fbpx
+36304548164 [email protected]

Közzétéve: 2020-09-18

Tartalomtípusok – mire van szüksége a célcsoportodnak?

12 perc olvasási idő

A tartalommarketing területének egyik különlegessége, hogy folyamatosan változik, mindig találunk benne valami újdonságot, felfedeznivalót, amivel önmagunk is fejlődhetünk. Azonban mindezzel párhuzamosan szem előtt kell tartanunk, hogy az olvasóink is időről-időre változnak, megújulnak, másabb tartalmakra lesznek kíváncsiak, mint tegnap vagy pár évvel ezelőtt. A fogyasztói preferenciák előtérbe kerülése egy magasabb szintre emeli az online marketing tevékenységeket, amellyel lépést kell tartanunk ahhoz, ha valódi, értékes tartalmat szeretnénk szolgáltatni.

5 alapvető tartalomtípus

Alapvetően 5 tartalomtípust különböztetünk meg, amit a célközönség általában látni szeretne a különböző online felületeken: videók, hírek, közösségi média, online órák és kutatások. Ahhoz, hogy a megfelelő olvasóhoz a megfelelő tartalom jusson el, néhány alapvető dolgot meg kell vizsgálnunk, körüljárni az aktuális trendeket, amik ugyan folyamatosan változnak, de az egésznek a kulcsa a rendszeresség!

Miből akarnak többet látni?

Elsősorban fel kell tennünk a kérdést, hogy melyek azok a tartalomtípusok, amelyekből többet akarnak látni a fogyasztók a jövőben? A HubSpot Research szerint az internethasználók preferenciái folyamatosan változnak, ami a vizuális tartalmak iránti növekvő érdeklődést tükröz. Mindez azt jelenti, hogy a hagyományos blogcikkek és hosszú kiadványok helyett szívesebben maradnak naprakészek a közösségi média platformjain keresztül és ott találják meg a számukra értékes tartalmakat.

Fel kell hagynunk a blogolással?

Természetesen mindez nem azt jelenti, hogy teljes mértékben fel kell hagynunk a blogolással vagy podcast-ek készítésével, és teljes mértékben a közösségi médiára koncentrálni, hiszen az előbbi két tartalomtípus is tud valódi értéket közvetíteni, ha az információ a megfelelő célcsoportnak, a megfelelő helyen és időben van átadva.

Az alább csatolt ábra sokkal inkább akarja kifejezni azt, hogy a marketingszakembereknek egy diverzifikáltabb stratégiát kell alkalmazniuk a videó- és közösségi médiatartalmak iránti növekvő igény kielégítésére. Minden a megfelelő egyensúly megtalálásán alapszik, amiket megannyi kutatásra van szükség, azonban teljes mértékben megéri, hiszen végeredményben valódi értéket közvetítünk a világnak.

tartalomtípusok
Forrás: Hubspot, 2020

Hogyan fogyasztják a tartalmakat?

A másik fontos kérdéskör megválaszolása, hogy hogyan fogyasztják az olvasók a tartalmat? A tartalomgyártáshoz nem elég azt megállapítani, milyen típusú tartalmat akarnak látni a fogyasztók, ugyanolyan fontos az is, miként akarják olvasni azt. A HubSpot kutatása szerint a különböző típusú tartalmak nagyobb valószínűséggel megtartják az olvasók figyelmét. Vegyük például azt, hogy egy hosszan taglalt, írott szöveget kevésbé valószínű, hogy végigolvasnak a fogyasztók, vagy amennyiben végigolvassák, nem fogják megérteni a lényegét, mert elvesznek az információrengetegben. Ellenben a több vizuális elemet tartalmazó szöveget, amelyek lehetnek képpel vagy videókkal ellátott tartalmak, nagyobb eséllyel kerülnek alapos fogyasztásra – mindezt igazolja a mellékelt ábra is.

tartalomtípusok
Forrás: Hubspot, 2020

Összefoglalva áttekintettük, hogy milyen típusú tartalmat szeretnének az olvasók és mindezt hogyan szeretnék fogyasztani, a továbbiakban pedig néhány hatékony példával szemléltetjük, hogyan tudjuk hasznosítani mindezt: bemutatjuk a már korábban említett tartalomfajtákat, amelyeket valójában szívesen fogad a célközönség.

Tartalomtípus példák – ezeket szeretni fogják a követőid

Videók

A videók gyártása, feltöltése és nézése a tartalommarketing jelentős részét tette ki mindig is, és ez a jövőben sem fog változni nagy valószínűséggel. Több felmérés is bizonyította, hogy a webes forgalom jelentős hányadát teszik ki a videós tartalmak, a HubSpot Research legfrissebb jelentése szerint válaszadóinak 45% -a elismerte, hogy minden héten plusz 1 órányi videót néz a Facebookon és a YouTube-on. Ennél még inkább beszédesek azok az adatok, miszerint a felhasználók napi 8 milliárd videót néznek meg a Facebookon és 10 milliárdot Snapchaten.

Ma a közösségi média platformjai egyre inkább a tartalom megosztására és felfedezésére irányulnak, ezért integrált videó- és közösségi média stratégiára lesz szükség a versenyre törekvő márkák számára.

Erre remek példaként szolgálnak a „főzős videók”, amelyekben néhány percben egy vagy akár több komplett receptet ismerhetnek meg a felhasználók, és nem csak a hozzávalókat és a pontos mennyiségeket tudják, hanem vizuális élményként is átélhetik azt, hogyan kell elkészíteni egy bizonyos ételt, és így ők is motiváltabban lesznek.

Két jeles példát hoznánk fel ezzel kapcsolatban, az egyik a nemzetközileg is elismert Tasty on BuzzFeed, a másik pedig egy magyar pár által létrehozott gasztronómiai oldalt, a GastroHobbi.

tartalomtípusok

Miért népszerű?

Mindkét oldal varázslatos videós tartalmakkal mutatja be a főzés fortélyait, és több közösségi média platformon is jelen vannak, mint például Youtube, Facebook, Instagram, TikTok. A videók általában 1-2 percél nem hosszabbak, ezzel tartják fent az érdeklődést és teszik valódi élménnyekké a tartalmakat.

Az előbb említett videós tartalmaktól még nem rugaszkodunk el, annyiban változik a dolog, hogy a Vox videók tartalma főként hírek, magyarázó, szórakoztató és útmutató videók között oszlik meg, amelyek könnyen felhasználhatók és megoszhatóak. A videók általában 2 perc hosszúságúak, hiszen kutatások szerint ez az optimális hossz, amit a felhasználók valóban végignéznek, anélkül, hogy lankadna a figyelmük. Feliratokkal és animációkkal színesítik a videókat, hogy akár a hangerő nélkül is érthetőek legyenek a tartalmak. Friss híreket tolmácsolnak, amelyekről a megkérdezett Twitter felhasználók 64%-a azt mondta, többet szeretne látni.

Közösségi média

A közösségi média felülete óriási: a Facebooknak napi 1,7 milliárd aktív felhasználója van, az Instagramnak 500 millió, a Twitternek 313 millió, a Snapchatnak pedig 150 millió. A felhasználók minden eddiginél több tartalmat fogyasztanak a közösségi média hálózatokon, és a tartalomkészítőknek változtatniuk kell publikációs stratégiájukon, hogy megfeleljenek a közönségüknek, ahol információkat gyűjtenek. Erre az egyik legkiemelkedőbb példa a FedEx, hiszen lenyűgöző fotókat publikál teherautóikról, repülőgépeikről és borítékaikról szerte a világon, mi több, bejegyzéseik túlnyomó része más Instagram-felhasználók által készített fotók. Ahelyett, hogy unalmas fotókat posztolnának egy levélválogató létesítményből, a FedEx ehhez hasonló gyönyörű felvételeket oszt meg márkás repülőgépeiről.

Hírek

Kutatások szerint 10-ből 4 amerikai a hírekről interneten keresztül informálódik, és a HubSpot Research válaszadóinak 55%-a úgy talál új tartalmakat, hogy közvetlenül a kiadványok weboldalain keresi azokat. Ennek ellenére az online újságok és magazinok ideje korántsem járt le, hiszen a rendszeres, naprakész információkkal meg tudnak felelni az olvasói igényeknek. Példaként a Mashable egy cikkét említjük, amely azért aratott ekkora sikert, mert rövid és lényegretörő. Ha valaki bővebben kíváncsi a témára, akkor pedig a cikkben elhelyezett hivatkozásokra kattintva tovább tud olvasni. Mindemellett olyan képi és videós anyagokat használ, amelyek emlékezetesebbek, mint önmagában a szöveg. Végül, de nem utolsó sorban világos címsorral rendelkezik, amely elmondja a cikk történetét, amennyiben az olvasók nem jutnak el a végéig.

Kutatási tartalmak

A HubSpot felmérése alapján az olvasók eredeti kutatásokat keresnek, amelyek informatívak, de könnyen érthetők is. A kutatási publikációknak meg kell vizsgálniuk a tartalommarketing egyéb trendjeit, például a vizuális elemek iránti fokozott érdeklődést. Példának okáért hoztunk egy rövid kutatási cikket a Chartbeat-ben élő emberektől. Ami miatt rendkívül fogyasztóbarát ez a cikk, hogy hatékonyan és egyértelműen jeleníti meg az adatokat, illetve rengeteg színt használ. Mindez fontos tényező a vizuális elemek létrehozásában, a szöveget könnyen emészthető képek alkotják, például grafikonok, és végül a tartalom kereshető, ami ugyancsak megkönnyíti és feldolgozhatóbbá teszi a tartalmat a fogyasztó számára.

Online órák, edukációs tartalmak

Az utolsó, de közel sem elhanyagolható tartalomtípus az edukációs tartalmak. Ezen belül is a CodeAcademy online kódolási osztályait fogjuk bemutatni, amelyek egyszerűek, hordozhatóak, és ami a legfontosabb, ingyenesek. Bárki regisztrálhat ezekre az interaktív órákra, és megtekintheti az épülő weboldalt, játékot vagy programot az egyes modulok befejezésekor, hogy láthassa késztermékét. Ennek sikeressége abban rejlik, hogy az osztályok kielégítik az igényeket, Java, SQL és Python nyelveket tanít, amely a munkahelyi igények szempontjából a legnépszerűbb kódolási készségek közé tartoznak. Továbbá az órák egyértelmű kurzuscélokkal rendelkeznek és könnyen használhatók, ami az Eduventures felmérése szerint a hallgatók legfontosabb prioritása volt az online órákon.

Emellett pedig a fontos megemlítenünk a HubSpot Academy-t, melynek tanúsítványai ingyenes online tanfolyamok, amelyek a marketing és az értékesítési készségek fejlesztésére összpontosítanak. A tanfolyam többek között lehetőséget nyújt az embereknek arra, hogy befektessenek karrierjükbe, naprakészen tartva a legújabb marketing bevált gyakorlatokat.

Future Management tippek

Végezetül, hogy ne vesszünk el a rengeteg információban, összegyűjtöttünk általánosságban 10 tippet, amelyet a cikk befejezése után bárki alkalmazhat a tartalomstratégiájához:

1. A videós tartalmak legyenek rövidek és kedvesek, ideális esetben még hangra sem lesz szükség! A felirat azonban hasznos lehet!

2. A videós tartalom adjon választ egy olyan kérdésre, vagy feleljen meg annak az igénynek, amelyet sokan keresnek.

3. A humor (adott esetben) emlékezetes tartalmat eredményez.

4. A jó minőségű képek és videók kulcsfontosságúak a vonzóbb közösségi média bejegyzésekhez.

5. Támasszuk alá példákkal tartalmainkat, a könnyebb megértés érdekében.

6. Kísérletezzünk a felhasználók által létrehozott tartalommal a nagyobb közösségi média elkötelezettség érdekében (UGC).

7. Használjunk világos, rövid címsorokat, hogy felhívjuk az olvasók figyelmét.

8. Képek, felsorolásjelek és formázás segítségével tagoljuk a szöveget a könnyebb átolvasáshoz.

9. Úgy építsük fel a szövegeinket, hogy a fogyasztók mindig tudják, mi a következő lépés.

10. Használjunk grafikonokat és infografikákat a numerikus adatok megjelenítéséhez, ha lehetséges.

Bízunk benne, mindenki számára hasznos információkkal szolgáltunk, további sok sikert kívánunk mindenkinek a tartalomgyártáshoz, és alig várjuk, hogy valamely fent említett vizuális vagy szöveges élményből ihletet merítve sok hasonló brilliáns tartalommal találkozunk!

Bármilyen kérdéssel kapcsolatban keressetek minket bizalommal, és további érdekes tartalmakért olvassátok el további cikkeinket!

Kattints az értékeléshez
[Összesen: 0 Average: 0]

Hasonló cikkeink

Elemzés: Veled lesz tele a sajtó!

Elemzés: Veled lesz tele a sajtó!

Kádár Tímea vállalkozásának marketingstratégiája többet között az volt, hogy a sajtó segítségével szerezzen érdeklődőket, mindezt teljesen ingyenesen.

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Ennyit ér a brandépítés forintban kiszámolva

Sokan megfoghatatlannak ítélik a márkaépítést, nem igazán látják a célját, mert nehezen mutatható ki kézzel fogható módon az értéke. Például forintban. Éppen ezért nem is igazán helyeznek rá hangsúlyt, főleg webáruházak esetén. Az árösszehasonlító oldalaknak és az...