A perszonalizáció ma már nem csak annyit jelent, hogy valakit a keresztnevén szólítunk a hírlevélben. Habár jól esik, hogy a Mailchimp rendszere belépés után a nevemen szólít, azért ma már mégiscsak többen várok el a technológiától, mint átlagfogyasztó. Jóval meghaladta már az automatizmusok rendszere és ezáltal a fogyasztók elvárása is azt a szintet, hogy az algoritmus megjegyzi a nevünket.
Miért is olyan fontosak a perszonalizált tartalmak 2020-ban?
Nyilván mindenki olyasmit szeretne olvasni, likeolni, megosztani ami az érdeklődésének megfelelő. Olyan termékeket vásárolunk, amik tetszenek nekünk. Ha pedig olyan hirdetések jönnek velünk szembe, amikkel egyáltalán nem tudunk azonosulni, összezavarodunk. Miért jön fel nekem ez a hirdetés? – kérdezem magam én is rengetegszer. Statisztikák kimutatták, hogy az online vásárlók 74%-át frusztrálttá teszi az, ha olyan tartalmat tolnak elé, ami számára egyáltalán nem releváns. A frusztrált látogatók pedig nem vásárolnak. Ezt webshop tulajdonosként fontos tudnod. És hogy mi ebből a következtetés? Okosan kell céloznod!
A fogyasztók 40%-a szívesebben vásárol olyan helyről, ahol perszonalizálják a vásárlási élményét. És nem csak az eladásokat növeli, hanem a lojális vásárlók számát is, hiszen sokkal szívesebben térnek vissza egy olyan helyre, ahol érdeklődésüknek megfelelő, személyre szabott tartalmat kaptak. Hogyan kaphatja minden vásárlót azt a tartalmat, ami valóban releváns számára? Erre ad választ a smart targeting.
A smart targeting, vagyis az okos célzás segít a felhasználói élmény növelésében. A célzott tartalom lehetőséget ad, hogy elérd a célcsoportodat és perszonalizált élményt nyújts számukra. Hogyan használhatod fel a smart targeting-et a vásárlói bázis növelésére? Mutatjuk!
A
szegmentáció és a marketing automatizáció segít a perszonalizációs stratégiád
kialakításában. Az adatbázisod szegmentálásával mindenkit az érdeklődési
körének megfelelő tartamakkal célozhatsz meg.
A
felhasználói élményt például a keresési előzmények ismeretében is tudod
növelni. Mutathatsz a vásárlóidnak olyan termékeket, amelyek érdekesek lehetnek
számukra a viselkedésük alapján, vagy nemzetközi webshop esetében olyan
termékeket ajánlhatsz számukra, amelyek elérhetőek az adott országban az IP
címük alapján. A technológia segítségével ma már a megfelelő terméket tudod
megmutatni a megfelelő embernek, jó helyen és időben.
Intelligens szabályok
és kritériumok
Az intelligens tartalom különböző verziókban jelenik meg az alapján, hogy milyen kritériumokat állítasz be. Az intelligens szabályokat például a következő kritériumokra alapozhatod:
Lokáció: a felhasználó IP címe alapján meghatározza a tartózkodási helyet.
Eszköz típusa: mobilt, tabletet vagy asztali gépet használ? Eldöntheted, melyik eszközön szeretnéd megjeleníteni az intelligens tartalmat.
Hivatkozó forrás (referral source): megmutatja, hogyan találta meg a látogató a weboldalad.
Preferált nyelv: személyre szabhatod az üzenet tartalmát a böngészőben beállított nyelv alapján.
Névjegyzék: az adatbázisban lévő embereknek a számukra megfelelő tartalom jelenik meg aszerint, melyik listában szerepelnek.
Eszköz típusa szerinti
perszonalizáció
2020-ban már alap elvárás lesz az, hogy a weboldalat mobilra opimalizált legyen. A marketingkommunikációdban pedig figyelj arra, hogy a hírleveleid is legyenek mobilra optimalizáltak és a CTA gombok könnyen kattinthatóak. Az eszköz szerinti perszonalizáció és smart targeting lehetőséget ad arra, hogy minden platformon maximális élményt nyújts a vásárlóidnak.
Lokáció szerinti
perszonalizáció
Ha a webshopod több ország piacát is kiszolgálja, érdemes lehet lokáció szerint is targetálnod. Mindig csak azokat a termékeket mutasd meg a potenciális vevőidnek, amelyek elérhetőek az adott országban is. A lokáció alapú célzással lehet megcsinálni azt is, hogy a weboldal az IP címnek megfelelő pénznemben tüntesse fel az árakat.
Korábban látogatott
oldalak
A korábban megtekintett oldalak alapján is tudunk személyre szabott ajánlatokat megjeleníteni a látogatóknak. Hiszen ki ne szeretne olyan termékeket nézegetni, amelyek megfelelnek a preferenciáinak? Feltüntethetjük azokat a termékeket is, amelyeket korábban megtekintett a látogatónk, így ha nem vásárolt, emlékeztethetjük, hogy ez még esetleg mindig érdekelheti.
Korábbi vásárlások
Azoknak a vásárlóknak, aki már vásároltak nálad korábban, muszáj perszonalizált élményt nyújtanod! A múltbéli vásárlásaikon alapulva ajánlhatsz nekik upsell és cross-sell ajánlatokat.
A korábbi vásárlás dátuma alapján is célozhatunk. Ha ismered a terméked élettartamát és a vevő utolsó vásárlásának az időpontját, akkor kiszámolhatod, hogy mikorra fogyhat el az adott termék és megkeresheted őket speciális ajánlatokkal. Így könnyen tudod növelni az elköteleződés mértékét.
A smart targeting arra is alkalmas, hogy megjósolja az emberek érdeklődését a mesterséges intelligenciát felhasználva. Figyeli a múltbéli viselkedését és ezáltal növeli az élményt. Ha rendszeresen jársz koncertekre és mindig egy webhelyen veszed meg a jegyed, a weboldal nagy valószínűséggel követi a tevékenységedet és olyan további koncerteket ajánl számodra, amik a stílusodnak megfelelőek. Kiismer és rád szabja a megjelenített kínálatot. Ez is smart targeting.
Kosárelhagyók
Ha beletették a kosárba a terméket, de végül valami miatt mégsem vásárolták meg, küldj nekik emlékeztető emailt és célozd meg őket remarketing hirdetésekkel!
Keresési kampány
célcsoportok
Google Adwords keresőhirdetéseidet a kulcsszó alapú célzáson kívül kiegészítheted a közönségek használatával is. Tehát például a weboldaladon járt, de nem vásárolt ügyfeleket megszólíthatod remarketing kampányokkal.
Mások hogy csinálják?
Ha Chrome-to használsz, biztosan találkoztál már ezzel: megnyitsz egy külföldi weboldalt, ami nem a te anyanyelveden íródott, akkor a Chrome felajánlja, hogy lefordítja neked. Ez is egy okos targetálás, a lokációdon alapulva.
Szereted a kávét? A Starbucks applikációja megjegyzi, hogy milyen kávét szoktál inni, és az app-ba való belepéskor megkérdezi, hogy a szokásosat kéred-e. Pont mint a kedvenc kávézódban.
Thrive Market egy ételrendelős oldal, ami felajánlja az „újrarendelés” (buy it again) lehetőségét. Így nem kell újból és újból kikeresned a kedvenc termékeidet, hanem egy kattintással ismét megrendelheted azokat.
Nem alapján is személyre szabhatjuk az élményt. Nem is feltétlenül kell komplex algoritmusokat bevetned, egyszerűen meg is kérdezheted az oldaladra érkező látogatót, hogy a női vagy a férfi stílus érdekli inkább, mint az Everlane webshopjában. Ezután a weboldal csak olyan termékeket mutat majd, ami megfelel a beállított preferenciának.
Adj a vásárlóidnak
olyan perszonalizált élményt, amit megérdemelnek
A vásárlók nem csak értékelik a perszonalizált élményeket – el is várják őket, főleg 2020-ban. A fent említett technikák segíteni fognak neked abban, hogy elkötelezd a vásárlóidat és elhitesd velük, mennyire különlegesek – mert azok is. Kezdd el minél hamarabb kiépíteni a smart targeting eszköztáradat és építs hosszú távú kapcsolatot a vevőiddel a perszonalizáció segítségével!
Miben segíthet neked a FutureManagement?
A fent leírtak közül mindenben, így Ha egy kis segítségre lenne szükséged az okos célzások beállításában, a magasabb konverziól elérésében keress minket bizalommal!
Belevágni valami újba, kihívást jelentő feladat. Hogy minimalizáljuk a jelentkezés előtti feszültséget, betekintést adunk, mi vár rád az FM Crew tagjaként.
Értjük mi a táncot és a sok zománcot, de a Wednesday-hez tartozó marketing stratégia nekünk nagyobb csoda! Egy kis passzívagresszív hirdetés érdekel? Klikkelj!
Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Feltétlenül szükséges sütik
A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.
Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.