Szóval azon gondolkozol, hogy Te is belevágsz a TikTok marketing hajmeresztően kalandos útvesztőjébe? Csak így tovább, hiszen lehetséges, hogy éppen ez lehet a csúcsra vezető út következő lépése a bizniszed számára. Mielőtt azonban előkapnád a telefonod, és rányomnál arra a piros köralakú gombra, érdemes sorra venned bizonyos szempontokat, amelyek meghatározhatják a platformon való jelenléted sikerét.
Melyek ezek a szempontok? Tarts velünk a „TikTok marketing kezdőknek” sorozatunk következő epizódjában, ahol közösen megválaszoljuk ezt a kérdést (és még egy csomó másikat is)!
Ha esetleg lemaradtál volna a korábbi cikkünkről, akkor ide kattintva elolvashatod.
1. „Milyen célcsoportot akarok megszólítani?”
Ez a legelső kritikus kérdés, amit érdemes átgondolnod.
A TikTok marketing ugyanis nem való mindenkinek.
Tudjuk, hogy mostanában egyre több helyről hallod azt, hogy „márpedig szükséged van egy TikTok fiókra, hogy lépést tarthass a versenytársakkal satöbbi-satöbbi”, de ez a valóságban nem teljesen így van. Vannak olyan márkák és vállalkozások, ahol teljes mértékben elpazarolt időt jelent egy TikTok fiók fenntartása.
Nézzünk egy példát. Ha az üzleted elsődleges célcsoportja a 18-24 év közötti fiatalokat foglalja magába, akkor a válasz egyértelmű, hiszen a TikTok felhasználóinak többsége éppen ebbe a korosztályba esik. De ha mondjuk egy pénzügyi tanácsadó cégnek szeretnél új ügyfeleket toborozni, akkor valószínűleg létezik a TikTok-nál hatékonyabb platform is a célra.
Tedd fel tehát magadnak a kérdést: „Vajon azok az emberek, akiket meg szeretnék szólítani, használják egyáltalán a TikTok-ot?”
Amennyiben a válasz „Igen!”, akkor jó irányba haladsz.
2. „Mik a céljaim a TikTok-kal?”
Mint mindennél, a TikTok marketingnél is elengedhetetlen, hogy definiáld azokat a célokat, amiket el szeretnél érni a platformon való jelenléteddel. Ez azért fontos, mert bizonyos célokat csak bizonyos tartalmakkal, tevékenységgel, viselkedéssel fogsz tudni elérni.
Márkaismertségre szeretnél szert tenni? Növelnéd az eladásaidat? Közelebb akarod hozni a terméked vagy a szolgáltatásod a célcsoportodhoz? Közösséget alakítanál ki? Netalán új munkavállalókat keresel a céghez? Minden elérhető, ha megfelelően közelíted meg.
3. „Mennyi időt tudnék/szeretnék a TikTok marketingre szánni?”
Talán nem mondunk el akkora titkot azzal, hogy mint mindenhez, a TikTok-hoz is idő- és energiabefektetés szükséges (amennyiben ténylegesen kiemelkedő eredményeket szeretnél elérni). Fontos tehát, hogy nagyjából belődd azt a kapacitást és időintervallumot, amit egy héten rá tudnál fordítani. Ne feledd el belevenni a számításaidba az egyes folyamatokat, amelyeket a platform megkövetel: ötletelés, felvétel, utómunka, hangok és hashtagek keresése, kommentekre válaszolás, meg hasonló nyalánkságok.
4. „Ki lehetne a márkám TikTok arca?”
Amennyiben nincs időd arra, hogy Te magad foglalkozz a márkád TikTok fiókjával, akkor mást is megkérhetsz erre a célra. Ebben az esetben azonban fontos feltenned a kérdést, hogy ki lenne alkalmas arra (akár a munkatársak közül is), hogy megfelelően hangot adjon a márkádnak a platformon. Itt célszerű körültekintően eljárni, hiszen könnyen meglehet, hogy a közönség ezzel a személlyel fogja majd azonosítani a márkádat.
5. „Milyen típusú tartalmakat szeretnék készíteni?”
Már az elején jó, ha lefektetsz néhány alapelvet, amikhez a későbbiekben nyugodtan visszanyúlhatsz. Az egyik ilyen, hogy milyen vonalat szeretnél képviselni a videóiddal. Itt érdemes figyelembe venned a tartalommarketing „három E” szabályát.
A tartalommarketing „három E” szabálya azt mondja ki, hogy a sikeres tartalmakra legalább egy jellemző a „három E” közül, melyek a következők:
- „Educational” (azaz oktató jellegűek, edukatívak);
- „Entertaining” (azaz szórakoztatóak);
- „Emotional” (azaz érzelmekre hatnak vagy inspiratívak).
A te márkádhoz melyik áll a legközelebb? Elsősorban szórakoztatni akarod az embereket humoros videókkal, élethelyzetekkel? Vagy life-hack-eket osztanál meg velük és tanítanád őket? Netalán inspirációt, valamint motivációt szeretnél adni nekik? A lehetőségek tárháza szinte végtelen (de tényleg).
6. „A konkurencia jelen van a platformon?”
Nem elhanyagolható szempont a konkurencia jelenléte sem. Mielőtt tehát belevágnál a tartalomkészítésbe vagy hirdetésbe, nézz körül, hogy a versenytársaid közül esetleg vannak-e olyanok, akik szintén rendelkeznek TikTok fiókkal. Ez a kis „kutatómunka” segíteni fog abban, hogy milyen tartalmak működnek a célcsoportnál, mikre érdemes odafigyelni, valamint mik azok, amiket célszerű máshogy csinálnod annak érdekében, hogy kiemelkedj a tömegből, és megelőzd a többieket.
+1 „Van-e alaposan kidolgozott stratégiám?”
Végül pedig nem érdemes megfeledkezned arról sem, hogy az egész TikTok projektedet egy átfogó stratégiával is megspékeld, ami megfelelő iránymutatást ad majd a sikeres TikTok fiók létrehozásában, fenntartásában és fejlesztésében.
Nincs még ilyen stratégiád? Pánikra semmi ok! Csak nézz rá a TikTok profilunkra, ahol számtalan hasznos tippet, érdekességet és hírt osztunk meg nap mint nap! Amennyiben pedig további segítségre lenne szükséged a TikTok marketingeddel kapcsolatban, akkor fordulj hozzánk bizalommal!
Végszó
Ha a fentiekben említett kérdéseket megválaszolod, akkor garantáljuk, hogy már a kezdés előtt egy sokkal tisztább és stabilabb képet fogsz kapni azzal kapcsolatban, hogy pontosan hogyan kellene kinéznie a TikTok marketingednek. Ne feledd:
a rajtkő előtt kérdezősködni nem időpazarlás, amíg a megfelelő kérdéseket teszed fel.