Használd a céges karriertérképedet a munkáltatói márkád építésére!

2023.10.13.
A cikk írója:
futuremanagement

Jól tudjuk, hogy a munkáltatói márkánk nem csupán a cégünk arculatát és hírnevét jelenti a piacon, hanem a potenciális munkavállalókra is hatással van. Egyik legfőbb célkitűzésünk a munkálatói imázsunk építésekor, hogy őket elérjük és bevonzzuk magunkhoz. Egy jó employer branding stratégiában erre többféle eszközünk is van. Többek között hasznát vehetjük a céges karriertérképünknek. Ebben a cikkben azt vizsgáljuk meg, hogyan lehet egyértelműen és vonzóan bemutatni a céges karrierutat a jelöltek és munkavállalók számára, és hogyan járul ez hozzá a munkáltatói márkánk építéséhez.

Mi az a céges karriertérkép?

Ez azoknak az információknak az összessége, ahogyan a vállalat bemutatja a munkavállalóknak a karrierfejlődés lehetőségeit és útvonalait. Egyértelmű és vonzó céges karriertérképpel a céged meggyőzheti a potenciális jelölteket arról, hogy érdemes nálad dolgozni, és motiválhatod a jelenlegi alkalmazottaidat is a hosszú távú elköteleződésre.

Ahhoz, hogy karriertérképed hatékonyan hozzájáruljon az employer brandinghez, fontos, hogy megfelelően kidolgozott és összehangolt legyen. Íme néhány kulcsfontosságú elem, amelyekre érdemes odafigyelni.

Fm - Céges karriertérképed nemcsak meglévő munkavállalóidnak lehet segítség céljaik felállításában, hanem a toborzás támogatására és a munkáltatói márkád építésére is kiválóan használható. Mutatjuk, hogyan érdemes használnod!

Karrierútvonalak és előrelépési lehetőségek

A potenciális jelölteknek látniuk kell, hogy milyen lehetőségeik vannak a vállalatnál, hogyan fejlődhetnek karrierjük során, és milyen célokat érhetnek el.

Képzés és fejlesztés

Érdemes kiemelned a cégednél elérhető képzési és fejlesztési lehetőségeket is. A munkavállalók szeretik tudni, hogy a vállalat támogatja szakmai fejlődésüket és tanulásukat. Ez segít a tehetségek megszerzésében és megtartásában is.

Vezetők és példaképek

A vezetők és a példaképek bemutatása segít az alkalmazottaknak azonosulni és inspirálódni. A jó vezetők és példaképek hitelesen mutathatják be, hogy milyen lehet sikeresnek lenni a vállalaton belül. Válassz olyan munkatársakat, akik szokatlan útvonalat jártak be (pl. teljesen más részlegen kezdtek, és végül egészen máshol tudtak kiteljesedni) és olyan vezetőket, akik valóban a létra aljáról indultak, de a cégnél elérhető lehetőségeket kihasználva vezetői pozícióba jutottak!

Diverzitás és inkluzivitás

A diverzitás és inkluzivitás fontosságának hangsúlyozása a céges karriertérképedben azt mutatja meg, hogy a vállalatod nyitott és befogadó környezetet kínál minden alkalmazottnak. Ez vonzó lehet a sokszínű és tehetséges jelöltek számára.

Fm - Céges karriertérképed nemcsak meglévő munkavállalóidnak lehet segítség céljaik felállításában, hanem a toborzás támogatására és a munkáltatói márkád építésére is kiválóan használható. Mutatjuk, hogyan érdemes használnod!

Az employer branding részeként a céges karriertkérkép ezekben támogat:

Tehetségek megszerzése

A potenciális jelöltek érdeklődnek azok iránt a vállalatok iránt, amelyek lehetőségeket kínálnak a karrierjük fejlesztésére.

Munkavállalók megtartása

A jelenlegi alkalmazottaid számára a céges karriertérkép segíthet abban, hogy hosszú távon elkötelezzék magukat a vállalat iránt. Látniuk kell, hogy a vállalat támogatja a fejlődésüket és előrelépésüket.

Pozitív munkáltatói márka

A jó céges karrieralaprajz hozzájárul a pozitív munkáltatói márka kialakításához, így a vállalatod vonzóbb lesz a munkavállalók és a potenciális jelöltek számára is.

Fm - Céges karriertérképed nemcsak meglévő munkavállalóidnak lehet segítség céljaik felállításában, hanem a toborzás támogatására és a munkáltatói márkád építésére is kiválóan használható. Mutatjuk, hogyan érdemes használnod!

Hogyan készíts jó karriertérképet?

Nem egyszerű feladat, de megéri az erőfeszítéseket. Íme néhány lépés, amelyek segíthetnek!

A valóságot mutasd be!

Fontos, hogy a céges karriertérképed valósághű legyen. Ne próbálj meg olyan lehetőségeket vagy előnyöket ígérni, amiket a vállalat nem tud biztosítani! A hitelesség kulcsfontosságú.

Kommunikáld a munkatársaid és követőid körében is, hogy rendelkezel karriertérképpel!

Kommunikáld a céges karriertérképed létezését az alkalmazottak és a potenciális jelöltek felé rendszeresen és átláthatóan. Használj több csatornát is, például a vállalati weboldalt, belső hírleveleket és a közösségi médiát!

Építsd be a munkavállalói visszajelzéseket!

Hallgasd meg az alkalmazottaid visszajelzéseit és javaslatait a céges karriertérképpel kapcsolatban! Ez lehetővé teszi a folyamatos fejlesztést és a magasabb alkalmazotti elégedettséget.

Fordíts figyelmet a képzési és fejlesztési tevékenységeidre!

Biztosíts konkrét lehetőségeket a képzésre és a fejlesztésre, és kommunikáljuk ezeket a munkavállalók felé! A képzések segíthetnek az alkalmazottaknak a karriercéljaik elérésében.

A céges karriertérkép tehát kiemelt szerepet játszhat az employer brandingben, érdemes használni azt a vállalatai belső és külső kommunikációnkban. Egyértelmű és vonzó térkép kialakításával a vállalatod vonzóbb lesz a tehetségek számára, és növelheti a munkavállalóid elkötelezettségét és elégedettségét is.

Ha szeretnél a témában elmélyedni, vagy tanácsot kérni, milyen eszközöket használhatsz még hatékonyan a munkáltatói márkaépítésben, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk!

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

crossmenuchevron-down