fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-02-11

Marketing trendek 2020-ra, így maradjon “válságálló” vállakozásod

13 perc olvasási idő

Bármilyen gazdasági szakemberrel beszélek a környezetemben, az idei évtizedre mindenki bizton állítja, hogy megállíthatatlanul közeledik a válság, a kérdés csak az, mikor. Ha 2020-ban is sikerre szeretnéd vinni márkádat az interneten, akkor a tartalommarketing továbbra is kiemelt szerepet kell kapjon stratégiádban.

Az új évtized azonban új trendeket, előremutató megoldásokat és proaktív hozzáállást követel mindazoktól, aki át akarják vészelni a nehezebb időket is. Akik nem lesznek képben az aktualitásokkal, azok könnyedén feledésbe merülhetnek. Sajnos ilyen esetekben a cégek bevett szokása, hogy abba a kezükbe harapnak, amelyikből nem kellene. Bátran ki merem jelenteni, hogy a válság idején szigorúan tilos a marketingbüdzsét megvágni, elzárni, felfüggeszteni.

Véleményünk szerint célszerű inkább szemügyre venni, mit tartogatnak nekünk a legújabb marketing trendek. Úgy látjuk, érdemes aktívan hirdetni a digitális platformokon akkor is ha egy esetleges válság nyugtalanító előszele megcsap a következő években. Korábban, amikor csak az offline hirdetési felületek álltak rendelkezésre, közel sem tudott annyira hatékony lenni a költés, nem lehetett igazán jól mérni mennyire volt egy-egy kampány sikeres.

Ma már ez nincs így, hiszen az online hirdetéseid folyamatos optimalizálása, elemzése és tesztelése tűpontos adatokkal lát el, valós időben. Ehhez jön be még a számtalan szoftver program, ami a marketing cégek rendelkezésére áll.

Így egy előre meghatározott stratégia mentén, fókuszált büdzsével megtámogatva, a megfelelő csatornákon keresztül, pontos célzásokkal és mérésekkel eredményesen lehet dolgozni, akkor is ha a versenytársak visszaveszik a marketingre szánt erőforrásokat a válságra hivatkozva.

Vajon cégünk mennyire lehet felkészülve egy ilyen jövőbeli eseményre? Miként változnak majd a marketing trendek, a fogyasztók szokásai, online preferenciái ebben az időszakban? Milyen marketing technikákat kell bevetnünk ahhoz, hogy ne csak szemlélői, hanem aktív részvevői legyünk a digitális trendeknek?

marketing trendek

A 2020-as marketing trendek közül elhoztuk a legfontosabbakat, melyekre számítani lehet az idei évben az online marketing területén és amelyek segítenek átvészelni az esetleges „nehezebb időket” is.

1. Perszonalizált és többcsatornás tartalomstratégiák

Az ügyfél mindenütt ott van minden csatornán, platformon, és eszközön így a tartalmainknak is ott kell lenniük. Függetlenül attól, hogy hogyan és hol lépnek kapcsolatba a tartalmakkal, a lehetséges ügyfelek egy gördülékeny élményre vágynak. Egy többcsatornás tartalomterv nem olyan egyszerű, mint az elsőre gondolnánk, hiszen ugyanazt a témát többféle stílusban és formában, de ugyanazzal a csattanóval és üzenettel kell átadnunk a megfelelő platformokon, más-más korosztálynak. Óriási kihívást fog jelenteni a márkáknak aktivizálni a rövid koncentrációs képességű fiatalokat.

Az online vásárlók és különösen a millennium kor szülötteit kifejezetten frusztrálttá teszi az, ha olyan tartalmat tolnak elé, ami számára egyáltalán nem releváns. A frusztrált látogatók pedig nem vásárolnak. Egy nemrég megjelent tanulmányban, amelyet az instapage készített azt vizsgálták, hogy a vásárlás és a perszonalizált tartalmak milyen kapcsolatban vannak.

A konklúzió pedig az volt, hogy a vásárlók 63%-át idegesítik a túl általános marketing kampányok a feedben. A megkérdezettek 80%-a hangsúlyozta ki, hogy nagyobb eséllyel vásárolnak egy vállalkozástól, ha az személyre szabott élményt tud nekik nyújtani, valamint a megkérdezettek 90%-a van pozitív véleménnyel a perszonalizált tartalmakról. Azért ezek meggyőző adatok és számok, amikkel felesleges vitatkozni.

Nemrég megjelent nekünk is egy cikkünk a témában, ahol a perszonalizációt és a smart targeting fontosságát vizsgáltunk. Érdemes elolvasnod, itt megteheted.

marketing trendek

2. Virálisan, vagyis gyorsan terjedő tartalmak

A vírusokra való utalás tulajdonképpen elég jól le is írja azt, hogy egy-egy videó, bejegyzés, szolgáltatás, termék vagy bármi egy adott ökoszisztémán belül hirtelen és rettentő gyorsan lesz népszerű. A virális tartalmak alapvetően sok összetevősök lehetnek, de 6 olyan tartalom típust különböztetünk meg, melyeket előszeretettel osztanak meg az emberek.

Ha valami tabukat döntöget, szokatlan, botrányos, nevetséges, jelentőségteljes, vagy újdonság erejével ható, az mind nagyobb eséllyel lesz virális, mint más témák. A marketing trendek már csak ilyenek.

Gondoljunk csak az elmúlt alig egy hónapban lezajlott vírusként terjedő tartalmakra, amik lezajlottak a nemzetközi és akár a hazai digitális platformokon. Megállíthatatlanul terjedt néhány hete a Dolly Parton-kihívás a sztárok között. Az énekesnő négy különböző fotón látható, és mindegyik képhez egy-egy közösségi oldalt társított. Azaz bemutatta, hogy az emberek melyik socialmedia-felülethez milyen típusú fotókat szoktak használni. De ott volt az idei év eddigi legnagyobb felháborodását keltő Schobert Norbert nyilatkozat, aki elég primitív nézeteket osztott meg arról mi a véleménye a szülő nőkről és arról miért mennek tönkre a házasságok manapság.

A Coca Cola zseniálisan meglovagolta a botrány és igen kreatív módon reagált le azt, mennyire nem oszja a fitneszguru nézeteit.

marketing trendek

Ha szereted, akkor minden formában megkívánod! #loveyourbody

A lényeg tehát, hogy ha valami virális, az az embereket is jobban érdekli, ha egy ilyen dologba mi magunk is bekapcsolódunk a márkánkkal szerethető módon, akkor nagyon figyelmet kaphatunk.

3. A keresések kora

Már a keresés sem ugyan olyan mint régen hiába a technológiai változások mentén természetesen ez is változik, és most nem a Google folyamatosan változó algoritmusairól beszélek. Sokkal inkább arról, hogy elengedhetetlen lesz egyfajta holisztikus szemlélet.

Az újfajta szokásokat le kell reagálni a marketingeseknek és az új keresőcsatornák működését intelligens módon bele kell építeni a tartalommarketing-stratégiába is. Folyamatosan változó és digitális változásokkal teletűzdelt világunkban a tartalomfogyasztási szokások hihetetlen tempóban fejlődnek és ezzel együtt változnak.

 A vertikális tartalomigényekhez készített tartalmaknak a döntéshozást kell megkönnyíteniük, nem pedig az tudatosság megerősítésével foglalkozniuk.

A fiatal generáció tagjai már nem csak a legnagyobb keresőóriást alkalmazzák a tartalmak felkutatásához, hanem a preferált közösségi média webhelyeket is, a Facebookot, vagy az Instagramot. Ezeken a feltörekvő keresőplatformokon sokkal nagyobb az esély arra, hogy a keresés aktivitássá alakuljon át.

4. Live videó még mindig minden mennyiségben

A Digital Marketing World előrejelzése szerint az évtized elejére összes internetforgalom több, mint 10%-át az élő videó teszi majd ki, ami ugye a jéghegy csúcsa. Ebben az adatban azonban még nincs benne a videós megjelenési formák végtelen tárháza. Ma már valamennyi platformon futó algoritmus prioritásként tekint és kifejezetten támogatja az élő közvetítéseket.

Az élő közvetítés a becslések szerint 2021-re egy 70 milliárd dolláros ipar lesz. Amiből jókora szeletet szeretne magának kihasítani a Facebook és Instagram párosa mellett a TikTok vizuális tartalmai és a Spotify podcastjei is. Lehetőséged nyílik tehát új dolgokat élő és közvetlen módon előállítani ügyfeleidnek.

Az emberek szeretik videós tartalmakon keresztül megismerni az új termékeket és szolgáltatásokat. Hiszen mennyivel könnyebb úgy telefont, porszívót, vagy akár autót venni, ha egy hozzáértő minden számomra fontos és érdekes kérdésre választ ad egy rövid videóban. Nincs idő másra, átalakultak a fogyasztási szokásaink. Azonnali megoldásokat és válaszokat keresünk, amire a videós formula minden szempontból optimális.

Ha mindezidáig nem használtál online videót digitális marketingstratégiád részeként, akkor itt az ideje, hogy fejest ugorj a mozgókép világába. Ne aggódj annyira a minőség miatt sem, hiszen a cég jellegétől, a közönségtől, és a tartalom témájától függően lehet, hogy pont az egyszerűbb felvételek lesznek azok, amikkel sikereket arathatsz.

5. Eljött a podcastek kora

A 2020-as marketing trendek közül nem maradhat ki sokak új kedvence, a podcast. A podcasting technológia lehetővé teszi digitális hang-, videó- és más állományok sorozatszerű közzétételét az interneten, úgy, hogy a felhasználók feliratkozhatnak az adott műsor epizódjait tartalmazó csatornákra. Az ilyen technológiával közzétett műsorok neve a podcast. Gyakorlatilag ugyanaz a helyzet, mint a videónál azonnali kielégülést keresünk kérdéseinkre, amire szinte azonnal választ szeretnénk kapni.

A lehetőségek tárháza végtelen. Hiszen minden témában léteznek podcastek, amiket lehetőség van akár vezetés, fűnyírás, de egy délutáni szieszta alatt is meghallgatni. Ha megnézzük a kínálatot, míg egy pár éve csak néhány tartalomkészítő gyártott rendszeresen podcasteket, addig most, ha megnyitod a Spotifyt már több száz magyar adás közül tudsz válogatni a legkülönfélébb témákból. Mivel ez egy növekvő csatorna, így 2020-ban valószínűleg neked is érdemes elindítanod és beépítened a tartalomstratégiádba.

Nekünk a külföldi előadók közül még mindig nagy kedvenc Gary Vee, Neil Patel, vagy éppen Seth Godin.

6. Előtérbe kerülnek a VR és az AR technológiák

A virtuális valóság (VR) egy mesterségesen létrehozott érzékszerveinkkel felfogható, de csak szoftveresen megalkotott környezet. A kiterjesztett valóság (AR) pedig a valós környezetünk érzékszerveinkkel felfogható dimenziójának kiterjesztése, megtöltése plusz kiegészítő tartalmakkal, így felfogható az érzékszerveink képességeinek megtoldásaként is.

Az 5G első kereskedelmi bevezetése tavaly már elkezdődött, ez főleg az olyan technológiák térnyerésére lesz majd kedvező hatással, mint a kiterjesztett valóság, illetve a virtuális valóság.

A márkák valós időben érik majd el a fogyasztókat, felgyorsítva ezzel a vásárlói utazást. 2022-re a becslések szerint világszerte 3,5 milliárdan használják majd telefonjaikon a kiterjesztett valóság (AR) technológiáját, ami a világ népességének közel felét jelenti. Ez csak a közösségi médián futtatott AR hirdetések esetében közel 15 milliárd dolláros összbevételt tesz majd ki.

Jó példák erre a különböző telefonos alkalmazások fényképszűrői, amelyekkel különféle animált maszkokat helyezhetünk emberi arcokra, hogy képeket és videókat készíthessünk velük. Gondold el mekkora hatással lesz az amúgy is minden évben rekordokat döntő online kereskedelemre, ha ezzel a technológiával a telefonodon keresztül virtuálisan felpróbálsz egy napszemüveget, amit aztán egy kattintással meg is tudsz vásárolni.

Záró gondolatok

Megállíthatatlanul közeledik egyfajta válság, amire fel kell készülnöd, még akkor is ha nincs miért aggódnod. Éppen ezért a legújabb marketing trendek figyelemmel kísérése létfontosságú minden olyan cégnek, amely a csúcson kíván maradni. Legyél előrelátó, tervezd meg tudatosan online jelenléted és vidd sikerre márkádat 2020-ban is.

Ne felejtsd el, az új év új trendeket és technológiai változásokat hoz magával, és aki nincs képben az aktualitásokat illetően, az könnyedén feledésbe merülhet. Gondoskodj róla, hogy rád idén is emlékezzenek, még akkor is ha bekövetkezik egy esetleges válság.

Sok sikert, kitartó munkát és jól konvertáló hirdetéseket kívánunk!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Hogyan dobd fel az Instagram bio-d?

Érdekel hogyan hozhatsz létre egy izgalmas Instagram bio-t? Végigvezetünk a tudnivalókon és gyakorlati tippeket is adunk!