Mi a Shein titka? – az óriás cég online marketing stratégiája

2022.05.20.
A cikk írója:
Diószegi Nikoletta

2022 májusára kis túlzással azt mondhatjuk, hogy nincs olyan internetfelhasználó, aki ne találkozott volna már az ultra fast fashion céggel, a Shein divatmárka óriással. A kínai divatáru-kereskedelmi vállalat 2008-ban alakult, 2020-ra pedig a világ legnagyobb, kizárólag online működő divatcége lett. Az évről évre fejlődő, napi 24 millió aktív felhasználóval rendelkező márka szinte robbanásszerű növekedéséhez nagyban hozzájárult a vállalat kiváló online marketing stratégia felépítése. Kíváncsi vagy, hogy melyek azok az eszközök és metódusok, amelyek elvezettek a Shein sikeréhez? Tarts velem!

A célközönséget nemcsak elérni, hanem megérteni is kell

Az óriás vállalat egyik fő célcsoportja a Z generáció, azon belül is kiemelten a nők. Ez a társadalmi réteg jelentős piaci szegmenst képvisel, ugyanakkor új marketingstratégiákat is igényel.

Ma már a fiatalok nem reagálnak ugyanazokra a marketing módszerekre, mint az előző generáció. Ahhoz, hogy egy márka meg tudja szólítani őket, ismernie kell a preferenciájukat, az értékrendjüket és a vásárlói magatartásukat. A divatcég remekül veszi ezeket az akadályokat és minden tekintetben tökéletesen alkalmazkodik a fogyasztói igényekhez. Például a Z generáció 55%-a az árat említi a legfontosabb tényezőként a ruhavásárlás során. A kínai vállalat ezt kihasználva, rendkívül alacsony árakon kínál termékeket, illetve gyakran kedvezményeket is ad. A kedvező árakat a márka küldetésükként magyarázza, miszerint céljuk, hogy gazdasági helyzettől függetlenül mindenki élvezhesse a divatot.

Online marketing stratégia - FutureManagement

A shein.com kezdőképernyőjén felugró popupok kedvezményes kuponokat adnak

Az olcsó árak mellett a Shein gyors szállítással is veri a versenytársait. Az átlagos szállítási idő 6–8 nap, de lehetőség van prémium kiszállítás választására is, amely azt jelenti, hogy 2–4 napon belül kézhez vehetjük csomagunkat.

Mikro-influenszerek, mint online marketing stratégiai eszközök

A Shein egyik stratégiája, hogy Nyugaton kevésbé népszerű influenszereket választ. Ezt nevezzük mikro-influenszer marketingnek.

Ez egy kölcsönösen előnyös partnerség. A márka számára költséghatékony, és új fogyasztói közegek elérését teszi lehetővé, miközben a kisebb influenszereknek lehetőséget kínál arra, hogy közösségi média megjelenésért cserébe ingyen ruhákhoz jussanak. Az influnszerek gyakran saját kuponkódot is kapnak, amit megoszthatnak követőikkel, ezáltal mérhető válik a munkájuk. Ezek az ajánlások és kódok pedig valóban hatékonyak, hiszen a shein.com webhely forgalmi forrásstatisztikái szerint 2022 januárjában a látogatók 10%-a közvetlenül ajánlásokból származott. Az influenszereknek továbbá lehetőségük van részt venni a cég saját partnerprogramjában is, amely által jutalékot kapnak az összes ajánlott eladást követően.

És bár a márka olyan nagy nevekkel is együtt dolgozott már, mint Katy Perry, Rita Ora vagy Nick Jonas, mégis a mikrobefolyásolókkal működnek többet együtt, ugyanis általuk célzottabban érhetik el a Z generációt. A kisebb influenszerek arányaiban nagyobb aktivitást érnek el köszönhetően annak, hogy közönségük hűségesebb és jobban bíznak bennük. Például, ha egy ilyen közösségi személy termékajánlattal áll elő, akkor a követői 80%-a hallgat rá.

Ismerni kell a piacot és a versenytársakat

A fast fashion üzleteket megelőzve robbantak be az ultragyors márkák, mint a Shein is. A kettő fogalom közötti különbség főként az, hogy míg az előzőnek átlagosan évi 24 új kollekciója jön ki, addig például az ebben a cikkben elemzett kínai nagyvállalat webáruházába napi szinten több 1000 új termék kerül fel.

Ez a hihetetlenül széles termékkínálat rendkívül szórakoztatóvá és addiktívvá teszi az online vásárlást. A fogyasztók soha nem tudhatják, hogy milyen új és olcsó ruharabbal találkoznak legközelebb a webhelyen – többek között ezzel is magyarázható, hogy gyakoriak a visszatérő látogatók és a nekik köszönhető vásárlások.

Online marketing stratégia - FutureManagement

A Shein és kettő fast fashion márka Google index kereséseinek összehasonlítása 2020-tól napjainkig Magyarországon

Ugyanakkor szerintem fontos megjegyezni, hogy míg a folyamatos termékfeltöltéssel az online marketing stratégia szempontjából arany szelencét talált a vállalat, addig környezetvédelmi szempontból ezt a ládikát nem kellett volna kinyitnia.

Videós tartalmak a márka szolgálatában

Ha a Z generációról van szó, akkor a képletből kihagyhatatlan social media felület a TikTok. Ezt a Shein marketing szakemberei is nagyon jól tudják, ezért a márkával együtt dolgozó influenszerek többsége ezen a platformon munkálkodik.

A cég divatbloggerek seregét hozza létre, akik a #shein és #sheinhaul hashtagek alatt vásárlásaikról vagy ajándékba kapott ruháikról készült videókkal támogatják a márkát. Ezek alatt a tartalmak alatt gyakran megjelennek a kuponok és a kedvezményes kódok, amelyek gondoskodnak a vásárlás folyamatos áramlásáról.

Online marketing stratégia - FutureManagement

A TikTok #shein megtekintései több milliárd megtekintést érnek el

A haul és unboxing videótípusok ráadásul egyébként is rendkívül népszerűek a social media, kifejezetten a TikTok és a YouTube világában. Oka többfelé vezethető vissza. Valószínűleg egy videóban szereplő, ismeretlen tartalmú doboz várakozással és kíváncsisággal tölti el a képernyő előtt ülőt, kibontásával pedig egyfajta élményutazást kap a néző, még akkor is, ha ő csak megfigyelő. A Shein pedig erre rápakolt még egy lapáttal, ugyanis az egyes ruhadarabok vagy kiegészítők külön-külön is be vannak csomagolva, ezzel élvezetesebbé és rejtélyesebbé téve az unboxingot.

Online marketing stratégia - FutureManagement

Milliós nézettségek a Shein haul videókon YouTube-on is

A Shein online marketing stratégia felépítése és annak sikeressége azt mutatja, hogy az új generáció megértése és a folyamatos közösségi média megjelenés mikro-influenszerek által, jól működik. Tehát, ha saját cégünk marketingjébe egyetlen egy gondolatot ültetünk át, az mindenképp az legyen, hogy a fogyasztói igényekhez és magatartáshoz való alkalmazkodás 2022-ben megkerülhetetlen stratégiai lépés.


Forrás: https://daxueconsulting.com/shein-market-strategy/

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down