fbpx
+36304548164 [email protected]

Mire számíts, amikor egy marketing céghez mész konzultációra?

16 perc olvasási idő

Szerző: Szikszai Tomi

Közzétéve: 2019-11-19

Legújabb cikkünk témája a marketing konzultáció. Miért? Az online marketing mára minden okosan gondolkodó cég számára egy alapszükségletté vált. Az emberek a nap 24 órájában elérhetik az internetet, ráadásul ma már több online videót nézünk, mint televíziót. A neten vásároljuk egymásnak ajándékot karácsonyra, onnan választunk magunknak családi fészket, és onnan szerezzük be magunknak legkedvesebb bandánk koncertjegyeit is. A digitális platformokhoz nyúlunk akkor is ha valamiben bizonytalanok vagyunk és megerősítésre van szükségünk. Felgyorsult a világunk, amiben, ha valamit szeretnénk, legyen az egy termék, szolgáltatás, vagy információ, azonnal meg akarjuk szerezni. Ahhoz, hogy ehhez a tudáshoz a leggyorsabban jusson el a fogyasztó, feltétlenül jelen kell lennie vállalkozásunknak a neten, mert ma ez a legkifizetődőbb cégér.

A jelen és a jövő az online marketingé, ez nem kérdés, akkor is, ha azt gondolod, a te üzletágadban ez biztos nem fog sikerre vinni egyetlen céget sem.

Függetlenül attól, hogy egy szolgáltatásokat nyújtó vállalkozást, egy online webáruházat, esetleg egy fizikai boltot vezetsz, az online marketing és a digitális trendek alkalmazása nélkül az emberek nem találhatnak majd Rád ott és akkor, ahol általában keresgélnek – az interneten.

Szóval mi is az az online marketing, és mire számíthatsz, ha elmész egy marketing céghez konzultációra?

A következő bejegyzés pontosan erről szól!

Szóval mi is pontosan az az online marketing?

Az online marketingre számtalan definíciót aggathatnánk, legegyszerűbben talán mégis úgy lehetne megfogalmazni, hogy minden olyan marketingtevékenységet „online marketingnek” nevezhetünk, amelyet egy cég a digitális térben, különböző online platformokon bonyolít le.

Sajnos gyakori félreértés az online marketinggel kapcsolatban, hogy az csak internetes reklámokból áll. Ez a gondolatmenet éppen olyan téves következtetés, mint ha azt mondanánk tudjuk hogyan kell éttermet vezetni, pusztán azért, mert jól főzünk. Annyi minden máson is megbukhat a dolog. Az étterem esetében a jó lokáción, a személyzeten, a beszállítókon, de sorolhatnám még hosszasan, remélem átment a lényeg.

Az online színterekkel ugyanez a helyzet, a marketing hirdetések és reklámok csupán egy részét képezik egy nagyobb online marketing stratégiának. Szükség van átgondolt startégiára, minőségi kreatívokra, jó kontentre, megfelelően menedzselt és napi szinten nyomon követett kampányokra, hírlevelező rendszerre, üzleti blogcikkekre, remek storytellingre és egy valamire való weboldalra mindenekelőtt. Természetesen a sort itt is sorolhatnám, mert higgyük el van még mire nézni. Ha érdekel részleteiben a dolog felállítottunk egy checklistet, ami a laikusok számára is egyszerűvé, kézzelfoghatóvá és ellenőrizhetővé teszi, hogy jó kezekben van a marketinged. Ide kattintva eléred.

Ha az online marketing folyamatokat ki szeretnéd szervezni, jó helyen jársz.

Ha az online marketing folyamatokat ki szeretnéd szervezni, vagy most vágnál bele és kell egy szakértő csapat, aki kreatív szemlélettel, integratív látásmóddal, a megfelelő online marketing eszközöket integrálni tudja vállalkozásod számára, legjobbat nyújtani, akkor jó helyen jársz.

Mi pontosan ezzel foglalkozunk.

Több dolog miatt juthat el az ember arra a pontra, hogy elege lesz a marketingből és kiszervezi azt egy profi stábnak, nézzük ezek közül a leggyakoribb okokat:

  • Nincs időd hirdetéseket létrehozni, tesztelni, vagy folyamatosan monitorozni az eredményeket.
  • Nincs kedved beletanulni és elsajátítani a folyamatosan változó online trendeket.
  • Nem vagy elégedett a jelenlegi eredményekkel, pozitív változásokat szeretnél.
  • Nem okoz problémát a marketing, szereted is csinálni, de tanulni, fejlődni akarsz.
  • Bizonyos területeken biztosan mozogsz, míg másokat egyáltalán nem ismersz, szeretnél új távlatokat nyitni.
  • Nincs hosszútávú kidolgozott marketing stratégiád, napról napra hozol meg döntéseket, így nem tudod merre is haladsz valójában.

Tehát az a fenti felsorolás okán, vagy valami egészen más miatt úgy érzed lépned kell, és eldöntötted, külső segítséget akarsz igénybe venni, a hatékonyabb és eredményesebb munkavégzés érdekében. Miután felveszed a kapcsolatot valamilyen online marketing ügynöséggel, az első lépés a személyes marketing konzultáció. Nézzük, milyen kérdésekre számíthatsz a konzultáció során, melyekre jobb, ha előre felkészülsz!

Milyen kérdésekre számíthatsz egy marketing konzultáció során?

A következő kérdésekre számíthatsz egy marketing konzultáció során:

1. Ki a célközönséged, kik a potenciális vásárlóid?

Mielőtt bármilyen online marketing kivitelezést elkezd az ember, meg kell határozni a célközönséget. Ki az elsődleges közönség, akinek hirdeted a termékedet, szolgáltatásodat vagy üzenetedet?

Van, aki tudja, és ismeri saját piacát és közönségét tapasztalatból, eddigi hirdetési eredményekből, elemezte is akár és hát vannak olyanok is akiknek fogalmuk nincs. Az előbbieknél a tudatosság mellett a szorgalmat is dicséret illeti, de az ember napja csak 24 óra képtelenség hosszú távon ennyi mindent egyszerre csinálni. Az utóbbinál egyértelmű a helyzet hiszen ad hoc nem érdemes pénzt költeni, pláne egy ilyen piacon. Ilyen esetben simán lehet olyan célközönség, amelyet még nem értek el, miközben az potenciális vásárlókból állhat. A későbbi online marketing stratégia létrehozásának alapja a jól meghatározott célközönség.

Ez egy nagyon fontos szempont a marketing konzultáció során.

2. Milyenek a konverzióid?

Konverziónak hívjuk azt, amikor egy látogató valamilyen célt teljesít. Ez lehet egy kapcsolati űrlap kitöltése, telefonos megkeresés, vagy termék vásárlása, szolgáltatás megrendelése, időpontfoglalás, vagy árajánlat kérés. Ami még fontosabb, hogy ezt pontosan le is kövessük. Az online marketing nagyon nagy előnye az offline marketinggel szemben, hogy minden egyes konverzió lekövethető. Folyamatosan mérhető, adatokkal alátámasztható és éppen ezért villám gyorsan alakítható. Választ kapunk olyan kérdésekre, amit fel tudunk használni a fejlődéshez és a későbbi tervezéshez, úgy mint:

  • Honnan érkezett, mely felületről a konverzió?
  • Milyen utat járt be előtte, hol akadhatott el a vásárlás folyamata?
  • Mi az a téma, termék szolgáltatás amelyik jobban futott?
  • Melyik időszak az, amelynél a vásárlók aktívabbak voltak?
  • Mennyibe is került maga a konverzió?

Mindezek tükrében gondoljunk csak bele mekkora kincs van a kezünkben, ha ezen adatok mentén, elemzünk, értelmezünk, majd jó szívvel be is építjük a marketing stratégiába. Brutális változás ez egy olyan cégnek, ahol alapvetően szerethető a termék, jó a piac, de rossz kezekben volt eddig a marketing.

Sajnos beszélnünk kell erről is, mert még mindig megdöbbenve tapasztaljuk, hogy van olyan „marketinges,” aki a Google Ads, vagy Facebook hirdetéseinél még a konverziókat se állítja be rendesen. Mondjuk ez általában az egyszemélyes ninjákra és nem az ügynökségekre jellemző.

A kedvencem ezek közül azok, akik minden hónapban küldik a szép, színes grafikonokat tartalmazó riportot arról, hogy a Facebook hirdetései és Google Ads kampányai mennyi embert értek el, és mennyien kattintottak rájuk. Az egyetlen dolog, ami nem került a jelentésbe, az a konverziók száma és költsége. Ha a konverziót nem mutatják, az azt jelenti, hogy nincs, vagyis valaki valamit rosszul csinált a folyamatban.

3. Milyen online marketing eszközöket használsz?

A marketing konzultáció során érdemes elmesélned, mit csináltál eddig. Ha eddig még semmilyen online marketing eszközt nem használtál, akkor sok értékelni valója nincs annak, aki átveszi a marketinged. Ha nincs mérés, adatok elemzése, tesztelés és folyamatos optimalizálás, akkor eddig egy feneketlen kútba öntötted a pénzed.

Viszont, ha már hirdettél különböző csatornákon, akár keresőoptimalizálást is végeztél, telepítve van az összes szükségen mérőeszköz, akkor ezeket szedd össze egy dokumentumban az eredményekkel együtt. A FutureManagement-nél mi ügynökségi hozzáférést szoktunk kérni a hirdetési eszközökhöz (Ads, Analytics, Facebook, Instagram), így hatékonyabban fel tudjuk mérni az eddigi kampányokat.

FutureManagement Tipp: Ne adj át jelszavakat, bejelentkezési adatokat, bankkártyát. Minden platform – kivéve sajnos az instagram – ahol lehetőség van hirdetni, biztosít az online marketing ügynökség számára olyan eszközöket, ahol rendszerezni tudják ügyfeleiket, hozzáféréseket kérhetnek és oszthatnak ki. Elég amatőr nem ilyen rendszereket használni, ezért ezt is mindenképpen kísérd figyelemmel. Ne feledd, ha nem te vagy az admin/tulajdonos valamely rendszernél, az olyan, mintha lenne egy házad, de nem nálad lenne a kulcs: bármikor kipakolhatnak belőle. Mindig abból indulj ki, hogy egy esetleges szerződésbontáskor mennyire macerás visszaszerezni a belépési adatokat és hozzáféréseket. Kíméld meg magad ettől, és minden a Te kezedben legyen. Rengeteg ügyfelünk fiókátvételénél probléma ez, hogy minden az előző fejlesztőnél/marketingesnél van, aki viszont nem hajlandó csak úgy odaadni ezeket az adatokat, éppen ezért mi mindenkivel beregisztráltatunk az egyes felületekre mindent.

4. Mekkora költségvetésed van az online marketingre?

Fontos tisztában lenned vele, hogy a marketing szolgáltatódnak van egy díja, amit havonta, vagy projekt alapon fizetsz neki. Mindemellett szánnod kell külön büdzsét hirdetésekre, amiben egy profi marketinges csapat a segítségedre lesz. Így pontosan annyit és ott fogsz költeni, ahol és amennyit optimálisan kell, a megfelelő konverzió eléréséhez. Tehát, ha a Facebookon szeretnél hirdetni, akkor ehhez a kampányokat, kreatívokat össze kell állítania a kivitelezőnek, majd napi vagy meghatározott időszakra szóló költési keretet is meg kell határozni hozzá.

A hirdetéseknél mindig van egy tesztidőszak, ha még eddig nem hirdettél eredményesen.

Ez azt jelenti, hogy nem fog azonnali eredményeket és konverziókat hozni egy kampány.

Van, akinél ez az időszak pár hét, van, akinél pár hónap, de ez a piactól és versenytársak hirdetési aktivitásától is függ. Szükséges az A/B tesztek készíteni, a kulcsszavakat tesztelni, a nem relevánsakat kizárni, a landoló oldalt kell figyelni, elkészíteni többféle kreatívot és szöveget, majd figyelni azokat, amik működnek. A Facebookon meg kell találni a megfelelő célközönséget, és utána 3-4 vagy akár több hirdetési variánssal tesztelni, hogy melyik relevánsabb a célközönség számára, honnan jönnek konverziók, és persze itt is figyelni kell a landoló oldalt. Ezeknek van egy kisebb hirdetési tesztköltsége, de befektetés nélkül, ha ez kockázatos is, nem lehet elindulni, nem lehet tapasztalatot szerezni.

5. Kik a versenytársaid?

A piacod felméréshez fontos tudnia a marketingesednek, kik a versenytársaid. Ezeknek nagy részét egy profi szakember is le tudja kutatni, de lehetnek olyanok, akik máshol vannak jelen, nehezebben megtalálhatóak, így nagyon is számít a véleményed a témában.

FutureManagement Tipp: Azt is elég furcsa állapotot eredményez, ha mindkettőtök online jelenlétét ugyanaz a cég valósítja meg. Ráadásul a korábban már tárgyalt holisztikus okok miatt akaratlanul is belelát mindkét fél üzleti titkaiba – nekünk ezért van titoktartási záradékunk és iparági kizárólagosságunk – és nem lenne túl etikus 2 lovat ülni ugyanazzal a fenékkel. Javaslom, hogy Te is csak ezek fennállása esetében szerződj.

Hogyan zajlik a FutureManagementnél az online marketingszolgáltatás?

Hogyan zajlik a FutureManagementnél az online marketingszolgáltatás?

  • Igényfelmérés

A beérkezett igény és piaci kutatásunk alapján összeállítjuk a neked leginkább ideális szolgáltatás csomagot. Ebből elkészítjük árajánlatodat.

  • Szerződéskötés

Az elfogadott árajánlat alapján megkötjük a szerződést, titoktatási záradékkal. Fontos tudnod, hogy minimum fél évre szerződünk. Ez egy kellemes állapot, hiszen legalább fél évig az online marketinged kiváló kezekben lesz.

  • Jogosultságok átvétele

Megrendelőként minden a tiéd marad, nekünk ügynökségi hozzáférésünk lesz fiókjaidhoz. Így nincs szükség jelszavakra, kártyaadatokra, és minden tulajdonjog a tiéd marad. Ha esetleg még nincs valamilyen fiókod, akkor közösen elkészítjük őket, természetesen ugyanebben a szemléletben.

  • Stratégia alkotás

Az online marketing szolgáltatások azzal kezdődnek, hogy meghatározzuk üzleti célodat. Ez lesz a vezérfonal a teljes együttműködés során. Ennek elérése építünk stratégiát: felmérjük piacodat, piaci helyzetedet, versenytársaidat, szolgáltatásnyújtásod menetét és termékpalettádat, szükség esetén javaslatot teszünk a módosításokra. A stratégia elfogadása után elkészítjük ügyfélportfóliódat, mely az alábbiakat tartalmazhatja: álomvevő profil, kommunikációs stratégia, közösségi média stratégia, tartalomstratégia.

  • Hirdetések elkészítése

kommunikációs stratégiával párhuzamosan megalkotjuk hirdetési tervedet is, melyben a különböző célcsoportok, célzások, elhelyezések, üzenetek, költségek találhatóak meg. Ennek elfogadása után pedig beindítjuk hirdetéseidet.

  • Mérés, elemzés

Minden munkánk eredményét mérjük, ezek alapján dolgozunk. Felhasznált mérőeszközeink a Google AnalyticsGoogle AdsGoogle Tag ManagerSearch Console, Facebook Pixel, hőtérképek, képernyőfelvételek, különböző hírlevél rendszerek biztosította adatok.

  • Optimalizálás

A begyűjtött adatok alapján naponta optimalizáljuk hirdetéseidet és a megosztott tartalmakat szöveg, kép, célzás, időzítés és platform tekintetében. Szükség esetén módosítjuk a piaci adatok alapján a stratégiát. Fontos tudnod, hogy korábbi piacok adatok nélkül 3 hónapra szükség van a tökéletes stratégia megtalálásához, és az optimum eléréséhez.

  • Heti jelentés küldés

Fontosnak tartjuk, hogy elsőkézből értesülj közös munkánk eredményességéről, ezért hétfőnként mindig elküldjük neked az előző hét mutatóit. Azokat, melyekből egyértelműen és fogyaszthatóan érezheted a változást.

  • Személyes konzultálás

A marketing konzultáció rendszeressé válik. Havonta legalább egyszer meginvitálunk irodánkba, ahol egy kávé mellett át tudjuk beszélni a közös munkánk tapasztalatait és a következő havi kampányokat is.

Mit kell tenned ahhoz, hogy a munka hatékony legyen?

Attól, hogy egy online marketing ügynökség ügyfele leszel, aki átvállal minden ezzel kapcsolatos feladatot, még nem jelenti azt, hogy akkor innentől kezdve neked nem kell vele törődnöd. Sőt, az a jó, hogy mivel a feladatok oroszlánrésze rájuk hárul, így sokkal könnyedebben tudsz ötletelni. Felszabadultabbak a gondolataid. Így az új ötleteiddel mindig elláthatod őket. Aztán az is hasznos, ha bevatod őket minél jobban az üzleti folyamatokba, hogy értsék, hogyan termelsz bevételt, mert akkor mellé tudnak tenni támogató eszközöket. Esetleg észlelik, hogy hol veszítesz pénzt. Kell továbbá legalább havonta – mondjuk a rendszeres marketing konzultáció során – egyeztetni az új ajánlatokról, és bizony, a kampánynaptárat is nézegetned kell. Szóval van dolgod ekkor is, csak az a jó, hogy stressz nélkül tudsz a dolgokkal foglalkozni.

Olyan marketing ügynökséget válassz, amely valódi megoldásokat talál a problémádra, nem csak a fizetésért áll sorba.

Összegzés

Amire mindenképp számítanod kell a marketing konzultáció során, hogy egy jó marketing kivitelezőnek kérdeznie kell a cégedről, meg kell ismernie a célközönségedet, a termékedet, a szolgáltatásodat, hogy meddig jutottál el, és mik a terveid a jövőre nézve. Csak ezek után tud megfelelő online marketing stratégiát kidolgozni, vagy a meglévőn javítani. Ha úgy érzed ezek alapján, nem kellő alapossággal, odafigyeléssel végzik az alvállalkozóid a munkát, akkor jobb, ha olyan csapatot keresel, akik melletted állnak egészen a tervezéstől a kivitelezésig. Egy igazán jó csapat segítségedre lesz, utat mutatni és valódi megoldásokat talál a problémádra, nem csak a fizetésért áll sorba.

Hasonló cikkeink

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Így szerezz új vásárlókat Facebookon, azaz a hideg célközönség elérése.

Amikor arról beszélünk, hogy hogyan szerezz új vásárlókat Facebookon, akkor arra gondolunk, hogy hogyan lehet hatékony a hideg célközönség elérése. Vagyis olyan emberek megcélzása, akik még sohasem találkoztak a márkáddal, a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olyan ez, mint amikor idegeneket szólítunk le az utcán. Nem könnyű feladat, élőben könnyen kínossá, az online térben pedig pénzkidobássá válhat.