Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?

2023. november 24.

Olvasási idő: 4 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Elolvastuk a Randstad 2023-as globális employer branding felmérés eredményét, és hoztunk belőle néhány érdekességet Nektek. Ez egy olyan független felmérés, amelyet közel 163 000 fő töltött ki 16 szektorban és 6022 különböző vállalatban világszerte. A kitöltők életkora egészen széles: 18 éves kortól 67 éves korig terjed, de a válaszadók többsége 24-44 éves, tehát gyakorlatilag a felmérés lefedi az aktív munkavállalókat. A kérdőívet online lehetett kitölteni ez év januárjában, és a kitöltő országok között Magyarország is szerepel.

FutureManagement - Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?
Kivonat: Elolvastuk a Randstad 2023-as globális employer branding felmérés eredményét és kiszemléztük belőle azt az 5 legfontosabb tényezőt, amely motivál egy munkavállalót, amikor munkahelyet választ.

Az elemzést teljes terjedelmében itt lehet elolvasni, mi ebben a cikkben azzal az 5 tényezővel foglalkozunk, amelyek a felmérés alapján a legvonzóbbak egy munkavállaló számára világviszonylatban.

Az első helyen a fizetés és a juttatások állnak. 

A vonzó fizetés még mindig a fő mozgatórugó világszerte a munkahelyválasztás során. Érdekesség, hogy ennek fontossága a 35 év felettiek körében nő, tehát a 35 év feletti korosztálynak egyre inkább fontosabbá válik a jó fizetés és a vonzó juttatási csomag, mint a 35 év alattiak körében.

A második helyen a munka és magánélet egyensúlya áll, 

viszont nem sokkal maradt le az első helyről, így elmondhatjuk, hogy legalább annyira fontos tényező ez is, mint a fizetés. A nők fontosabbnak tartják a munka-magánélet egyensúlyát, mint a férfiak, és ahogy a fizetés és juttatások esetében is, az életkor előrehaladtával ez is egyre fontosabbá válik a munkavállalók életében. 

A harmadik tényező a stabil munkahely, amely hosszú távú munkalehetőséget kínál.

Ezt leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők tartják lényegesnek, ők azok akiket jelentősen befolyásol ez a tényező, amikor munkahelyet választanak. Ennek a jelentősége is nő az életkor előrehaladtával.

A negyedik helyen állnak a munkahelyi körülmények. 

A kellemes légkört leginkább a nők értékelik nagyra, a férfiakhoz képest, és itt is elmondható, hogy a 35 év felettieknek kezd ez egyre inkább jelentősséggel bírni. Általánosságban elmondható, hogy ahogy idősödünk, úgy vállnak egyre fontosabbá a fenti tényezők, változnak a preferenciáink egy munkaadóval szemben.

Az ötödik elem pedig a pénzügyi egészség, 

amelyet úgy határozhatnánk meg, hogy ebbe a kategóriába tartozik bele minden olyan tényező, ami egy ember pénzügyi helyzetét mutatja, tehát például hitelképes-e, tud-e megtakarítani, mennyit tud költeni, mik a lehetőségei pénzügyileg. Ez leginkább a férfiak és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők számára fontos. Az ötödik elem sokáig a fejlődési lehetőségek/karrierépítés volt, ezt váltotta fel az anyagi biztonság.

Ha Európát nézzük, akkor némiképp változik az a sorrend. Európában az első három helyen a fizetés és juttatások, a megfelelő munkakörülmények és a munka-magánélet egyensúlya áll. 

Érdekes azt is látni, hogy a fehérgallérosok számára a munka-magánélet egyensúlya az egyik legfontosabb a fizetés után, amíg a kékgallérosok a megbízható munkahelyet fontosabbnak tartják a felmérés szerint.

Mit hozzunk el ebből az elemzésből magunkkal kommunikáció szempontjából? Ezek az elemzések arra jók, hogy kapjunk egy átfogó képet azokról az emberekről, akiket toborozni szeretnénk, illetve azokról a munkatársakról, akik már a szervezetben vannak. Kommunikáció szempontjából mindenképpen érdemes azokat az információkat észben tartani, ami a számunkra preferált célcsoportnak fontos, és ha a vállalatunk valóban tudja is nyújtani azokat a tényezőket, akkor bátran kommunikáljunk is róla. Hangsúlyozottan: csak akkor kommunikáljunk stabil vállalatról vagy a munka és magánélet egyensúlyáról, ha az valóban tapasztalható vállalatunkban! Ha pedig nem tapasztalható, de tudjuk, hogy fontos a célcsoportunk számára, akkor érdemes átvizsgálni a belső folyamatainkat, működésünket, és amennyiben a lehetőségek adottak, alakítani rajtuk. 

FutureManagement

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2024.01.16.
Employer branding évtervezés – kerüld el a legnagyobb buktatókat!

Új év, új célok? Ha a munkáltatói márkádat szeretnéd megerősíteni, érdemes az alapoknál kezdeni. Mutatjuk azokat a hibákat, amiket mindenképp kerülj el az employer branding éves stratégiád tervezésnél és a kommunikációdban!

2023.11.24.
Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?

Mit kínálj a munkavállalónak, hogy Te legyél a befutó?
Kivonat: Elolvastuk a Randstad 2023-as globális employer branding felmérés eredményét és kiszemléztük belőle azt az 5 legfontosabb tényezőt, amely motivál egy munkavállalót, amikor munkahelyet választ.

2023.11.10.
Fizetésemelés: így teremts pozitív hatást a kommunikációddal!

Az év végéhez közeledve nemcsak a munkateher növekszik a legtöbb munkahelyen, hanem az érdeklődés a bérkérdés körül is. Mire érdemes figyelned a béremelés kommunikációjánál és hogyan tartsd fenn a motivációt év közben is? Mutatjuk!

2023.10.24.
Agilis munkamódszer - Előnyök és hátrányok

Az agilitás egy olyan szemléletmód, amely vállalati környezetben a munkafolyamatok hatékonyságára helyezi a hangsúlyt, rugalmas és folyamatosan változó munkavégzési módszert jelent.

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.