|

Tipikus weboldal hibák - Ezekre figyeljünk egészségügynél!

2021. május 26.

Olvasási idő: 4 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

A magánpraxis promotálásához elengedhetetlen egy weboldal. Azonban az is fontos, hogy a potenciális betegek élvezzék a weboldal használatát. A nem megfelelő felhasználói élmény, illetve a különféle weboldal hibák felhalmozásának köszönhetően ugyanis a páciensek hamar elhagyhatják oldalunkat, és inkább valamilyen esztétikailag vonzóbb, vagy egyszerűbb honlap mellett dönthetnek.

A felhasználói élmény a digitális marketing egyik legbonyolultabb és leginkább figyelmen kívül hagyott része. Azonban van néhány olyan dolog, ami felett semmiképpen sem szabad szemet hunyni, annak érdekében, hogy felhasználóbarát webhellyel rendelkezzünk.

Most összegyűjtöttük, melyek a leggyakoribb weboldal hibák és hogyan kerülhetjük el őket!

Weboldal hibák

Leggyakoribb weboldal hibák:

1. Reszponzivitás hiánya

Tudjuk, hogy manapság mindenki a telefonját nyomkodja. Ebbe jó, hogyha orvosként is belegondolunk. Hiszen a megfelelő weboldal kialakításához érdemes a páciens fejével gondolkodni.

Képzeljük el egy mindennapját… A potenciális beteg valamilyen okból kifolyólag szeretne megkeresni minket. Azonban gyakran munka után jutnak eszébe ezek a gondolatok. Ilyenkor valószínűleg már az ügyfélszolgálatunk nem érhető el, amely persze bevételkiesést okozhat a magánpraxisnak. Jó, hogyha erre felkészülve megfelelő weboldalt hozunk létre.

Azonban a weboldal sem mindegy, hogy milyen… Hiszen sokszor azzal szembesülnek a betegek, hogy a honlap például nincs mobilra optimalizálva. Ha ezt még megfűszerezzük azzal, hogy nem található elegendő mennyiségű információ, sőt még egy időpontfoglaló rendszer sem érhető el, akkor azzal pácienst veszíthetünk.

Az időpontfoglaló rendszerek fontosságáról már korábban beszámoltunk, amely itt megtekinthető.

Éppen ezért fontos, hogy weboldalunk minden felületen, akár számítógépen, akár tableten, akár mobilon megfelelő legyen! Hiszen orvosként is tudjuk: elengedhetetlen az, hogy a betegek igényeihez igazodjunk.

2. Zavaros menüsor

Egy ember áltagosan 8 másodpercig figyel. Ha ezalatt az idő alatt képtelenek vagyunk megragadni a páciensek figyelmét, akkor már el is vesztettük őket.

Ahhoz, hogy megragadjuk a figyelmüket és meg is tartsuk őket fontos, hogy a weboldalunk átlátható, egyértelmű és megfelelően felépített legyen. A betegek ugyanis hamar el fogják hagyni az oldalt, ha túl bonyolult a navigáció, vagy a weboldal felépítése nem intuitív.

Hogy elkerüljük a tipikus weboldal hibák garmadáját, fontos, hogy megfelelően építsük fel honlapunkat és minden lépés magától értetődő legyen.

Weboldal hibák

3. Lassú betöltődés

Tanulmányok kimutatták, hogy az internetezők 47%-a számít arra, hogy egy oldal legfeljebb két másodperc alatt betöltődik. Ha egy oldalra körülbelül már 10 másodpercet kell várni, akkor biztos, hogy a felhasználók elhagyják az adott honlapot.

Az oldalak betöltési idejére számos ellenőrző weboldal létezik. Az egyik legjobban ismert a Google PageSpeed Insights, amelynek során felmérhetjük, hogy milyen állapotban van jelenlegi honlapunk.

Ha nem túl jó arányokat kapunk, akkor sem kell kétségbe esni. Manapság már számos eszközzel gyorsíthatók a weboldalak. Képek tömörítésével, kicsinyítésével és különféle plug-inok használatával... Ehhez azonban profi segítségre van szükség!

4. Elfelejteni, hogy a páciensek az elsők

Fontos, hogy emlékezzünk arra, hogy a páciensek az elsők. Nem pedig a weboldal. Attól, mert valami dizájnos, még nem biztos, hogy jól működik. Sőt… Fontos, hogy olyan honlapunk legyen, amit egyszerű használni egy hétköznapi embernek.

A weboldal hibák közé tartozik az, ha nagymértékben javítani akarjuk az oldalunk elérést a különféle eszközökkel, azonban a felhasználói élmény nem elég jó. A betegekből származó konverzió ugyanis lehetetlen, ha ők képtelenek időt eltölteni az adott webhelyen.

Éppen ezért fontos szem előtt tartani, hogy mindig a beteg az első. Tartsuk szem előtt a felhasználó igényeit és ez alapján tervezzünk. Hozzunk létre vonzó és informatív tartalmat, amelyek minden felmerülő kérdésre választ adnak.

FutureManagement - A nem hatékony felhasználói élmény jelentősen csökkentheti a konverziót, ez pedig árthat a márkának. Íme, néhány tipp, hogy hogyan optimalizálhatóak a weboldalak és hogyan kerülhetőek el az általános hibák!

Ha már felsoroltuk az általános weboldal hibák listáját, akkor fontos arról is beszélnünk, hogy mit kell mindenképpen tartalmaznia egy orvosi honlapnak. Az ezzel kapcsolatos blogcikkünk itt elérhető. Azonban azt is tudjuk, hogy a magánpraxis és a betegek gondozása mellett sokszor nincs idő ilyeneken gondolkodni. Éppen ezért nagy könnyebbséget jelenthet, ha egy orvos leszerződik egy marketing ügynökséggel, akik minden felmerülő problémában segítséget nyújthatnak.

Ha úgy érzi nem elég megfelelő a weboldala, vagy további iránymutatásra lenne szüksége, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot!  

Pekola Nikolett

Digitális bennszülöttként a tartalomgyártás a feladatom a FutureManagement-nél. Közel állnak hozzám a különféle kontent trendek, amelyet próbálok a mindennapjaimba is beintegrálni.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2023.09.22.
Fontos a márkád hírneve

A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.

2023.09.08.
Működj hatékonyabban naprakész munkaköri leírásokkal!

A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!

2023.09.01.
Kommunikáljunk CSR tevékenységeinkről?

A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

2023.08.17.
Legyen a karrieroldalad is vonzó!

Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.