fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-02-06

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

13 perc olvasási idő

A képek ereje

Legújabb blogcikkünkben egy nagyon érdekes témát hoztunk nektek! Mit mond nektek a vizuális marketing? Ez bizony a képek erejéről szól! Biztos te is észrevetted már, hogy a képek és videók egyre inkább teret nyernek az online térben, háttérbe szorítva a szöveges tartalmakat. Ez nem meglepő, hiszen a világról alkotott megítélésünkhöz az információk 90%-át vizuális úton szerezzük. Gondoltad volna, hogy az emberi agy 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szövegeket? Ráadásul az elolvasott tartalmaknak csak a 10-20%-át tudjuk megjegyezni, míg a képekre 65%-ban emlékszünk.

A vizuális marketing relevanciáját bizonyítja, hogy biztosan te is sokkal szívesebben görgetsz végig a Facebook vagy az Instagram oldaladon, ahelyett, hogy megnyitnál egy hírportált.

De miért fontos vizuális marketing a márkáknak?

A megfelelő képek használatával nő a márka felismerése és a vásárlási kedv, ami rendkívül fontos, hiszen csak 8 másodperc áll rendelkezésre a vásárló figyelmének megragadásához. 8 másodperc! Hogy tudod megragadni a figyelmet ilyen kevés idő alatt?

Igényes vizuális tartalmakat kell gyártanod!

Ki kell alakítanod egy egységes arculatot, és azt minden platformon konzekvensen követni. Válasz meg okosan a betűket, amiket használsz, figyelj az ikonokra, a színekre és persze az illusztrációkra is. 2020-ban még nagyobb trend lesz az adatvizualizáció, szóval készíthetsz látványos infografikákat is.

Mi is tudatosan alakítjuk a saját Instagram profilunkat. Amellett, hogy hasznos információkat és érdekességeket osztunk meg a követőinkkel, figyelünk az egységes arculati elemekre is.

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

Használd ki a vizuális marketing erejét!

Elköteleződés növelése UGC segítségével

A UGC, vagyis user generated content a fogyasztóink által létrehozott tartalmakat jelentik, melyeket a márkák megosztanak saját platformjaikon. Azok a cégek, amelyek ilyen tartalmakkal igyekeznek elkötelezni vásárlóikat, sokkal sikeresebbnek bizonyulnak. Az elköteleződés pedig a márkaközösségből fakad. A közösséghez tartozás érzése egyébként egy elemi ösztön, ami mindannyiunkban benne van. Erre azonban a vizuális marketinggel rá tudunk erősíteni. Miért jó ez nekünk? Mert a rajongók egyrészt újra és újra visszatérnek majd vásárolni, másrészt pedig támogatni fogják az üzletet és hírét viszik a termékeknek (WOM marketing). Ezt pedig legkönnyebben úgy tudják megtenni, hogy megosztják a fotóikat a közösségin média felületeken.

Hogyan használd fel a UGC tartalmakat?

A vásárlási élményt nagy mértékben lehet perszonalizálni a vizuális marketing segítségével, vagyis, ha UGC tartalmakat használunk és ezt a top brand-ek előszeretettel használják.

A BMW például a #BMWRepost hashtaggel osztja meg azokat a fotókat, melyeket büszke autótulajdonosok osztottak meg az Instán. Ez egy win-win szituáció, hiszen a BMW ingyenes reklámot kap ezáltal, valamint megmutathatja, milyen összetartó kis közösség az övé. A fogyasztó pedig dicsekedhet a menő autójával, és büszke lehet rá, hogy még a márkakereskedés is megosztotta a fotóját.

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

A francia cipőmárka, a Louboutin #somethingrouge hashtaggel versenyt hirdetett a követői között. A legjobb fotót a márka megosztotta a saját oldalán. Ezzel arra sarkallta a követőit, hogy minél jobb minőségű UGC-t készítsenek. Bár ezek a cipők sima termékfotókon is csodaszépek, de nem megnyerőbb, ha egy igazi lábon látjuk őket?

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

Csatlakozz te is ezekhez a top márkákhoz azáltal, hogy beleásod magad a UGC világába, növeled a rajongóid számát, és bizalmat építesz ki a vásárlóid között.

Használj ki minden pillanatot!

Hozz létre kapcsolatot a vásárlói döntés minden fázisában!

Amikor a látogatók az oldaladra jönnek, lehet még nem is igazán tudják, mit akarnak vásárolni. Vagy hogy egyáltalán akarnak-e bármit is venni. Talán még hezitálnak is, hiszen nem tudják fizikailag megfogni vagy kipróbálni a termékeket. Ha meg is tetszik nekik valami, azt gondolhatják: „ez biztosan én vagyok? Tényleg nekem való ez a termék? Mi van, ha tévedek, és rosszul döntök?”

És itt jönnek képbe a fotók! Statisztikák szerint a sima termékfotók és a stock fotók nem tudják 100%-osan meggyőzni a vásárlókat. Túlságosan idegennek, élettelennek vagy esetleg idealizáltnak tartják ezeket a vizuális tartalmakat. A vásárlók 54%-a halasztott már el vásárlást a rossz termékfotók miatt. A vizuális marketing pont erre a problémára nyújt megoldást!

A UGC tartalom segít abban, hogy a terméket “valós” élethelyzetben lássák a fogyasztóink. Emlékszel, hogy a Louboutin  cipő is jobban nézett ki használat közben? Tedd magabiztossá a hezitáló váásrlót, növeld a felhasználói élményt és ezáltal a konverziók valószínűségét!

FutureManagement tippek

Kezdőoldal

A UGC tartalom arról szól, hogy a vásárlóidat állítod a középpontba. Miért ne mutatnád meg őket már a kezdőoldalon? Hidd el, sokkal megnyerőbb lesz egy valós fénykép a sima termékfotó helyett. Ezzel a módszerrel nem csak a termékek felfedezését segíted, hanem a márkaközösség épülését is. Hiszen ki ne akarna egy ilyen vagány közösség tagja lenni?

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

Termékoldalak

Segíts megérteni a vásárlóknak, hogy miért is passzol majd olyan jól hozzájuk az adott termék. Miért illik az életstílusukhoz? Ezt leginkább UGC tartalmakkal tudod megmutatni és bizonytani.

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

UGC galéria

Mit szeretünk az Instában és a Facebookban? A végtelen görgetést! A tartalmaknak soha nincs vége, így kíváncsiságot kelt bennünk: miről maradhattam le? Ha ez ilyen hatásos, miért ne készítenél egy hasonló aloldalt a webshopodban is? Emeld ki a legmegnyerőbb képeket!

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

Checkout oldal

A vásárlók majdnem 70%-a hagyott már a kosarában terméket anélül, hogy megvásárolta volna. Ezért nagyon fontos, hogy a checkout oldal is látványos legyen. Egyrészt megerősítheted a vásárlót abban, hogy jól döntött (az általa vásárolt termékről készült UGC tartalmakkal), másrészt adahatsz neki upsell vagy cross-sell ajánlatokat is.

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

Hagyd, hogy felfedezzék a termékeidet

A potenciális vásárlók folyamatosan böngésznek a közösségi média oldalakon, kitartóan keresik a számukra releváns tartalmakat. Várják, hogy valami magával ragadja őket, ami az ő stílusuk. Inspirálódni akarnak. Adj neki márkahű inspirációt, és tereld őket a webáruházadba!

Egy érdekes adat, hogy a UGC 77%-a jobb konverziós arányt eredményez, mint a sima stock photo-k. Szerintünk megéri kipróbálni.

FutureManagement tippek

Találd meg a márkád és a célcsoportod számára megfelelő platformot – legyen az a Facebook, az Instagram, vagy a Pinterest.

Gondold át a hirdetési stratégiádat! Használd a UGC tartalmakat a remarketingben! Az igazi emberek véleményére jobban adnak a potenciális vásárlók, így mindenképpen oszd meg velük, a korábbi vásárlók miért imádják annyira a termékeidet. Ahogy már a smart targeting-es cikkünkben is írtuk, a perszonalizáció a remarketing során is hasznos: célozzuk meg a célcsoportot a böngészési előzményüknek megfelelően.

Tedd elérhetővé a termékeidet a közösségi médiában is! Kapcsold össze a webshopodat az Instagrammal és a Facebookkal.

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

Márkaközösség

Adj lehetőséget az elköteleződésre

Adj lehetőséget a vevőidnek, hogy népszerűsítsenek téged! Hiszen ki tudná jobban promotálni a termékeidet, mint maguk a vevők?

A UGC tartalmak lehetővé teszik, hogy direkt kommunikációba kezdj a vásárlókkal. Ettől ők majd úgy érzik, hogy érdekesek, hiszen az általuk szeretett márka meglátta őket (mint a büszke BMW tulajdonosok).

FutureManagement tippek

Öszönözd a fogyasztóidat a fotók megosztására! Hogyan teheted ezt meg? Hirdess nyereményjátékot, adj kuponokat, rendezz fotóversenyt.

Kommunikáld minden platformon, hogy mennyire fontos neked a UGC tartalom! Írj hírlevelet, tüntesd fela weboldaladon és hirdesd a közösségi médiában is, hogy menyire értékeled a vásárlók által beküldött képeket.

Keresd meg a márkád rajongóit és kezdj velük aktív kommunikációba!

Mi az a vizuális marketing és miért fontos ez a márkádnak 2020-ban?

Konklúzió

A tanulság, hogy a fogyasztóid képviselik leginkább a márkádat. Használd ki a vizuális marketingben rejlő lehetőségeket, különösképpen a UGC tartalmakat! A vásárlók által készített képekkel növelheted a bizalmat, felgyorsíthatod a termékeid felfedezését és elősegítheted a további vásárlásokat. Nem utolsó sorban a UGC tartalom segít a márkaközösség kiépítésében és ráveszi a rajongóidat, hogy közvetlenül képjenek veled kapcsoltba. Szerintünk érdemes kipróbálni. Te mit gondolsz?

Ha még többet tanulnál, olvasd el legújabb cikkünket a legfontosabb Instagram trendekről itt vagy ismerd meg a legjobb Instagram applikációkat itt!

Ha szeretnéd, mi is segíthetünk a UGC kampányod megtervezésében! Keress minket bizalommal!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

10+1 applikáció, amivel profi lesz vállalkozásod a közösségi médiában 2020-ban

10+1 applikáció, amivel profi lesz vállalkozásod a közösségi médiában 2020-ban

Ha neked is rengeteg időd megy el azzal, hogy tartalmat gyártasz a közösségi médiára, akkor ideje, hogy beleásd magad a közösségi média menedzsment témakörébe. Mit szólnál, ha mutatnánk egy pár olyan alkalmazást, melyekkel jelentősen lecsökkentheted az Insta és Facebook posztok megtervezésével és feltöltésével töltött időt?