Tartalommarketing, avagy a sikeres vállalkozás egyik fontos összetevője

Olvasási idő:

Évente több ezer vállalkozást alapítanak Magyarországon, és közel ennyi kénytelen lehúzni a rolót. De vajon miért lehet az egyik vállalkozás elképesztően sikeres, míg a másik csak döcögős? Egy jó ötlet lehet a kulcs, netán a jól kidolgozott üzleti terv, a szerencsén vagy a pénzen múlhat egy vállalkozás sikeressége? Bár sokan gondolják, hogy az igazi sikerhez jókor kell lenni jó helyen, szerintünk egy jól felépített és folyamatosan optimalizált stratégia is fontos ismérve a sikeres vállalkozásoknak. A megannyi stratégia közül, most az egyik legfontosabbról ejtünk szót, a tartalommarketing startégiáról.

De mégis mit jelent ez?

Tartalommarketingnek hívják azt a marketing technikát, amelyen keresztül érdekes és értékes tartalmakat oszthatunk meg. A tartalommarketing gyakorlatilag a vásárlókkal és lehetséges vásárlókkal való kommunikáció egyik legmagasabb fokú művészete, ami úgy folyik, hogy az közben vásárlásra nem ösztönöz, legalábbis direktbe semmiképpen. Ebben az egészben az a zseniális, hogy ahelyett, hogy valamit tukmálva, túlságosan pushy-n akarnál eladni, inkább valami olyat nyújtasz érdeklődőidnek, ami okosabbá, tájékozottabbá teszi őket. Ez azt sugározza a vevők felé, hogy te egyfajta szakértő vagy, céged pedig értékes információt, megoldást szolgáltat vásárlóidnak, amelyet ők bizalmukkal támogatnak.

A kialakult bizalomtól pedig már csak egy lépésre van a tényleges vásárlás.

FutureManagement - Évente több ezer vállalkozást alapítanak Magyarországon, és közel ennyi kénytelen lehúzni a rolót. De vajon miért lehet az egyik vállalkozás elképesztően sikeres, míg a másik csak döcögős? Egy jó ötlet lehet a kulcs, netán a jól kidolgozott üzleti terv, a szerencsén vagy a pénzen múlhat egy vállalkozás sikeressége? Bár sokan gondolják, hogy az igazi sikerhez jókor kell lenni jó helyen, szerintünk egy jól felépített és folyamatosan optimalizált stratégia is fontos ismérve a sikeres vállalkozásoknak. A megannyi stratégia közül, most az egyik legfontosabbról ejtünk szót, a tartalommarketing startégiáról.

Miért van szükséged folyamatos tartalommarketingre?

Ahogy az előbbi gondolatmenetből kiderült, tartalommal építheted és kötelezheted el a közönséged. Elsőre talán azt gondolod, hogy bolond az, aki ingyen ad tartalmat, információt, vagy bármit az embereknek. Hidd el én sem rajongtam az ötletért, hogy ingyen adjak edukatív tartalmakat, amiket vérverejtékesen rakok össze hosszú órák alatt a szabadidőmben. Aztán elfogadtam a tényt, hogy ez lehet a FutureManagement sikerének egyik záloga, mert hát az ugye világos mindenkinek, hogy közelebb lehet az emberekhez kerülni, ha transzparens és segítőkész vagy, akár a munkáról, akár a magánéletről van szó.

Éppen ezért a tartalmak esetében erre az ingyenességre úgy kell tekinteni, mint egy később megtérülő prosperáló befektetésre.

Ahhoz, hogy azok az emberek, akik szimpatizálnak veled, vagy a márkáddal szépen haladjanak előre a számukra kijelölt értékesítési útvonalon, különböző tartalmakkal kell informálnod, szórakoztatnod és adott pillanatban meggyőznöd őket. Ha ezt megtanulod jól és folyamatosan csinálni, akkor a tartalommarketing révén létrehozol egyúgynevezett konverziós tölcsért, amelynek 5 szintje van.

FutureManagement - Évente több ezer vállalkozást alapítanak Magyarországon, és közel ennyi kénytelen lehúzni a rolót. De vajon miért lehet az egyik vállalkozás elképesztően sikeres, míg a másik csak döcögős? Egy jó ötlet lehet a kulcs, netán a jól kidolgozott üzleti terv, a szerencsén vagy a pénzen múlhat egy vállalkozás sikeressége? Bár sokan gondolják, hogy az igazi sikerhez jókor kell lenni jó helyen, szerintünk egy jól felépített és folyamatosan optimalizált stratégia is fontos ismérve a sikeres vállalkozásoknak. A megannyi stratégia közül, most az egyik legfontosabbról ejtünk szót, a tartalommarketing startégiáról.

  1. A vállalkozásod szempontjából még ismeretlenek. Olyan emberek csoportja, akik még sose találkoztak a márkáddal, még nem ismernek téged. Ezeknél a felhasználóknál a márkaépítés, valamint a tartalommarketing folyamata az első lépés. Ezen a ponton az elköteleződés növelése és a bizalomépítés a prioritás, itt még nem célod az ügyfélszerzés,
  1. A talán vásárlók csoportja. Ebben a fázisban azok az emberekkel találkozunk, akiknek valamilyen módon már felkeltetted az érdeklődését. Bekövettek közösségi csatornáidat, érdeklődnek a céges hírleveleid iránt, követik az Insta Story-kat, amiket kiteszel, letöltik az ingyenes anyagaidat. Eljött az idő, hogy többet mutass magadból, de csak óvatosan, itt még csekély az elköteleződés mértéke. Dolgoznod kell tovább.
  1. Az esetleg LEAD-ek, akik már ismernek. Ez a fázis a konverziós tölcsér első olyan állomása, ahol már ténylegesen készek tőled vásárolni az, ezen a szinten készíted elő az érdeklődőkből, a vevőidet. Árajánlatot küldesz, személyes meggyőzési stratégiát alkalmazol és szüntelenül próbálasz Pareto-hatékony lenni. Egy fél vállveregetés már jár, de ne feledd a fogyasztói döntések pszichológiája bonyolult és összetett.
  1. A valódi vásárlók. Azon emberek csoportja, akik ide beléptek, hajlandóak voltak fizetni a szolgáltatásodért. Meggyőzted őket, melletted tették le a voksukat. Azonban ahhoz, hogy máskor is így történjen nem dőlhetsz hátra. Folyamatosan dolgoznod kell a megtartásukon és azon, hogy ügyfeleid továbbra is elégedett legyen. Ehhez mérni, kell monitorozni és odafigyelni rájuk. Hidd el megéri, mert, ha jót és jól szolgáltatsz hosszútávú elégedett klientúrát tudsz kiépíteni, ráadásul az ügyfélszerzési költségeid is csökkenni fognak.
  1. Elkötelezett rajongók. Na hát, ha ez a szint is megvan, akkor az értékesítési tölcsér igazi fekete öves harcművésze lettél. GRATULÁLUNK. Ők elkötelezettek és lojálisak lesznek feléd és a márkád felé. Ők azok az emberek, akik jó híredet viszik mindenfelé és nem csak ajánlanak, de mindezt olyan érzelmi meggyőződéssel és hatékonysággal teszik, hogy minden eséllyel ők maguk is vásárlókat fognak generálni. Ők a legértékesebb drágaköveid, vigyázz rájuk.

FutureManagement - Évente több ezer vállalkozást alapítanak Magyarországon, és közel ennyi kénytelen lehúzni a rolót. De vajon miért lehet az egyik vállalkozás elképesztően sikeres, míg a másik csak döcögős? Egy jó ötlet lehet a kulcs, netán a jól kidolgozott üzleti terv, a szerencsén vagy a pénzen múlhat egy vállalkozás sikeressége? Bár sokan gondolják, hogy az igazi sikerhez jókor kell lenni jó helyen, szerintünk egy jól felépített és folyamatosan optimalizált stratégia is fontos ismérve a sikeres vállalkozásoknak. A megannyi stratégia közül, most az egyik legfontosabbról ejtünk szót, a tartalommarketing startégiáról.

#FutureManagement kisokos:

A Pareto-elv

A társadalmi, vevői racionalitáson alapuló döntéshozatal egy adott termék vagy szolgáltatás kapcsán több paramétert értékel. Két – minden paraméterében azonos (azonos hasznosságot hordozó) – termék vagy szolgáltatás közül azt választja, amely legalább egy paraméterében jobb a másiknál és egy paraméterében sem rosszabb annál. A porszívók piacán például biztos találunk azonos árú gépeket. Ez a paraméter tehát nem használható a döntéshozatalhoz. A porszívó energiafogyasztására, súlyára, teljesítményére, esetleg színére jellemző számok könnyen összehasonlíthatók, de az egyéb paraméterek mondjuk forma, vagy anyaghasználat már nehezen. Ezeket a paramétereket a vevő a termékhez kapcsolódó marketingkommunikáció üzenetei alapján értékeli és hasonlítja össze. Végül ezek alapján hoz döntést.

Légy óvatos.

A weben böngésző emberek manapság már minőségi, informatív tartalmakhoz vannak szokva. Érdekes, szórakoztató, vagy éppen valódi tudást közvetítő tartalmakhoz. Ahhoz, hogy ezt elérd, tartalommarketing stratégiádba három olyan elemet kell beépítened, amely egyértelműen előnyös lesz cégedre nézve.

FutureManagement - Évente több ezer vállalkozást alapítanak Magyarországon, és közel ennyi kénytelen lehúzni a rolót. De vajon miért lehet az egyik vállalkozás elképesztően sikeres, míg a másik csak döcögős? Egy jó ötlet lehet a kulcs, netán a jól kidolgozott üzleti terv, a szerencsén vagy a pénzen múlhat egy vállalkozás sikeressége? Bár sokan gondolják, hogy az igazi sikerhez jókor kell lenni jó helyen, szerintünk egy jól felépített és folyamatosan optimalizált stratégia is fontos ismérve a sikeres vállalkozásoknak. A megannyi stratégia közül, most az egyik legfontosabbról ejtünk szót, a tartalommarketing startégiáról.

Mutatjuk mik ezek.

  1. Hűséget ébreszt: Tartalmaid, amelyek megoldással szolgálnak egy-egy problémára igazán ütős belépő, amely megbízhatóságot és hűséget ébreszt. Ennek köszönhetően gyakori vendégeit és elkötelezett vásárlóid lesznek azokból, akik látogatják oldaladat. Ha megvan a téma, egy jó címet és néhány kulcsszót kell használnod, hogy fel is hívd a tartalmadra a figyelmüket.
  2. Informál: Abban a szerencsés helyzetben, amikor a felhasználóid már találkoztak a tartalmaddal, esetleg feliratkoztak hírleveleidre, vagy aktív résztvevői márkád alakulásának, akkor bizony meg kell felelned az elvárásaiknak. Folyamatosan gondoskodnod kell számukra a megfelelő és releváns információkról, mégpedig érthetően, világosan, komplex módon. Az, hogy mik ezek az információk a visszajelzésekből konstans vizsgálnod kell és ahhoz kell alakítani mondandódat.
  3. Konstruál: ha folyamatosan és kellő alázattal gyártod a tartalmaidat, egyre több olyan ember lesz, aki megismer téged és vállalkozásod. Ez nem csak a SEO és a forgalom miatt előnyös, hanem növeli a leendő ügyfeleid számát. Ezzel a ponttal pedig elérkezünk a tartalommarketing valós megtérüléséhez, ami immáron számokban is kifejeződik céged számára.

A tartalommarketing megköveteli, hogy folyamatosan értékes és hasznos tartalmakat készíts az emberek számára. A néhány éve még oly magabiztosan működő marketing technikák, mára már nem oldják meg a felhasználók problémáit. Nem edukálja őket, nem kötelezi el őket olyan módon, ami aztán a terméked vagy szolgáltatásod megvásárlásához vezet.

A fogyasztók egyre óvatosabbak azokkal a törekvésekkel szemben, melyekről azt gyanítják, hogy pusztán az eladást célozzák. Könnyen átlátnak az érzelmek kiváltására törekvő értékesítéseken.

FutureManagement - Évente több ezer vállalkozást alapítanak Magyarországon, és közel ennyi kénytelen lehúzni a rolót. De vajon miért lehet az egyik vállalkozás elképesztően sikeres, míg a másik csak döcögős? Egy jó ötlet lehet a kulcs, netán a jól kidolgozott üzleti terv, a szerencsén vagy a pénzen múlhat egy vállalkozás sikeressége? Bár sokan gondolják, hogy az igazi sikerhez jókor kell lenni jó helyen, szerintünk egy jól felépített és folyamatosan optimalizált stratégia is fontos ismérve a sikeres vállalkozásoknak. A megannyi stratégia közül, most az egyik legfontosabbról ejtünk szót, a tartalommarketing startégiáról.

Így vedd figyelembe a tényt, hogy a tartalommarketingnek van egy 7 lépcsős folyamata, amit érdemes betartani.

  1. Elemezd a közönséged: Mielőtt belevágnál a tartalomkészítésbe, gondold át, hogy kinek és miért írsz vagy készítesz képeket, videókat. Határozd meg egyértelműen a cél közönséged.
  2. Elemezd a konkurenciát: A konkurenciaelemzés és a célpiacod maximális ismerete elengedhetetlen fegyvertény a sikerhez. Ha ki akarod deríteni, hogy milyen tartalomra van szükséged olvass és figyelj arra ki mit csinál. Aztán csináld jobban, világíts rá más aspektusokra is, olyan módon, hogy az eredmény érdekelje a közönséged.
  3. Határozd meg céljaidat: Tervezz vásárlói útvonalat, nézd meg mely szinteken konvertálnak a legjobban az emberek és hol a legkevésbé. Ha ezt jól felméred, akkor hatékonyan tudsz optimalizálni, ami a sikered egyik fontos hozzávalója.
  4. Építsd ki a csatornád: Az értékes konverziók elősegítik azt, hogy a megfelelő közösségi felületeken, megfelelő tartalmakat alkoss. Fontos, hogy ne akarj minden csatornán te lenni a legjobb. A fokozatosság elve alapján, lépésről, lépésre haladj és legyen egy betonbiztos csatornád, ami jól konvertál és oda rendszeresen jó minőségű tartalmakat gyárts. Ha ez összejött, jöhet a következő.
  5. Nézz ki profin: A vállalkozások kivétel nélkül a figyelem miatt használják a közösségi csatornákat, ez amolyan digitális cégér. A piacot ezért jelentős mennyiségű tartalom önti el és csak a legkreatívabb tartalmak fognak életben maradni. Ahhoz, hogy a te vállalkozásod is ezek közé tartozzon szükség lesz a kreatív szövegek mellett jó minőségű képekre, videókra és egy baromi jó webdesignra is.
  6. Terjeszd a tartalmaidat: Gyárts minőségi tartalmat és a közösségi média a szárnyán repít. Ha egy cég rendszeresen publikál olyan anyagokat, amit az emberek értékelnek, akkor ők sokkal szívesebben fogják megosztani ezeket a tartalmakat. Nem csak akkor, ha cuki állatos vagy babás videót látnak.
  7. Elemezz, mérj, optimalizálj: Ahhoz, hogy tudd merre tartasz szükségesek az adatok. Ma már az adat vezérelt marketing korát éljük, ahol a mérőszámok alapján meghatározhatod, hogy mennyire sikeresek az erőfeszítéseid. Határozz meg egyértelmű célokat, úgy mint a forgalom, a konverziós arány vagy a bevételek, melyeket összehangolva a fő üzleti prioritásaiddal körvonalazza a tartalomoptimalizálási folyamatot.

FutureManagement - Évente több ezer vállalkozást alapítanak Magyarországon, és közel ennyi kénytelen lehúzni a rolót. De vajon miért lehet az egyik vállalkozás elképesztően sikeres, míg a másik csak döcögős? Egy jó ötlet lehet a kulcs, netán a jól kidolgozott üzleti terv, a szerencsén vagy a pénzen múlhat egy vállalkozás sikeressége? Bár sokan gondolják, hogy az igazi sikerhez jókor kell lenni jó helyen, szerintünk egy jól felépített és folyamatosan optimalizált stratégia is fontos ismérve a sikeres vállalkozásoknak. A megannyi stratégia közül, most az egyik legfontosabbról ejtünk szót, a tartalommarketing startégiáról.

Záró gondolatok

A tartalommarketing célja tehát az, hogy magával ragadja és meg is tartsa a vásárlókat folyamatosan gyártott tartalmakkal, amelyeket a közönség változó igényeire kell szabni. Az így kialakult közönség lojális és elismeri az létrehozó szakmai tudását és kompetenciáját, így jó alapot képez az erre épülő eladásokhoz. A tartalommarketing egy hosszabb távú stratégia, ahogy tanult kollégám mondaná ez nem sprint, hanem maraton. A keményebb fajtából ugyan, de higgyétek el megéri belefektetni.

Sok sikert és kitartó munkát kívánunk.

v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Ha az ember tudja, hogyan és miként boldoguljon a digitalizáció okozta sruktúrális kihívásokkal, hogyan viszonyuljon relatívan az elkerülhetetlenhez, akkor élvezheti a sikereket az online térben. Ez minden, űrhajó ez a Marsra, amihez nem kell felszállási engedély.