit elkövethetsz. Biztos láttál már olyan képes hirdetéseket, ahol a banner mérete és a hirdetés nem volt összhangban. Na, pontosan ilyen ez is. Akkor használj tehát hashtageket, ha az adott felületen van céljuk. Olyan interakciókra buzdítsd az embereket, amik könnyedén kivitelezhetőek a csatornán. Egyszóval: legyél csatornahű.

Szegmentáló kommunikáció

Ahogy azt Te is tudod, a jelentős közösségi terek rengeteg felhasználót tömörítenek, rengeteg érdeklődési körrel és tulajdonsággal. A figyelemfelkeltéshez meg kell találnod azt a kommunikációs stílust és eszközkészletet, amely valóban az álomvevőidet fogja vonzani. Mondok egy példát: nyereményjátékkal magasabb jövedelmű személyeket gyakorlatilag lehetetlen elérni, így ezt az eszközt csak akkor alkalmazd, ha mindennapos termékeket értékesítesz. De ha a Te célcsoportod többségében gyorsfogyasztású fiatalokból áll, akkor bátran kiaknázva az Instagram és a Snapchat adta lehetőségeit kommunikálj velük storykon, élő bejelentkezéseken és mémeken keresztül. Fogják érteni, és ami még fontosabb, értékelni.

Ha megfelelően kommunikálsz, eleve a célcsoportodhoz fogsz eljutni, ami – bár lehet, hogy kevesebb embert jelent, a célzásod mégis pontos. Sok ügyfelünk jön hozzánk azzal a problémával, hogy hiába rendelkezik viszonylag sok oldalmegtekintéssel havonta, mégsem konvertál jól a weboldala. Ennek egyik oka pontosan az, hogy nem a megfelelő embereket hozza kommunikációjával a weboldalára, így nő a visszafordulási arány és csökken az oldalon eltöltött idő, ami kiváló bosszúság forrás tud lenni. Ezért online diagnózisunk keretein belül a különböző csatornák kommunikációs stílusait is elemezzük, hogy feltárjuk, mi lehet a probléma.

márkaépítés lépései - csatornák

Külső csatornából belsőt

Szuper érzés, amikor reggel megnyitod az Analytics felületedet, és azt látod, hogy mindenféle irányból érkezik Hozzád a forgalom. Jól váltotta oldalmegtekintőkre a hirdetési költségedet a Google, sokan kattintottak a Facebook oldaladon a megjelentetett cikked, sok like érkezett az Instagram képedre, és más oldalak ajánlásából is érkeztek látogatóid. Mi a különbség ez itt lévő forgalmak között? Hogy Te magad generáltad-e őket, és saját felületeiden jelentek-e meg. Márkád számára a legjobb természetesen a saját forgalom. Lássuk, miért.

Mi is a saját forgalom? A saját forgalom az általad birtokolt csatornákra gyártott tartalom, ami látogatót vonz: hírlevél, blogcikk, termékteszt, vélemény. Bármi, ami nálad jelenik meg, és a Tiéd. Ezek a legfontosabb látogatóvonzó eszközeid, mert garantáltan egyedi, és a legközelebb áll a konverzióhoz az innen érkező látogató. Ha valaki feliratkozott a hírleveledre, akkor már sokkal közelebb áll a vásároláshoz. Magasabb szintű van az ilyen forgalomnál elért elköteleződés.

Az irányított forgalom egészen hasonló, azzal a nagy különbséggel, hogy ezek nem a saját felületeiden jelennek meg. Ilyen a Facebook oldalad, a Youtube csatornád vagy fizetett Google kampányaid által generált forgalom. Szükséges, hiszen extra forgalmat biztosít, de tudnod kell, hogy ha csak ezeken a felületeken kommunikálsz, akkor nagyon kiteszed magadat az oldal üzemeltetők kénye-kedveinek. Minden algoritmusváltozáshoz, szemléletváltáshoz alkalmazkodnod kell. A legfontosabb feladatod az ilyen forgalmakkal, hogy belsővé alakítsd őket. Építs listát, iratkoztasd fel őket hírlevélre, rántsd be egy vevői útba a megosztott blogcikken keresztül, így a későbbiekben saját forgalmadat gyarapítják majd.

És végül van az a forgalom, amit irányítani sem tudsz. Ezek a különböző ajánlások, más oldalak megosztásai, említések, tagek. Ezeknek örülünk nagyon, de nehéz trendet látni bennük. Minél ismertebb a márkád természetesen, annál többre lehet számítani, de törvényszerűséget nehéz benne találni. Ezekkel a legjobb, amit tehetsz, ha reagálsz rájuk. Nézd meg a forrást,  ha értékes forgalmat hozott, alakíts ki kapcsolatot vele. Ha tageltek, köszönd meg, kommentelj, tedd közvetlenné a kapcsolatfelvételt saját felületeiddel. Hasonló módon, mint az irányított forgalomnál, próbáld belsővé tenni.

A legfontosabb, hogy dolgozz, légy látható, és ami a legfontosabb, generálj saját tartalmakat. Az a legolcsóbb, garantáltan egyedi, és csak Rólad szól. Sztori mindig van, csak meg kell találni. Ha nehezedre esik blogot írni, videókat készíteni, akkor pedig szervezd ki nekünk.

Hasonló cikkeink

Inspiráló tartalom és kimagasló ügyfélélmény a social médiában

Inspiráló tartalom és kimagasló ügyfélélmény a social médiában

Egy olyan társadalmi korban élünk, ahol az ügyfelek vásárlói élményt várnak. Ez tény. A social média lehetőséget teremt nekik arra, hogy beleszóljanak szeretett márkájuk mindennapjaiba, meghatározzák és fontos részei legyenek egy amolyan „közös” munkának. A...