Törődj a márkáddal, törődj a munkavállalóiddal!

Employer Branding

MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉS MESTERFOKON
Az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés egy olyan, folyamatosan fejlesztésre szoruló terület a vállalkozások életében, amely a munkavállalók számára teszi vonzóvá a céget. Megkönnyíti a kiválasztási folyamatot, hatékonnyá teszi a közös munkát, növeli az elköteleződést, fokozza a teljesítményt és hozzájárul a fluktuáció mérsékléséhez. Az employer branding tehát egy hosszú távon hasznos és megtérülő befektetés, amelyet egyetlen vállalatnak sem szabad(na) félvállról vennie.

Tapasztalataink szerint – annak ellenére, hogy a legtöbb kis- és középvállalkozás rendelkezik olyan értékekkel, amelyek segítségével megnyerő munkáltatói márkát lehetne építeni – a nem megfelelő kommunikáció, valamint a tudatos tervezés hiánya gátat szab a fejlődésnek és a hatékony működésnek.
Gondosan felépített stratégiával és bevált módszerek alkalmazásával mindez könnyedén orvosolható: az employer branding ugyanis nemcsak a munkavállalók megszerzésében és megtartásában játszik kiemelt szerepet, hanem egy márka piaci megítélését is pozitív kontextusba helyezheti – amennyiben a márkaépítés átgondolt és tudatos.

Miért elengedhetetlen az employer branding?

A MÁRKÁD AZ EGYIK LEGNAGYOBB ÉRTÉKED

1
Az aktív álláskeresők 75%-a benyújtja jelentkezését, ha azt tapasztalja, hogy jövőbeli munkáltatója aktívan ápolja munkáltatói márkáját.*
2
A Z-generáció 68%-a, az X-generáció 54%-a és a baby boom generáció 48%-a felkeresi jelentkezés előtt a vállalat közösségi média felületeit.*
3
Egy rendszeresen és tudatosan ápolt munkáltatói márka akár 50%-kal képes csökkenteni a vállalatra nehezedő felvételi költségeket.*
4
Azok a vállalatok, akik aktívan foglalkoznak a munkáltatói márkaépítéssel, akár 28%-kal is csökkenthetik a lemorzsolódást.*
5
Az aktív állomány véleményét 3-szor olyan gyakran meghallgatják, mint az ügyvezetők gondolatait, ha a munkakörülményekről van szó.*
6
A vállalat rossz hírneve és az interneten feltűnő negatív értékelések akár 10%-kal is megemelhetik az egy főre jutó felvételi költségeket.*
7
A jelentkezők közel 50%-a nem dolgozna rossz hírű vállalatnak még abban az esetben sem, ha kiemelt bérezésben részesülne.*
8
A HR-szakértők 86%-a úgy gondolja, hogy a munkáltatói márkaépítés (employer branding) elsősorban marketing feladatnak tekinthető.*

Időt, pénzt és energiát takaríthatsz meg

ÉLMÉNYKÖZPONTÚ SZEMLÉLET A MUNKAHELYEN

TOBORZÁS ÉS KIVÁLASZTÁS

Tévedés azt gondolni, hogy csak a munkaadónak lehetnek elvárásai a potenciális jelölttel szemben. Egy állásinterjún a partnerek egyenlő súlyban vannak jelen. Akárcsak egy randevún, bármelyik oldal dönthet úgy, hogy visszalép. A megfelelő stratégia mentén felépített employer branding segítségével gondoskodhatsz róla, hogy kizárólag értékes érdeklődők jelenjenek meg a személyes találkozón, és bebiztosíthatod, hogy az ígéretes jelentkezőknek eszükbe se jusson mást felkeresni az önéletrajzukkal.

BEMUTATÁS ÉS BETANÍTÁS

A  kiválasztás után azonnal mélyvízbe dobni egy jelöltet hatalmas öngól – egy ilyen helyzetből ritkán kerülhetsz ki győztesen. Amennyiben egy alkalmazott a próbaidő alatt elhasal, az nemcsak a munkavállaló, hanem a vállalkozás hibáira is felhívja a figyelmet. A tudatosan és megfelelően felépített onboarding folyamatra, a beilleszkedést támogató eseményekre, a cég értékeinek átadására és a munkafolyamatok részletes bemutatására nagy hangsúlyt kell fektetni. Csak így lehet hosszú távon sikeres az együttműködés.

TÁMOGATÁS ÉS MOTIVÁLÁS

Annak ellenére, hogy egy csapat stabilizálódni látszik, nem szabad hátra dőlni, és ölbe tett kézzel szemlélni a folyamatokat. Elkerülhetetlen ugyanis, hogy felszínre kerüljenek azok a kérdések, amik előbb-utóbb mindenkiben megfogalmazódnak: „Hová tartok pontosan? Jó helyen vagyok? Van előrelépési lehetőségem?” Ezen a ponton zsebedben kell lennie a megfelelő válaszoknak. Még ideálisabb, ha már a kérdések megszületése előtt eloszlatod a kételyeket, és rendszeresen, világosan kommunikálsz a jövőről.

MEGTARTÁS ÉS TOVÁBBFEJLESZTÉS

Az employer branding egy soha véget nem érő folyamat. Ha nincs meg a megfelelő stratégia, az hosszú távon kiégéshez és teljes kiábrándultsághoz vezethet – a Z vagy az alfa generáció esetében erre a tényezőre fokozottan érdemes odafigyelni. Rendszeresen mérni kell az elégedettséget, be kell építeni a visszajelzéseket, és folyamatos fejlődési lehetőséget kell biztosítani. Mindez pedig csak az elvárható minimum. Az employer branding ennél sokkal többről szól.
Employer branding szakértő kezekben

MIÉRT A FUTUREMANAGEMENT?

Sablonos megoldások helyett a vállalkozásod sajátosságaihoz és az elérendő célokhoz igazodva építünk fel egy stabil alapokon nyugvó, személyre szabott stratégiát. Megmutatjuk...

Eredményes
toborzás

Stabil
munkaközösség

Pozitív
megítélés

Kiszámítható
növekedés

Az employer branding és az employee expericence fejlesztésének legfontosabb alappillérei

MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉS 4 LÉPÉSBEN

Employer branding stratégia
kidolgozása

A HR és a vezetők bevonásával támogatjuk a cég víziójához igazított employer branding stratégia kidolgozását, a szervezeti célok meghatározását, valamint a brand-et támogató és hátráltató elemek kiszűrését. A munkáltatói márkaépítés piramisának felállítása segítségével azoknak az értékeknek az erősítésére irányítjuk a figyelmet, amelyektől a jelenlegi munkatársak pozitívan érzik magukat, és hűségesek a szervezethez – ezzel támogatva a jó hírnév, valamint a transzparens működés megszilárdulását.

Külső és belső kommunikációs terv
összeállítása

Feltérképezzük az élményalapú munkavégzés elemeit – ha szükséges, irányt mutatunk a fejlesztéshez. A kiválasztási folyamatot az employer branding stratégiában meghatározott célokhoz igazítjuk, körvonalazzuk az ideális jelöltek ismérveit, kijelöljük a profilhoz illeszkedő toborzási platformokat, és megfogalmazzuk a hatékonyan működő márkaüzeneteket. Definiáljuk mit, hogyan mutasson meg magáról a cég, valamint megvizsgáljuk kinek, hogyan, milyen felületeken érdemes képviselnie a márkát.

Kiválasztási és beillesztési folyamat
támogatása

A célzott profilhoz és elvárásokhoz illeszkedő kiválasztási eszközök meghatározása után bemutatjuk, hogyan lehet munkavállalói élményt nyújtani a legelső találkozás alkalmával – vagy akár már azt megelőzően. Hangsúlyt fektetünk a tudatosan felépített onboarding folyamat kialakítására, a beilleszkedést támogató eseményekre, a cég értékeinek hatékony átadására és a munkafolyamatok részletes bemutatására. Segítünk világosan kommunikálni a jövőről, és választ találni a munkavállalókban felmerülő kérdésekre.

Vezetői hitelesítés
elősegítése

A sikeres employer branding több szakértői terület hatékony együttműködésén alapszik: a gondosan felépített marketing tevékenység formálja és eladhatóvá teszi a munkáltatói márkát, a vezetők pedig teljes valójukkal hitelesítik a kialakított képet. A cég értékeinek közvetítéséhez segítséget nyújtunk a brandápolásban közreműködő személyek felkészítésében. A tréningezés során a hiteles és transzparens kommunikációra helyezzük a hangsúlyt, hogy egy hosszan és sikeresen fenntartható employer branding szülessen.

Hónapok óta közösen gondolkodunk

SIKERTÖRTÉNETÜNK

Lépésről lépésre

Az együttműködés menete

1

Stratégiaalkotás

Egy gyakorlatias, kifejezetten a cégedre szabott marketing audit keretében elemezzük a vállalkozásod, meghatározzuk a feladatokat, és kitűzzük az elérendő célokat.

2

Támogatás

Támogatunk a stratégiaalkotás során meghatározott feladatok megvalósításában, elindítunk a kitűzött célok felé vezető úton, és eloszlatjuk a felmerülő kérdéseket.

3

Fejlesztés

Hosszabb távú együttműködés esetén folyamatosan értékeljük az elért eredményeket, egyeztetünk a lehetséges változtatásokról, és új javaslatokkal támogatjuk a cég fejlődését.

Hatékony
kommunikáció

Több szabadidő

Időpontfoglaló
rendszer

Kevesebb adminisztráció

Optimalizált
hirdetések

Dinamikus növekedés

Felhasználóbarát
weboldal

Elégedett páciensek

Munkánkat segítik

ESZKÖZÖK, AMIKKEL DOLGOZUNK

Büszkék vagyunk a sikereinkre

SZAKMAI EREDMÉNYEINK

Az igényekhez igazodunk

EMPLOYER BRANDING CSOMAGAJÁNLATOK

Munkáltatói márka
Stratégiai tanácsadás
NETTÓ

30.000 FT/ÓRA

Ez a csomag neked szól, ha
szükséged van egy külső szakértő útmutatására,
magasan kvalifikált és megbízható munkatársakkal akarod erősíteni a vállalkozásod,
a hosszú távú siker érdekében átgondolt stratégia mentén szeretnél márkát építeni.
Részletek
  • Logo elemek
  • Logo és szlogen
  • Logo arányai
  • Fekete fehér és színes használat
  • Használat nem egyszínű háttéren
  • Betűtípus
  • Kiegészítő arculati elemek
  • Key visual
  • Image képek
  • Corporate anyagok
  • Névjegykártya
  • Boríték, levélpapír, mappa
  • E-mail aláírás
  • Online megjelenések
  • Szórólap
  • POS anyagok (szórólap, wobbler, poszter)
Munkáltatói márka
Folyamat menedzsment

ÁRAZÁS 
EGYEDI IGÉNYEK ALAPJÁN

Ez a csomag neked szól, ha
a márkád nemcsak gondozni, hanem jövőbe mutató megoldásokkal fejleszteni is szeretnéd,
egy hosszú távú együttműködés keretében folyamatos közös gondolkodásra van szükséged,
a sikeres employer branding érdekében minden lehetséges eszközt igénybe szeretnél venni.
Részletek
  • Logo elemek
  • Logo és szlogen
  • Logo arányai
  • Fekete fehér és színes használat
  • Használat nem egyszínű háttéren
  • Betűtípus
  • Kiegészítő arculati elemek
  • Key visual
  • Image képek
  • Corporate anyagok
  • Névjegykártya
  • Boríték, levélpapír, mappa
  • E-mail aláírás
  • Online megjelenések
  • Szórólap
  • POS anyagok (szórólap, wobbler, poszter)

Várjuk a jelentkezésed!

Minden megkeresésre 24 órán belül válaszolunk.

Az ingyenes konzultációhoz kérjük, hogy töltsd ki az alábbi űrlapot.
crossmenuchevron-down