|

„Zero waste” tartalommarketing: tippek a kreatív újrahasznosításra

2021. március 29.

Olvasási idő: 5 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

Ha a tartalommarketing szakembereként bűvölöd a billentyűzetet, bizonyára egyet fogsz érteni velem abban, hogy mindig rengeteg tennivalód van, és csak ritkán érzed azt, hogy elegendő idő áll a rendelkezésedre. A legnagyobb kihívást az okozhatja, hogy egyidőben célszerű gördülékennyé tenned a saját munkád, ugyanakkor kétségtelenül magas színvonalú és releváns tartalommal kell előrukkolnod.

Mi erre a megoldás? Szerintünk a „zero waste” tartalommarketing, azaz a kontentjeid kreatív újrahasznosítása. Elsőre úgy tűnhet, hogy ez a rendszer kijátszása, de egyáltalán nem erről van szó! Az alábbiakban elmondjuk miért érdemes kiaknázni ezt a lehetőséget, és azt is megmutatjuk, hogyan csináld profin!

De előbb nézzük át röviden, hogy pontosan mi számít kreatív újrahasznosításnak, és mi nem:

„Zero waste” tartalommarketing: tippek a kreatív újrahasznosításra - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Miért hasznos a „zero waste” tartalommarketing?

Ahogyan azt már fentebb említettük, jelentősen megkönnyítheted a tartalomgyártást, rengeteg időt és energiát spórolhatsz. Már önmagában ez is elegendő lehet, de ez csak a felszín. Ha mélyebbre ásunk, egyéb lényeges érvek is előkerülnek, mint például a SEO szempontok. Ha ugyanis több kontent összpontosul adott kulcsszavak köré, a keresőmotorok a Te tartalmaidat fogják előnyben részesíteni. Ez azért elég jó, nem?

Ezenkívül az értékeid újjáteremtése segít a márkád jobb helyre pozícionálásában: több hasznos és dinamikus információt közvetíthetsz különböző platformokon testreszabva. Egy Youtube videóvá, vagy hírlevéllé alakítható blogcikk például remek lehetőség arra, hogy eltérő felületeken jelenj meg, másfajta célcsoportok számára.

„Zero waste” tartalommarketing: tippek a kreatív újrahasznosításra - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Nem kérdés tehát, hogy számos előnye van a tartamaid újrahasznosításának. Nézzük, hogyan valósíthatod meg mindezt a gyakorlatban:

1. Blogcikkek újrahasznosítása

A tartalommarketing egyik alappillére egy színvonalas, valóban edukatív és/vagy szórakoztató blog. Azt hinnéd egy blogcikkről, hogy nehezen konvertálható? Íme néhány praktikus tipp:

  • Hozz létre Youtube videót! – a How-to típusú bejegyzések kiválóan alakíthatók vizuális útmutatókká a Youtube csatornán. A végeredmény egy könnyebben emészthető, élményt közvetítő tartalom.
  • Készíts prezentációt! – Ez az egyik legegyszerűbb módja a blogod újjá formálásának. Azért előnyös, mert könnyen megosztható, és képes más perspektívából megvilágítani az információt.
  • Infografikák – van egy blogcikked tele adatokkal és statisztikákkal? Remek! Gyárts infografikát! A fogyasztók nagyra értékelik a vizuális tartalmakat, így a nehezen emészthető, szárazabb ismertetőid is könnyedén lehetnek figyelemfelkeltők. A Portolio Instagram oldalának egy – a bruttó bérek alakulásáról szóló – bejegyzése remek példa erre:
„Zero waste” tartalommarketing: tippek a kreatív újrahasznosításra - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség
  • Csinálj egy E-book-ot! – a hosszabb, oktató jellegű blogtartalmakhoz ajánljuk.
  • Idézetek – ha a cikkeid hemzsegnek a szakértői véleményektől, idézz bátran tőlük, és oszd meg a közösségi média platformokon.

+ 1 extra tipp: végezz tartalomelemzést, és azonosítsd a legjobban teljesítő blogcikket. Ha azt látod, hogy nem annyira naprakész, de még mindig rengeteg lead-et generál, ne tedd közzé új bejegyzésként! Ehelyett frissítsd az adott cikk tartalmát, és a már meglévő bejegyzést népszerűsítsd az aktuális információk megosztása révén. Így megőrizheted a meglévő URL-t és a SEO értékét is.

„Zero waste” tartalommarketing: tippek a kreatív újrahasznosításra - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

2. A közösségi média tartalmak újrahasznosítása

A tartalommarketing szó hallatán az emberek többsége azonnal a közösségi médiára gondol. Nem meglepő, hiszen a social média felületek rengeteg tartalomtípust képesek befogadni, amelyek közül sok könnyen és egyszerűen átalakítható. Mutatjuk, hogyan:

  • Használd fel a régi képeket – vannak kiváló minőségű fotóid, amelyekre csak egyszer volt szükséged? Értelmezd újra, készíts nosztalgia posztot, hívd fel a célközönséged figyelmét egy korábbi projektre.
  • Tegyél közzé részleteket a meglévő videós tartalmaidból – a Wyzol statisztikái alapján a marketing szakemberek 86%-a szerint a videóknak magas a megtérülési aránya (ROI), és a vállalkozások 85%-a már használ videós kontenteket. Szerintünk is érdemes több formában alkalmazni, mert jól konvertáló eszközöknek számítanak.
  • Gyárts új infografikákat - A képek 65%-kal jobban rögzülnek 3 nap után, ráadásul a vizualizáció növeli a szavaid hatékonyságát is. Ezért bizonyul értékes újjáteremtő stratégiának, és ezért is szeretjük annyira. A Hubspot rendszeresen él ezzel a lehetőséggel:
„Zero waste” tartalommarketing: tippek a kreatív újrahasznosításra - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség
  • Inspirálódj a „user-generated” tartalmaidból, azaz dolgozd fel a felhasználók által létrehozott értékes vásárlói véleményeket, érdeklődéseket, elégedett visszajelzéseket, általad feltett kérdésekre adott válaszokat. Buzdítsd cselekvésre a célközönséged, így mindig lesz miből dolgoznod.
  • Alkoss új bejegyzéseket a többi profilodon közzétett tartalomból – például készíthetsz egy Facebook posztot arról, hogy a tegnapi Youtube videód mekkora nézettséget produkált, vagy egy Linkedln megosztást egy ütős Instagram szavazásról.
  • Idézz! – Ahogyan azt a blogcikkek kapcsán javasoltuk, emelj ki hasznos és hangzatos szövegrészeket a régebbi tartalmaidból. A szakértők szavai hatalmas meggyőző erővel bírhatnak. A Forbes előszeretettel használja ezt a módszert.
„Zero waste” tartalommarketing: tippek a kreatív újrahasznosításra - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

3. Videók és webinárok újrahasznosítása

A webes szemináriumok és a videók a tartalommarketing sajátos, izgalmas eszközei. De sajnos nem minden platformon érhetőek el ugyanabban a formában. Érdemes újragondolni és többféle módon felhasználni:

  • Szöveges másolat – ez az egyik legkönnyebb és legnépszerűbb módja annak, hogy a videós tartalmaid mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
  • Blogbejegyzés – a szöveges másolat alapján írj blogcikket. Valószínűleg nem igényel sok szerkesztési munkát.
  • Podcast – egyszerűen konvertáld át a videós anyagot hangfájl formátummá. Bár itthon még nem annyira elterjedtek, a podcastek kétségtelenül remek értékközvetítői forrásnak számítanak, ugyanis számtalan felhasználóbarát tulajdonsággal bírnak (pl. hallgathatók futás, kertészkedés vagy akár mosogatás közben is.)
„Zero waste” tartalommarketing: tippek a kreatív újrahasznosításra - FutureManagement - Online Marketing Ügynökség

Összességében elmondható, hogy a tartalommarketing világa egy hatalmas játszótér, temérdek lehetőség áll rendelkezésedre a már meglévő tartalmak újrahasznosítására. Ugyanakkor lényeges kihangsúlyozni, hogy a „zero waste” nem az új tartalom létrehozásának alternatívája, hanem egy kiegészítő stratégia. Valljuk be, a dolgok villámgyorsan változnak. Ezért ne feledd a legfontosabbat: akár új kontentet gyártasz, akár a meglévőt frissíted, a feladatod az, hogy értéket közvetíts a célközönséged számára. Csak kreatívan!

Lőrinczi Emese

Bloggerként kezdtem, a PPC világában folytattam szakmai tanulmányaim, a FutureManagement csapatában pedig tartalommenedzsertként találtam meg a helyem. A neuromarketing, a szövegírás, és az online tér mindig megújuló trendjeinek világa a szenvedélyem.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
CIKKEINK

Korábbi bejegyzések

2023.09.22.
Fontos a márkád hírneve

A márkánk hírnevének építésére és pozitív megítélésének megtartására fontos időt és energiát szánni. Nemcsak munkáltatói márkaépítés szempontjából fontos, hanem a szolgáltatásaink, termékeink eladhatósága miatt is. A fogyasztók számára a márka nem csupán terméket vagy szolgáltatást jelent, hanem értéket, érzelmeket és tapasztalatokat is.

2023.09.08.
Működj hatékonyabban naprakész munkaköri leírásokkal!

A céges adminisztráció és dokumentumok naprakészen tartása sok cég mumusa, azonban érdemes időt szakítanunk erre is. A munkaköri leírások aktualizálása például többszörösen kifizetődik, mutatjuk, hogyan!

2023.09.01.
Kommunikáljunk CSR tevékenységeinkről?

A válasz röviden: igen. Azonban nem mindegy, hogy milyen formában. Heti témánkat egyik ügyfelünk inspirálta, akinek most több CSR projektje is van és felmerült bennük a kérdés: hogyan kommunikáljunk erről a nagyvilágban?Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

2023.08.17.
Legyen a karrieroldalad is vonzó!

Érdemes úgy felépítenünk a karrieroldalunkat, hogy az ne a kedvét szegje az érdeklődőnek, hanem gazdagodjon hasznos, plusz információkkal a munkakörről, illetve könnyen és egyszerűen tudjon jelentkezni az állásra.
Nézzünk meg néhány jó példát és lessünk el pár megoldást!

Lépj velünk kapcsolatba!

Elérhetőségeink
hello@futuremanagement.hu+36 30 454 81 64
IRODA
4028 Debrecen, Simonyi út 36/B.