A technológia fejlődésével olyan lehetőségek nyílnak meg számunkra, melyekkel a tartalomgyártás automatizációja gépzaj és kamuszag nélküli kontent eredmények mellett lehetséges. A mesterséges intelligencia az emberi kreativitás és tartalomgyártói iránymutatás mellett annyit tanult, fejlődött és finomhangolódott, hogy egyre nehezebb az AI szövegek valódi forrását kiszúrni.

Hogyan alakítja a marketing látképet az AI technológia?
„A mesterséges intelligencia használata jelentős szerepet játszik a marketing jövőjében. A gazdag adatokból való tanulási képessége segítségével a mesterséges intelligencia segíthet a cégeknek a fogyasztóik igényeinek és viselkedésének jobb megértésében, valamint segíthet a célzott reklámok és ajánlatok elkészítésében. A mesterséges intelligencia segíthet a cégeknek a chatbotok, a virtuális asszisztensek és egyéb automatizált ügyfélszolgálati megoldások kialakításában is. Ezenkívül, a mesterséges intelligencia használata segíthet a cégeknek a hatékonyabb költség- és időgazdálkodásban is.”
Elhiszed, hogy az előző bekezdést például egy mesterséges intelligencia írta?
Pedig elhiheted. Mi kérdeztünk, az AI válaszolt.

Mi lesz a „természetes” intelligencia piaci sorsa?
A legtöbb piaci színtéren a gépesítés és az automatizáció a régi mesterségek átalakulásához, esetenként megszűnéséhez vezetett. Negatív hangok, pozíciójukat féltő szakemberek és a technológia szkeptikusai egyaránt ellenzik vagy tagadják az AI térhódítását a marketing területén. Azt azonban látnunk kell, hogy kreatív ipar lévén egyedi pozícióban vagyunk más területekhez képest.

A munkánk nem vész el, csak átalakul…
Szakmai affinitás, tervezési képesség, rendszerszintű gondolkodás, adaptációs képesség, empátia és természetes kreativitás. Csak néhány dolog, ami megkülönbözteti a húsvér és a digitális „szakembert” egymástól. A mesterséges intelligencia használata a marketingben nem olyasmi, amire állásunkat fenyegető tényezőként kellene tekinteni. Az előrelátó szakemberek és cégek tudják, hogy a kétfajta munkaerő nemhogy megfér egymás mellett, de fantasztikusan egészítik ki egymás munkáját.
Az emberi faktor soha nem lesz pótolható. Úgy érdemes tekinteni az AI-ra, mint egy hiperhatékony asszisztensre, akit megfelelő utasításokkal csodákra tehetünk képessé. Az utasítások viszont tőlünk érkeznek, a végeredmény a mi felelősségünk. Meg kell tanulnunk, hogyan érdemes feltenni a kérdéseket ahhoz, hogy megfelelő válaszokat kapjunk. Nyitott hozzáállással, szakmai kompetenciával és ráfordított idővel az AI társunkkal megállíthatatlan dinamikus duóvá válhatunk a tartalomgyártás területén.

Új területeken is képezhetjük magunkat
A hatékonyság növelésével és a tartalomgyártás automatizálása által felszabadult időt hasznosan eltöltve új szakterületen képezhetjük magunkat. Mesterivé fejleszthetjük vizuális alkotó képességünket, vagy több időt fordíthatunk vásárlóink megismerésére, az aktuális trendek követésére. A kreatív boost – amit AI és ember kölcsönösen ad egymásnak – dinamikus alkotói folyamatot, nagyobb flowt és hatékonyabb munkavégzést eredményez.

A mesterséges intelligencia tehát nem helyettünk, hanem velünk gondolkodik! A végeredmény pedig szinte mindig magáért beszél.
A mi mindennapjainknak már része az AI technológia. Ti mit gondoltok a témáról?