Tik-Takk… Tik-Takk… Tik-Takk… Te is TikToknak olvastad? Akkor valószínűleg már neked sem kell bemutatni a platformot. Az applikáció rövid idő alatt hihetetlen népszerűségre tett szert, és feltehetőleg azt is észrevetted, hogy az utóbbi hónapokban megváltozott az algoritmus. Az elérés pedig egyáltalán nem olyan könnyű, mint korábban volt. Na, de mi lehet ennek az oka? Milyen hatással van ez a TikTok marketing életére? Mit tehetsz tartalomgyártóként? Mostani blogcikkünkben többek között ezekre a kérdésekre válaszolunk.
Tiktok marketing – Demográfiai adatok, avagy egy kis kitekintés
Még mindig azt gondolod, hogy csak a Z generáció tagjai használják ezt a közösségi média felületet? Az adatok mást mutatnak: a GrowwDigital kutatásai szerint a 18 éven felettiek aránya a TikTokon 91%!
Ez életkori lebontás szerint Magyarországon a következőképpen néz ki:
13–17: 9%
18–24: 47%
25–34: 26%
35+: 18%
A nemi lebontás pedig a következő:
Férfiak: 46%
Nők: 54%
Az alkalmazás messzemenőleg népszerű a fiatal felnőttek és a középkorú felhasználók körében. Ha szemezgetsz a TikTok marketing világával, de eddig még nem mertél belevágni, akkor jó, ha ezekkel tisztában vagy. A Statista adatai szerint külföldön még a 40 és 49 év közötti felhasználók 20,3%-át is megtalálhatjuk a platformon. Sőt! Még 50 év felettiek is vannak itt, 11%-ban.
Ha tehát a TikTok demográfiájával kapcsolatos feltételezéseid eddig távol tartottak az alkalmazás használatától, akkor itt az ideje változtatni. Ezek a számok ugyanis megmutatták, hogy a platform közönsége sokkal diverzebb, mint azt gondolnád.
Most, hogy ezt tisztáztuk, nézzük, hogy miben változott meg a TikTok algoritmusa az utóbbi időben!
TikTok kezdetek és most
Korábbi cikkeinkben beszámoltunk róla, hogy TikTokon mindössze alig néhány követővel is több százezer embert lehet elérni – bármiféle kiemelés vagy hirdetés nélkül. Manapság azonban ez már sajnos nem, vagyis nem teljesen így van. Még mindig van lehetőség egy-egy videóval nagyot robbanni, azonban ez már egyre nehezebb. Hogy mi ennek az oka?
A korábban „kiegyenlített” játszótér most már egyre kevésbé ilyen. A nemrégiben százezres közösség több milliósra, sőt, havi 1 milliárd aktív felhasználóra duzzadt. Nem csoda, hogy a tartalomgyártók száma is megnőtt a platformon, tehát a konkurencia is sokkal nagyobb lett.
Ez egyrészt pozitív, hiszen egyre több ember van jelen a célközönségedből, akit elérhetsz. Másrészt viszont sokkal nehezebbé teszi a helyzeted, hiszen a videóidat „jobban” szétszórja az algoritmus, így kevesebb olyan emberhez jutsz el, akiket valóban érdekelnének a tartalmaid.
Milyen okai lehetnek még az alacsonyabb nézettségnek?
Általános tartalmakat készítesz
Az általános tartalmak közzététele az egyik leggyakoribb hiba, amit a kezdők elkövetnek, mivel egyáltalán nincsenek tisztában a célközönségükkel. Ez pedig ahhoz vezethet, hogy túl sok különböző témájú tartalom készül, ezáltal nem lesznek visszatérő követőik sem. Amint a TikTok algoritmusa rájön, hogy mindig általános nézettségek vannak különböző fiókokból, és a követők száma sem növekszik, az a nézettség csökkenéséhez vezethet.
Nem követed a trendeket
A TikTok egy olyan közösségi médiaplatform, amely a trendeket követő tartalomkészítőkre összpontosít és támogatja őket. Ha az a szokásod, hogy egyetlen tartalomtípushoz ragaszkodsz, és teljesen figyelmen kívül hagyod a trendet, trendeket, előbb-utóbb a TikTokjaid nem fognak több megtekintést generálni. Bár nem szabad kizárólag ezekhez igazítani a fiókodat, azért fontos, hogy kövess néhány trendet. A trendi videók ugyanis segíthetnek abban, hogy vírusszerűen terjedj. Ha a TikTok marketing a hatásköröd, akkor érdemes ezt a pontos különösen figyelembe venni!
Nem a megfelelő időben posztolsz
A posztolási idő az egyik legkritikusabb tényező. Ha véletlenszerű időpontokban posztolsz anélkül, hogy követnél egy mintát, nagy esélyed van a kudarcra.
Mi a legideálisabb idő a posztolásra?
Az Influencer Marketing Hub kutatásai szerint a következő időpontok a legalkalmasabbak:
Hétfő: reggel 6, délelőtt 10 és este 10 óra
Kedd: hajnali 2, 4 és reggel 9 óra
Szerda: reggel 7, 8, és délelőtt 11 óra
Csütörtök: reggel 9, dél és este 7 óra
Péntek: reggel 5, délután 1, végül pedig délután 3 óra
Szombat: délelőtt 11, este 7 és 8 óra
Vasárnap: reggel 7, 8, délután 4 óra
Ezek csak hozzávetőleges számok, amelyek régióként változhatnak. Amennyiben TikTok Pro fiókkal rendelkezel, úgy könnyen megnézheted az analitikában, hogy követőid mikor a legaktívabbak. Ebben az időintervallumban érdemes a leginkább posztolnod.
Túl érzékeny tartalmakat osztasz meg
Az egyik fő oka annak, hogy a TikTokod alacsony nézettséget kap, az, ha érzékeny tartalmakat hozol létre. Ez lehet például olyan videó, ami megijesztheti a nézőt, pl.: mű vér, fedetlen testek vagy fegyverek. A TikTok algoritmusa ezeket a videókat automatikusan kevesebb nézettséggel kezdi el „sugározni”.
TikTok marketing tipp: Mit tehetsz annak érdekében, hogy a TikTok videód virális legyen?
Mint említettük, manapság ez egyáltalán nem könnyű. Azonban, ha továbbra is szorgalmasan, konzekvensen posztolsz a platformra, annak hidd el, meglesz az eredménye!
• Gyárts legalább heti 2–3 tartalmat a felületre!
• Elemezd, hogy követőid mikor a leginkább aktívabbak, és akkor posztolj!
• Ne felejtsd el megtekinteni a TikTok által üzemeltett Creative Centert sem, aminek segítségével megnézheted, hogy milyen zenék, hashtagek, készítők és videók a legfelkapottabbak mostanában.
Ha ezeket valamilyen formában adaptálod a tartalmaidba, akkor valószínűleg, te is sikeresebb lehetsz. Továbbá, tartsd szem előtt, hogy mindig valamilyen egyedi, új dolgot alkoss, ezáltal válhatsz ugyanis virálissá.
Kíváncsi lennél korábbi TikTok marketing blogbejegyzéseinkre? Akkor KATTINTS IDE!