Jól tudjuk, hogy a munkáltatói márkánk nem csupán a cégünk arculatát és hírnevét jelenti a piacon, hanem a potenciális munkavállalókra is hatással van. Egyik legfőbb célkitűzésünk a munkálatói imázsunk építésekor, hogy őket elérjük és bevonzzuk magunkhoz. Egy jó employer branding stratégiában erre többféle eszközünk is van. Többek között hasznát vehetjük a céges karriertérképünknek. Ebben a cikkben azt vizsgáljuk meg, hogyan lehet egyértelműen és vonzóan bemutatni a céges karrierutat a jelöltek és munkavállalók számára, és hogyan járul ez hozzá a munkáltatói márkánk építéséhez.
Mi az a céges karriertérkép?
Ez azoknak az információknak az összessége, ahogyan a vállalat bemutatja a munkavállalóknak a karrierfejlődés lehetőségeit és útvonalait. Egyértelmű és vonzó céges karriertérképpel a céged meggyőzheti a potenciális jelölteket arról, hogy érdemes nálad dolgozni, és motiválhatod a jelenlegi alkalmazottaidat is a hosszú távú elköteleződésre.
Ahhoz, hogy karriertérképed hatékonyan hozzájáruljon az employer brandinghez, fontos, hogy megfelelően kidolgozott és összehangolt legyen. Íme néhány kulcsfontosságú elem, amelyekre érdemes odafigyelni.
Karrierútvonalak és előrelépési lehetőségek
A potenciális jelölteknek látniuk kell, hogy milyen lehetőségeik vannak a vállalatnál, hogyan fejlődhetnek karrierjük során, és milyen célokat érhetnek el.
Képzés és fejlesztés
Érdemes kiemelned a cégednél elérhető képzési és fejlesztési lehetőségeket is. A munkavállalók szeretik tudni, hogy a vállalat támogatja szakmai fejlődésüket és tanulásukat. Ez segít a tehetségek megszerzésében és megtartásában is.
Vezetők és példaképek
A vezetők és a példaképek bemutatása segít az alkalmazottaknak azonosulni és inspirálódni. A jó vezetők és példaképek hitelesen mutathatják be, hogy milyen lehet sikeresnek lenni a vállalaton belül. Válassz olyan munkatársakat, akik szokatlan útvonalat jártak be (pl. teljesen más részlegen kezdtek, és végül egészen máshol tudtak kiteljesedni) és olyan vezetőket, akik valóban a létra aljáról indultak, de a cégnél elérhető lehetőségeket kihasználva vezetői pozícióba jutottak!
Diverzitás és inkluzivitás
A diverzitás és inkluzivitás fontosságának hangsúlyozása a céges karriertérképedben azt mutatja meg, hogy a vállalatod nyitott és befogadó környezetet kínál minden alkalmazottnak. Ez vonzó lehet a sokszínű és tehetséges jelöltek számára.
Az employer branding részeként a céges karriertkérkép ezekben támogat:
Tehetségek megszerzése
A potenciális jelöltek érdeklődnek azok iránt a vállalatok iránt, amelyek lehetőségeket kínálnak a karrierjük fejlesztésére.
Munkavállalók megtartása
A jelenlegi alkalmazottaid számára a céges karriertérkép segíthet abban, hogy hosszú távon elkötelezzék magukat a vállalat iránt. Látniuk kell, hogy a vállalat támogatja a fejlődésüket és előrelépésüket.
Pozitív munkáltatói márka
A jó céges karrieralaprajz hozzájárul a pozitív munkáltatói márka kialakításához, így a vállalatod vonzóbb lesz a munkavállalók és a potenciális jelöltek számára is.
Hogyan készíts jó karriertérképet?
Nem egyszerű feladat, de megéri az erőfeszítéseket. Íme néhány lépés, amelyek segíthetnek!
A valóságot mutasd be!
Fontos, hogy a céges karriertérképed valósághű legyen. Ne próbálj meg olyan lehetőségeket vagy előnyöket ígérni, amiket a vállalat nem tud biztosítani! A hitelesség kulcsfontosságú.
Kommunikáld a munkatársaid és követőid körében is, hogy rendelkezel karriertérképpel!
Kommunikáld a céges karriertérképed létezését az alkalmazottak és a potenciális jelöltek felé rendszeresen és átláthatóan. Használj több csatornát is, például a vállalati weboldalt, belső hírleveleket és a közösségi médiát!
Építsd be a munkavállalói visszajelzéseket!
Hallgasd meg az alkalmazottaid visszajelzéseit és javaslatait a céges karriertérképpel kapcsolatban! Ez lehetővé teszi a folyamatos fejlesztést és a magasabb alkalmazotti elégedettséget.
Fordíts figyelmet a képzési és fejlesztési tevékenységeidre!
Biztosíts konkrét lehetőségeket a képzésre és a fejlesztésre, és kommunikáljuk ezeket a munkavállalók felé! A képzések segíthetnek az alkalmazottaknak a karriercéljaik elérésében.
A céges karriertérkép tehát kiemelt szerepet játszhat az employer brandingben, érdemes használni azt a vállalatai belső és külső kommunikációnkban. Egyértelmű és vonzó térkép kialakításával a vállalatod vonzóbb lesz a tehetségek számára, és növelheti a munkavállalóid elkötelezettségét és elégedettségét is.
Ha szeretnél a témában elmélyedni, vagy tanácsot kérni, milyen eszközöket használhatsz még hatékonyan a munkáltatói márkaépítésben, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk!