| | |

TikTok marketing kezdőknek - 5 érv, amiért megéri belevágni

2021. július 26.

Olvasási idő: 5 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

… ha még nem pislákolna az a bizonyos „villanykörte”

Szóval TikTok marketing. 2021-ben elérkeztünk arra a pontra, hogyha akarnánk se tudnánk elmenni a kínai csodaplatform mellett, mely megannyi sikersztori megszületésében játszott már szerepet. Ennek ellenére még mindig akadnak (méghozzá elég sokan), akik tudják, hogy el kéne kezdeniük foglalkozni a TikTok-kal, de túl bonyolultnak, megfoghatatlannak vagy gyerekesnek tartják. Cikkünkkel azoknak a szemét szeretnénk felnyitni, akik még mindig csupán „táncoló tinédzserek bohózataként” tekintenek a platformra.

Nézzünk tehát 5 okot, ami miatt a vállalkozásodnak megéri belevágni a TikTok marketingbe:

1. Gigantikus organikus elérés

2. Kiegyenlített a „játéktér”

3. Nem csak a gyereked használja

4. Folyamatosan fejlődő hirdetési felület

5. Közösségformáló hatás

Kezdjük is mindjárt azzal, amit minden marketinges skandál (nem alaptalanul) …

1. Gigantikus organikus elérés

Emlékszel még azokra az időkre, amikor a Facebookon bármiféle hirdetés nélkül is több száz lájkot zsebelhettél be egy-egy poszttal? Szép is volt, nem igaz? Sajnos ez mára már nem teljesen így néz ki, tekintve, hogy a platform átlagos organikus elérése nagyjából 5,2% körül van. Ez azt jelenti, hogy akarva-akaratlanul fizetned kell, ha a tartalmadat az átlagosnál több emberhez szeretnéd eljuttatni.

Ez a TikTok esetében (egyelőre) nem így van. Sokak szerint az igazi szépsége a TikTok-nak az, hogy mindössze alig néhány követővel is több százezer embert tudunk elérni, bármiféle kiemelés nélkül. Sőt! Egyes források szerint a TikTok jelenlegi átlagos organikus elérése hatásszünet akár 118% is lehet.

Hogy mi az oka ennek? A platform még mindig újnak számít, a verseny sem akkora még rajta, mint máshol, illetve az algoritmus is eltérően működik attól, amit eddig megszokhattunk.

Éppen ezért tapasztalhatjuk azt, hogy miután elkészítettük a fiókunkat, rövidesen az első videóink közül lesznek olyanok, amik meglepően magas nézettséggel fognak rendelkezni.

Tiktok marketing

2. Kiegyenlített a „játéktér”

Mindezt pedig az előbb említett érv alapján állíthatjuk. Az algoritmus ugyanis nagy hangsúlyt fektet a „kisebb fiókok” támogatására annak érdekében, hogy minél több igényes tartalomgyártót csábítson magához. A TikTok hivatalosan is egy olyan platformmá nőtte ki magát, ahol a kezdő fiókok egyik napról a másikra berobbanhatnak a köztudatba, és százezres nézettségeket zsebelhetnek be. Ehhez csupán két dolog szükséges:

kreativitás és elhivatottság.

Olyan dolgok, amelyek jó eséllyel egyaránt megtalálhatóak egy kezdő vállalkozásnál és egy óriási cégnél is.

Tiktok marketing

3. Nem csak a gyereked használja

Ha már idáig eljutottál a cikkben, akkor valószínűleg kezded kapizsgálni, hogy a TikTok sokkal több annál, mint amit elsőre gondolnál (noha igen, vannak rajta zenére tátogó fiatalok is, ezt be kell ismernünk).

Ha csak egy pillantást vetünk a platform egyesült államokbeli felhasználóinak életkorbeli megoszlására, akkor könnyen észrevehetjük, hogy a felhasználók mindössze 25%-át adja a 10-19 éves (és 22,4%-át a 20-29 éves) korosztály. Más kontextusba helyezve: a felhasználók 75%-a már nagy valószínűséggel betöltötte a 19. életévét.

Nem is tűnik annyira gyerekesnek, igaz?

Tiktok marketing

4. Folyamatosan fejlődő hirdetési felület

2020-ra a TikTok a hetedik legnagyobb közösségi média felületté nőtte ki magát a világon. Ez pedig két dolgot jelent:

  • titokban szinte mindenki TikTok-ozik;
  • hatalmas potenciált jelent hirdetési felületként.

Egy amerikai statisztika szerint a Z generáció 48%-a használja az alkalmazást. Gondolj csak bele, hogy kis túlzással egy fél generációhoz szólhatsz a TikTok marketing segítségével. Ez kifejezetten előnyös, ha a generáció egy része a célcsoportodat képezi.

Ezt természetesen a fejlesztők is észrevették, és létrehozták a saját hirdetési rendszerüket, melyet „TikTok Ads”-re kereszteltek. Noha a platform még közel sincs olyan szinten, mint a Facebook vagy Google hirdetéskezelője, az eddigi számok és tapasztalatok alapján rendkívül ígéretesnek mutatkozik.

Miért mondjuk ezt?

  • Mivel még relatíve kevés vállalkozás van jelen a platformon, ezért a reklámzaj is kisebb.
  • Már a TikTok-on belül is többféle hirdetéstípust különböztethetsz meg és alkalmazhatsz.
  • Ha úgy gondolod, hogy a vállalkozásodnak influencer marketingre van szüksége, akkor a TikTok az Instagram-nál is széleskörűbb és rentábilisabb lehetőségeket kínál.
  • Számtalan célzási lehetőség áll a rendelkezésedre (például: Nem, Korosztály, Lakhely, Nyelv, Érdeklődési kör, Platformon tanúsított viselkedés, Internetkapcsolat, Eszköz, Eszköz ára, Operációs rendszer és így tovább).
  • Egyes hirdetéstípusok a magyar vállalkozások számára is kedvező költségeket kínálnak (1 átkattintást akár 11 Ft-ért is megszerezhetünk).

5. Közösségformáló hatás

Nem győzzük elégszer kihangsúlyozni, hogy a márkaépítés egyik alapkövét a márkához hű közösség kialakítása jelenti. Ez különbözteti meg az igazán sikeres márkákat a többitől, hiszen elengedhetetlen, hogy a vásárlóid számára minden területen élményt biztosíts. Itt jön a képbe egy szimpatikus és összetartó közösség, amelyhez élmény tartozni.

Szerencsére a TikTok egyik rendhagyó előnye, hogy villámgyorsan képes közösséget formálni a felhasználók között. Ennek azonban az inverze is igaz. Fontos észben tartani, hogy amennyire könnyen és gyorsan lehet szimpátiát kelteni a TikTok közegében, olyannyira könnyen lehet ellenszenvet is.

A titok? Törekedj arra, hogy a vállalkozásod jelenléte még véletlenül se álljon kizárólag sales-szagú tartalmakból és hirdetésekből. Néhol elfér egy-egy promo (és kell is ahhoz, hogy eredményes légy), azonban ami igazán számít, hogy kreatív és értékes tartalmakat nyújts azok számára, akik időt szakítanak rád.

Tiktok marketing

Reméljük, hogy egy kicsit sikerült felnyitnunk a szemed a TikTok marketing által kínált óriási lehetőségek kapcsán. Amennyiben úgy döntenél, hogy belevágnál a platform rejtélyes útvesztőjébe, akkor feltétlenül tekintsd meg a saját TikTok fiókunkat, ahol számtalan hasznos tippet és trükköt osztunk meg nap mint nap. Ha pedig személyre szabott segítségre lenne szükséged, akkor fordulj hozzánk bizalommal!
Addig pedig ne feledd:

mindig a lehetőséget kell látni abban, amikor az emberek figyelme egy új irányba terelődik.

Balogh Balázs

A személyes márkaépítés során rájöttem, hogy az emberek éheznek az új trendekre és a hitelességre. Z-generációs tartalommarketingesként küldetésem mindezeket testhez álló módon megvalósítani.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2023.09.22.
Fontos a márkád hírneve

A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.

2023.09.08.
Működj hatékonyabban naprakész munkaköri leírásokkal!

A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!

2023.09.01.
Kommunikáljunk CSR tevékenységeinkről?

A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

2023.08.17.
Legyen a karrieroldalad is vonzó!

Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.