6+1 leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz, amikor Facebook hirdetéseket készítesz

2018.10.24.
A cikk írója:
Szikszai Tamás

Hirdetési útikalauz, nem csak „stopposoknak”

Ma a hazai online marketing alapja - a csökkenő elérések és dráguló kattintások ellenére is -, hogy a Facebook hirdetés költséghatékony és konverzió fókuszú, ha megfelelő és hiba nélküli a célzási beállítás. Az alábbi blogbejegyzésünkben összegyűjtöttük azokat a leggyakoribb hibákat, amikkel munkánk során találkozunk, és amelyek akár a teljes kampányteljesítményt is lerontják. Ezek általában nem használják fel hatékonyan a hirdetési pénzt, gyenge a célzás, hibás az üzenet és rossz a felhasználói élmény, hiába van hirdetés, nem elég hatékony az egész.

Ezt elkerülve állítottunk neked össze egy kis hirdetési útikalauzt, hogy valóban hibátlan, ütős és igazán hatékony legyen a Facebook hirdetésed.

6+1 Leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz, amikor Facebook hirdetéseket készítesz

1. Egyetlen hirdetés - csepp a tengerben

Igaz, vannak körülmények, amikor indokolt lehet egyetlen hirdetés használata, mégis gyakori hibának tekinthető, amikor valaki úgy gondolja, hogy egyetlen kreatív megoldja a gondokat. Ebben az esetben a hirdető egyszerűen elfelejt, vagy tudatosan nem is akar egynél több hirdetést készíteni. Ha csak egy hirdetésed van, akkor nem tudod kihasználni a tesztelés lehetőségét, valamint értékes, közönségre vonatkozó statisztikáktól fosztod meg magad. Meg kell győződnöd arról, hogy minimum két hirdetést futtatsz egy kampányban, a pontos számot a különböző üzeneteid száma és a célcsoportjaid mennyisége fogja meghatározni. Bátran kísérletezz, ne csak a kreatívval, de a szöveggel is. Tehát, jobb megoldásnak bizonyul, ha több kampányt, különböző célokkal indítasz. Erre a célra a videó különösen hatékony lehet. Kísérd nagy figyelemmel a kampányt, amíg elér egy bizonyos küszöbértéket.

Azok a látogatók, akiknek már nem teljesen ismeretlen az üzenet, nagyobb eséllyel fognak vásárlóvá válni.

6+1 Leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz, amikor Facebook hirdetéseket készítesz

 2. Elavult kreatívok, elcsépelt szöveges tartalom

Sajnos gyakran találkozunk olyan ügyfelekkel, akiknél ugyanazok a hirdetések futottak hosszú hónapokon keresztül, minden változtatás nélkül. Az ügyfelek pedig csodálkoznak azon, hogy miért romlik a hirdetés teljesítménye, miért nem jönnek a vevők. A Facebook-hirdetések különös sajátossága, hogy mivel az emberek döntő többsége órákat is eltölt naponta a különböző közösségi média felületeken, nagyobb valószínűséggel bekövetkezhet az, hogy az emberek belefáradnak egy-egy hirdetésbe. A megoldás az, ha régi hirdetéseket minél gyakrabban frissíted, folyamatosan figyelemmel kísérve a konverziót és a közönség reakcióját. Persze a jól bevált hirdetések esetén azonosítani kell azokat a faktorokat, amik miatt működtek, és azokat felhasználni a frissítések során. Hasonló szövegek, szavak, hívóképek.

Ha szükséges, pedig beavatkozol és változtatsz a kreatívokon, vagy magán a hirdetés szövegén.

6+1 Leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz, amikor Facebook hirdetéseket készítesz

3. Nem a megfelelő közönséget célzod

A hirdetéseket igyekezned kell a lehető legjobban személyre szabni. Ügyfeleinknél gyakran előfordult, hogy ugyanazt a hirdetésszöveget és kreatívot használták a legkülönfélébb csatornákon, így pedig elmaradtak a várt eredmények. Fontos tudni, hogy az adott közösségi média csatornához, és az ott jelen lévő célközönséghez kell igazítanunk a hirdetéseket. Hogy miért? Mert teljesen más a közönség, a felhasználói közeg és a nyelvezet is a különböző közösségi platformokon. Ha nem szabod személyre és megfelelő platformokra a hirdetéseket, az olyan, mintha golyós puskával vadásznál pillangókra. Kevés az esély a sikerre, nem? Először be kell mutatnod a márkád és a terméked a közönségednek, mielőtt arra kérnéd őket, hogy vásároljanak tőled. Itt jó, ha figyelsz a Facebook posztok elsősorban nem direkt értékesítésre valók.

A követőid szórakozni, kikapcsolódni, informálódni járnak a közösségi oldalra, éppen ezért ezt kell megadnod neki. Lebegjen szemed előtt a 70/20/10 szabály, azaz: 70%-ban érdekességeket ossz meg, információt, tippeket, értéket adj, 20%-ban mások bejegyzéseit mutasd be és csak 10% szóljon direktben a termékeidről, szolgáltatásaidról. Mindezeket követően tisztában kell lenned azzal, hogy a célközönséged az értékesítési tölcsér mely fázisánál tart. Ettől függ ugyanis, hogy mennyire az eladást célozza már az üzenet, vagy mennyire a megismerést. Erről itt olvashatsz hosszabban. Ha nem vagy biztos benne, hogyan határozd meg a közönséged, kezdd el használni a Facebook Audience Insights-ot.

Specializálhatod a célcsoportod, szűrheted őket kor, nem és hely szerint, valamint érdeklődési köröket adhatsz meg, hogy részletes információkat kapj az ideális közönségről.

6+1 Leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz, amikor Facebook hirdetéseket készítesz

4. Rossz a hirdetésben elhelyezett link, nem reszponzív a weboldal

Gyakran előforduló probléma, hogy a megadott link weboldala, érkezési oldala nem elég jó, vagy egyáltalán nem felhasználóbarát, ne adj isten nincs mobilra optimalizálva. Totális baklövés, amikor mindezeken kívül esetleg egy rosszul linkelt oldalra érkezik, a felhasználó így mit sem érnek a weboldalra irányított hirdetések. A legfontosabb tapasztalatunk a témában, hogy elsősorban mobilra kell optimalizálni az oldalt. A mobilon böngészők nagyon nagy jelentőséget tulajdonítanak a mobil oldal meglétének és minőségének. Azok, akiknek jó mobilra optimalizált oldaluk van, nagyon könnyen a versenytársaik elé kerülhetnek, és egy minőségi mobil szolgáltatással a márkájuk iránti elkötelezettséget is növelhetik. Plusz olcsóbb lehet a hirdetésük, magasabb a relevancia pontszámuk. Ráadásul már a Google is a mobil élmény alapján rangsorol. Vedd figyelembe ezeket, mert a hatékony marketing kampányokhoz kell a szinergia a csatornák között.

Mérhető, reszponzív és szupergyors webre van szükséged, ahol a felhasználói élmény a legfontosabb prioritás.

Fm - Ma a hazai online marketing alapja - a csökkenő elérések és dráguló kattintások ellenére is -, hogy a Facebook hirdetés költséghatékony és konverzió fókuszú, ha megfelelő és hiba nélküli a célzási beállítás. Az alábbi blogbejegyzésünkben összegyűjtöttük azokat a leggyakoribb hibákat, amikkel munkánk során találkozunk, és amelyek akár a teljes kampányteljesítményt is lerontják. Ezek általában nem használják fel hatékonyan a hirdetési pénzt, gyenge a célzás, hibás az üzenet és rossz a felhasználói élmény, hiába van hirdetés, nem elég hatékony az egész.

5. Figyelmen kívül hagyod a remarketing erejét

A remarketing az érdeklődésen alapuló hirdetés egyik funkciója, amellyel az érdeklődő személyeknek a megfelelő üzenetet jeleníthetsz meg. Még ha a személyek vásárlás nélkül is hagyják el webhelyedet, a remarketing révén elérheted ezeket a potenciális vásárlókat, miközben másik webhelyeken böngésznek, és megjelenítheted számukra egy vonzóbb üzenetet vagy ajánlatot, amely arra ösztönzi őket, hogy visszatérjenek hozzád, és fejezzék is be a vásárlási folyamatot. Ahhoz, hogy hatékony legyen az elérés, pontos mérőszámokra van szükségünk, amit csak úgy kapunk meg, ha folyamatosan mérünk. Ma már rendelkezésedre áll a Facebook Pixel, melyet beépíthetsz a weboldaladba. Akadnak, akik már használják is, azonban nem mindig jól építik be a remarketinget a kampányaikba. Ezt a hibát leggyakrabban az új Facebook-hirdetők követik el, akik nehezen igazodnak el a vállalkozáskezelői felület misztikus dzsungelében.

Azonban a konverzió mérése nem csak, hogy megkerülhetetlen, de konkrétan az első feladatnak kell lennie. Meg kell tehát győződnöd róla, hogy megfelelően helyezted el a Facebook Pixelt a weboldaladon. A kódot a Business Manager kezelői felületén tudod létrehozni, majd a Pixel aktiválást követően az „Egyéni konverziók” menüpontnál állíthatod be.

Fm - Ma a hazai online marketing alapja - a csökkenő elérések és dráguló kattintások ellenére is -, hogy a Facebook hirdetés költséghatékony és konverzió fókuszú, ha megfelelő és hiba nélküli a célzási beállítás. Az alábbi blogbejegyzésünkben összegyűjtöttük azokat a leggyakoribb hibákat, amikkel munkánk során találkozunk, és amelyek akár a teljes kampányteljesítményt is lerontják. Ezek általában nem használják fel hatékonyan a hirdetési pénzt, gyenge a célzás, hibás az üzenet és rossz a felhasználói élmény, hiába van hirdetés, nem elég hatékony az egész.

6. Nem megfelelő a hirdetésed teljesítménye

A hirdetésed teljesítményét különböző szempontok szerint vizsgálhatod, de az elérések száma, az elköteleződések aránya, a reakciók száma és típusa, valamint a költséghatékonyság lesz igazán mérvadó. Próbáld megtalálni a megfelelő egyensúlyt a célközönséged mérete és a napi költés között úgy, hogy ne terheld túl az embereket. A méretet tekintve nincs aranyszabály, csak a tapasztalatod az, ami igazán a segítségedre lesz. Tesztelned kell, hogy mi válik be igazán, és a teszteredmények megmutatják a helyes utat. Gyakran előfordul, hogy amikor valaki vásárol egy terméket, utána sokáig a megvásárolt termék hirdetéseivel találkozik. De olyannal is találkoztam nem is olyan régen, amikor úgy futottam bele folyamatosan egy adott termék (KLARSTEIN elektromos kandalló) hirdetéseibe, hogy az adott termék hónapok óta raktáron sincs, ergo teljesen esélytelen volt azt megvásárolnom. Ez nem túl költséghatékony megoldás. Ki kell tehát zárnunk a kampány közönségéből azokat, akik már vásároltak a terméket.  Itt nem szabad megállni, hiszen, ahogy a kandallós példa is mutatja, nem elég bizonyos célcsoportot kizárni. Azokat a termékeket is ki kell, amelyek már nem elérhetőek, vagy nincsenek raktáron. Mindezek mellett pedig ki kell küszöbölni az átfedéseket is az egyes célközönségek között. Hiszen nem sok értelme van annak, ha egy hirdetésnél egyszerre mindenkire célzol.

Oszd fel a célközönséget vizsgálható csoportokra, jobban és sokkal hatékonyabban össze tudod hangolni az üzeneteket a hirdetéseknél.

6+1 Leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz, amikor Facebook hirdetéseket készítesz

+1 Nem átgondolt hirdetési stratégia

Partnereinknél gyakori probléma volt a startégia teljes hiánya. Ezért is keresnek fel minket. Nincs koncepció, sem terv, sem átgondolt hirdetési struktúra. Ezek nélkül pedig, finoman szólva is kidobott pénz minden elköltött forint. A Facebook hirdetéseinek elhelyezése alapértelmezett állapotban automatikus, ami azt jelenti, hogy mindenhol megjelenik a hirdetésed. Ehelyett azonban én azt javaslom, hogy több hirdetést hozz létre többféle elhelyezéssel, és magad határozod meg, hogy melyik, hol jelenjen meg. Figyelj arra, hogy a kampánycéljaidnak megfelelően álltsd be a hirdetési stratégiát és ne felejtsd el a megjeleníteni kívánt kreatívokat és szövegeket az adott felülethez igazitani. (Facebook, Instagram, stb...)

Még ha több időt is vesznek igénybe ezek a hirdetések, gyakran költséghatékonyabbnak és eredményesebbnek mutatkoznak, mint  automatikusan elhelyezett társaik. A puding próbája az evés, természetesen nincs ez máshogy itt sem. Tesztelj és próbálkozz kitartóan és hamar választ kapsz, nálad mi válik be igazán.

6+1 Leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz, amikor Facebook hirdetéseket készítesz

Itt a vége, használd végre.

Mint minden hirdetési platformban, a Facebook rendszerében is van megannyi csavar, lehetőség és ebből fakadóan rizikófaktor is. Van azonban egy jövedelmező oldala ennek az egésznek. Ha lelkiismeretes munkát végzünk, kidolgozunk egy jól kalkulálható hirdetési keretet, megfelelően beállítjuk a méréseket, energiát és kellő figyelmet fordítunk az eredmények kiértékelésére, akkor a Facebook hirdetés rendszerével igazán kimagasló eredményeket érhetünk el. Használd ki a közösségi médiában rejlő komoly potenciálokat és kezdd el nyereségessé tenni vállalkozásodat!

Ha mégis elakadtál volna a céged fejlesztése közben az online marketing folyamatosan változó világában, vagy a sok feladat kereszttüzében nincs elég időd vele foglalkozni, keress minket bizalommal, segítünk!

 

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, 
várjuk az üzenetedet!
Küldés

Iratkozz fel most!

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Feliratkozom
Lépj be
velünk együtt
a jövőbe!

Bizonyítványaink:

DesignRush
crossmenuchevron-down