Szeretnéd, hogy észrevételeid megértő fülekre találjanak? Mondd el a véleményed!

|

Mi a Shein titka? – az óriás cég online marketing stratégiája

2022. május 20.

Olvasási idő: 5 perc

Online marketing tippjeinket most már nemcsak hangoscikként, hanem podcastként is hallgathatod.

Hallgass ránk

2022 májusára kis túlzással azt mondhatjuk, hogy nincs olyan internetfelhasználó, aki ne találkozott volna már az ultra fast fashion céggel, a Shein divatmárka óriással. A kínai divatáru-kereskedelmi vállalat 2008-ban alakult, 2020-ra pedig a világ legnagyobb, kizárólag online működő divatcége lett. Az évről évre fejlődő, napi 24 millió aktív felhasználóval rendelkező márka szinte robbanásszerű növekedéséhez nagyban hozzájárult a vállalat kiváló online marketing stratégia felépítése. Kíváncsi vagy, hogy melyek azok az eszközök és metódusok, amelyek elvezettek a Shein sikeréhez, tarts velem!

A célközönséget nemcsak elérni, hanem megérteni is kell

Az óriás vállalat egyik fő célcsoportja a Z generáció, azon belül is kiemelten a nők. Ez a társadalmi réteg jelentős piaci szegmenst képvisel, ugyanakkor új marketingstratégiákat is igényel.

Ma már a fiatalok nem reagálnak ugyanazokra a marketing módszerekre, mint az előző generáció. Ahhoz, hogy egy márka meg tudja szólítani őket, ismernie kell a preferenciájukat, az értékrendjüket és a vásárlói magatartásukat. A divatcég remekül veszi ezeket az akadályokat és minden tekintetben tökéletesen alkalmazkodik a fogyasztói igényekhez. Például a Z generáció 55%-a az árat említi a legfontosabb tényezőként a ruhavásárlás során. A kínai vállalat ezt kihasználva, rendkívül alacsony árakon kínál termékeket, illetve gyakran kedvezményeket is ad. A kedvező árakat a márka küldetésükként magyarázza, miszerint céljuk, hogy gazdasági helyzettől függetlenül mindenki élvezhesse a divatot.

Online marketing stratégia - FutureManagement

A shein.com kezdőképernyőjén felugró popupok kedvezményes kuponokat adnak

Az olcsó árak mellett a Shein gyors szállítással is veri a versenytársait. Az átlagos szállítási idő 6–8 nap, de lehetőség van prémium kiszállítás választására is, amely azt jelenti, hogy 2–4 napon belül kézhez vehetjük csomagunkat.

Mikro-influenszerek, mint online marketing stratégiai eszközök

A Shein egyik stratégiája, hogy Nyugaton kevésbé népszerű influenszereket választ. Ezt nevezzük mikro-influenszer marketingnek.

Ez egy kölcsönösen előnyös partnerség. A márka számára költséghatékony, és új fogyasztói közegek elérését teszi lehetővé, miközben a kisebb influenszereknek lehetőséget kínál arra, hogy közösségi média megjelenésért cserébe ingyen ruhákhoz jussanak. Az influnszerek gyakran saját kuponkódot is kapnak, amit megoszthatnak követőikkel, ezáltal mérhető válik a munkájuk. Ezek az ajánlások és kódok pedig valóban hatékonyak, hiszen a shein.com webhely forgalmi forrásstatisztikái szerint 2022 januárjában a látogatók 10%-a közvetlenül ajánlásokból származott. Az influenszereknek továbbá lehetőségük van részt venni a cég saját partnerprogramjában is, amely által jutalékot kapnak az összes ajánlott eladást követően.

És bár a márka olyan nagy nevekkel is együtt dolgozott már, mint Katy Perry, Rita Ora vagy Nick Jonas, mégis a mikrobefolyásolókkal működnek többet együtt, ugyanis általuk célzottabban érhetik el a Z generációt. A kisebb influenszerek arányaiban nagyobb aktivitást érnek el köszönhetően annak, hogy közönségük hűségesebb és jobban bíznak bennük. Például, ha egy ilyen közösségi személy termékajánlattal áll elő, akkor a követői 80%-a hallgat rá.

Ismerni kell a piacot és a versenytársakat

A fast fashion üzleteket megelőzve robbantak be az ultragyors márkák, mint a Shein is. A kettő fogalom közötti különbség főként az, hogy míg az előzőnek átlagosan évi 24 új kollekciója jön ki, addig például az ebben a cikkben elemzett kínai nagyvállalat webáruházába napi szinten több 1000 új termék kerül fel.

Ez a hihetetlenül széles termékkínálat rendkívül szórakoztatóvá és addiktívvá teszi az online vásárlást. A fogyasztók soha nem tudhatják, hogy milyen új és olcsó ruharabbal találkoznak legközelebb a webhelyen – többek között ezzel is magyarázható, hogy gyakoriak a visszatérő látogatók és a nekik köszönhető vásárlások.

Online marketing stratégia - FutureManagement

A Shein és kettő fast fashion márka Google index kereséseinek összehasonlítása 2020-tól napjainkig Magyarországon

Ugyanakkor szerintem fontos megjegyezni, hogy míg a folyamatos termékfeltöltéssel az online marketing stratégia szempontjából arany szelencét talált a vállalat, addig környezetvédelmi szempontból ezt a ládikát nem kellett volna kinyitnia.

Videós tartalmak a márka szolgálatában

Ha a Z generációról van szó, akkor a képletből kihagyhatatlan social media felület a TikTok. Ezt a Shein marketing szakemberei is nagyon jól tudják, ezért a márkával együtt dolgozó influenszerek többsége ezen a platformon munkálkodik.

A cég divatbloggerek seregét hozza létre, akik a #shein és #sheinhaul hashtagek alatt vásárlásaikról vagy ajándékba kapott ruháikról készült videókkal támogatják a márkát. Ezek alatt a tartalmak alatt gyakran megjelennek a kuponok és a kedvezményes kódok, amelyek gondoskodnak a vásárlás folyamatos áramlásáról.

Online marketing stratégia - FutureManagement

A TikTok #shein megtekintései több milliárd megtekintést érnek el

A haul és unboxing videótípusok ráadásul egyébként is rendkívül népszerűek a social media, kifejezetten a TikTok és a YouTube világában. Oka többfelé vezethető vissza. Valószínűleg egy videóban szereplő, ismeretlen tartalmú doboz várakozással és kíváncsisággal tölti el a képernyő előtt ülőt, kibontásával pedig egyfajta élményutazást kap a néző, még akkor is, ha ő csak megfigyelő. A Shein pedig erre rápakolt még egy lapáttal, ugyanis az egyes ruhadarabok vagy kiegészítők külön-külön is be vannak csomagolva, ezzel élvezetesebbé és rejtélyesebbé téve az unboxingot.

Online marketing stratégia - FutureManagement

Milliós nézettségek a Shein haul videókon YouTube-on is

A Shein online marketing stratégia felépítése és annak sikeressége azt mutatja, hogy az új generáció megértése és a folyamatos közösségi média megjelenés mikro-influenszerek által, jól működik. Tehát, ha saját cégünk marketingjébe egyetlen egy gondolatot ültetünk át, az mindenképp az legyen, hogy a fogyasztói igényekhez és magatartáshoz való alkalmazkodás 2022-ben megkerülhetetlen stratégiai lépés.


Forrás: https://daxueconsulting.com/shein-market-strategy/

Diószegi Nikoletta

Ügynökségi tartalomgyártóként nemcsak a szakmámban fejlődhetek, de a legkülönfélébb témákba áshatom bele magam. A munkám izgalmas, kreatív és megunhatatlan.

Kérdésed van? Hozzászólnál?
Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!
Üzenetet küldök
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
Feliratkozom
crossmenuchevron-down