fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-04-17

PPC stratégiák a COVID-19 idején

7 perc olvasási idő
ppc stratégiák

Szinte az összes vállalkozást valamilyen módon érinti a covid-19, és sajnos a PPC világ sem kivétel ezalól. Hacsak az adott üzleti vállalkozásának nincs elég szerencséje és páldául nem futárszolgálat vagy gyárt/forgalmaz kézi tisztítószereket, arcmaszkokat, légtisztítókat, gyógyszereket, vagy esetleg nem egy ilyenkor is jól menő webshop, akkor bizony a világjárvány valószínűleg rájuk sem lesz pozitív hatással.

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány tippet, hogyan is érdemes kommunikálni és beállítani a PPC kampányaidat pandémia idején. PPC stratégiák mindenkinek, aki ki szeretné hozni a maximumot a hirdetéseiből!

1.Üzleti értékek kommunikálása

Sok esetben a cégek elmozdulhatnak olyan termékek vagy szolgáltatások népszerűsítése felé, amelyekre nagyobb igény mutatkozik a jelenlegi helyzetben.

A fő trendek, amelyeket figyelembe kell venni az üzleti értékek megfogalmazásánál:

  • Társadalmi távolságtartás (social-distancing)
  • Otthoni munka (home office)
  • Otthoni tanulás
  • Családi összetartozás
  • Szórakozás / streaming / kommunikáció
  • Alapvető orvosi szolgáltatások

Amennyiben a termékeidet vagy szolgáltatásaidat be lehet vonni, a fentiek legalább egyikébe – hogy illeszkedjen ezekhez a területekhez – igazítsd hozzá átmeneti jelleggel a kommunikációdat.

ppc stratégiák

Vizsgáld meg a virtuális szolgáltatásokra vagy a virtuális tanácsadásra, webes szemináriumokra való áttérést, amennyiben van erre lehetőséged.

Nézd át a jelenlegi kampányokat, hogy az üzenetek továbbra is megfelelőek-e a jelenlegi helyzetben, például:

  • Ellenőrizd a CTA-kat fiziai üzletek esetében pl. ha van ilyen:„Látogasson el üzletünkbe” kifejezést és javítsd ki.
  • Vizuális és közösségi hirdetések esetében az ember csoportokat ábrázoló képeket érdemes lecserélni
  • Tartalmazzon szállítási információkat az érintésmentes, ingyenes és gyors kifejezésekkel.
  • Nyitvatartási idő és bármilyen eltérés a szokásostól. Amennyiben rendelkezel Google Cégem fiókkal, ezt ott is érdemes átállítani. Ha esetleg átmenetileg zárva vanaz üzlet, be lehet állítani ideiglenesen bezártként.
  • A céged üzenetét a covid-19 járvány miatt kialakult helyzetről (landing oldalon)

Ezeknek az üzeneteknek egy része felhasználható  a hirdetési szövegekben. És nagyon fontos: ne felejtsük el kihasználni a hirdetésbővítményekben rejlő lehetőséget sem, például a belső linkeket és a kiemelő bővítményeket

2. Költségvetések és kiadások

Itt az ideje, hogy újragondold a költségvetéseket.

Előfordulhat, hogy a költségvetést olyan termékekre vagy szolgáltatásokra kell átcsoportosítani, amelyek nagyobb relevanciát mutatnak ebben a vészhelyzetben.

ppc stratégiák

Az eredmények maximalizálása érdekében érdemes a költségvetést a legjobban teljesítő kampányokra átcsoportosítani.

Kutasd fel azokat a kampányokat, hirdetéseket, melyek nem teljesítenek olyan jól, és csoportosítsd át a pénzkereteket azokra a kampányokra, amelyekre a leginkább szükségük van ebben a helyzetben.

Amíg a Google Ads esetében intelligens ajánlattétel, addig más platformokon az automatikus ajánlattételi funkciók teszik lehetővé a platformok számára, hogy a CPC-ajánlatokat valós időben automatikusan módosítsák a hirdető céljainak megfelelően. Ez egy automatizálási funkció, amely segíthet nekünk a jelenlegi helyzetben, mivel a felhasználók viselkedése gyorsan megváltozik. E funkciók használata közben érdemes újra ellenőrizni a maximális CPC-ket.

3. Keresési viselkedés

Miközben az emberek társadalmi távolságban élnek, továbbra is keresni és vásárolni fognak online.

A Google Trends: Coronavirus Search Trends nagyszerű forrás a keresési viselkedésre vonatkozó legfrissebb statisztikával. Érdemes elmélyednieú a jelenlegi gyorsan változó trendekben, amelyek remek ölteteket adhatnak a PPC hirdetők számára.

A korábbi években is voltak globális járványok, viszont egyikük sem kapott annyi figyelmet, mint a koronavírus. A sertésinfluenza és a Zika vírusjárványai okoztak kisebb hullámokat világszerte 2009-ben és 2016-ban, de kevés hatást gyakoroltak a keresők világára. Az Ebola, amelynek 40% -os volt a halálozási aránya 2014-ben, hirtelen megnőtt az érdeklődés irányába, de ez sem volt akkora, mint a koronavírusé (covid-19), amely lényegesen alacsonyabb, 2% -os halálozási arányt mutat, viszont megdöbbentően gyors és nagymértékű növekedést ért el a keresési hálózatokban.

Negatív kulcsszavak

Iparától függően valószínű, hogy kisebb vagy nagyobb visszesést lehet észlelni a keresési lekérdezésekben. Mindenesetre fontos a megfelelő negatív kulcsszavak használata is, nehogy emiatt apadjon le a büdzsé egy része.

Zárd ki a COVID-19-hez kapcsolódó kulcsszavakat, például:

  • korona
  • covid
  • koronavírus
  • SARS
  • vírus
  • wuhan
  • járvány
  • világjárvány
  • covid-19
  • pandémia

Abban az esetben érdemes kizárni ezeket a szavakat, ha a vállalkozásod termékei/szolgáltatásai kapcsolódhatnak a témához, viszont nem eredményezne releváns találatot.

4. Csatornák

Az otthon tartózkodó emberek több tartalmat fognak fogyasztani online, például híreket, videókat, és több online kommunikációs eszközt használnak, mint korábban.

A Facebook arról számolt be, hogy az üzenetküldés 50%-al nőtt, mivel a hang- és videohívások mennyisége megduplázódott a Messenger-en és a WhatsApp-on. Ezt a PPC stratégiák kialakítása során mindenképpen érdemes figyelembe vennünk.

Mivel a felhasználás nagy részét az üzenetküldések, csoportos beszélgetések és az élő közvetítések teszik ki, a Facebook szerint ezen a szolgáltatások használatával kalcsökkennek a hirdetési bevételek.

Ennek ellenére sokan visszatérnek a Facebook-ra, akik korábban a platformot a magánélettel kapcsolatos aggodalmak miatt elhagyták.

A bevételek csökkenése több digitális hirdetési platformon azt jelenti, hogy a hirdetők számára kisebb verseny tapasztalható és növekszik a piaci részesedés a jelenlegi költségvetésük megváltoztatása nélkül.

A PPC és a fizetett közösségi hirdetések révén több embert érhetünk el.

Most érdemes kiaknázni ezeket a lehetőségeket, amikor az emberek több tartalmat fogyasztanak:

  • Vizuális hirdetések bővítése a Google Display Hálózaton és Facebookon.
  • A YouTube és a videóba ágyazott hirdetések elhelyezésének lehetőségei.
  • Instagram hirdetések felértékelődése.
  • Google Shopping hirdetések felerősödse a keresési hirdetésekben.

Az hogy mikor lesz vége a járványnak, még nem tudni, viszont a fenti trükköket alkalmazva igazodhatunk a jelenlegi helyzethez, ami akár több bevételt is termelhet cégünk számára.

Amennyiben szeretnél még több PPC-vel kapcsolatos linket olvasni, keresd fel Google Ads oldalunkat. Ha pedig segítségre lenned szükséged a Google kampányaid beállításához, keress minket bizalommal itt.

#stayhome

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...