fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-06-22

Milyen a jó hírlevél, amivel célba érsz?

15 perc olvasási idő
hírlevél

Érdemes 2020-ban hírlevelezni a vállalkozásoknak? Erre a kérdésre a mi válaszunk Mailchimp partnerként egyértelmű igen. Szeretnénk, ha te is felfedeznéd a hírlevelezésben rejlő lehetőségeket. Ha úgy érzed, eljutott arra a szintre a vállalkozásod, hogy hogy hírlevelezni kezdj, de nem tudod hogyan vágj neki, akkor ez a cikk neked készült.

Miért fontos a hírlevelezés?

Az előrejelzések szerint 2020-ban az email felhasználók száma a Földön eléri a 3 milliárdot, éppen ezért minden vállalkozásnak érdemes kihasználnia a hírlevélben rejlő lehetőségeket, ha fejlődni szeretne. Azonban fontos tisztában lennünk az alapelvekkel, mielőtt rányomunk a küldésre.

hírlevél

Átgondolt stratégia

Az email marketinget is alaposan átgondolt stratégiai tervezés előzi meg, hiszen:
  • ismernünk kell a célcsoportunkat
  • fel kell állítanunk a marketing célkitűzésünket
  • aztán meg kell építenünk magát az emailt – természetesen odafigyelve az üzenet felépítésére, a CTA-kra, a címre és az időzítésre is.
  • a hírlevél kiküldése után pedig elemeznünk kell a kapott adatokat: hányan nyitották meg és hányan kattintottak? Milyen következtetéseket vonhatunk le ebből?

Ebben a cikkben a fenti lépéseket fogjuk végigvenni, hogy megismerd a hírlevelezés alapjait. Mire a végére érsz, képes leszel létrehozni a saját email marketing stratágiádat!

Értsd meg a célcsoportodat

Az email marketing stratégiád alapja a célcsoportod – mivel nincs két egyforma vásárló, ezért olyan csoda-stratégia sincs, ami minden vállalkozásnak sikert hozna. Először is, a listádnak három jellemzőnek kell megfelelnie: legyen friss, legyen róluk sok adatod és legyen rendezett.

Mit értünk friss lista alatt?

Ha már van egy listád, akiknek hírlevelezhetsz, gondolhatnád, hogy készen vagy a célcsoportképzéssel és hátradőlsz. Azonban ahogy az emberek is változnak, úgy a listádnak is követnie kell a változást. Változhat a párkapcsolati státuszuk, a lakóhelyük, a gyermekeik száma. De a vielkedésbeli változásokat se felejtsük el: nem mindegy, hogy hobbit váltott-e, vagy elkezdett-e használni egy másik social media csatornát az elmúlt időben.

Annak érdekében, hogy a listád mindig friss legyen, a következőket ajánlom:
  • az összes ember egy listán szerepeljen, tehát ne szedd őket szét például városonként külön listára, mert az csak kavarodáshoz vezet. Egy listára vezess fel mindenkit és szegmentáld őket tag-ekkel.
Mi az a tag?

A Mailchimp-ben lehetőséged van úgynevezett tag-eket használni a lista rendszerezéséhez. A tag-ek olyanok, mint a címkék, amiket a célcsoportodra ragaszhatsz. Ezek teljesen személyre szabhatóak, tehát a vállalkozásodhoz tudod igazítani őket. Miután létrehozol egy tag-et, azt a megfelelő emberekre tudod „ragaszatni” és nekik személyre szabott üzeneteket küldeni.

Példa: azokat, akik már beregisztráltak nálad, megjelölheted egy “ügyfél” tag-gel, így más ajánlatokat küldhetsz a már meglévő ügyfeleknek és a hideg célközönségnek is.

Ahhoz, hogy a listád friss legyen, fontos még, hogy a kevésbé aktív feliratkozókat megpróbáld aktiválni: küldj nekik különleges ajánlatot, kérd meg őket a feliratkozás megerősítésére, vagy a preferenciáik módosítására. Ha pedig nem reagálnak, érdemes lehet őket törölni, vagy archiválni – hiszen csak a megnyitási arányodat rontják.

Legyen sok adatod róluk

Alapból mindenképp kérd el a nevüket és a születési dátumukat a feliratkozáshoz – ez kell ahhoz, hogy személyre szabottan meg tudd őket szólítani és a születésnapjukon különleges ajánlatot tudj nekik küldeni.

Legyen rendezett listád

Használd a fent említett tag-eket és ezek alapján szegmentáld a célcsoportod. Így tudsz majd mindenkinek érdekes információval szolgálni.

Mi a marketing célod?

A következő lépés annak az eldöntése, hogy mi a marketing célod a hírlevelezéssel. Ennek eldöntéséhez tisztában kell lenned azzal, hogy mi az üzleti célod: a profit növelése, feliratkozók gyűjtése, új termék bevezetése?

Attól függően, hogy mi a célod, választanod kell a hírlevelek két típusa közül:

  • automatizált hírlevél: a feliratkozó viselkedése váltja ki, vagyis minden esetben van egy úgynevezett „trigger”. Például, ha feliratkozik a hírlevélre (trigger), akkor kap egy automatikus üdvözlő üzenetet. Vagy ha otthagyja a kosarat vásárlás nélkül (trigger), akkor kap egy kosárelhagyó emailt egy kuponnal.
  • kampány hírlevél: ezeknél a hírleveleknél te döntöd el, mikor küldöd ki őket és mi van bennük. A tartalmuknak egyezniük kell a marketing céloddal, az aktuálisan futó kampányoddal. Ez tulajdonképpen bármi lehet: egy új termék bevezetése, egy akció, bármi…

A hírlevél megépítése

A MIÉRT megfogalmazása

Mielőtt nekiesnél, gondolt át, hogy MIÉRT küldöd a levelet. Ha megvan, fogalmazd meg magadban 1-2 mondatban a célt, amit el szeretnél érni a levél kiküldésével.

Az építés

A hírlevél megépítése a következő lépésekből áll:
  • Az időzítés és a gyakoriság meghatározása: mikor érdemes kiküldeni a levelet? VAGY milyen gyakran érdemes levelet küldeni?
  • Struktúra, felépítés: hogyan épüljön fel a levél?
  • mi legyen a subject line és a preview text – vagyis a tárgysor?
  • mi legyen a szöveg, milyenek legyenek a képek
  • CTA-k megfogalmazása

Időzítés és gyakoriság

Így csináld az időzítést:
  • készíts egy naptárat a jövőbeli marketing tevékenységekről, jeles napokról, kampányokról
  • legalább havonta egyszer küldj hírlevelet
  • képzeld magad az olvasók helyébe
  • mindig tesztelj
Így ne csináld:
  • ne küldj hírlevelet csak azért, hogy küldj valamit
  • ne magadból indulj ki – inkább kutass egy kicsit!
  • ne használj fel olyan jeles eseményeket, napokat, amik nem kapcsolódnak a termékedhez, szolgáltatásodhoz

A gyakoriság megállapítása

Minden ember máshogy olvas emaileket. Van, aki hajlandó minden nap elolvasni egy jó kis hírlevelet tőled, de van akinek maximum hetente egyszer van erre ideje. Teszteld le a célcsoportodat és a számok majd megmondják, hogy mit szeretnek. Ha megvan a gyakoriság, itt az idő a helyes időpont belövéséhez!

A helyes időpont megállapítása

Ha viszonylag nagy listával rendelkezel már, érdemes lehet A/B tesztelni a hírleveleket: vagyis a célcsoportodat kettéosztod, és két különböző időpontban küldöd ki ugyanazt a levelet. Majd megnézed, melyikre reagálnak jobban. A Mailchimpben arra is van lehetőséged, hogy a rendszerre bízd a tesztelést. Ezt a funkciót hívják Send Time Optimization tool-nak, ami automatikusan leteszteli, melyik a legideálisabb időpont a leveleid kiküldésére. Az időzítés azért fontos, mert egy jó időben kiküldött hírlevélnek nagyobb lesz a megnyitási aránya, ezáltal a konverziók száma is magasabb lehet.

A levél felépítése

A legfontosabb szabály, hogy gondolkodj mobilban! Mivel az emailek 40%-át mobilról nyitják meg az emberek, fontos, hogy erre az eszközre is tervezzünk. Ha reszponzív tartalmat gyártunk, az 10-15%-kal növeli a kattintási arányt.

Térj rögtön a lényegre

Egy tanulmány szerint az emberek átlagosan 15 másodpercet töltenek egy hírlevél elolvasásával. Szóval ennyi idő alatt kell átadnod az üzeneted. Ezért azt javasolom, hogy – mint egy jó rádió hirdetésben is – a fő üzenettel kezdj – mivel ezzel találkozik először az érdeklődő. Írj ütős CTA-t!

Az üzenet felépítése legyen rendezett és gyors olvasásra alkalmas. A betűtípus legyen 14-16 px méretű. Betűtípusokból se használjunk túl sokat: maximum 3-at egy levélben.

Logikai menet

Épüljön a hírleveled egy logikai menetre, ami alapján az olvasó eljut A pontból B-be. Ha az érdeklődő logikusan át tudja tekinteni az üzeneted és megérti a lényeget, már nyert ügyed van.

Ha mondjuk három terméket akarsz bemutatni egy hírlevélben, érdemes őket teljesen különválasztani és mindegyikhez használni egy CTA-t.

Subject Lines and Preview Text – vagyis a tárgysor

A tárgy lesz az első, amivel a feliratkozó találkozik – olyan ez, mint az első benyomás. Nincs második lehetőség.

Rengeteg jó példa van jó tárgy címekre, de nincs egy aranyszabály, ami mindenkinél beválik. Ezt is tesztelni kell. De mégis milyen lehetőségeid vannak?

  • perszonalizálhatod a címet, tehát a nevén szólíthatod a feliratkozót. Ezt a Mailchimp-ben az úgynevezett MERGE Tag-ekkel tudod megtenni.
  • a jó tárgysor felkelti az érdeklődést, kíváncsivá tesz – képzeld magad a vásárlók helyébe!
  • a jó tárgysor passzol a vásárlók értékeihez – mit tarthatnak fontosnak?
  • egy találó cím megérinti az érzelmeket – milyen érzelmeket tudsz társítani a termékedhez?
  • egy remek ajánlat is lehet figyelemfelkeltő tárgysor
  • de az is lehet, hogy csak a tökéletes időben érkezett az email, semmi más
  • a NAGYBETŰS írás növeli a megnyitási arányt.

Még egy fontos dolog: az sem mindegy, kitől érkezik az email. Vagyis gondolnod kell a „from” részére is a hírlevelednek. Ide vagy a vállalkozásod nevét írod be, vagy a saját neved vállalkozásodat egyszerre – ettől még személyesebb lesz az egész. Pl. Szandi | FutureManagement

Hogyan használd a képeket?

A képek támogatnak egy jó szöveget, de semmiképp ne használd őket a szöveg helyettesítésére. Fontos, hogy mindig a lehető legkisebb méretben töltsd fel a képeket (maximum 1 MB) és használj mindegyikhez alt text-et. A képek színmegjelenése inkább RGB legyen, mint CMYK. A javasolt fájlformátum pedig a PNG, JPG vagy a GIF.

Ingyenes stock photo oldalak, amiket érdemes használnod: Pexels, Freepik, Unsplash.

Milyen a jó CTA, ami egyből kattintásra bírja az embert?

Bármi is a marketing célod, az biztos, hogy a cselekvés, amit az olvasótól várunk a levél végén, az a CTA-ra kattintás. A hatékony CTA éppen ezért általában igéket tartalmat, amik cselekvésre késztetnek. Ha angol példákat nézünk, akkor ezek a leggyakoribb CTA-k: Call, Buy, Save, Shop, Donate, Learn, Register, Order, Download, Discover.

Hova visz a CTA?

Attól függően, mi a marketing és üzleti célod, a CTA vihet a webáruházadba, egy videóra, amit meg akarsz nézetni az olvasókkal, egy blog posztra, amit el akarsz olvastatni velük vagy egy kapcsolatfelvételi form-ra is.Fontos, hogy az olvasó már kattintás ELŐTT tudja, hova viszi majd a gomb.

Milyen a jó CTA?
  • egyszerű: LEARN MORE, CLICK TO BUY, DONATE NOW, ENTER TO WIN, SIGN UP HERE, 30% OFF TODAY
  • fontos: mutasd meg, hogy fontos, hogy rákattintsanak. A szöveg és a kinézet is sugallja ezt.
  • egyértelmű: az olvasónak pontosan tudnia kell, mi fog történni, ha rákattint a gombra.
Mit tesztelhetsz a CTA-n?

Tesztelheted a különböző színű gombokat: inkább a zöldre vagy a kékre kattintanak? Tesztelheted továbbá, hogy egy gomb vagy egy kép vált ki több kattintást? Esetleg azt szeretik a legjobban, ha csak egy linket másolsz be? Az sem mindegy, hogy a levél elején vagy a végén helyezed el a CTA-t.

hírlevél

Mielőtt rányomsz a küldésre:

Mielőtt kiküldöd a hírlevelet, mindig ellenőrizd le az alábbiakat:

  • megfelelő a cím, nem túl hosszú
  • helyesen állítottad be a címzetteket?
  • minden kép megfelelő méretű?
  • ellenőrizd a helyesírást
  • ellenőrizd, hogy mobilon is jól néz-e ki a levél
  • minden link működik?

Mérés & elemzés

A kampánycélod meghatározza, hogy milyen mérőszámot kell figyelned. Valószínűleg lesz 1-2 olyan mérőszán, amire nagyobb hangsúlyt fogsz fektetni, míg a többiek háttérbe szorulnak.

Open rate

Az open rate a megnyitási arány, ami azt mutatja meg, hogy a cmízettek hány százaléka nyitotta meg a hírlevelet. Ebből arra tudsz következtetni, hogy egyrészt jó volt -e a tárgysor, másrészt, hogy jó időben küldted-e. Ha az a célod, hogy híreket közölj az emberekkel, de nem feltétlen akarod őket ennél tovább vinni, akkor ez a te mérőszámod.

Click-through rate

Ez az átkattintási arány, ami azt mutatja meg, hányan kattintottak át a levélből a weboldaladra. Ha sokan, az azt mutatja meg, hogy a leveled elég figyelemfelkeltő volt ahhoz, hogy az emberek legalább megfontolják a vásárlást. Ha a célod a weboldaladdal való interakció növelése, termékek eladása, blog elérésének növelése, akkor az a te mérőszámod.

Clicks Per Unique Open

Ez a mutatószám a CTA hatékonyságát mutatja meg. Vagyis azt tudhatod meg belőle, hogy az emailt megnyitó emberek hány százaléka kattintott rá a CTA-ra. Példa: kiküldesz 300 levelet, amit 100-an nyitnak meg. 100 emberből 60 rá is kattint a CTA-ra, vagyis ebben az esetben a clicks per unique open 60% lesz. Tehát ha az a célod, hogy a CTA hatékonyságát mérd, akkor ez a te mérőszámod.

Conversion Rate

A konverziós arány azt mutatja meg, hányan hajtották végre a konverziót a hírlevél elolvasása után. Tehát hányan vásároltak, vagy töltötték le a csali termékedet stb. Példa: Ha 300 embernek küldesz hírlevelet, és ebből 30 konvertál, akkor a konverziós arány 10% lesz. Ha a bevételnövelés a célod, akkor ezt a mérőszámot érdemes figyelned.

Mi számít jónak?

Mégis hogyan döntsd el, hogy a hírlevélrendszeredben megjelenő számok jók vagy rosszak? A Mailchimp összegyűjtötte nekünk az átlagokat, amikhez tudunk viszonyítani:

  • az átlagos megnyitási arány: 21,33%
  • az átlagos átkattintási arány: 2,62%
  • az átlagos leiratkozó arány: 0,26%

Ha érdekel a hírlevelezés világa, ajánlom figyelmedbe korábbi blog cikkeinket, amikben további hasznos tanácsokat adunk.

E-mail marketing kezdőknek – 1. rész

E-mail marketing kezdőknek – 2. rész

Ha pedig online marketing segítségre lenne szükséged, akkor itt vagyunk és segítünk! Keress bizalommal! Ha még több inspiráló tartalmat olvasnál, akkor pedig kövess minket Facebookon és Instagramon.

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

E-mail marketing kezdőknek – 2. rész

E-mail marketing kezdőknek – 2. rész

E-mail marketing kezdőknek című sorozatunkat azért indtottuk el, mert Mailchimp partnerként mi tényleg hiszünk abban, hogy a sikeres vállalkozásoknak 2020-ban ki kell használniuk az E-mailben rejlő lehetőségeket.

E-mail marketing kezdőknek – 1. rész

E-mail marketing kezdőknek – 1. rész

Az E-mail marketing trendi 2020-ban? Erre a kérdésre a mi válaszunk Mailchimp partnerként egyértelmű igen. Szeretnénk, ha te is felfedeznéd a hírlevelezésben rejlő lehetőségeket. Ennek érdekében összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat és egy két részes sorozatban el is hoztuk neked!