Mit jelent az employer branding azaz a munkáltatói márkaépítés?

2021. december 15.

Olvasási idő: 4 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

A munkáltatói márka az elmúlt évek egyik legfontosabb üzleti fogalma. Engedd meg, hogy ezt az állítást egy megdöbbentő statisztikai adattal is alátámasszam:

Az aktív álláskeresők 75%-a benyújtja jelentkezését, ha azt tapasztalja, hogy jövőbeli munkáltatója aktívan ápolja munkáltatói márkáját (Forrás: glassdoor).

Az employer branding azt mutatja meg, mit gondolnak a jelenlegi és a jövőbeli munkavállalók a vállalatunkról, illetve azt a törekvést fejezi ki, amit egy cég annak érdekében tesz, hogy

- a számukra megfelelő jelöltek szemében vonzó munkahelyként jelenjenek meg,

- a meglévő alkalmazottaikat pedig hosszútávon megtartsák.

Miért fontos az employer branding egy ilyen kihívásokkal teli időszakban?

Röviden elmondhatom, hogy a vállalatok hosszú távú sikere múlik azon, hogy kézbe veszik-e munkáltatói márkájuk ápolását vagy sem. Főleg a kritikus időszakokban.

Ahhoz, hogy egy cég a legjobb embereket tudja alkalmazni, foglalkoznia kell a saját hírnevével. Ha nehezen megy a toborzás vagy nagy a fluktuáció, mindenképp érdemes időt és energiát fektetni a munkáltatói márkaépítésbe.

Ennek ellenére a tapasztalatok azt mutatják, csak kevesen csinálják a gyakorlatban tudatosan.

Miért?

Azért, mert egyáltalán nem egyszerű. Több lépcsős, hosszútávú folyamat. Nem érdemes sprintekben gondolkozni. Ahhoz, hogy a potenciális munkavállalók fejében a vállalati rangsor élére kerüljünk, keményen meg kell dolgozni.

Új vagy a munkáltatói márkaépítésben? Nem kell aggódnod, a FutureManagement minden lépésben segítségedre lesz.

Megmutatjuk, miről is szól az employer branding, hogyan határozd meg a céged igazi értékeit, és miként alkoss stratégiát. Ha pedig elakadsz útközben, bármikor kereshetsz minket.

Employer Branding

Hogyan készíts employer branding stratégiát?

Munkáltatói márkája minden vállalatnak van. – még a tiédnek is, – akkor is, ha eddig nem építetted tudatosan.

De hogyan érdemes elkezdeni?

Egy vonzó külső-belső employer branding terv egyszerre veszi figyelembe a vállalat és a potenciális munkavállalók igényeit, szükségleteit.

Kérdezd meg magadtól a következőket:

- Ki a célcsoportod? Milyen embereket akarsz felvenni?

- Milyen karrier elvárásai vannak a potenciális és a meglévő munkavállalóknak?

- Milyen stratégiai előnyökkel rendelkezik a cég?

- Mi az, amit csak belülre akarsz kommunikálni? Mit szeretnél a külvilágnak megmutatni?

Fontos, hogy minden döntésed adatokon alapuljon, amikor stratégiát alkotsz, nézd át a korábbi évek tapasztalatait: hány embert vettél fel, és mennyibe került a megszerzésük? Milyen megjelenéseid voltak online és offline, melyik érte meg, és melyik nem?

Ha összegyűjtöttél minden hasznos információt, elkezdheted kialakítani a vállalat egyedi identitását.

Employer Branding

Hogyan?

Először is meg kell határoznod az EVP-ket (Employer Value Proposition), vagyis a munkáltatói értékígéreteket. Ez az egész folyamat esszenciája. Ez jelenti a versenyelőnyödet a munkaerőpiacon.

Arra a kérdésre ad választ, hogy „mi tesz minket különlegessé a munkaerőpiacon az alkalmazottak szemében?”

Néhány példa:

- tréningek, tanulási és fejlődési lehetőségek,

- céges könyvtár,

- kiemelkedő fizetés, bónusz, egészségügyi szolgáltatások,

- csapatépítő utak,

- gyerekfelügyelet, családbarát működési modell, apa-szabadság,

- fitneszterem, egészséget támogató programok és juttatások.

Ha ez megvan, határozd meg a célcsoportodat, vagyis fogalmazd meg, kiket szeretnél felvenni, milyen embereket keresel.

Ezeket tulajdonképpen olyan alaposan kell megfogalmazni, mint amikor marketingtervezés során buyer persona-kat alkotsz. Ehhez itt találsz egy kis segítséget.

Nem szabad továbbá elfelejtened azt sem, hogy a kiválasztási folyamaton túl a beilleszkedést is támogatnod kell az employer branding stratégiával. De erről egy következő cikkben...

Milyen előnyökkel jár a munkáltatói márkaépítés?

1. Láthatóvá teszi a céget

Egy erős márka segít kitűnni egy telített piacon, hitelességet épít és erősíti a munkavállalói hűséget.

Employer Branding

2. Közvetlenül hatással van a nyereségességre

Az employer branding hatására a kiválasztás költsége csökken, hiszen többen fognak jelentkezni. A pozitív munkáltatói márkaépítés eredménye, hogy az emberek alig várják majd, hogy a csapat tagjai lehessenek. A meggyőzés is könnyebb lesz: a fő stratégiai előnyökkel a jelentkezők már képben lesznek, hiszen láthatóvá váltál a piacon.

3. Alacsonyabb fluktuáció

Hosszútávon is elkötelezett dolgozókkal kevesebb fluktuációval kell számolnod.

4. Könnyebbek lesznek a rendkívüli időszakok

A kevésbé kiszámítható időszakok – mint például egy pandémiás helyzet – csökkentheti a munkavállalók biztonságérzetét. De korrekt és nyílt kommunikációval, vagyis megfelelő belső márkaépítéssel hatékonyan tehetsz azért, hogy alkalmazottaid motiváltak és lojálisak maradjanak.

Az employer branding tehát egy hosszú távon hasznos és megtérülő befektetés, amelyet egyetlen vállalatnak sem szabad(na) félvállról vennie. Kíváncsi vagy rá, mi hogyan csináljuk? Kattints, és olvass tovább itt.

Cseh-Bődy Alexandra

Érdekes ügyfelek, izgalmas projektek. A csapat pedig a szívem csücske. Én ezért szeretek itt dolgozni. ❤️ #FutureManagement #FMCREW

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
crossmenuchevron-down