fbpx
6 perc olvasási idő

Arról már biztosan hallottál, hogy a vásárlói visszajelzés mennyire fontos. És hallottál már a User-generated content-ről? Röviden csak UGC. Ez egy szélesebb fogalom, mint a vásárlói visszajelzés. Mi is ez pontosan? Minden, amikor a vásárlóid valamilyen képi vagy szöveges formátumban megosztják a termékedet. Miért jó ez neked? Azért, mert a barátaik, ismerőseik biztosan látni fogják, hogy megosztotta. Azt pedig Te is tudod, hogy az ajánlás milyen fontos tényező a vásárlási folyamatban.

Csapjunk egyből a közepébe a rövid bevezetés után és lássuk a UGC 4 legnagyobb előnyét:

  1. A közösség húzóereje
  2. Több interakciókat és elérést biztosít
  3. Növeli a jó minőségű tartalmaid számát
  4. Emeli a konverziós arányt

A közösség húzóereje

Az ügyfeleid meggyőzőbbek nálad. A vásárlók nagyobb súlyt helyeznek más, ismeretlen személyek értékelésére, mint a Te tartalmaidra. A marketing és az értékesítés terén a szóbeszéd mindig hatékonyabb, mint a direkt hirdetések, legyenek azok bármennyire személyreszabottak. A vásárlók más vásárlóknak hisznek és adnak a véleményére, nem pedig egy céges logó mögé bújt vállalatnak.

Továbbá, a felhasználók által létrehozott tartalom miatt az emberek úgy érzik, hogy egy közösség részét képezik. Gondolj bele, mit éreztél, amikor először megfordult a fejedben, hogy Apple terméket vásárolj. Két dolgot biztosan fontolóra vettél: Valóban szükséged van rá? Készen állsz az Apple családjába tartozni? Nagyobb tételben fogadnék rá, hogy a racionális érvek mellett, fontos szerepe volt a döntésedben az interneten olvasott és baráti véleményeknek, hogy végül beléptél-e az almás közösségbe.

Több interakciót és elérést biztosít

A közösségi média felületeken a vállalatok valóságos háborúban állnak egymással, hogy elnyerjék a felhasználók figyelmét. Napjainkban minden korábbinál nagyobb a reklámzaj. Ezért egyre inkább felértékelődnek a makroelköteleződések és a UGC. Igencsak megkönnyíti a vállalatod piaci helyzetét, ha a vásárlóid is gyártanak neked tartalmat, ezzel is növelve előnyödet a versenytársaiddal szemben. Valamint, az olyan sokszor hangoztatott többcsatornás kommunikáció itt is megjelenik. Azok a vállalatok, akik kihasználják a legújabb kommunikációs csatornákat előnyhöz jutnak rövidtávon. Azonban, ahogy népszerűvé válnak ezek az új platformok, úgy lesz egyre nehezebb ott is kitűnni.

Ráadásul, a vállalatod ellen dolgozik az is, hogy a közösségi média óriások folyamatosan fejlesztik algoritmusukat, hogy háttérbe szoruljanak a céges megjelenések. Ezzel párhuzamosan növekszik az ismerőseid által közzétett tartalom az idővonalaidon. Kezded már érezni, hogy miért igazán fontos, hogy a vásárlóid is posztoljanak önszántukból a termékedről? A kérdés, ami felmerülhet benned pedig az, hogy milyen módon vedd rá őket erre. Mutatunk 2 ötletet is neked:

  • Kérd meg a vásárlóid, hogy osszák meg közösségi felületeiken a termékedet.

A legegyszerűbb, ha a köszönőleveledben (ugye csatolsz köszönőlevelet minden vásárlásodhoz?) kéred meg rá, hogy lőjön egy szelfit a legújabb felsőjében, amit tőled vásárolt. Rendelés után emlékeztetheted rá néhány nappal (amikor már biztosan megkapta a csomagot), hogy mutassa meg, mennyire elégedett a termékkel. Ossza meg barátaival offline és online egyaránt. Akár kérhetsz tőle Te is képet, kedvezményért cserébe, amit felhasználhatsz a későbbiekben.

  • Oszd meg saját felületeiden a vásárlóid tartalmát!

Instagrammon már rengeteg kép található a saját hashtag-ed alatt? A hirdetéseidnél már számos pozitív visszajelzés olvasható? Bátran ágyazd be őket a kommunikációdba és oszd meg őket az idővonaladon, vagy a terméklapon. Arra viszont figyelj, hogy mindig az adatvédelmi szabályoknak megfelelően járj el! Kérj beleegyezést és ne képernyőmentésekkel dolgozz, hanem használd a megosztás vagy beágyazás lehetőséget.

Növeli a jó minőségű tartalmaid számát

A tartalommarketingesek legnagyobb kihívása, amival nap, mint nap szembe néznek, hogy milyen módon kellene konstansan magas színvonalú, releváns tartalmat előállítani (itt olvashatsz róla, hogy miért ilyen fontos a tartalommarketing). A vásárlók elvárják, hogy a vállalatok aktívak legyenek minden közösségi média platformon, ahol ők maguk is megjelennek. A marketingesek oldaláról azonban a tartalomgyártás nem merülhet ki abban, hogy a „másolás-beillesztés” billentyűkombinációt leütve minden felületen ugyan azt kommunikálják. Fontos a változatosság és hogy a megosztott tartalom illeszkedjen a kommunikációs csatorna fő csapásirányába. Itt jön képbe a vásárlóid által gyártott tartalom. Minden egyes általad elkészített tartalommal adj lehetőséget a célközönségednek, hogy kommunikáljanak a vállalatoddal. Vedd rá őket, hogy leírják a véleményüket a termékről, hogy megmutassák, hogy milyen igényes csomagolásban érkezett meg hozzájuk, stb. Egyrészt ezeket a tartalmakat felhasználhatod Te is, másrészt lehet, hogy ötletet ad, hogy milyen tartalmat kellene készítened.

Emeli a konverziós arányt

Neked, mint tulajdonosnak vagy marketingesnek a fő mozgatórugód a konverziók számának növelése. Azt is tudod, hogy az első lépés a vásárlás felé, hogy a potenciális ügyfeled valamilyen interakciót tegyen irányodba. Kedvelje egy posztodat, kommenteljen, üzenetet írjon, vagy bármi egyéb. Miért hagynád veszni a vásárlás után ezt az elköteleződést? Vedd rá, hogy vásárlás után is lájkolja, kommentelje, ossza meg mondandóját. És ezzel a pozitív visszacsatolással máris javítja a konverziós arányodat. Elvégre, ahogy az első pontban is szerepel: az ügyfeleid meggyőzőbbek nálad.

Összegezve, mit is jelent ez számodra? Gyárts továbbra is jó minőségű tartalmakat, minden platformra, ahol jelen van a célcsoportod. Azonban, egészítsd ki a kommunikációs terved azokkal a tartalmakkal és ötletekkel, amelyek elősegítik, hogy a vásárlóid is készítsenek tartalmat a termékedről vagy szolgáltatásodról (fontos, hogy ez alatt nem csak a vásárlói visszajelzés értendő). Végsősoron, ezzel könnyedén növelheted a vásárlások számát.

[Total: 1    Average: 5/5]