Mesterséges intelligencia a marketingben

2023. január 26.

Olvasási idő: 3 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

A technológia fejlődésével olyan lehetőségek nyílnak meg számunkra, melyekkel a tartalomgyártás automatizációja gépzaj és kamuszag nélküli kontent eredmények mellett lehetséges. A mesterséges intelligencia az emberi kreativitás és tartalomgyártói iránymutatás mellett annyit tanult, fejlődött és finomhangolódott, hogy egyre nehezebb az AI szövegek valódi forrását kiszúrni.

FutureManagement - Az AI térhódítás egyre több területen jelen van. Nem kivétel ez alól a marketing sem. Cikkünkből megtudhatod mi hogy állunk a témához!

Hogyan alakítja a marketing látképet az AI technológia?

„A mesterséges intelligencia használata jelentős szerepet játszik a marketing jövőjében. A gazdag adatokból való tanulási képessége segítségével a mesterséges intelligencia segíthet a cégeknek a fogyasztóik igényeinek és viselkedésének jobb megértésében, valamint segíthet a célzott reklámok és ajánlatok elkészítésében. A mesterséges intelligencia segíthet a cégeknek a chatbotok, a virtuális asszisztensek és egyéb automatizált ügyfélszolgálati megoldások kialakításában is. Ezenkívül, a mesterséges intelligencia használata segíthet a cégeknek a hatékonyabb költség- és időgazdálkodásban is.”

Elhiszed, hogy az előző bekezdést például egy mesterséges intelligencia írta?

Pedig elhiheted. Mi kérdeztünk, az AI válaszolt.

FutureManagement - Az AI térhódítás egyre több területen jelen van. Nem kivétel ez alól a marketing sem. Cikkünkből megtudhatod mi hogy állunk a témához!

Mi lesz a „természetes” intelligencia piaci sorsa?

A legtöbb piaci színtéren a gépesítés és az automatizáció a régi mesterségek átalakulásához, esetenként megszűnéséhez vezetett. Negatív hangok, pozíciójukat féltő szakemberek és a technológia szkeptikusai egyaránt ellenzik vagy tagadják az AI térhódítását a marketing területén. Azt azonban látnunk kell, hogy kreatív ipar lévén egyedi pozícióban vagyunk más területekhez képest.

FutureManagement - Az AI térhódítás egyre több területen jelen van. Nem kivétel ez alól a marketing sem. Cikkünkből megtudhatod mi hogy állunk a témához!

A munkánk nem vész el, csak átalakul…

Szakmai affinitás, tervezési képesség, rendszerszintű gondolkodás, adaptációs képesség, empátia és természetes kreativitás. Csak néhány dolog, ami megkülönbözteti a húsvér és a digitális „szakembert” egymástól. A mesterséges intelligencia használata a marketingben nem olyasmi, amire állásunkat fenyegető tényezőként kellene tekinteni. Az előrelátó szakemberek és cégek tudják, hogy a kétfajta munkaerő nemhogy megfér egymás mellett, de fantasztikusan egészítik ki egymás munkáját.

Az emberi faktor soha nem lesz pótolható. Úgy érdemes tekinteni az AI-ra, mint egy hiperhatékony asszisztensre, akit megfelelő utasításokkal csodákra tehetünk képessé. Az utasítások viszont tőlünk érkeznek, a végeredmény a mi felelősségünk. Meg kell tanulnunk, hogyan érdemes feltenni a kérdéseket ahhoz, hogy megfelelő válaszokat kapjunk. Nyitott hozzáállással, szakmai kompetenciával és ráfordított idővel az AI társunkkal megállíthatatlan dinamikus duóvá válhatunk a tartalomgyártás területén.

FutureManagement - Az AI térhódítás egyre több területen jelen van. Nem kivétel ez alól a marketing sem. Cikkünkből megtudhatod mi hogy állunk a témához!

Új területeken is képezhetjük magunkat

A hatékonyság növelésével és a tartalomgyártás automatizálása által felszabadult időt hasznosan eltöltve új szakterületen képezhetjük magunkat. Mesterivé fejleszthetjük vizuális alkotó képességünket, vagy több időt fordíthatunk vásárlóink megismerésére, az aktuális trendek követésére. A kreatív boost – amit AI és ember kölcsönösen ad egymásnak – dinamikus alkotói folyamatot, nagyobb flowt és hatékonyabb munkavégzést eredményez.

FutureManagement - Az AI térhódítás egyre több területen jelen van. Nem kivétel ez alól a marketing sem. Cikkünkből megtudhatod mi hogy állunk a témához!

A mesterséges intelligencia tehát nem helyettünk, hanem velünk gondolkodik! A végeredmény pedig szinte mindig magáért beszél.

A mi mindennapjainknak már része az AI technológia. Ti mit gondoltok a témáról?

Gulya Nikoletta

A kérdéseknél jobban csak a válaszokat, a kihívásoknál jobban csak a megoldásokat szeretem.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2023.09.22.
Fontos a márkád hírneve

A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.

2023.09.08.
Működj hatékonyabban naprakész munkaköri leírásokkal!

A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!

2023.09.01.
Kommunikáljunk CSR tevékenységeinkről?

A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

2023.08.17.
Legyen a karrieroldalad is vonzó!

Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.