Legújabb blogcikkünkben egy nagyon érdekes témát hoztunk nektek! Mit mond nektek a vizuális marketing? Ez bizony a képek erejéről szól! Biztos te is észrevetted már, hogy a képek és videók egyre inkább teret nyernek az online térben, háttérbe szorítva a szöveges tartalmakat. Ez nem meglepő, hiszen a világról alkotott megítélésünkhöz az információk 90%-át vizuális úton szerezzük. Gondoltad volna, hogy az emberi agy 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szövegeket? Ráadásul az elolvasott tartalmaknak csak a 10-20%-át tudjuk megjegyezni, míg a képekre 65%-ban emlékszünk.
A vizuális marketing relevanciáját bizonyítja, hogy biztosan te is sokkal szívesebben görgetsz végig a Facebook vagy az Instagram oldaladon, ahelyett, hogy megnyitnál egy hírportált.
De miért fontos vizuális marketing a márkáknak?
A megfelelő képek használatával nő a márka felismerése és a vásárlási kedv, ami rendkívül fontos, hiszen csak 8 másodperc áll rendelkezésre a vásárló figyelmének megragadásához. 8 másodperc! Hogy tudod megragadni a figyelmet ilyen kevés idő alatt?
Igényes vizuális tartalmakat kell gyártanod!
Ki kell alakítanod egy egységes arculatot, és azt minden platformon konzekvensen követni. Válasz meg okosan a betűket, amiket használsz, figyelj az ikonokra, a színekre és persze az illusztrációkra is. 2020-ban még nagyobb trend lesz az adatvizualizáció, szóval készíthetsz látványos infografikákat is.
Mi is tudatosan alakítjuk a saját Instagram profilunkat. Amellett, hogy hasznos információkat és érdekességeket osztunk meg a követőinkkel, figyelünk az egységes arculati elemekre is.
Használd
ki a vizuális marketing erejét!
Elköteleződés
növelése UGC segítségével
A UGC, vagyis user generated content a fogyasztóink által létrehozott tartalmakat jelentik, melyeket a márkák megosztanak saját platformjaikon. Azok a cégek, amelyek ilyen tartalmakkal igyekeznek elkötelezni vásárlóikat, sokkal sikeresebbnek bizonyulnak. Az elköteleződés pedig a márkaközösségből fakad. A közösséghez tartozás érzése egyébként egy elemi ösztön, ami mindannyiunkban benne van. Erre azonban a vizuális marketinggel rá tudunk erősíteni. Miért jó ez nekünk? Mert a rajongók egyrészt újra és újra visszatérnek majd vásárolni, másrészt pedig támogatni fogják az üzletet és hírét viszik a termékeknek (WOM marketing). Ezt pedig legkönnyebben úgy tudják megtenni, hogy megosztják a fotóikat a közösségin média felületeken.
Hogyan használd fel a UGC tartalmakat?
A vásárlási élményt nagy mértékben lehet perszonalizálni a vizuális marketing segítségével, vagyis, ha UGC tartalmakat használunk és ezt a top brand-ek előszeretettel használják.
A BMW például a #BMWRepost hashtaggel osztja meg azokat a fotókat, melyeket büszke autótulajdonosok osztottak meg az Instán. Ez egy win-win szituáció, hiszen a BMW ingyenes reklámot kap ezáltal, valamint megmutathatja, milyen összetartó kis közösség az övé. A fogyasztó pedig dicsekedhet a menő autójával, és büszke lehet rá, hogy még a márkakereskedés is megosztotta a fotóját.
A francia cipőmárka, a Louboutin #somethingrouge hashtaggel versenyt hirdetett a követői között. A legjobb fotót a márka megosztotta a saját oldalán. Ezzel arra sarkallta a követőit, hogy minél jobb minőségű UGC-t készítsenek. Bár ezek a cipők sima termékfotókon is csodaszépek, de nem megnyerőbb, ha egy igazi lábon látjuk őket?
Csatlakozz te is ezekhez a top márkákhoz azáltal, hogy beleásod magad a UGC világába, növeled a rajongóid számát, és bizalmat építesz ki a vásárlóid között.
Használj
ki minden pillanatot!
Hozz
létre kapcsolatot a vásárlói döntés minden fázisában!
Amikor a látogatók az oldaladra jönnek, lehet még nem is igazán tudják, mit akarnak vásárolni. Vagy hogy egyáltalán akarnak-e bármit is venni. Talán még hezitálnak is, hiszen nem tudják fizikailag megfogni vagy kipróbálni a termékeket. Ha meg is tetszik nekik valami, azt gondolhatják: „ez biztosan én vagyok? Tényleg nekem való ez a termék? Mi van, ha tévedek, és rosszul döntök?"
És itt jönnek képbe a fotók! Statisztikák szerint a sima termékfotók és a stock fotók nem tudják 100%-osan meggyőzni a vásárlókat. Túlságosan idegennek, élettelennek vagy esetleg idealizáltnak tartják ezeket a vizuális tartalmakat. A vásárlók 54%-a halasztott már el vásárlást a rossz termékfotók miatt. A vizuális marketing pont erre a problémára nyújt megoldást!
A UGC tartalom segít abban, hogy a terméket "valós" élethelyzetben lássák a fogyasztóink. Emlékszel, hogy a Louboutin cipő is jobban nézett ki használat közben? Tedd magabiztossá a hezitáló váásrlót, növeld a felhasználói élményt és ezáltal a konverziók valószínűségét!
FutureManagement tippek
Kezdőoldal
A UGC tartalom arról szól, hogy a vásárlóidat állítod a középpontba. Miért ne mutatnád meg őket már a kezdőoldalon? Hidd el, sokkal megnyerőbb lesz egy valós fénykép a sima termékfotó helyett. Ezzel a módszerrel nem csak a termékek felfedezését segíted, hanem a márkaközösség épülését is. Hiszen ki ne akarna egy ilyen vagány közösség tagja lenni?
Termékoldalak
Segíts megérteni a vásárlóknak, hogy miért is passzol majd olyan jól hozzájuk az adott termék. Miért illik az életstílusukhoz? Ezt leginkább UGC tartalmakkal tudod megmutatni és bizonytani.
UGC
galéria
Mit szeretünk az Instában és a Facebookban? A végtelen görgetést! A tartalmaknak soha nincs vége, így kíváncsiságot kelt bennünk: miről maradhattam le? Ha ez ilyen hatásos, miért ne készítenél egy hasonló aloldalt a webshopodban is? Emeld ki a legmegnyerőbb képeket!
Checkout
oldal
A vásárlók majdnem 70%-a hagyott már a kosarában terméket anélül, hogy megvásárolta volna. Ezért nagyon fontos, hogy a checkout oldal is látványos legyen. Egyrészt megerősítheted a vásárlót abban, hogy jól döntött (az általa vásárolt termékről készült UGC tartalmakkal), másrészt adahatsz neki upsell vagy cross-sell ajánlatokat is.
Hagyd, hogy felfedezzék a termékeidet
A potenciális vásárlók folyamatosan böngésznek a közösségi média oldalakon, kitartóan keresik a számukra releváns tartalmakat. Várják, hogy valami magával ragadja őket, ami az ő stílusuk. Inspirálódni akarnak. Adj neki márkahű inspirációt, és tereld őket a webáruházadba!
Egy érdekes adat, hogy a UGC 77%-a jobb konverziós arányt eredményez, mint a sima stock photo-k. Szerintünk megéri kipróbálni.
FutureManagement tippek
Találd meg a márkád és a célcsoportod számára megfelelő platformot - legyen az a Facebook, az Instagram, vagy a Pinterest.
Gondold át a hirdetési stratégiádat! Használd a UGC tartalmakat a remarketingben! Az igazi emberek véleményére jobban adnak a potenciális vásárlók, így mindenképpen oszd meg velük, a korábbi vásárlók miért imádják annyira a termékeidet. Ahogy már a smart targeting-es cikkünkben is írtuk, a perszonalizáció a remarketing során is hasznos: célozzuk meg a célcsoportot a böngészési előzményüknek megfelelően.
Tedd elérhetővé a termékeidet a közösségi médiában is! Kapcsold össze a webshopodat az Instagrammal és a Facebookkal.
Márkaközösség
Adj lehetőséget az elköteleződésre
Adj lehetőséget a
vevőidnek, hogy népszerűsítsenek téged! Hiszen ki tudná jobban promotálni a
termékeidet, mint maguk a vevők?
A UGC tartalmak lehetővé teszik, hogy direkt kommunikációba kezdj a vásárlókkal. Ettől ők majd úgy érzik, hogy érdekesek, hiszen az általuk szeretett márka meglátta őket (mint a büszke BMW tulajdonosok).
FutureManagement tippek
Öszönözd a fogyasztóidat a fotók megosztására! Hogyan teheted ezt meg? Hirdess nyereményjátékot, adj kuponokat, rendezz fotóversenyt.
Kommunikáld minden platformon, hogy mennyire fontos neked a UGC tartalom! Írj hírlevelet, tüntesd fela weboldaladon és hirdesd a közösségi médiában is, hogy menyire értékeled a vásárlók által beküldött képeket.
Keresd meg a márkád rajongóit és kezdj velük aktív kommunikációba!
Konklúzió
A tanulság, hogy a fogyasztóid képviselik leginkább a márkádat. Használd ki a vizuális marketingben rejlő lehetőségeket, különösképpen a UGC tartalmakat! A vásárlók által készített képekkel növelheted a bizalmat, felgyorsíthatod a termékeid felfedezését és elősegítheted a további vásárlásokat. Nem utolsó sorban a UGC tartalom segít a márkaközösség kiépítésében és ráveszi a rajongóidat, hogy közvetlenül képjenek veled kapcsoltba. Szerintünk érdemes kipróbálni. Te mit gondolsz?
Ha még többet tanulnál, olvasd el legújabb cikkünket a legfontosabb Instagram trendekrőlitt vagy ismerd meg a legjobb Instagram applikációkat itt!
Ha szeretnéd, mi is segíthetünk a UGC kampányod megtervezésében! Keress minket bizalommal!
A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.
A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!
A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.