5. rész: Használd ki új ügyfélszolgálatod – Facebook Messenger

Olvasási idő:

A Facebook Messenger ma már több mint chatprogram; igazi multifunkciós platformmá nőtte ki magát, amiben már természetesen rengeteg üzleti lehetőség is helyet kapott.

3 indok, amiért kötelező a Facebook Messenger:

  1. Mert az emberek megszokott kommunikációs csatornájává alakult. Életünk felgyorsult, okostelefonnal kelünk és a nagyink is használ Facebookot. Egyik legnépszerűbb kapcsolattartó alkalmazás lett a Facebook Messenger, így természetes, hogy a célcsoportod is ezen keresztül kommunikál – Veled is.
  2. Mert a Facebook is méri, hogy milyen gyorsan adsz választ. Bizony, a Facebookon fel van tüntetve, hogy átlagosan mennyi idő alatt adsz választ. Így elkerülhetetlen, hogy az oldaladat böngésző személyek találkozzanak ezzel az információval, tehát nem árt a válaszidőt minél rövidebb idő alatt tartani. Ez is bizalmat kelt az személyekben, mert látják, hogy érdemes vállalkozásodnak írni, hiszen hamar válaszolsz.
  3. Mert az interaktív, azonnali panaszkezelés növeli az ügyfélélményt. Továbbgondolva az előzőt, ha hamar válaszolsz, és megoldást nyújtasz az ügyfelek problémáira, akkor növekszik a bizalom, pozitív az élmény, szimpatikusabb a márka – kaptál tehát egy újabb márkaépítő eszközt a Facebookról.

Automatizálás, automatikus üzenetek, felfedezés

Zuckerberg és csapata is természetesen látja a potenciált a Messenger platformban, ezért az elmúlt időszakban sok olyan jellemzőt adott a vállalkozások kezébe, amivel még hatékonyabban tudják használni. Ezek segítségével automatizáltabban működhet az kommunikáció, és nem kell egész nap a telefonunkon lógva üzenetekre válaszolni. Mutatjuk őket. Annyi új eszközt kapott a Messenger, hogy az oldalad beállításai között külön fület kapott, ahol beállíthatók a következők:

  • Kiválasztható például, hogy az oldal kommunikációját chatbot, emberek vagy ezek kombinációja folytassa le.
  • Megadható a chatbot üzemeltetője – amennyiben használsz.
  • Beállítható automatikus terjesztés követőidnek, amennyiben új tartalmat készítesz, például blogcikket írsz.
  • Megadható a felfedezhetőség – szintén új funkció a Messengerben, mellyel felvehetik vállalkozásoddal a kapcsolatot a Neked releváns, vagy Hozzád közel álló személyek.

Beállíthatsz továbbá automatikus üdvözlő üzenetet és olyat is, amit akkor küld a rendszer, ha nem aktív vállalkozásod a Messengeren. Ezt szintén a beállítások között teheted meg, az Üzenetek címszó alatt. Olyan üzeneteket érdemes beállítani, melyek fokozzák a bizalmat, esetleg plusz, releváns információt jelenítenek azoknak, akik írtak vállalkozásodnak.

FutureManagement - A Facebook Messenger ma már több mint chatprogram; igazi multifunkciós platformmá nőtte ki magát, amiben már természetesen rengeteg üzleti lehetőség is helyet kapott.

Chatbotok

Nézzük, miről is van szó: a chatbot egy részben automatizált, eldöntendő kérdések és nyomógombok segítségével létrehozott kérdés – válasz rendszer, amivel beavatkozás nélkül végig tudjuk vezetni az érdeklődőket bizonyos ügyfélszolgálati folyamatokon. Ahhoz, hogy hasznos legyen számunkra, meg kell vizsgálni az ügyfélszolgálatra leggyakrabban befutott kérdéseket, és azokra alapozva készíteni egy egységesített kérdés-válasz rendszert.

Nézzünk egy egyszerű példát: egy étteremhez leggyakrabban az alábbi kérdések/kérések érkeznek: „Asztalt szeretnék foglalni.”, vagy „Mi a napi/heti menü?, esetleg „Szeretném látni az étlapot!”. A chatbot segítségével készíthetünk egy üdvözlő üzenetet, majd a végén felajánljuk ezt a 3, leggyakoribb lehetőséget: Asztalfoglalás, Heti menü, Étlap. Ha az érdeklődő írni akar az étteremnek, akkor végig mehet önállóan ezen a folyamaton: a Heti menü és Étlap pontokra kattintva automatikusan kap egy linket, ahol közvetlenül elérhető a kért információ, míg az Asztalfoglalást választva megkérdezhetjük – szintén előre írt sémákkal – a létszámot, az időpontot, és az igényeket. Így csak a foglalás visszaigazolásakor kell valóban személynek reagálnia, és rögzíteni a foglalást. Így az ügyfél elégedett, az ügyfélszolgálat emberi terheltsége pedig nem növekszik.

Mit kell tenned? Mi használjuk és ajánljuk a ManyChat felületét, ahol könnyedén elkészíthető akár több chatbot is. Ahhoz, hogy igazán hatékony legyen, a fent leírt folyamat mintájára készítsd el Te a sztenderd kérdéseket, és a rá adható válaszokat, természetesen lehetőséget biztosítva arra, hogy valódi emberrel is kommunikálhassanak az ügyfeleid, ha speciális kérdéseik vannak.

Így motiváld az embereket, hogy minél többen írjanak

FutureManagement - A Facebook Messenger ma már több mint chatprogram; igazi multifunkciós platformmá nőtte ki magát, amiben már természetesen rengeteg üzleti lehetőség is helyet kapott.

Remek dolog, ha felkészülsz a fenti lehetőségekből, de az az igazi, ha az emberek el is kezdenek Neked írni. Erre hoztunk pár remek lehetőséget:

  • Messenger Chat kliens telepítése a weboldaladra. Jó hírünk van, ugyanis 1 apró kód elhelyezésével beépíthető a kliens a weboldaladra – és máris indulhat a közvetlen kommunikáció. A lehetőség elérhető akár a fent említett Beállítások –> Messenger felület alatt. Emellett persze testreszabott chatbotod is beépíthető, ilyet találsz például nálunk.
  • Hirdetés Messenger kapcsolatfelvételre. Bizony, már ilyen hirdetési célok is elérhetőek a Facebook hirdetési rendszerében. Fontos azonban, hogy ezt ne a megszokott célokra használd, helyette vizsgáld meg, hogy melyik folyamat az, ahol tényleg érdemes vállalkozásoddal felvenni a kapcsolatot, és azzal a céllal építeni be Messenger kampányodat. Például: szerviz esetén remarketing a szerviz oldalakat látogatóknak, hogy most azonnal megoldjuk problémádat.
  • Bejegyzések, posztok képek, melyek a kapcsolatfelvételre buzdítanak. Attól, hogy fel vagy készülve az érkező kérdésekre, az emberek még nem fogják tudni, hogy vállalkozásoddal érdemes így kommunikálni. Sőt, nem csupán érdemes, Te várod, és kimagasló értéket adsz cserébe válaszaiddal. Mutasd meg tehát, hogy hogy mennek nálad a dolgok: posztolj képet válaszadásról, tegyél fel elégedett üzeneteket – persze előbb kérj engedélyt, mutasd be a válaszoló személyt a számítógép mögött. Láttass be a függöny mögé. Az embereknek nem magától értetődő az, ami vállalkozásodban mindennapos, ha nem mutatod be.

Láss munkához!

Kezedben a megoldás kulcsa, állíts be mindent, és buzdítsd követőidet, hogy keressen bátran Facebook Messengeren, mert várjátok őket.

 

Elevenítsd fel a korábban tanultakat:

  1. rész: Kezdjük az alapoktól – célcsoportképzés a tudatos kommunikációért
  2. rész: Stratégia tervezése – iránytű a kommunikációdhoz
  3. rész: Így épül fel teljesen egy Facebook oldal
  4. rész: Ismerd meg követőidet – Facebook Insights adatok
v

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!
Feketeöves ROI-fighter, konverzió hívő. Változó és algoritmusok kontrollálta szövevényes világban élünk. A fénybe 2 dolog vezeti a polgárokat: a stratégia és a tesztelés. Ezekre alapozva szeretek online vállalkozásokkal együtt dolgozni. Hiszem, hogy ezt hatékonyan is meg tudjuk tenni, nem a sötétben tapogatózva.